Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Krissis schreef:Ik "moet" nog 7 veren en 2 poten, dan is ie ook af.
Annemiek80 schreef:Voor diegenen die naast katoen ook met acryl haken...
Ik heb recentelijk kennisgemaakt met Phildar Impact 3.5 en vind dit heel fijn haken, goedkopere klasse, beperkt verkrijgbaar (maar online wel te vinden), het splijt een beetje... maar heerlijk zacht om mee te haken, veel zachter dan ik van de goedkopere soorten acryl gewend ben, het brandt dan ook niet in mijn nogal gevoelige handen (als voorbeeld, Saskia van de Wibra brandt erg voor mij, Bianca van de Wibra ook maar minder als Saskia, Royal melange van Zeeman brandt, evenals super soft baby van de zeeman, ik heb ze in huis en haak er soms kleine stukjes mee maar geen hele knuffels en zal ze niet snel weer aanschaffen)
Naald glijdt er echt doorheen, 33 kleuren in het assortiment waaronder 'meng'kleuren. Ik ga deze dan ook binnenkort maar eens bestellen... Had nu 'maar' 3 bolletjes verkregen/gekregen vanuit een swap maar vind het dus erg fijn.
[ Afbeelding ]
Mengkleuren:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
lisa_pluisje schreef:Annemiek80 schreef:Voor diegenen die naast katoen ook met acryl haken...
Ik heb recentelijk kennisgemaakt met Phildar Impact 3.5 en vind dit heel fijn haken, goedkopere klasse, beperkt verkrijgbaar (maar online wel te vinden), het splijt een beetje... maar heerlijk zacht om mee te haken, veel zachter dan ik van de goedkopere soorten acryl gewend ben, het brandt dan ook niet in mijn nogal gevoelige handen (als voorbeeld, Saskia van de Wibra brandt erg voor mij, Bianca van de Wibra ook maar minder als Saskia, Royal melange van Zeeman brandt, evenals super soft baby van de zeeman, ik heb ze in huis en haak er soms kleine stukjes mee maar geen hele knuffels en zal ze niet snel weer aanschaffen)
Naald glijdt er echt doorheen, 33 kleuren in het assortiment waaronder 'meng'kleuren. Ik ga deze dan ook binnenkort maar eens bestellen... Had nu 'maar' 3 bolletjes verkregen/gekregen vanuit een swap maar vind het dus erg fijn.
[ Afbeelding ]
Mengkleuren:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dank je wel, heb nu alle kleuren besteld en wel drie per kleur en ergonomische haaknaalden en een mooi boek erbij
_Nelleke_ schreef:Hijs leuk annemiek! Wat doe jij met al je ami's als ze af zijn?
Euhm, wat moet ik doen![]()
With C, ch 3. Rnd 1: Work 12 dc in 3rd ch from hook – 12 dc. Join with sl st in first dc. Fasten off, leaving 6”/15cm tail.
_Nelleke_ schreef:Annemiek, die phildar impact 3,5, welke haaknaald heb je daarvoor nodig? Is een 3,0 goed?
_Nelleke_ schreef:Tnx en tnx!Ik ga maar even een filmpje kijken over stokjes haken, want dat heb ik nog nooit gedaan.
Wat goed dat je ze naar het goede doel stuurt!
Is het niet zo dat je met een 2,5 naald sneller hebt dat het garen split? Ik kan me voorstellen dat achter een 3 het makkelijker blijft zitten.
Annemiek80 schreef:_Nelleke_ schreef:Tnx en tnx!Ik ga maar even een filmpje kijken over stokjes haken, want dat heb ik nog nooit gedaan.
Wat goed dat je ze naar het goede doel stuurt!
Is het niet zo dat je met een 2,5 naald sneller hebt dat het garen split? Ik kan me voorstellen dat achter een 3 het makkelijker blijft zitten.
splitten ligt bij mij toch echt aan het garen, phildar impact splijt wel sneller als het garen waar ik normaal mee werk, ik denk dat het een gevolg is van het 'zacht' zijn.
Mijn 2.5 is van clover, en mijn 3.0 is van prym, ik vind de kop van de prym wel zoveel dikker dat het probleem niet zozeer zit in dat het splijt maar gewoonweg in het 'ik krijg mijn naald er niet door want ik haak te strak', clover heeft een iets fijner puntje, pryms puntje is meer afgerond. Prym gebruik ik bijv weer wel als ik 'dekentjes' haak, omdat ik die standaard losser haak en daar hoef je je toch niet druk te maken over vulling.
Prym echter zijn nog altijd mijn 'noodhaken' lol, mijn ergonomische haken (clover en knitpro) vind ik zoveel lekkerder haken dat op den duur ik al mijn haken daarvan wil hebben maar ik heb ernstige moeite deze voor mezelf aan te schaffen![]()
'want die maat heb ik al liggen, waarom bijkopen' lol
Ash_ schreef:Ow en daarna sluit met hv in volg. St, knip draad op 15cm af en haal de laatste st door.
Hoe moet ik dat lezen?
Bonechi_ schreef:Je doet 1 vaste, 2 vaste in een, 1 vaste, 2vaste in 1. Etc dan maak je een halve vaste om af te ronden. Toch dames?
Ash_ schreef:Oke dus in de steek die er zit 1 vaste, volgende bestaande steek 2 v. Zo?
Het is indd een onderdeel wat vastgenaaid moet worden aan een ander onderdeel. Dit is de bovenlip die moet dan aan de onderlip.