[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:05

falionrule: Mooi kleur gebruik, vind dat gestreepte juist wel leuk. €50,-
leintjeO: Leuke compositie, het rechter paard klopt nog niet helemaal. Ik kijk een beetje raar tegen de kaak, oog en oren. Voor nu €15,-
Century: Vind z'n neusje een beetje apart ogen verder mooi gedaan €30,-
Tyrcanol: Qua verhoudingen ben je goed op weg, ik stoor me alleen een beetje aan z'n voor pluk. €30,-
leintjeO: Niet helemaal mijn ding en vind hem ook niet helemaal kloppen vandaar dat ik hier niets voor zou geven.
Aartje: Mooi gedetailleerd niets op aan te merken, €50,-
mariekeoo: prachtig kleur gebruik! €100,-
Aartje: €60,-
Stefieke1997: Ik vind de kop van de kip mooi gelukt, voor deze tekening €25,- Het paard vind ik prachtig, ga je hem nog uitsnijden? zo ja €50,-
MaricoGraphy: €15,-
Stefieke1997: Deze vind ik niet helemaal kloppen, het contrast is erg goed vandaar nog €30,-
Stenie: De eerst €50,- de tweede €60,-
Fnanne: Prachtig! Dit vind ik nou echt kunst €150,-/200,-
leintjeO: €15,-

Mijn beurt :)

Acryl op een doek van 40x50 ongeveer 60uur werk in
Excuus voor de slechte foto het was al een beetje donker namelijk

Afbeelding

leintjeO

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:04

plovesb: Wauw, ik hou van zo'n dingen. Maar kan het jammer genoeg niet na doen. Het is echt prachtig! 75,-/85,-

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:33

Mooi werk zeg. Wat een gevoel straalt dat uit. Precies goed. Hier kun je zeker 150,- of meer voor krijgen. Prachtig werk hoor. Is dit in opdracht geweest of vrijwerk?

Shetpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:54

plovesb: Echt prachtig! Wat Aartje al zegt: het heeft heel veel gevoel/karakter.

Hier voor het eerst mijn werkje (überhaupt de eerste keer dat ik wat op bokt plaats). Tekening is cadeau gegeven, maar ik zou het wel leuk vinden om te weten waar ik ongeveer op zit.

Kleurpotloden en krijt op papier (ong. 45 bij 55)

Afbeelding

(wel beetje prutfoto, waardoor veel detail mist..)

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:05

Enkele taxaaaaatietjes :)

Stefieke1997 : Hm.. Dit is niet echt mijn ding; het lijkt precies digitaal, zonder ‘toets’ of ja, ik weet niet goed hoe het te zeggen.. Alles klopt wel, maar de stijl vind ik persoonlijk niet super. Daarom 35 euro.

Stenie : De Ara is zeer mooi. Hij is wel vrij klein, ik hou meer van iets grotere werken. Omdat hij zo krachtig is zou ik hier wel 45-50 euro voor geven! De Toekan vind ik ook zeer mooi, maar iets zegt me dat ik de ara beter vind. Misschien ligt het aan de kleuren, ik weet het niet. Maar desondanks is hij prachtig, toch wel 70-80 euro waard denk ik zo.

MaricoGraphy : ik vind dit paard net iets te ‘egaal’. Er zit niet veel karakter in, maar dat is misschien dan weer subjectief. De verhoudingen kloppen, de levendigheid zit er in, maar toch mist dit iets aan kracht. Ik zou hier 30-35 euro voor geven.

Fnanne: ik ben wel fan van deze iets ruwere stijl. Er zitten veel mooie kleuren in verwerkt die alles heel levendig maken. Ik vind het mooi, maar ik vind dat het kindje zijn poepje niet echt ‘vol’ is. Daar kijk ik dus een beetje raar tegen op. Ik vind een ruwere stijl goed, maar zou het nu niet zo snel toepassen bij kinderen; da’s een beetje riskant vind ik toch, het geeft een bepaalde doorleefdheid die kinderen net niet hebben, en maakt ze niet meer zo ‘onschuldig’ kinds. ;) Al bij al zo’n 90 euro.

Leintje0: Je hebt een mooie tekenstijl. De sfeer is mooi gevat in deze tekening alvast! Ik vind het toch al iets van 20 euro waard!

plovesb: Mooi gevoelig geschilderd. De verhouding van het oog van het rechtse paard is niet 100%, maar dit lijkt me ook geen schilderij waarbij iemand zich daaraan zou ergeren. Ik vind het toch moeilijk om hier een prijs op te plakken… 70 euro misschien?

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:14

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:17

Voor iemand die vindt dat een tekening geen waarde heeft... Ben je wel behoorlijk duur ;).

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:45

Wat ik zeg, ligt eraan of iemand het mooi vind ;), als diegene het mooi vind en ik in opdracht werk maak hangt daar natuurlijk een prijskaartje aan.. Is voor mij momenteel ook een beetje op een laag pitje, druk aan de studie op de kunstacademie in Zwolle.

Povesb: Erg mooi, heel natuurlijk, lekker wat toets erin, ook erg commercieel denk ik.

Shetpower: Heel subtiel, barst van de details, heel goed gekeken naar de kleurvlakken. Mis alleen nog meer de contrasten tussen licht en donker waardoor je meer diepte krijgt. Van deze stijl moeten mensen houden denk ik.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:08

Ik weet niet 100% zeker of ik deze hier al postte. Ik heb em in augustus afgewerkt, heb teruggezocht naar posts van toen, maar vond hem niet terug. Als hij er wel al staat, sorry sorry sorry!

Ik heb dit geschilderd met een gebroken sleutelbeen :p En twas nog plezant ook! Eindelijk eens iets wat 'simpel' was... :p

Afbeelding
Bambi en Stampertje op de muur met acrylverf, bij mijn mama (die onthaalouder is). Ik vraag me echt af hoeveel iemand daarvoor zou kunnen vragen, stel dat ik dit in een kinderkamer mag gaan doen... Er zit meer werk in dan in een 'gewoon' schilderij; daarbij moest ik gebogen op de grond schilderen :p
En er zit veel verf in + 'huur' van een biemer... Duss, ik vraag me af hoeveel dit waard zou zijn?

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:22

leintjeO schreef:
plovesb: Wauw, ik hou van zo'n dingen. Maar kan het jammer genoeg niet na doen. Het is echt prachtig! 75,-/85,-

Prachtig compliment! Het is een opdracht geweest :)

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:29

Geen idee wat een muurschildering oplevert tegenwoordig. Ligt er ook aan hoe lang je er mee bezig bent. Als ik zo iets moest maken 80-100 euro ofzo?

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:52

annelinnie schreef:
Geen idee wat een muurschildering oplevert tegenwoordig. Ligt er ook aan hoe lang je er mee bezig bent. Als ik zo iets moest maken 80-100 euro ofzo?

Heb het even nagekeken; zo'n 14 uren. Ik dacht ook zoiets ;) maar volgende keer ben ik slimmer en zorg ik dat ik op een stoel kan zitten, want dit was wel lastig zo op de grond :p

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:48

plovesb schreef:

krijg ik hier ook wat uitleg bij want gemiddeld wordt die boven de 30 euro geschat hoor. (1x 10 euro en nu jij als 2e laagste)

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:03

MaricoGraphy schreef:
plovesb schreef:

krijg ik hier ook wat uitleg bij want gemiddeld wordt die boven de 30 euro geschat hoor. (1x 10 euro en nu jij als 2e laagste)

ja hoor, ik heb volgens mij op je 1 na laatste foto getaxeerd (niet helemaal goed gelezen dat je hem nog had veranderd) Maar vergeleken met de foto vind ik het contrast tussen schaduw en licht niet helemaal goed uitgevoerd. In het bit zit totaal geen diepte en lijkt daardoor vlak, je tekening mag je naar mijn inzicht realistisch noemen maar als ik op bepaalde vlakken ga inzoomen stoor ik me aan onder meer de manen, neus en oren.
De ogen vind ik daar in tegen wel erg goed gelukt, verder heb je de verhoudingen ook goed voor elkaar.

Na je verandering wil ik hem taxeren op 25,- maar meer zou ik zelf hiervoor niet over hebben.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:40

hmm, ok wou alleen de borst niet zo erg laten opvallen omdat ik zelf de aandacht op het hoofd wou leggen en daarom dus minder contrast in de borst heb gedaan, in het hoofd zou deze wel moeten kloppen.
Tevens had ik maar een kleine foto ter beschikking (webformaat) en kon dus niet goed ingaan op andere details.

Maar dat had ik misschien ook eerder moeten vermelden?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:45

pagina 89

aartje erg mooi gedaan! 70 euro
Stefieke1997 voor de kip geef ik 40 euro. wat heb je dat koppie mooi gedaan! voor het paard 20/25. Het bakstuk vind ik erg mooi gedaan!
MaricoGraphy 35 euro. mooi gedaan! jammer dat de borst niet helemaal uitgewerkt is
Stefieke1997 wauw! 75 euro! ik vind hem veel sterker dan de je eerdere werken!

pagina 90

stenie o wauw, die papegaai...! 100 euro! voor de toekan zou ik 80 geven. ik vind hem iets minder sprekend. zijn borst lijkt minder contrast te hebben.
fnanne wat leuk, is een keer iets anders! ik zou er 95 euro voor geven.
leintjeO mooi hoor! 20 euro

pagina 91

plovesb wauwie! wat een gezellig schilderij 150 euro!
Shetpower wat een mooie blik heeft het paard! 75 euro
IndianRose_ ik denk dat je hier zeker wel 100 euro voor kunt vragen. wat oogt het knus zeg!

En dan is het nu mijn beurt :D
Hij is getekend met potlood op a4-formaat

Afbeelding
Afbeelding

Shetpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:31

Bedankt voor de complimenten en taxatie!

amber15: Prachtig gedaan! Al vind ik dat de manen misschien wat gedetailleerder hadden gekund. Taxeren kan ik helaas niet..

IndianRose_: Prachtig! Al ben ik opzich zelf ook wel benoemd naar de waarde van een muurschildering, dus hier ook een werkje van mijn hand (lang niet zo mooi en gedetailleerd als jouw werk..)

Afbeelding

Action verf, op tja.. een muur, haha
In totaal 9-12 uur (of iets in die geest)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:38

Shetpower schreef:

amber15: Prachtig gedaan! Al vind ik dat de manen misschien wat gedetailleerder hadden gekund. Taxeren kan ik helaas niet..

Dat dacht ik eerst ook ;) Kijk gewoon eens naar wat anderen er voor over hebben en probeer dan te bedenken wat jij ervoor zou geven. Het is minder lastig dan je denkt!

De manen zijn in werkelijkheid gedetailleerder, maar ik kan inderdaad meer schaduwen aanbrengen. Bedankt voor de tip!

Shetpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:01

amber15 schreef:
Shetpower schreef:

Dat dacht ik eerst ook ;) Kijk gewoon eens naar wat anderen er voor over hebben en probeer dan te bedenken wat jij ervoor zou geven. Het is minder lastig dan je denkt!

De manen zijn in werkelijkheid gedetailleerder, maar ik kan inderdaad meer schaduwen aanbrengen. Bedankt voor de tip!

Ik denk inderdaad ook, dat dat met de tijd beter gaat worden!

Graag gedaan, en trouwens dat oog: WAUW!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:58

Ik ga ook nog even taxeren:

P 90:
Fnanne: zeer mooi, al gaat mijn aandacht meer naar de knalrode hoofddoek ipv naar het kindje. 70 euro
leintjeO: leuk gedaan, mooie vlechtjes ook. Schat hem op zo'n 15 euro

p. 91
plovesb wauw hier blijf ik naar kijken :D 150 euro zeker.
shetpower: vind je paard er een beetje vreemd uitzien omdat het lijkt alsof de nek echt zeer dun is. Ik vind ook dat de manen tegen het hoofd plakken, er zit geen "leven" in. Ook jammer dat je op de hals geen manentop ziet.
Vind de tekening om deze puntjes eigenlijk maar max 20 euro waard.
IndianRose_ Heel mooi en origineel: 100 euro?
amber15 mooi gedaan, manen mochten wel wat meer details idd, pfoe 40-50 euro?
Shetpower[b] mooi gedaan en schattig ook, weet het formaat niet maar denk 40-50 euro.
[b] annelinnie
Ik denk dat je prijzen voor een pastelwerkje wel redelijk zijn (ik vraag zelf ook zo rond die prijs)

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:53

Bedankt voor de taxaties! :D

Shetpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:07

MaricoGraphy schreef:
Ik ga ook nog even taxeren:

P 90:
Fnanne: zeer mooi, al gaat mijn aandacht meer naar de knalrode hoofddoek ipv naar het kindje. 70 euro
leintjeO: leuk gedaan, mooie vlechtjes ook. Schat hem op zo'n 15 euro

p. 91
plovesb wauw hier blijf ik naar kijken :D 150 euro zeker.
shetpower: vind je paard er een beetje vreemd uitzien omdat het lijkt alsof de nek echt zeer dun is. Ik vind ook dat de manen tegen het hoofd plakken, er zit geen "leven" in. Ook jammer dat je op de hals geen manentop ziet.
Vind de tekening om deze puntjes eigenlijk maar max 20 euro waard.
IndianRose_ Heel mooi en origineel: 100 euro?
amber15 mooi gedaan, manen mochten wel wat meer details idd, pfoe 40-50 euro?
Shetpower[b] mooi gedaan en schattig ook, weet het formaat niet maar denk 40-50 euro.
[b] annelinnie
Ik denk dat je prijzen voor een pastelwerkje wel redelijk zijn (ik vraag zelf ook zo rond die prijs)

Hartelijk dank voor de tips!
Naast dat dit paardje amper nek heeft, en dunne maantjes die naar links vallen, heb je volkomen gelijk. Maar ik hoop dat je tekeningen tot 'leven' brengen, een kwestie van oefenen is :)
De muurschildering is naar schatting 1 meter a 1.20 hoog en nog een stukje breder.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:43

Helemaal vergeten om erbij te zetten: boven de neus, bij de neusriem zit een kleine beschadiging in het papier. Dat is te zien bij de onderste foto. Ik neem aan dat dat de prijs zal beïnvloeden?

Op de foto's is het beter te zien dan in werkelijkheid. Het was alleen m'n moeder nog maar opgevallen, terwijl toch echt heel veel mensen heb al gezien hebben!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:33

nee amber15, dat is mij niet opgevallen en heeft dus ook niets met mijn waardeschatting te maken ;)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:42

En als je dan mét beschadiging taxeer. Hoeveel zou je er dan voor geven?