Derwent Potloden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: Derwent Potloden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:53

nope tot nog toe geen last gehad van brokkelende punten

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:52

Ik heb ze zelf nog niet en heb het dus ook niet.
Maar kan het niet zijn dat dat dan misschien een hele zachte kleur is.. Die dus extra snel brokkeld? Ik weet het niet hoor, ik zeg maar wat Knipoog

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:42

Wauw zeg zie echt prachtige dingen voorbijkomen zeg met die derwent potloden. Ben er wel zeer in geintersseert zeg. Maar voor mij is het zeker meer als 8 jaar geleden dat ik tekende. Maar het kriebelt wel weer heeeeel erg Lachen misschien maar eens een x met potloodjes beginnen... van daaruit komen de verdere tekenspullen wel weer. Erg leuk om dit allemaal te lezen.

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:12

Ik weet niet of het al een keer gevraagd is, maar hoe dik tekenen jullie eigenlijk? Ik heb namelijk een tijdje geleden een tekening gemaakt van een schimmeltje en mijn witte potlood is nu al heel ver heen. Ik durf dus nu niet te beginnen met de fries waar ik een beetje een opzet van heb omdat ik bang ben dat mijn bruin en zwart eraan gaan Clown Ik weet dat er veel meer kleuren in een zwart paard gaan, maar daar weet ik echt nul komma nul van. Misschien dat dat helpt, met meerdere kleuren werken? Zoja, welke kleuren gaan er dan nog meer in een fries?
Het kan ook aan mijn papier liggen dat pas langzaam verzadigd raakt, ik heb alleen geen idee wat voor papier het is, dus dat kan ik jullie niet vertellen..

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:32

Ik ben al toe aan mn 3e witte derwentpotloodje Ja
Terwijl de rest nog aardig lang is..
Meerdere kleuren maken de tekening meestal wel mooier Ja

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:35

Clown niet te hard drukken op je potloden, laag voor laag opbouwen en niet geheel onbelangrijk niet continue slijpen maar een schuurpapiertje gebruiken om je punt wat scherper te maken. Ik heb al aardig wat tekeningen gemaakt met de kleurpotloden, mijn eerste wit is pas op de helft!

Over het zwart.... kan wel zeggen welke kleuren (paars, blauw, rood kan allemaal ligt aan het dier wat je maakt) er in kunnen zitten maar...

basis van tekenen is kijken, heel goed kijken ...

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:37

dan doe ik iets fout geloof ik Nagelbijten / Gniffelen

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:39

of je gebruikt veel wit?
dat kan ook Ja
ik pak heel vaak een licht gele (sand) i.p.v. wit of die 2 door elkaar gemengd met licht blauw Knipoog

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:40

Kwam dit toevallig tegen en dacht dat ken ik.
Een tijd geleden heb ik een heleboel knutsel spullen van mijn schoonmoeder gekregen wo deze potloden,en nu gaat iedereen waarschijnlijk lachen maar mijn zoon van 7 kleurt hier gewoon mee Bloos .Nooit geweten dat ze zo duur waren!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:43

@ Lon
ja, gebruik veel wit Tong uitsteken
Elke keer als ik iets teken ga ik er overheen met wit zodat het papier verzadigd.. waarom weet ik ook niet..
vaagheid van mij..
behalve voor donkere kleuren, dan doe ik dat natuurlijk niet..
maar alle lichte wel Ja
En ik slijp gewoon steeds met puntenslijper..

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:46

Ach joh.. Als je er verder niets mee doet. (ik persoonlijk vind het wel zonde Schijnheilig ) Wat voor pracht resultaten komen eruit Knipoog

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:53

Dankje voor de reacties! Dan ga ik binnenkort maar eens proberen mij zwart en bruin niet de vernieling in te tekenen Clown

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:55

Ik gebruik het 'glaceren' (met wit eroverheen) alleen bij de ogen de rest laat ik voor wat het is. Doordat ik met kleine streepjes werk (door- en over elkaar heen) krijg je vanzelf het gemengde effect.

@ Miss_Shet Clown moet bekennen dat mijn dochtertje absoluut niet aan mijn potloden mag komen Clown

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:59

Lontje schreef:
Ik gebruik het 'glaceren' (met wit eroverheen) alleen bij de ogen de rest laat ik voor wat het is. Doordat ik met kleine streepjes werk (door- en over elkaar heen) krijg je vanzelf het gemengde effect.

@ Miss_Shet Clown moet bekennen dat mijn dochtertje absoluut niet aan mijn potloden mag komen Clown

Ik zal zeggen dat ik absoluut geen verstand van deze dingen heb,ik ben ook geen knutselaar. Haha!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:32

Ik heb pas een vos op A3 formaat getekend (moet het reslutaat nog even plaatsen hier op UK) nouu..toen zag ik mn oranje en bordeauxrood ook heeel hard gaan Scheve mond Durfde bijna niet aan het halsgedeelte te beginnen omdat ik het zonde van mn potloden vond Bloos Maarja aan de andere kant, je koopt ze om ze te gebruiken.. Maar die tip van het schuurpapiertje vind ik wel een goede! Ga ik zeker gebruiken, want met slijpen gaat t wel erg hard idd.

Stipje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:07

Ha, heb het hele topic doorgelezen en ben zo enthousiast geworden door jullie allemaal dat ik net een doos met 24 heb besteld (was als cadeau van mijn ouders Knipoog ) ! Ik heb ze bij dekwast.nl besteld, ze waren daar 43,95... (verzendkosten 6,95) Zie ik zonet dat ze op http://www.kleurenloods.nl 29,95 zijn! (verzendkosten 10,00) Bloos! Als er een volgende keer komt daar dus maar bestellen...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:19

Lontje schreef:

idd mn nichtjes en neefjes mogen aan alle potloden komen, behalve mn derwents....

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 18:22

Niemand mag ook aan mijn derwents komen hoor Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:38

om heel eerlijk te zijn, ben ik niet zo van de derwents. Ik had er zoveel over gehoord, maar in de kunstwinkel mocht ik alle potloden uitproberen en de derwents staan toch niet helemaal naar mijn hand, om het zo maar te zeggen. Ik ben heel blij met m'n andere potloodjes, dus ieder zo zijn smaak dan Lachen

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:54

Ik ben erg te spreken over de grafitint en coloursoft. Gewone Artist/Studio = mooie kleuren, maar net iets te hard voor mij dus als die 'op' zijn worden die door colorsofts vervangen.
Potloden kunnen wel tegen een stootje en ik heb er ook weinig problemen mee als kindjes van visite ze even lenen (als er normaal mee omgegaan wordt).
Pastelpotloden is een ander verhaal!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:26

sexy_back schreef:
Lontje schreef:

idd mn nichtjes en neefjes mogen aan alle potloden komen, behalve mn derwents....

uhm dames... jullie hebben het kennelijk niet in de gaten Clown maar dat heb ik meer dan een jaar geleden al geschreven Huilen van het lachen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 20:03

Vond 't ook een beetje vaag, topic stond in een keer weer in mijn lijst Nagelbijten / Gniffelen

Stipje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:26

Haha, dat is mijn schuld geloof ik Nagelbijten / Gniffelen , dat dit topic nieuw leven ingeblazen is, ik had jullie topic gelezen door een link in Lontjes profiel en toen heb ik derwent coloursoft potloden (te duur) besteld. Knipoog (en dus een berichtje geplaatst)

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:46

geeft denk ik niks? (mod?)
Er staan nuttige tips in en zo is het weer makkelijker terug te vinden voor iedereen?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:54

Kleurenloods kende ik nog niet, dus mij kwam het erg goed uit Knipoog