[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

love_fylkir_

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:13

zo ik ga weer taxeren voor dat ik achterloop Knipoog

Josav1.gaaf zeg de spieren lopen heel mooi ik vind het af en toe wel iets te veel contrast 65
2.weer die spieren , het klopt gewoon .De kleuren passen wel van wegen het vurige van het paard.

astridjuhij is sstoer en hij heeft ook wel wat 0-5

vajentewat een mooie vacht zo pluizig je ziet gewoon dat het vacht is.15-20

astridjuidd wat simpel 2 euro

wanniesannieprachtige verhoudingen en de schadiw is ook goed ingelecht 15

zo ik ben weer klaar ! Haha!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:01

Afbeelding

ik heb iets nieuws gemaakt.. A4 (het plan was A3 maar dat paste niet in de scan) gemaakt met houtskool

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:40

Afbeelding

- A4, niet geheel bladvullend (aan de bovenkant niet, tis vierkant)
- Met houtskool, B, 2B

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:42

jaimyliefje: ik vind het nog geen prijs waard.. het paardje is niet goed in verhouding. je bent wel al met spieren en schaduwen aan het oefenen. ga zo door Knipoog

babe: heel mooi! naar mijn gevoel lijkt de neus iets krom. (de schaduw bij de neus had mischien iets rechter gekund?) en de mond lijkt een beetje schreef.. het oog en het haar is echt super! zijn kleren lijken net echte stof dat heb je heel mooi weergeven! 30 euro Ja

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:18

WannieSannie: Erg mooi, vormen zitten er heel mooi in. De vleugelvorm had iets duidelijker kunnen zijn, dat valt nu voor mij een beetje op. €15
jaimyliefje: Ik denk dat het verstandig is om er nog niet iets voor te vragen, nog even dooroefenen op verhoudingen!
babe: Erg gaaf! De compositie is heel erg mooi. Ik vind het ook erg knap dat je het zo mooi en niet vlekkerig krijgt met de houtskool Ja. €30-35!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:12

er heeft iemand geboden €10 Bloos!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:26

verkopen die hap!!! haha nee tenzij je er aan gehecht bent, maar anders gewoon foto nemen voor je bestand en verkopen

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:28

Iedereen heel erg bedankt!! Hier een nieuwe tekening van mij op A4 met pastels maar eerst even mee taxeren,

PG 1
AngelsDitch, Mooi maar toch mis ik er iets in 10,-
Fnanne Ik ben niet zo kapot van de achtergrond maar verder mooi, maar weet dat je beter kunt! 15,-
AngelsDitch, net als je andere tekening mis ik hier ook nog iets in 5,-

PG 2
nujaro, Voor de verkoop vind ik hem nog niet helemaal goed, probeer door te oefenen de tips staan bij de andere. Ik val liever niet in herhaling op de rest.
liedje_, Heel leuk. maar jammer van de kreuk en te krasserig getekend bij het lichaam, vooral de buik 10,-
rooslovertje, De verhoudingen kloppen, maar verder vind ik hem te simpel. Probeer er meet details in te leggen.
K_roosje_k, de verhoudingen kloppen niet helemaal en vind ze nog te simpel. Maar je bent op weg!
edelweis1 mooi gedaan, 10/15,-
highwaykind Erg mooi! Heb echt respect voor mensen die gezichten kunnen tekenen met zoveel spraak erin. Alleen jammer dat het 'ophoud' ikzelf zie liever een stukje nek/trui erbij aan, vandaar 15,-
AngelsDitch Je gaat vooruit! Maar je tekeningen blijven te krasserig. 10,-

PG 3
babe Mooi, lekkere kleurtjes vind hem zeker tussen de 25,- waard!
nujaro Probeer eens iets minder snel een tekening af te maken. Verder weer een leuke tekening 5,-
astridjhu Eens iets anders! Vind ze mooi gemaakt maar te simpel voor de verkoop 5,-
eliine Leuk gemaakt, maar de schaduwen op de grond zijn te druk waardoor de rest van de tekening meer daarin wegvalt. Strepentekenen vind ik overgens ook erg jammer. Maar toch heeft hij iets 10
nujaro Zelfde commetaar als bij jou anderen, 0/5,-

Wat een gedoe *LOL* Ik ga zo verder,
Hier de mijne dan
Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:05

ciinderella: Erg mooi! Veel kleur, mag van mij nog iets meer gedetailleerd, dan zou het nog echter overkomen. €10.

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:05

Thnx edelweis! Waar daren we gebleven.. Oja Haha!

PG 4
Eliine Vind ik erg moeilijk te zeggen omdat hij op de computer is gemaakt, maar waarneer je hem zal laten afdrukken en hij mooi op papier komt te staan vind ik hem wel zo'n 50,- waard hoor!
babe Ik ben helemaal verlieft op die tekening Haha! 50,-
astridjhu weer te simpel, geen details en heb het idee dat er veel aan meot gebeuren, vandaar geen prijsje.
Fantine Vind hem heel erg leuk, lief. Maar de achtergrondkleur vind ik er niet bij passen en mis iets. 15
Fnanne Meid, deze vind ik ZO mooi! .. pffoeh geen idee wat je ervoor moet vragen. Rond de 60,- is hij zeker waard! Super gedaan.
magicunicorn, Beide rond de 10,-
Evelijn_, 15,-

PG 5
sexy_back, vind hem te licht op papier gezet. Verder schattig en leuk 5/10,-
sindbad Gaat de goeie kant op!, vind alleen het oog wat vreemd/eng staan en er mag meer detail in 5,-
astridjhu Eerste 2 5,- laatste is nog niet af en dus geen ik nog geen prijsje op.
Wendy15 Leuk, maar toch te simpel. 10,-
Wendy15 Dit wordt het betere werk al wen! 20,-

PG 6
Lontje Lekkere blik, mooi op papier gezet 25,-
Evelijn_ Mooi! ruim 15,-
rooslovertje Het oog heeft geen leven, verder zou wat meer detail mogen 5,-
marthine Leuk! Maar iets te krasserig 10,-
JoSav Moeilijk te schatten omdat het op de comp is gemaakt maar vind ze heel erg mooi bovenste 70,- onderste 90,-
astridjhu Beide 5,-
Fnanne Jou tekenstyl is prachtig, net als deze tekening! Super! 50,-
Fantinedetails beginnen al mooi maar vind hem te licht, 5,-

PG 7
love_fylkir_ Zoals al is gezegd, je moet er van houden. Het is niet mijn smaak maar toch vind ik er iets moois inzitten. Laat hem aan andere over, vind het moeilijk een prijs voor te verzinnen, srry. De tweede vind ik niet zo mooi 5,-
Plaudar Mooie vacht 10 vanwege het formaat.
love_fylkir_ Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind, vind hem iets leuks hebben maar toch ook weer niet heel erg mooi. 10,-
alena Jou styl vind ik heel erg mooi 15,-
Wendy15 Jij kunt beter. Leuk maar had hem liever meer ingekleurd gezien, iets meet detail erop. 5,-
love_fylkir_ Weer een werkje waar je van moet houden. Mooi gedaan, maar niet mijn smaak 15,-
Evelijn_ Leuk! 15,-
janique Orgineel, mooi kleurgebruik en vind hem zeker 25,- waard

Straks verder met 8, ff me rug strekken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:07

cinderella:
ik vind hem heel leuk. je hebt heel mooi lichtplekker op de roze bladeren gemaakt. je had de meeldraden (die dingetjes erop) mischien iets meer detail kunnen geven door er ook lichtplekker op te maken.
15,-

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 08:53

Bedankt astrid!
En hier is 8, na wel erg lang rugstrekken Knipoog

marthine Ik vind hem erg leuk, het idee en hoe je het hebt neergezet de tips heb ik al gelezen en dus ga ik weer de herhaling niet in! 5,-
nujaro Hij begint mooi te worden, maar toch mis ik het ingekleurde. Probeer meer in te kleuren, dikker zodat het hele papier bedekt word. Nog geen prijs.
Jaimyliefje Beide vind ik ze nog niet 'af' ik heb het idee als ik erna kijk, vooral naar de eerste, dat je dan alleen nog maar het begin hebt gemaakt, de schets. Die ik overgens al wel heel erg mooi vind, probeer er toch mer werk in te leggen.
love_fylkir_ Ikzelf vind hem niet veel aparts hebben, niet mijn smaak. Doordat je gewoonweg de kleuren erin zet en niet echt de lijnen hebt waardoor hij realisties moet worden vind ik hem minder worden. Ik geef er 10,- voor.
Fnanne Lekker werkje! Heerlijk o m naar te kijken. Niets aan op te merken voor het orgineel kun je gerust 60,- vragen hoor!
Lontje Lekkere kleuren, mooi! 50,-

PG 9
JoSav Mooi hoor! 40,- voor beide ongv.
Vajente Een prachtplaatje! 60,- Helemaal verlieft erop .. die schaduwen boven zijn oogjes en dat snoetje Lovers
astridjhu ik denk rond de 5,-
WannieSannie Erg leuk! 10,-

PG 10
Jaimyliefje De verhouding klopt niet helemaal, maar verder ga je al zeker de goeie richting op, toch nog geen prijsje!
babe mooi gedaan hoor! 25,-

Zo ben ik er ook doorheen!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 10:17

Het valt hier een beetje dood, mijn taxaties komen binnenkort, maar eerst de tekening vast Knipoog

Afbeelding

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 10:35

Ik begin bij pagina 6;

Lontje; ik vind de haarstructuur echt prachtig, alleen mag van mij het 'gezicht' er wat meer uitkomen. 30€ mocht het mijn katje zijn Haha!

Evelijn_; Hihi hij kijkt een beetje sleepy Knipoog Van mij mag er meer contrast in, maar da's persoonlijk, 20€.

Rooslovertje; probeer contrast en scherpte in z'n ogen te krijgen, dan wordt de uitdrukking al stukken beter. Verder klopt de verhouding volgens mij niet helemaal, 10€.

Cinderella; ik vind hem mooi! Apart. Kleuren mogen van mij wel veeeeel feller Knipoog En als je er iets meer details in gooit wordt ie nog mooier. Eurootje of 25??

Marthine; Ahhh wat een schatje. 25€ ??? Vind alleen de achtergrond minder...

Josav; vind ze beide prachtig, vooral qua kleur. De eerste stoort me het smalle hoofd, die tweede vind ik geweldig. Eurootje of 80 per stuk?!

Astridju; Je bent op de goeie weg Ja Ik zou er nu alleen nog geen geld voor vragen.

Fnanne; wauw! Wat een lekker bekkie. Eurootje of 40€? Het enige wat ik aan jouw werk vaak jammer vind, is dat het er wat krasseriger uit ziet, zoals het lichaam, ik vind zelf egaal mooier, maar ook da's persoonlijk Knipoog

Fantine; hier zou ik nu nog geen geld voor vragen.

Pagina 7;

love_fylkir_ ; Ik weet niet wat je hiervoor kunt vragen.

Plaudar; hij ziet er een beetje eng uit Haha! Vind de uitdrukking zo droog, kan natuurlijk ook zo horen Knipoog 15-20?

Alena; ik vind hem super, alleen mag er VEEEEEEL meer contrast en 'kleur' in van me. Verhouding is mooi! Nu 20€, maar als je hem meer inkleurt toch zeker een hoop meer Knipoog

Wendy15; hier zou ik nu nog geen geld voor uitgeven.

Evelijn_; die ogen, geweldig Haha! Super, 20€

Janique; ik zou hem bijna in m'n kamer willen ophangen, geweldig!! Ik mis alleen z'n neusriem Knipoog Nee grapje. Eurootje of 25€!

Pagina 8;

Marthine; hier zou ik nog geen geld voor uitgeven nu.

Nujaro; zelfde

Jaimyliefje; er mag veel meer details in de tekeningen.

Fnanne; slik, wow! Dit is mooi, hier is het 'gekras' ook veel minder. Prachtig! 60€?!

Lontje; nog zo'n wow! Ook 60€ of zo... Heb gewoon niks zinnigers te zeggen haha.

Pagina 9;

Josav; De 2e vind ik super, maar de eerste eigenlijk ook Haha! Weet hier geen prjis voor, sorry.

Vajente; mooie uitdrukking, lief. Hij mag van mij nog iets feller qua kleur. 30€?

Astridju; Ik zou zelf geen geld uitgeven voor een tekening van een auto Knipoog

Wanniesannie; Hier zou ik nog geen geld voor vragen, probeer je tekening netjes af te werken!

Pagina 10;

Jaimieliefje; je gaat vooruit Ja Alleen de verhouding is nog niet helemaal correct.

Babe; wowie, mooie uitdrukking Ja Een eurootje of 20-30 Lachen

Cinderella; een eurootje of 20-30. Vind hem wel mooi. Jammer van het korrelige papier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 12:03

het valt hier inderdaad nog al dood Ja

mik_ :
ik vind het jammer dat je er een stukje schouder bij hebt gemaakt. ik had dit persoonlijk weggelaten of iets meer hals erbij getekend. ik vind de blokjes in de frontriem niet zo mooi, omdat alles heel mooi gedetaileerd is en die blokjes niet. maar dat is mijn smaak Knipoog
ik vind persoonlijk ook dat de wang teveel schaduw heeft. maar dat kan aan de stand van de zon hebben gelegen he Knipoog
ik vind hem zeker 30 euro waard Ja

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 12:29

Bedankt voor de taxaties allemaal! Haha! Ik ga ook weer even verder. Lachen

Blz. 7

Janique: Whaha, wat fantasierijk! Prachtig gedaan. Ja €30,-

Blz. 8

Marthine: Schattig! Er mag wel wat meer contrast in. Lachen €10,-
Nujaro: Je gaat vooruit! €5,-
Jaimyliefje: Hee, die tweede is Roos! Ja Nog even dooroefenen. Lachen
love_fylkir_: Leuk gedaan, mooi kleurgebruik. Hij oogt wel wat vlekkerig. €20,-
Fnanne: Wáuw! Wow! Wat een details, wat een dynamiek, prachtig! €80,-
Lontje: Wat ben ik jaloers op jouw harenkunst. Nagelbijten / Gniffelen Wederom weer een práchtig werk Lon! €100,-

Blz. 9

JoSav:
1. Wat een kleurgebruik, wat een details! Prachtig! Wow! Hij glimt van het papier af! €130,-
2. Leuk dat deze een andere stijl lijkt te hebben, wat meer schetserig. Prachtig gedaan! €100,-
Vajente: Geweldige vachtstructuur Lynn! Die ogen ook! €80,-
astridjhu: Mooi gedaan hoor, ik mis wel wat mooie glimplekken. €5,-
WannieSannie: Ziet er goed uit, de vleugels ogen wel wat rommelig. €10,-

Blz. 10

Jaimyliefje: De verhoudingen kunnen beter, je mag ook wat zorgvuldiger inkleuren. Nog even oefenen.
Babe: Prachtig, ik herken James er echt in! €40,-
Ciinderella: Mooi kleurgebruik, goed gedaan! €15,-
Mik_: Wauw, ik zie steeds grote stappen tussen je tekeningen! Geweldig gedaan, wat een contrast! €60,-

Ik heb ook weer twee tekeningen. Lachen

Kleurpotlood op A4, de neus is veel te klein inderdaad. *LOL*

Afbeelding

En deze is grafiet op A4.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 12:33

evelijn: jouw eerste: heel mooi gedaan. dat neusje vind ik juist leuk Ja ik vind persoonlijk de lijn van de kaak een beetje wegvallen.. daar hangt de vacht van het paard voor maar je ziet neit waar de kaaklijn begint of eindigt. dit si wel jammer. 20 euro
jouw tweede: heel mooi gedaan vooral dat haar. ik zou dit dus echt neit kunnen! jammer dat je het linkeroor niet ziet. en je ziet een veeg vanuit de neus naar de (vooor ons) rechterwang. je hebt de ogen heel mooi gedaan. (als ik het topic niet had gezien had ik gezegt het linkeroog is kleiner Knipoog maar ik weet nu dat hij dat in het echt ook heeft dus daar geen commetaar op Tong uitsteken )
25 euro Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 12:33

ojha neem allemaal mijn taxatie's niet te serieus ik ben er hartstikke slecht maar ik doe mijn best Clown

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 15:17

IK doe deze bladzijde ook nog maar even, wat gaat het hier snel! Bedankt voor de taxaties tot dusver Ja

Jaimieliefje: Nog even oefenen, hij is wat uit verhouding.. Maar er zit zeker vooruitgang in je tekeningen!
babe: Prachtig portret, wat ben je daar ontzettend goed in! Hier en daar zie ik nog wat kleine puntjes die ik niet helemaal
mooi vind, maar die zijn niet noemenswaardig. Ong 25,-
Ciinderella: Nette tekening, alleen vind ik het onderwerp nite aansprekend, maar dat is een persoonlijke zaak natuurlijk.. ongeveer 20,-

Mik_ mooi! Idd wel jammer van dat schoudertje erbij.. 20,-
Evelijn_, ik vind je paardje ietwat slordig getekend de manen hadden naar mijn idee beter gekund. Ik heb gezien dat je dit juist zo goed kunt! Het portret vind ik weer helemaal top, daar bak ik zelf heujlemaal niks van Haha! haha rond de 15,- vind ik op zijn plek

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:20

Mik_: Mik_: Mooie tekening, contrast is in details heel mooi uitgewerkt! Hier en daar zie ik toch stukjes die iets minder mooi uitgewerkt zijn, erg jammer! €15-20, misschien kun je formaat, materiaal etc. erbij zetten? Lachen
Evelijn_: 1: Erg schattige tekening, lekkere wilde manen. Pas wel op dat deze niet te krasserig worden! De vorm van het hoofd is er ook een klein beetje uit bij de kaak en neus door de haren, toch is dit in werkelijkheid wel duidelijk te zien, meestal. €10
2. Ik vind het weer erg knap, ik moest laatst voor tekenen iemand tekenen en toen merkte ik weer hoe lastig zoiets is Ja! Let wel op de ogen, deze verschillen volgens mij een beetje in grootte. €20!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 22:40

Bedankt voor de taxaties en het commentaar tot zover!
Edelweis1: De ogen verschillen inderdaad in grootte, maar zijn ogen zijn in het echt ook ongelijk. Nagelbijten / Gniffelen Het klopt wel dus. Lachen

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:51

Goed dat je het dan toch zo tekent en je je niet laat beïnvloeden Knipoog!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 11:41

pppffffttt, ik moet hier ook weer een keer plaatsen, want heb er nog genoeg liggen.... Nagelbijten / Gniffelen

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:02

Sexy_back, dan heb jij een luxe-probleem Knipoog .

Hier nog een tekening van mij op A3-formaat in potlood.
Taxeren volgt nog, ik moet hiervoor nog eens wat tijd trekken.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:08

lunsas: ik vind hem heel mooi je hebt echt hele mooi schaduwen toegevoegt heel knap. alleen zijn de oren naar mijn gevoel niet op gelijke hoogte en niet even groot. ook is het rechterneusgat iets anders van vorm. ik had persoonlijk toch iets meer schouder erbij gemaakt nu zit je echt te kijken van hoe staat het paard. ik vind dat je de oren echt super mooi diepte hebt gegeven. ook de schaduwen maken een heel mooi drie d gevoel. ik vind hem super ondanks de verhoudingkjes.
30 eruo