[VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunshinedaan

Re: [VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 21:18

De laatste vond ik echt heerlijk om door te lezen, super!! <3

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 21:23

Sunshinedaan schreef:

Heel leuk!
Dankjewel!

En blijf alles delen hoor, ik heb een brede rug (Ik noem dat op Tinder een Growth Mindset <<) ) en vind jullie observaties juist héél goed!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 22:23

astridastrid schreef:
Sunshinedaan schreef:

Heel leuk!
Dankjewel!

En blijf alles delen hoor, ik heb een brede rug (Ik noem dat op Tinder een Growth Mindset <<) ) en vind jullie observaties juist héél goed!

Ik heb echt 0 feedback. Stop met werken om een nieuwe update te verslinden

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 07:44

Maar echt he, Hoezo is dit nog niet jouw beroep?

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 08:52

Inderdaad hier moet je echt wat mee doen, hoor! Ik vond het weer zeer vermakelijk om te lezen, ik lees nooit verhalen eigenlijk, maar dit vind ik helemaal leuk. Misschien ook wel omdat het wel een tikkeltje herkenbaar is, hier en daar al neemt dit wel extreme vormen aan met Nina.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 12:39

Die Tom doet me echt zo denken aan de ex van een vriendin. Die wilde, nadat het uit was, een omgangsregeling voor de kat, zodat hij haar nog kon blijven zien en controleren. Hij had verder niks met het dier overigens. En hij legde bloemen in haar auto. Wat vooral eng was, omdat hij blijkbaar nog een sleutel had EN wist waar ze was.

Ik adviseer overigens in dit geval toch echt een dier dat in zijn poep ligt boven een controlerende vent :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 14:27

je voelt de frustratie gewoon, leest weer heerlijk weg!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-25 17:59

Gnome schreef:
astridastrid schreef:
Heel leuk!
Dankjewel!

Ik heb echt 0 feedback. Stop met werken om een nieuwe update te verslinden

Sky_As schreef:
Maar echt he, Hoezo is dit nog niet jouw beroep?

Paardenfann4 schreef:
Inderdaad hier moet je echt wat mee doen, hoor! [...]

WAT lief! Doet me HEEL goed!
Nou, mocht hier iemand een oom hebben die bij de Bezige Bij werkt, ofzo... O:)

beert schreef:
Die Tom doet me echt zo denken aan de ex van een vriendin. Die wilde, nadat het uit was, een omgangsregeling voor de kat, zodat hij haar nog kon blijven zien en controleren. Hij had verder niks met het dier overigens. En hij legde bloemen in haar auto. Wat vooral eng was, omdat hij blijkbaar nog een sleutel had EN wist waar ze was.

Ik adviseer overigens in dit geval toch echt een dier dat in zijn poep ligt boven een controlerende vent :D

YUP!
En komt nog meer aan!

En die laatste zin hahahahahaha! Die ga ik van je stelen.

Alsof ze nog niet hopeloos genoeg was...
Maar blijkbaar komt hopeloosheid niet alleen.
(KORREL zout, hè!)

33.
11 juni 2021

Of: lol, ik ben hopeloos

Het is alsof iemand een discobal heeft gehangen, alle lichten op knipperstand heeft gezet en gedacht heeft: ‘Laten we alles door elkaar gooien, van Grease tot Gabberland ’99 in Almere’.
Op de website staat: De 70s & 80s & 90s singles party in Claus Hoofddorp is het grootste en gezelligste evenement voor singles in Nederland, met retro muziek, entertainment in vier zalen, disco bowlen en speeddaten.
Het is... een ervaring.
Denk: bedrijfsfeest-energie, maar dan met mensen die allemaal een hypothetische sticker ‘zoekend’ op hun voorhoofd dragen.
En ik? Ik had net zo goed thuis voor de derde keer The Nanny kunnen kijken.

Maar nee, Gaby (Tinder bio: Half paardengek/half CFO, experimenteert met alles, inclusief sociale vaardigheden.) had me meegesleurd. En dit alles onder het mom van: ‘exposure therapy werkt óók tegen je Tom-trauma.’

De man die al twintig minuten non-verbale signalen naar me stuurt komt mijn richting op.
Ik kijk weg.
Te laat.
John Travolta (Mogelijke Tinder-bio: Zoekt iemand die m’n dansmoves en sarcasme bijhoudt.): ‘Je ziet eruit alsof je het niet naar je zin hebt.’
Beste openingszin ooit. Oordeel: 10/10.
‘Klopt. Ik heb een vriend,’ floep ik eruit. Sneller dan een Pavlov-reflex bij het horen van een WhatsApp-notificatie.
Hij fronst. ‘Oh, volgens mij zag ik je nog op Tinder laatst????’
Ah, mijn digitale footprint haalt me in.
Geen idee, maar ik schaam me kapot.

Voordat ik iets terug kan zeggen, komt Gaby van de dansvloer aanstormen waar ze blijkbaar heel Hoofddorp in haar zak heeft gestoken. Ze grijpt me bij m’n arm en sleurt me richting de bar.
‘SORRY, ik moet haar even lenen!!111’
(Gaby kan tegen drank wat ik tegen afwijzing kan: slecht.)

Sta ik hier een beetje incognito, Gaby—al jaren vrijgezel—boeit het allemaal geen fµck wat anderen denken. Ze beschouwt daten als een sociaal experiment: participerende observatie, veldwerk, en af en toe een controlegroep.
Ze deed mee aan First Dates, maar walste er zo overheen dat hij ‘nog weken in z’n bedje heeft zitten huilen’ (haar woorden).
Brutaliteit: enorm. Tactiek: nul. Het is dus ook niet uitgezonden.

‘Oké,’ zegt ze, terwijl ze lichtelijk aangeschoten met een parasolletje naar me wijst. ‘Ik heb eens nagedacht. Waarom zou je in godsnaam bij die eikel blijven waarvan je nu al weet dat je hem over vijf jaar een vergiet naar z’n hoofd wil smijten?’
Tom is nu twee weken MIA. Ik zucht dramatisch.
‘Het begin was zo leuk,’ mompel ik. ‘En ik snap gewoon niet waarom hij nu zo anders is. Hij zegt dat het door z’n werk komt—
Gaby trekt haar wenkbrauwen op. ‘OH JA, KLASSIEKER. Ik ben veranderd in een emotioneel onbereikbare klootzak door werkdruk. Die kende ik nog niet.’
Gaby schudt haar hoofd, haar blik priemend. ‘Lieve schat, het gáát niet veranderen. Dat weet je toch. Het klinkt alsof hij vooral controle over je wil houden. En dat lukt alleen als jullie zogenaamd ‘samen’ zijn.’

Dit hele gesprek is nog erger dan Dancing Queen op repeat, dat op de achtergrond speelt.
Maar misschien moet ik het gewoon even aankijken. Ik hoor mezelf praten en wil mezelf een klap geven: ‘Soms hoop ik gewoon dat híj definitief de stekker eruit trek. Ik kan het niet.’
Gaby zet haar glas neer. Dit wordt een interventie. ‘Echt? Wil je serieus wachten tot je officieel geleegd wordt als de Kliko op dinsdag?’
We gieren het uit. Lachen om je eigen misère is niet wetenschappelijk bewezen effectief, maar werkt beter dan EMDR in een bowlingcentrum in Hoofddorp.

Gaby zucht. ‘Jij bent basically een casus uit een scriptie van Klinische Psychologie. Waarom doe je dit jezelf aan?’
Op dat moment komt er een knappe man mijn kant op (Brad Pitt, 45, Mr. & Mrs. Smith-versie. Mogelijke Tinder-bio: leeg). Gaby stoot me aan.
‘Sorry, weet jij misschien waar de plee is?’
Ik moet toegeven: betere openingszin. (Als het een openingszin zou zijn geweest.)

Net werd me een drankje aangeboden door een man die met een bord saté naast me stond. Ik sloeg beleefd af. Hij stond erop. Juist. Helaas was zijn saldo ontoereikend, dus heb ik ook maar voor hem betaald.
Kennelijk stond ik aan de Alimentatiebar.
‘Ik had gewoon dromen met hem, Gaby. Een toekomst. En als ik het nu echt loslaat, dan is dat definitief voorbij.’
Ik wrijf over mijn gezicht. Mijn mascara was toch al aan het uitlopen in deze biotoop.
‘Schat,’ zegt Gaby zacht, ‘uit elkaar gaan is klote. Maar sámen blijven met iemand die je langzaam mentaal sloopt, is pas écht zonde van je leven.’
Ja—dat weet ik ook wel. Maar toch.
Hier ben ik.
Nog steeds.
Over Tom. ‘Ik heb ook het gevoel dat ik hem niet gelukkig maak... waarom anders al die kritiek? Ik doe alles voor hem.’
Gaby kijkt me aan met een blik die zei: "ik wil een bowlingbal tegen je hoofd gooien". ‘Lieverd, hij houdt je klein omdat hij er een powertrip van krijgt. Dit is textbook toxic.’
Ik knik langzaam. ‘Hij zei laatst ook: “Ik val eigenlijk op stoerdere vrouwen.” En toen dacht ik dus serieus: wat moet je dan met mij? En moet ik dan m’n hele persoonlijkheid en garderobe veranderen?’

Ik lach hol. ‘Ik denk ook niet dat het alleen aan hem ligt,’ zeg ik. ‘De combi is gewoon... mis. Mijn ex—de dokter, weet je nog—die gaat nu met iemand waarvan ik denk: ja, dat klopt gewoon. En ik dacht altijd dat híj de duivel was. Maar blijkbaar was ik gewoon het faux pas.’
‘Maar dat je bij iemand blijft waar je duidelijk niet gelukkig van wordt, zegt óók iets over jou. Want wáááárom zou je dat willen?’

Ik neem een slok van mijn wijn (Cabernet Sauvignon, EUR6,95 per glas). ‘Nou ja… Ik heb wel iemand anders ontmoet... Die is zoveel leuker. Chiller. Vrolijker.’
Gaby heeft genoeg gehoord. ‘Ik denk persoonlijk dat je je keuze eigenlijk al wel gemaakt hebt, maar er nog niet aan durft toe te geven.’
‘Mmm, ik weet niet—Daan is wel minder knap. EN hij woont niet in de VS.’
Ze haalt haar schouders op. ‘Gefeliciteerd, nu ben jíj de oppervlakkige.’
Touché, Gaby. Touché. Ik weet dat er meer is. Maar ik kan het niet onder woorden brengen.

‘Ik ben eigenlijk gewoon bang dat het met hem óók zo gaat lopen. En dan zit ik daar, zonder Tom, zonder back-upplan, en zonder zekerheid. Dan krijg ik spijt. Echt. Onherroepelijke, in m’n hart gegraveerde spijt.’
Gaby kijkt me aan. ‘Nee lieverd. Dan heb je eindelijk jezelf terug.’

To be continued...

PS: Ik heb dit dus al een tijd geleden geschreven, dus grappig dat dit ook echt nu komt terwijl jullie ook deze vragen stelden. Nog grappiger: ‘Gaby’ is een Bokker :D .
Geen idee of ze nog actief is, maar het blijkt: Bokkers stellen Vragen :D (X dosis fantasie + expressieve vrijheid).

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 18:56

Haha

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 20:57

Hahahaha ik mag Gaby :D ik ben team Gaby :D

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 21:15

je verhaal is geweldig geschreven ondanks dat ik af en toe een onbehaaglijk gevoel krijg. Ik begrijp dat het gedeeltelijk fictie en gedeeltelijk non-fictie is? Ik hoop dat de geweldige looks van Tom onder non-fictie vallen en dat hij in werkelijkheid niet een rechtoplopend hangbuikzwijntje is. Want dat valt zelfs de laatste kegel om.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 21:48

Whahaha nou team Gaby hier. :j :')

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 22:32

Team Gaby!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 23:30

Team Gaby

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 15:10

Madiba schreef:
je verhaal is geweldig geschreven ondanks dat ik af en toe een onbehaaglijk gevoel krijg. Ik begrijp dat het gedeeltelijk fictie en gedeeltelijk non-fictie is? Ik hoop dat de geweldige looks van Tom onder non-fictie vallen en dat hij in werkelijkheid niet een rechtoplopend hangbuikzwijntje is. Want dat valt zelfs de laatste kegel om.

Mag ik hierop antwoorden?
Absoluut geen hangbuikzwijntje...!

Kom maar weer door met de volgende!

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 22:27

Oke, ik zit heerlijk mee te lezen en ik keek Manifest (serie, Netflix) en toen verscheen Piloot Amuta.
Toen moest ik als eerste even aan jouw "Tom" denken. Niet qua persona hoor. Maar donkere amerikaanse piloot. Duidelijk in zijn "dit ben ik".

Dus.. is dit hoe "jouw Tom" eruit ziet?

Oke.. en verder.. meer schrijven hoor! Leest lekker weg.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-25 17:53

Hhehe,
Bokkers onder Bokkers!

Benieuwd of "Gaby" zichzelf herkent.

Madiba schreef:
je verhaal is geweldig geschreven ondanks dat ik af en toe een onbehaaglijk gevoel krijg. Ik begrijp dat het gedeeltelijk fictie en gedeeltelijk non-fictie is? [...]

Thanks!

Het is fictie :) .
Op de waarheid gebaseerd, maar meer als skeleton. Ik laat ook heel veel (ruzie) weg. (Kun je nagaan!).
Ik heb ook geen Apps meer van die tijd (alleen screenshots). En soms heb ik nog wel Messenger-gesprekken die ik er losjes in verwerk, maar dan wel geheel anders neergezet. Ik denk bijvoorbeeld niet dat Gaby zichzelf als brutaal zou herkennen :D .

Deze is bijvoorbeeld redelijk accuraat overgenomen:
Afbeelding

Afbeelding

Maar hier wat meer creatieve invulling:
Afbeelding

Dus dan mag je niet meer spreken van non-fictie.

En zo is het in de scenes nog veel meer (ik ben bijvoorbeeld nog nooit bij Claus geweest :D ). Ik denk dat deel I en II dichter bij de waarheid bleven (de Bokt-versies, dan).
Toen was ik nog naief :D .

IMJ schreef:
Madiba schreef:
[...]Ik hoop dat de geweldige looks van Tom onder non-fictie vallen en dat hij in werkelijkheid niet een rechtoplopend hangbuikzwijntje is. Want dat valt zelfs de laatste kegel om.

Mag ik hierop antwoorden?
Absoluut geen hangbuikzwijntje...!

Kom maar weer door met de volgende!

:D

Misschien dat ik aan het einde onherkenbaar een foto plaats (op mijn site ofzo, Bokt is niet vergevingsgezind met het verwijderen van foto's :D ), maar wil dat nog niet doen omdat het juist leuk is dat jullie nu (misschien) een beeld hebben in je hoofd. :D .
Ook juist leuk dat je misschien nu een heel ander beeld hebt!

zefiros schreef:
Oke, ik zit heerlijk mee te lezen en ik keek Manifest (serie, Netflix) en toen verscheen Piloot Amuta.
Toen moest ik als eerste even aan jouw "Tom" denken. Niet qua persona hoor. Maar donkere amerikaanse piloot. Duidelijk in zijn "dit ben ik".

Dus.. is dit hoe "jouw Tom" eruit ziet?

Oke.. en verder.. meer schrijven hoor! Leest lekker weg.

BIZAR! Een deel van die naam van de piloot die jij noemt is identiek aan zijn naam! HAHA misschien wel erop geinspireerd?

Maar: ik zie de overeenkomst, maar Tom is echt bad boy, kijkt meer als een bad boy en iets meer autoriteit (of: superieuriteit?) :D .
Maar: niet helemaal verkeerd.

OK!
Ik zal wel weer wat commentaar krijgen (of: Nina), maar het is in ieder geval een lekker chaotisch hoofdstuk :+ !

34.
14 juni 2021

Of: hoe ik eindigde in een spirituele driehoeksverhouding met Ongelovige Thomas en Tom, terwijl mijn Hillsong-scharrel een kaars aanstak en fluisterde ‘de Heer is goed’.

Het moment dat je aankomt bij een steevast volgeboekt Airbnb op een boot in Roelofarendsveen — waar je scharrel een nacht heeft kunnen reserveren omdat hij ‘een connectie heeft met de eigenaar via zijn connectgroep’ — en je denkt: yes, dit wordt mijn eerste zorgeloze nacht sinds de WC-papier crisis, gaat natuurlijk je telefoon.
Tom.
Sh|t, Tom!

Daan stapt uit zijn zwarte BMW X5, een krat in zijn handen: koffiemelk, peper en zout, kaarsen, een vaatdoekje, 0% natuurwijn en een nieuwe fles Dreft. Ik heb letterlijk alleen mijn badpak en toilettas mee.
Mijn innerlijke chaos versus zijn georganiseerde overlevingspakket – een klassiek contrast.

Hij lacht. Natuurlijk lacht hij. Hij weet nog van niks.
Niet van mijn emotionele burn-out. Niet van het feit dat ik gisteren nog op YouTube een Hillsong-preek heb gekeken om te begrijpen wat hij bedoelde met ‘God heeft me echt op je pad gezet.’
En niet van Tom.
‘Hey,’ zeg ik. Te nonchalant.
‘Nien... ik moest je even bellen.’
Die stem. Die tóón.
‘Oké?’
Ik schuif mijn telefoon in mijn sjaal alsof ik een geheime spion ben die inmiddels ook zijn verleden heeft uitgeplozen en nu stiekem heult met de vijand.
Tom gaat verder.
‘Ik heb nagedacht. Veel. Over ons. En over hoe ik... eh... nou ja, dingen misschien niet handig heb aangepakt.’
Dingen.
‘Oké,’ herhaal ik, nu meer vragend dan begrijpend.
‘En toen je laatst zei dat je een toekomst met mij zag… dat raakte me. Echt.’
Hij klinkt… Plechtig?
‘Ik ga je een hele belangrijke vraag stellen,’ zegt hij.
Oh. God.

Ik wil zeggen: ik sta hier letterlijk naast een man in een Patagonia-vest die denkt dat we vanavond tantric breathing gaan doen op een boot, en Tom kiest DIT moment voor zijn grote emotionele doorbraak?
Ik wil zeggen: waar was deze versie van jou toen ik 43 keer mijn best deed om iets goed te doen en jij me de emotionele equivalent van een middelvinger gaf?
Ik zeg: ‘Tom, ik...,’ maar ik weet niet precies wat erachteraan moet.

Hij zucht diep. ‘Zie je je toekomst met mij?’
Dat is precies wat Gaby had voorspeld: hij krijgt door dat ik afstand neem. Dus doet hij er alles aan om mij binnen te houden.
En ik? Ik ben zo verslaafd aan ‘wat als’ dat ik zelfs nu nog denk: misschien is dit hét moment waarop alles klopt.
En dus zeg ik:
‘Ja. Zeker. Ja. Ik zie een toekomst.’
Stilte. Klamme handen.
Dan:
‘Over 30 jaar zal je blij zijn dat je de vraag zo beantwoord hebt.’

Ondertussen tikt Daan op het autoraam. Hij is zo avontuurlijk; het is iets wat ik erg in hem waardeer. Maar sinds ik heb ontdekt dat hij bij Hillsong Church Amsterdam zit — ja, echt, Hillsong — voel ik iets schuiven. Niet per se omdat ik iets tegen God heb, maar wel tegen strak georganiseerde spiritualiteit met een merch-stand. En ik weet niet of ik mezelf zie op zondagochtend in een warehouse met LED-verlichting, zingend over vergeving terwijl ik nog moet verwerken dat hij zijn ex waarschijnlijk ‘zuster in Christus’ noemt.
Ik bedoel: ik bén Nina.
Mijn leven leest niet bepaald als een Bijbelvers.
Maar toch.

‘Ik moet gaan,’ zeg ik tegen Tom.
‘Oké,’ zegt hij. ‘Maar onthoud wat ik gevraagd heb. Echt. Ik zie het nu allemaal zo helder.’
Ik hang op.
Daan houdt de deur voor me open. ‘Alles goed?’ vraagt hij.
Ik glimlach. ‘Ja hoor.’

To be continued...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 18:44

OMG Nina wat een soap echt :=

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-25 18:15

One down,
...one to go??? :')

35.
17 juni 2021

Of: How to Lose a Guy in 240 Seconden.

Laten we beginnen bij het einde.
Ken je dat moment dat je wakker wordt en denkt: vandaag ga ik het anders doen—en dat ‘anders’ vijf minuten later gewoon blijkt te betekenen: nog slechter, maar nu mét WhatsApp-onderbouwing?

Hier, voor de geschiedenisboeken.

Bericht aan Daan:
Ik vind het zó rot om dit via een bericht te doen, maar ik moet eerlijk zijn. Ik ga terug naar mijn ex. Natuurlijk dacht ik dat ik daar klaar mee was. Dat was ik ook. Maar blijkbaar zit het toch dieper. En ik ben bang dat ik er spijt van krijg.
En wil niet kiezen, maar het moet. Daarom wil ik ook eerlijk zijn. Omdat jij dat verdient.
Ik gun je alles. Echt.
Liefs, Nina
(‘Liefs’? Ik dump de goede man via WhatsApp en eindig met ‘liefs’? Wie bén ik?)

Stuur.
Delete niet.
Niet terughalen uit concepten.
Niet jezelf opeten van binnen.
…Te laat.

T-plus 240 seconden. Dat zijn vier minuten waarin ik mezelf heb overtuigd dat dit:
a) De juiste keuze was
b) De slechtste fout van mijn leven
c) Beide tegelijk, want ik ben een wandelende paradox met abandonment issues.

Daan: ‘Wat de fµck, Nina?’
Geen ‘Hey’. Geen ‘ik snap het wel’. Geen filantropische troost à la ‘ik doneer je een nieuwe kans’.
Gewoon: Wat. De. Fµck.
Zijn reactie treft me als een onverwachte tijdbom in een quantumexperiment: ik dacht dat alles stabiel was, maar neeeeee, superpositie van emoties.
Het was zo fijn met hem. Zo verbindend.
Zo… niet-Tom.
Daan is nog aan het typen. En dan: ‘Ik wilde je juist vertellen dat ik een ticket voor je hebt geboekt om mee te gaan naar Bonaire. Ik was serieus bezig met onze toekomst.’
Oh.
OH.
OH FÜCK.
Ik wil iets terugtypen, iets annuleren, iets terugspoelen. Niet voor dat stomme ticket. Voor alles. Voor EEN TOEKOMST.
Daan is onverbiddelijk. ‘Hoe kan ik je ooit nog vertrouwen, als je zo de deur in mijn gezicht duwt.’
Valid point, Daan. Valid fµcking point.

Maar wacht, er is context! Tom komt namelijk speciaal voor mij. Geen werktrip. Geen jetlag-excuus.
Hij had gekozen. Dus moest ik het ook doen.
En ik had gehoopt dat het op zou luchten om de knoop door te hakken.
Hij moest zelfs bewijs aanleveren dat we een serieuze relatie hebben—foto’s, screenshots, mailverkeer—want pandemie-regels: alleen reizen met bewijs van long-term relationship. Lang leve de... pandemie.
Hij stortte zich er vol in. En dat ga ik ook maar doen.
Op mijn scherm staat een document met de titel: Evidence of Long-Distance Relationship.
‘Oké, luister,’ zegt Tom serieus. ‘Dit gaat echt serieus zijn. Geen flauwekul. De ambassade wil bewijs.’
Ja, ik wilde ook wel bewijs. Van hem. Maar z’n persoonlijke data? Dat wilde hij niet geven. Hij zou zelf het formulier afmaken en uitprinten.
Vreemd.
Zijn verklaring: ‘Hou het simpel. Niet teveel gedoe. Niemand wil onze liefdessoap lezen.’
De ironie.

Zaterdagochtend. Schiphol. Ik stond daar. Met knikkende knieën en 38 twijfels per seconde.
Hij liep op me af met zijn stropdas nog scheef van de vlucht, en ik dacht maar één ding:
‘Mehh.’
Serieus.
Een mehh die je voelt in je botten, je DNA, je mitochondriën.
Even denk ik dat dat gevoel—mehh bij aankomst—het echte antwoord is dat ik al die tijd al zoek. Alleen wil ik er niet aan toegeven. Nienke had dit natuurlijk weer zien aankomen. Of, zoals ze zo bemoedigend zei: ‘wat er niet is, is er niet.’
(Nienke is geen fan van Tom. Geheel wederzijds overigens.)

’s Avonds op de bank vertelt hij over procedures, quarantaine, vliegtuigmaaltijden.
Ik knik.
Glimlach.
Doe alsof ik luister.
Maar in mijn hoofd ben ik al in Bonaire met Daan. We snorkelen. We lachen.
‘Ben je er wel bij?’ vraagt Tom.
‘Natuurlijk,’ lieg ik.

Maandag vliegt hij terug.
Ik weet het nu al: ik ga hem uitzwaaien op het vliegveld. Ik ga glimlachen.
En dan als ik thuis kom: keihard huilen.
Waarom doe ik dit?
Is dit mijn patroon?
Ben ik gevangen in een kosmische Groundhog Day waarin ik blijf kiezen voor het bekende ongeluk boven het onbekende geluk? De devil-you-know-club, lifetime membership?
Maar goed.
Ik heb Daan weggejaagd.
En ik voel me...
Een beetje als iemand die haar toekomst heeft ingeruild voor een oud gevoel dat ineens een vervelende nasmaak heeft.
Misschien is morgen beter.
Een dag waarop ik niet aan Daan denk. (Leugen.)
Een dag waarop ik mezelf vergeef. (Grotere leugen.)

to be continued...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:27

OMG. :')
Ik heb tot nu toe echt wel plezier gehad aan het lezen van de dateverhalen, maar ik denk dat dit iets triggert in mij ofzo. Want ik krijg er nu een naar gevoel van in mijn maag. Nina heeft serieus wel een probleem denk ik. Met zichzelf en niet zozeer de mannen. Ik denk dat ze eerst even met zichzelf aan de slag moet.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 20:35

Nou inderdaad een goede training zelfrespect en zelfvertrouwen zou niet misstaan. Krijg gewoon medelijden.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-25 20:40

Jullie hebben gelijk!
Ik heb het drama wat teveel uitgesmeerd. Dit is niet Valeria op Netflix.
Tijd voor <<) Developement <<)
(Wel jammer want I LIVE voor de drama).

Ik ga de komende weken herstructureren en wie weet kom ik dan weer terug!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 20:44

Natuurlijk kom je terug je schrijft veel te leuk!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 21:12

Wie weet kom ik terug?
Ja hallo.. nu is het een heel open einde.. ik wil nog wel de rest lezen hoor *\%/*

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 23:13

Nina in het vliegtuig naar Bonaire met Daan en "toevallig" doet Tom die vlucht, drama gegarandeerd := (Grapje natuurlijk)

Wel door schrijven hoor!