[TEK/SCH] Challenge 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:42

Ik zat inderdaad naar de blaadjes te kijken. Heel mooi, zo klein maar toch gedetailleerd.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:58

oji schreef:
Nickenik, wat leuk om die ontwikkeling te zien in 5 jaar tijd. Wat een verschil!

Dus nieuwe poging ondernomen en dit keer heel lichtgrijs A3 pastelmat gebruikt als papier en polychromos potloden.

[ [url=m/y3CvAm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag een beetje wezen stoeien met zwart papier en wit pastel potlood.

[ [url=m/LdQ6Yo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jFScIn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, echt bizar hoeveel er kan veranderen in 5 jaar tijd!

Wat een gave tekeningen heb je gemaakt, prachtig <3

Seven schreef:
Nick en ik
Mooi ik houd van de witte lijnen erin

En ook even m'n schilderij erbij gepakt en het voor de kijkers linker oor en oog wat aangepakt, het frustreert me alleen mateloos :=
mijn verf is namelijk wat oud en daardoor word het te plakkerig, ik het dus steeds wat aanmengen om het verfbaarder te maken en dan is het pigment weer slecht -O- alsof ik niets gedaan heb dus :')
Moet echt nieuwe verf halen

[ [url=m/b8WguO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel! Ik vind dat witte het inderdaad mooi afmaken, moet nog wel een beetje oefenen om het op de juiste plekken neer te kwakken :D

En je schilderij ziet er al heel gaaf uit, ondanks dat het wat moeizaam gaat!

Kaatastrof schreef:
@Nick_en_Ik Weer een leuk kerkpaardje! Vinden mensen het niet erg dat je aan het tekenen bent tijdens de kerkdienst?

Ik heb verder aan mijn smurfenpaard gewerkt en voor mij is ie wel goed zo.

[ [url=m/uvglu0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel! Voor zover ik het weet storen mensen zich er niet aan, tot nu toe eigenlijk vrijwel alleen complimentjes gekregen over m’n werk :D

Wat issie gaaf geworden zo! Mooi kleurgebruik! <3

Fnanne schreef:
@nick_en_ik wat leuk om je schetsboek te zien. Bij mij wisselt het een beetje, ik schets met periodes meer en dan weer minder. Heb wel de eigenschap dat ik altijd schetsboeken koop, heb er genoeg maar niet allemaal gevuld :=

@nick_en_ik ik wilde dat ik had mogen tekenen tijdens de preek := ik snap de mensen naast je wel :)

Ik heb mooi wat kunnen doen aan het ikoon de afgelopen week :)

[ [url=m/j8FaEH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Meeste staat er nu op, komende dagen hopelijk tijd om 'm op tijd af te maken voor ons open huis :)

Oh zeer herkenbaar! Ik heb ook nog een schetsboek liggen, een speciale met het ene vel lijntjespapier en het andere vel leeg/tekenpapier. Ik vond het zo’n leuk concept maar geen flauw idee hoe ik ‘m moet invullen. Wellicht een keertje met een soort Rien Poortvliet stijl dat ik studies doe en er verhaaltjes bij schrijf! Dat lijkt me nog erg leuk om eens te doen.

Ik ging toevallig vandaag naar een andere kerk dan normaal, dus vond het wel eventjes spannend of ik niet raar zou worden aangekeken als ik daar met m’n schetsboek aankwam :+
Maar twas helemaal geen probleem, niks geen rare gezichten. Scheelt ook wel dat ik naar evangelische kerken ga, die zijn wat vrijer en makkelijker daarin gok ik :j

En wat een bijzonder werk, dat ikoon! Erg interessant om te zien!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:26

Prachtig en de goud accenten inderdaad heel mooi :j
Ookal is het niet mijn stijl je icoon spreek me zo echt aan :j

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 23:18

Ik stuur morgen een foto, morgen reageer ik wel wat uitgebreider.
Moet nu namelijk slapen. Dus ik maak zo de foto en stuur die morgen

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 08:27

Wauw @fnanne!!! Gaaf zeg
En ook een wauw voor @kaat. Supergaaf geworden, who cares dat het geen Arabier is, Prachtig geworden

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 10:46

Goedemorgen!
oji schreef:
Sall, wat gaaf dat die tegeltjesstijl. Die teckels vind ik echt helemaal geweldig! Je winterkoninkje vind ik ook echt heel gaaf. En je inkt werken. Ik heb toevallig in de kerstvakantie ook een paar potjes inkt (zwart, wit en goud) gekocht en een kroontjes pen met allemaal verschillende kopstukken. Ben er nog niet mee begonnen/aan toe gekomen maar vind jouw werkjes wel heel inspirerend! Op wat voor papier doe je dat? Gewoon teken papier of aquarel papier omdat je ook met water werkt?

Dank je wel! Ik heb deze inkt experimenten op paint on papier gedaan, erg handig als je meerdere technieken wil proberen, stevig en glad papier.

Mooi portret van je merrie en leuke schetsen!

Wauw Tien, wat prachtig!

@Nick_en_ik Lekker hoor tekenen tijdens de preek, dat had ik vroeger niet. Misschien was ik anders minder snel gillende de kerk uitgerend ;-)

Grappig werk, Signe! Mooi gebruik van die kleur

Wauw kaat! Mooi smurfenwerk. Lekker door blijven experimenteren met kleuren zou ik zeggen!

Nou dat middagje in Utrecht heeft bij mij wel letterlijk ea in beweging gezet.
Werd vannacht wakker rond 3 uur en de inspiratie spoot mijn oren uit en ik was klaarwakker.
Heb maar aantekeningen in mijn telefoon gezet. viel uiteindelijk rond 6:30 in slaap en om 7:30 ging de wekker :')

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:23

Wat komen er een prachtige werken voorbij <3

@Fnanne: Wat een ontzettend mooi werk <3 Heel benieuwd hoe hij eruit ziet als hij af is!
@Kaatastrof: Dat is helemaal geen My Little Pony :') Het zachtblauwe geeft hem heel mooi wat diepte en het lijkt veel meer alsof er leven in zit. En de peach fuzz past er heel mooi bij!
@Seven: Ik heb echt een zwak voor witte neusjes <3 Balen dat de verf zo slecht meewerkt..
@oji: wat zijn dat een leuke schetsjes zeg! Heel mooi dat wit op zwart :D
@nick: Goede reden om naar de kerk te gaan :))
Signe: die is adorable <3
@Sall: Ooh heel mooi die inkt! Ik weet nog wel dat ik de tekenopdrachten met inkt op de middelbare school vreselijk vond _O- Dat cartooneske is juist leuk!

Ik wil in 2024 meer portretten gaan doen dus die Fries heb ik al het raam uit gemieterd :Y) Ik ben wel nog heel erg zoekende naar hoe ik alle brushes moet gebruiken om de juiste huidskleuren te krijgen, maar al doende leert men :j

Afbeelding

De volgende stappen zijn de contouren van het gezicht bijwerken, of het haar inkrimpen - even zien wat het beste past, en daarna het detailwerk in het blousje :D

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:09

Afbeelding
Dit heb ik gemaakt voor school, er moest een presentatie bij maar die ben ik vergeten :Y) .
We moesten namelijk een boek kiezen (ik koos “ons kasteel aan zee” van Lucy Strange) een tekening erbij maken. En daar een presentatie over houden.

Volgende week kunnen we andere kunstlessen volgen, ik kan kiezen uit: Hyperrealistisch leren schilderen, Spirit Animals (je “spirit animal” maken op een vaas ofzo met de techniek sgraffito) en Pixel art. Ik ga denk ik “Spirit Animals” kiezen.

Goed bezig Django Mette!
Die arme Fries, paste die wel door het raam?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:33

Even snelle bijleespost van alleen deze pagina, komt binnenkort wel weer een grotere aan

@django_mette, Percy!! Je bent al goed op weg met de kleuren! Wel zielig voor die Fries :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:33

Django mette
Ik ook, m'n vorige dame was ook een wit neusje <3 toevallig weer 1 met een qit neusje gevonden toen ik voor haar een ander huisje moest zoeken.

Je portret ziet er al heel goed uit, mensen kan ik niet echt iets van helaas

Coco4life
Leuk die kunstlessen ik zou er niet uit kunnen kiezen :=
Misschien een rare vraag maar liggen er nou vissen op het gras :+

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:51

Ja, geen rara vraag. Het hoort bij het verhaal, want de visboer (?) was in de kuil gevallen. Vis op de grond :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:52

Ah vandaar :D klinkt als een leuk verhaal

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:10

Een bijleespost vanaf pagina 3, mijn excuses als ik iemand ben vergeten :knuffel:

Fnanne: inderdaad niet niezen met dit spul :D zo'n glitterbureau is wel mooi, maar het gaat overal op zitten.
Ik vind het zo mooi hoe je werkt met zo'n oud medium. Ik wist niet dat we een ikonenmuseum hadden, die gaat op het lijstje om te bezoeken :D

Solleke_Noah : Dankje, en dit paard had best een flinke snor in het echt. Dus die moest er ook bij natuurlijk :D
Wat een verschil met hoe het eerst was gebrand. Wat heb je je skill nog weer verbeterd zeg :wow:

Eva1969 : Dankje! De realistische werken die ik normaal laat zien doe ik helemaal niet zo vaak eigenlijk. Misschien een paar keer per jaar. Ik teken het meeste in deze stijl, al ben ik het afgelopen jaar steeds meer verschillende dingen gaan doen zoals de gestileerde plakkaatverf met inkt van de kerken en de typische aquarelstyle.
Ik vind het echt heel knap hoe treffend je alle texturen hebt gekregen, van de huid naar de stoffen.

Thats_me: wat een lieve tekeningen :D wat is art journaling precies? Is dat een soort dagboek met tekeningen erbij?

Sall: ik wist niet eens dat je tegelschildering niet echt bestond uit tegeltjes :') echt heel knap gedaan.
De raaf <3 raven en kunst gaan goed samen in mijn mening, het zijn zulke prachtige dieren

Kaatastrof: wat een goede hulp heb je <3 dat is een pyrrhura?
Zeker heb ik die, de tekening zelf komt uit 2018 dus die ziet er wat anders uit.

Afbeelding
Wat leuk dat je nu ook meedoet met paard verzameld! Ik vind je blauwschimmel goed gelukt, en in kunst mag je wat pushen met de werkelijkheid :D de kleuren complimenteren elkaar mooi

Nick_en_ik: lekker creatief in de kerk :D
Uit je hoofd is altijd lastiger, en ik heb ook wel tekeningen gemaakt met referentie die niet kloppen :+
M'n huidige schetsboek is bijna vol en die heb ik nu anderhalf jaar. Maar in 2021 ben ik de paarden in de wei bij mij op stal gaan schetsen en toen heb ik meerdere schetsboeken in een jaar versleten. Dat heb ik nu al een tijdje niet gedaan, dus dit boek gaat wat langer mee.
Maar wel leuk om terug te kijken, wat een progressie heb je gemaakt!

Signe: zo lief <3 creatieve manier om peach kleur te gebruiken. Welke delen zijn met oliepastel gedaan?

Oji: lastig he, in negatief. Desondanks vind ik ze goed gelukt. En je mag zeker tevreden zijn over je potloodtekening, erg goed geslaagd. De schaduwen bij de wang en de textuur van de vacht zijn helemaal kloppend!

Seven : ik vind het linkeroor al stukken beter, als ik nu naar het schilderij kijk denk ik dat het klopt. Glimt het wat bij het voorhoofd of zijn dat grijze haartjes?

Coco4life: mooi geworden! Is dit met aquarel gedaan? Ik hoop dat je een goed cijfer krijgt :D wat een brede keus aan lessen, leuk zeg!

Django_mette: dat ziet er al goed uit zeg! Ik vind hoe je de kreukels in de stof en het krullende haar hebt getekend echt goed gedaan.

----------
Mijn challenge voor januari: in plakkaatverf.
Afbeelding

Met een schilderij waar ik nu aan werk loop ik ontzettend op tegen mijn vaardigheid in het kleurenmengen. Werkt niet mee dat plakkaatverf veranderd van toon wanneer het droogt :/
Maar met de schets was ik heel blij, dus bij deze
Afbeelding

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:16

Die laatste is word leuk zeg, mooie stijl!
Ja het is gedaan met aquarel, kleurpotlood, alcohol markers en witte gellyrol pen.
Alleen dus dom geweest om geen presentatie te maken, die moet ik nog maken anders geen cijfer. :(

Ik vind Peach fuzz zo lastig! Maar ik heb de halve maand nog, wel een mooie kleur.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:17

Vikawiek het glimt inderdaad door het natte van de olieverf maar er zitten ook grijze haartjes tussen om alvast wat highlights aan te zetten die dim ik straks weer wat in :D
Top dat je het oor nu kloppender vind

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:49

Wat een schatje Signe, heel mooi!

Gaaf met dat wit erbij nick :j

Dank je Oji :D
Mooie tekeningen, wit op zwart geeft een mooi effect!

@Seven, bij mijn paard krijg je wel erg veel zwart, veel aan maantop en maar 1 klein streepje wit tussen de neusgaten :D
Je schilderij wordt steeds mooier!

@kaatatsrof, hahaha! hersendood scrollen
Geweldig je tekening!

Dank je Fnanne!
wat is het gaaf geworden met al die kleuren!
(ik zal je pben als onze trip naar Kampen meer vorm heeft gekregen)

Wat gaaf Django!

Leuk werk coco, zoveel te zien!

Gaaf vikawiek! De laatste is cute, heel nieuwsgierig naar hoe het resultaat zal zijn!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 14:34

Wij hebben ook 2 zonder aftekening dus dat is geheel zwart maar alsnog zijn ze heel verschillend ookal zijn ze moeder en dochter

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 14:50

Ga je die ook doen? Zo'n (grote) Bles leent zich er wel echt voor maar vorm hoofd werkt zeker mee ook ja. :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 17:01

Mijn Pestvogel is af, heb ook een leuke kringlooplijstje ervoor maar eerst even drogen.

Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 17:12

Wat zie ik weer mooie dingen voorbijkomen. We zijneen weekje weg en ik heb de tekenspullen meegenomen. De eerste dag een kipje bij de kinderboerderij op de foto gezet en die ben ik nu verder aan het uitwerken.

Afbeelding

Jis_ wat is je pestvogel leuk geworden. Goed idee ook van die kringloop lijstjes.

Iemand vroeg wat art journaling inhoudt. Ik vertaal het voor mijzelf naar je gevoel letterlijk op papier smijten. Hierbij kun je alle vormen van media gebruiken. Voor mij is het een vorm van meditatie om te voelen hoe het met mij gaat en om tot rust te komen. Alles is goed en imperfect is perfect.

Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 17:20

Dank je Thats_Me!

Wat fijn dat je je gevoel daarin kwijt kan en je kipje is gaaf!

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 17:58

Signe, wat is Stoffel schattig, super leuk gedaan! <3

Nickenik, mooie schets weer, vind 'm erg aansprekend! :)

Oji, prachtige tekening van je merrie! Knap die schetsen in negatief! :)

Seven, wat leuk, die silhouet is echt herkenbaar! :) Je schilderij schiet al mooi op, vind het oor mooi aangepast trouwens!

Kaatastrof, het is alles behalve een MyLittlePony geworden! <3 Heel gaaf gedaan!

Fnanne, wow! :D Wat een werk, maar wat een resultaat ook al, er zitten zulke mooie details in!

Django_Mette, gaaf digitaal werk! :) Vind het er al heel mooi uitzien en ook mooi hoe je de lichtinval gedaan hebt!

Coco4Life, wat een leuke plaat om naar te kijken, er is zoveel te zien! :) En wat een tof aanbod aan lessen waar je uit kan kiezen!

Vikawiek, wat een leuke tekening uit 2018! :)
Vind je stilleven in plakkaatverf erg mooi gedaan! En je schets ziet er ook al goed uit! Hopelijk kom je eruit met de plakkaatverf, het kan idd best lastig zijn!

Jis, het pestvogeltje is prachtig geworden! :)

Thatsme, vind de kip super leuk geworden! <3

Ik heb ook eindelijk m'n eerste tekening van Januari af, voor de challenge. Niet zo bijzonder als alle andere dingen die ik hier voorbij zie komen, maar ik heb eindelijk de zin om te tekenen weer te pakken.

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 18:00

Wat leuk, die orka! Ik vind de stippen om de schaduwen aan te geven echt een leuk effect hebben.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 18:10

Ik probeer echt bij te lezen, maar het gaat zo snel dit topic :D

Paar dingen die me bij zijn gebleven:

De teckel van Sall, fantastisch!
Nick_en_ik die de kerktijd al tekenend doorkomt. Nu ben ik geen kerkganger, maar moet je niet af en toe ook iets doen in de kerk of blijf je gewoon zitten.
Jis jij gaat ook als een trein, heerlijk. Heb je zoveel tijd of maak je er tijd voor :D
En zoveel mensen die echt aan het schetsen zijn, heel leerzaam en ook leuk om te zien dat iedereen andere technieken gebruikt.
Veel digitaal werk ook. Kun je daarmee makkelijk terug naar een beginversie als het je niet bevalt?
De werken van Franne vind ik ook super interessant om te volgen. Bijzondere techniek zeg!
En de houtbrangwerken van Seven, ook zo gaaf!

En voor de rest; 5 pagina's samenvatten gaat hem niet worden. Maar ik kijk met veel plezier mee. Hier op dit moment alleen aan het werk aan een klein werkje met 2 kindjes en de vrouw van achteren.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 18:22

Oeh gaaf Jindai! Ik vind hem juist heel bijzonder <3 en dank je!

Dankjewel Saskia! Ik heb best veel tijd om te kunnen schilderen :j maar zo voelt het af en toe niet met al die ideeën in mijn hoofd :D