Beetje verder, gaat best lekker maar dat is vrijwel altijd zo in het begin
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik probeer nu wat promps gewoon op eigen tempo te krabbelen. Niets spectaculairs dus maar ik zal het hier toch maar een paar tonen.

Sheran schreef:Je kunt even bij Terpentijn kijken aan de Nieuwe Rijn, misschien hebben zij het liggen, en anders kunnen ze het vast bestellen voor je.Wat mooi Jis, ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als het af is!
En die prints, wauw! Heb het ooit op de middelbare gedaan en het lijkt me super leuk om weer te doen, maar heb het materiaal niet
.
. Gave boekenkaft ook, wow!
Ik heb zo'n starterskit van Esdee gekocht. Daar zaten 2 plakes lino in, inkt op waterbasis, een rollertje en een guts met 2 mesjes. Ik gebruik nog altijd hetzelfde materiaal. Dus is zeker wel het waard. Heeft ook niet zo veel gekost. Ik heb verder een heul groot stuk linoleum gekocht online voor weinig geld en daar snij/knip ik gewoon stukken uit. Dat is de lino die je op de foto's ziet. Het is een stuk dikker en stugger dan de Esdee lino in het starterskitje. Maar ik vind het wel fijn werken.
Vooral lino, omdat ik merk dat ik daar veel minder burned-out door geraak dan tekenen/schilderen. Ik ben daarin toch echt te perfectionistisch en stel opdrachten uit omdat ze me intimideren. Ik heb er tegenwoordig te weinig geduld voor ook.. De tekeningen hierboven zijn allemaal met markers, fineliners of gewoon potlood en vergen niet zo veel inspanning als bv. aquarelle. 
!
:
Mkango schreef:Sheran schreef:Je kunt even bij Terpentijn kijken aan de Nieuwe Rijn, misschien hebben zij het liggen, en anders kunnen ze het vast bestellen voor je.Wat mooi Jis, ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als het af is!
En die prints, wauw! Heb het ooit op de middelbare gedaan en het lijkt me super leuk om weer te doen, maar heb het materiaal niet
e
Ik had altijd in mijn hoofd dat je echt een drukpers moest hebben, maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn!
Papier op design leggen, glad strijken/aandrukken met de hand (voorzichtig dat het niet verschuift) en dan met lepel rondjes over het design. Wel toegegeven, het resultaat is veel minder consequent dan met drukpers. Maar dat maakt het wel tof en uniek tegelijkertijd. Die drukpersen zijn super duur. Ik overweeg het wel moest ik er echt mee blijven doorgaan (en gaan verkopen) maar voorlopig doe ik het ook handmatig.
In het begin heb ik verschillende keren bloed doen vloeien 
Ik ben dit weekend ook weer aan het linoën, een drieluik van een blesbok, een bontebok en een sable antelope.
.

Sheran schreef:Dank je! Ik dacht halverwege wel: dit is een beetje ambitieus
super knap gedaan

.
.