[TEK]Inktober 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:43

Oh, ik vind hem heel erg mooi gelukt ayasha, die oogjes en pootjes en en en en.. :D
Het is ook net alsof hij in het papier zit nu, nu je de boom nog niet hebt getekend. Vind ik eigenlijk ook wel erg geslaagd.

Telpeva: geweldig als altijd :D
Wat betreft die muizen: compensatie voor catober :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:49

Telpeva: Gok dat mijn lijf beetje boos is. Woensdag beetje te lang door laten tattoeren en heb sowieso wat bloeddrukvallen de laatste tijd. Misschien ook door stress ofzo. Volgende week moet ik toch naar het ziekenhuis. Dokter vragen of hij bloedonderzoek wil doen, zal hij sowieso wel willen doen. Dus weekje doorbijten.

Ik vind jouw catober wel prachtig trouwens!

Thx roodvos. :+: ik zie nu weer vanalles. Misschien kijk ik er morgen anders naar. :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 00:08

Wat vervelend joh, dat maakt het ook niet makkelijker om zoiets als inktober vol te houden! Heel tof dat je het toch vol houdt!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:14

Prachtige tekeningen weer! Jouw muisje is prachtig Ayasha, heel goed gelukt :j
En de kat van Telpeva is ook weer briljant.

Voor vandaag throw, en dan moest ik dat zien te combineren met skin. Tja...

Afbeelding

Saved by the skin of his teeth, dan maar :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 12:17

:')

Mooi Ayasha! Ben benieuwd hoe hij verder wordt :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:14

Hier mijn Fancy. Op naar Teeth. Hoop dit weekend weer op schema te zitten. _O-
Afbeelding

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:30

Hier ook weer een bijleespost, ik moet mezelf echt aanleren om elke dag even te reageren om mega posts te voorkomen. := Dankjewel allemaal iig voor de lieve reacties :+:

Ayasha schreef:
Fair :wave: dankjewel voor de complimenten!
Vind jouw radio super leuk neer gezet! Ik vind het altijd prachtig als mensen een soort gecontroleerde chaos kunnen creëren in hun werk!
Jouw Blade vind ik echt prachtig! Die zou ik zelfs durven kopen denk ik als ik die ergens te koop aangeboden zou zien! Heel mooi!
Jeetje mina zoveel detail met houtskool! Knap hoor! Op welk formaat is dat?

Wat een lieve woorden! <3 Alle tekeningen tot nu zijn op a5 formaat. :)

Barbara
Rodent: haha, leuke houding. heel wijs zo.
fancy & theeth: Dat ze klein en snel zijn maakt niet uit. Dat is net zo leuk!

__leonie
Heel leuk met de minimale watercolour zo, een paar lijntjes zeggen heel wat!
Fancy: weer zo mooi subtiel! ben benieuwd naar je volgende tekeningen.

Schemerdier
monster: Bijzondere compositie! en origineel bedacht zo :D
Dripping: Haha, WAP ziet er inderdaad uit als je inspiratie ja. :')
fear: Leuk schaduwwerk zo met de strepen en de schaduwvlakken.

indi_vito
Die eerste is erg leuk! Je ziet al goed dat je met schaduw en lichtval werk bezig gaat :j

Biscuitje
Jaa leuk <3
fancy: Zeer fancy inderdaad :D

Roodvos
radio: Heel leuk, mooi hoe je met de verschillende grijstinten werkt.
Fancy: Ik val in herhaling maar deze vind ik ook erg leuk :')
Teeth: Haha daar doe je inderdaad aan mee ja, in ieder geval weer leuk neergezet.

telpeva
pageant: weer zo leuk bedacht met een mooie uitwerking :j
geisha cat: Oh grumpy cat :') Mooie variatie erop!
Bumblecat: Gaaf <3

Ayasha
Blade: Mooie grijstinten die overlopen <3
Rodent: Heel mooi schaduwwerk. Ik wil m aaien. :)
Fancy: Aah, dat komt vast goed! Deze is in ieder geval ook weer mooi. :j

Molfre
Fancy: Mooie kleuren zo, en heel subtiel dat je zo alleen voor de vleugels gekozen hebt.
Teeth: Jaa die kat :D leuk!

Daihyo
Mooi het zwarte in combinatie met de kleurtjes. <3 En je mandala achtige werkje schiet mooi op zo!

Ibbel
Fancy: weer een originele aanpak van fancy. Mooi gedaan!
teeth: Netjes neergezet. :j
Throw; mooie combi haha. :D

Dag 7: Fancy
Want paarden met lange manen zijn nou eenmaal heel fancy.

Afbeelding

Dag 8: Teeth
niet helemaal tevreden met het schaduwwerk en de highlights. Maar prima.
Afbeelding

En toen hij klaar was legde ik er per toeval een papiertje naast, toen heb ik hem maar uitgebreid. :')

Afbeelding

Mijn throw is zwaar mislukt, dus die ga ik morgen nog eens maken. Voor nu is mijn geduld op. O:)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:43

Even een reactierondje:

biscuitje: leuk gekozen, die fles (champagne toch? :D ) Ik vind de subtiel aangebrachte schaduw erg goed gekozen.

Telpeva : cat nr 7: wat grappig! Dat mondje maakt het echt af.

Roodvos: dat van schaduw en lichtinval die soms wat arbitrair eruitkomen herken ik volledig :') Gelukkig valt dat als bekijker helemaal niet zo op als voor de tekenaar! Mooie tekening (fancy)

Ayasha: ingewikkelde bloemen! mooi gedaan.

Leonie: Jouw stijl past heel goed bij het sierlijke, tengere van een ballerina. mooi werk!

Molfre: de vleugels van een vlinder symmetrisch krijgen lijkt me nog niet zo gemakkelijk! mooi gedaan

Dailhyo: leuke pagina voor februar! Wat wordt dat een mooi cadeau!

Ibbel: goed gevonden, dat potlood! Die haai is te schattig! :D Hij lijkt echt zo verontschuldigend te grijnzen.

Barbara: leuke schetsjes :)

Molfre: leuk onderwerp voor het thema 'teeth'! Ziet er waarschijnlijk eenvoudiger uit dan het is! (digitale tekening leek hier)

roodvos: teeth: omg die is echt te cute! geweldig!

Daihyo: mooie zentangles, daar moet ook nogal wat werk inkruipen zeg!

telpeva: bumblecat: origineel gevonden!

ayasha: rodent: oh wat schattig! echt heel mooi gedaan. Vind ik denk ik het mooiste van wat ik tot nu toe al van je gezien heb! (ook andere tekentopics volg ik stilletjes mee) Heel mooi gebruik van de fineliners, ik vind dat echt niet gemakkelijk!

ibbel: throw: leuk gedaan! Het is 'maar' een schetsje maar de beweging zit er toch goed in!

ayasha: fancy: gaaf zeg! (lekker op zijn Nederlands gezegd :D )

fair: mooi weer! Die tweede is echt te gek zeg. heel mooie compositie.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:50

Fair; dat paard doet me meteen weer ergens aan denken :)) Ik zat toevallig wat (oude) BBC comedy te kijken afgelopen dagen, uitspraak van Hugh Dennis: "A shire is just a horse wearing flares". Weet je meteen uit welke tijd die opmerking kwam. Flares (wijde broekspijpen) was midden jaren 70 helemaal hip :D

Jouw teeth zijn ook mooi gelukt, en je tafelblad breidde de tekening trouwens ook al heel aansluitend uit :+

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:33

Fair: wat een toffe stijl heb je. :j Vind het ook super dat het oog nog wit is. Was het een zwart papier waar je mee begon?

Ayasha: Ik ben echt heel benieuwd naar het eindproduct van rodent. Echt een super begin al!

Ibbel: lastig thema zo inderdaad. Wel erg leuk gedaan. Ik vind het wel leuk juist zo minimalistisch. :)

Telpeva:de uitdrukking van de muis is echt goud waard.

Schemerdier: Wauw! Vind hem echt heel mooi.

Daihyo:het lange stuk met de paarse bloemen is mijn favoriet.

Roodvos: Super gaaf!

Mijn bijdrage voor teeth. Het is een hele schedel geworden haha. Vanochtend afgemaakt. Throw is nog in progress.

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 19:02

Fair: jouw fancy is heel fancy <3

Leonie: mooi bedacht :j

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 00:19

Snel nog even throw erop voor ik mijn bed in kruip, heb m wel netjes nog gisteren gemaakt (in de trein :P ) maar nu pas tijd om te posten.

Ik wilde hem als ik tijd heb nog "inkleuren" maar ik weet nog niet zo goed hoe/met welk materiaal en zo vind ik m eigenlijk ook wel wat, dus wat ik daarmee ga doen weet ik nog niet zo goed.

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 00:24

Helemaal geen tijd gehad vandaag, morgen inhalen hoop ik

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 00:40

Jay! Niet meer de enige die achter loopt! _O- ik heb Teeth bijna af. Ver buiten mijn comfortzone maar da’s het ide, toch? Morgen (straks eigenlijk) weer even reactie-rondje

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 08:21

Lastige pose roodvos. Maar goed gelukt :j

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:24

Ik look ook achter :+ Gisteren bij een potentieel nieuw paard wezen kijken, 3 uur hier vandaan. Vandaag dus hoop ik twee tekeningen doen!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:26

Gisteren gaan eten en naar de bioscoop geweest dus ik loop ook achter :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:37

Ik word steeds meer fan van jouw eekhoorntjes Roodvos :))
Of, zoals iemand ooit schreef: sqrls, en zich toen afvroeg hoe je dat woord eigenlijk spelt :+

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:22

Afbeelding
Teeth

Afbeelding
Throw

Afbeelding
Hope

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:20

Ik ga straks nog eens lezen of ik iedereen wel gehad heb want mijn "terug lezen" kadertje laat me precies minder zien dan ik zag toen ik zo door het topic heen scrolde. De haai van Ibbel bv heb ik zo gezien maar komt niet in mijn terugleeskadertje. :?

Fair Mens! Jij hebt een leuke stijl! Als we ooit zo ver zijn dat ik hier wat kunst kan ophangen, mag ik jou dan benaderen voor iets?

_Leonie Rodent werk ik nog af, maar of dat ook meteen gaat zijn weet ik niet. Als ik vanavond nog kan tekenen dan zit ik "op schema" en wil eerst graag weer bij zijn. :j Vind jouw teeth erg mooi! Ik heb die richting overwogen voor Rodent maar uiteindelijk dus toch maar het muisje gedaan. Vind schedels wel altijd erg moeilijk. Dus vind dat je dit echt heel knap neer gezet hebt!

_Roodvos_ Ik vind 'm zo ook wel charmant eigenlijk. :j Is wat subtiel schaduwwerk ook geen optie ipv geheel in kleuren?

Iemand moet de eerste zijn maar ik ben dus niet de enige die achter geraakt is las ik gisteren. _O-

Ibbel teeth vind ik erg veel uitstraling hebben! Throw is lekker vrolijk! :D (

schemerdier vind jouw fear erg krachtig neer gezet! Heel mooi die uitdrukking in die ogen!

Biscuitje Erg herkenbaar weer! Vind hope mooi geïnterpreteerd overigens!

Vandaag "teeth" af gemaakt. Helaas de rechterkant van haar gezicht beetje naar de knoppen geholpen (rechterkant voo de kijker) maar het is wat het is.

Afbeelding

throw is een hele simpele "10 minuten" tekening geworden omdat ik dat van mezelf ook moet leren doen. :j
Loslaten en gewoon schetsen en niet te vel prugelen. Zo heb ik nl. teeth verdingest dus dat moet ik echt gaan afleren. :+

Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:58

Dag 9: skin

Afbeelding

Dag 10: Sticky
Afbeelding

Ik vind het gemakkelijker om een aantal keer op meer mensen te reageren, dus een reactierondje is voor later :)

We zitten al aan dag 10!!

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:40

Ik heb 1 tot 9 niet gemaakt, maar hier is 10! :+

Hoop op een nieuw leven.

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:01

Ik vind vooral skin erg mooi Schemerdier!

Mooie binnenkomer doedatje. :) Wat voor materiaal is dat?

Ik ben officieel bij geloof ik. Hier is mijn "hoop".
Zit nu al te piekeren over "disgusting" :=
Afbeelding

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:46

Ibbel schreef:
Roodvos: da's er één uit Maurice and his amazing rodents (ken je dat boek?)

Rondje google vertelde me dat dat deel 28 van schijfwereld is, ik ben pas bij deel 15 dus ik ben zojuist weer aangespoord om eens verder te zoeken naar die boeken zodat ik daar verder kan lezen en ik m wel ken :P

Schemerdier: Mooi expressief, fear. Skin vind ik ook mooi gelukt, het lijkt tegelijkertijd wel een landschap.

Ayasha: Ik was al langs je muis gekomen maar ik wilde nog een keer zeggen hoe goed ik m vind, dus bij deze. Heb je er nog iets aan gedaan of hem zo gelaten?

Je throw vind ik ook erg goed geworden. Als je er langer naar kijkt zie je wel wat dingen die wat vreemd zijn of misschien niet helemaal kloppen, maar dat geeft helemaal niet. De beweging is namelijk in één oogopslag duidelijk. Dat hij wat grof is vind ik daarbij juist wel mooi, dat het toch duidelijk is wat er gebeurt zonder dat het perfect uitgewerkt is. En wat je zegt, heel leerzaam om te doen inderdaad. (op mijn studie(kunstacademie) lieten ze ons soms in 2 minuten een pose natekenen en dan door naar de volgende. Daar raak je nogal gestresst van maar het is wel leerzaam :') )

Hetzelfde geldt overigens voor Ibbels' throw :j

Fair: Erg fan van je gebruik van het bruine papier en witte pen. En dan specifiek dat zwarte draadje kwijl van de wolf. :P Wat betreft het schaduwwerk: ik heb het idee dat ik bij de wolf zelf op de vacht ook wat highlights mis. Aan de andere kant, ik ga daar zelf nogal eens mee overboord dus de keuze om dat juist niet te doen kan ik ook wel begrijpen.

Doedatje: welkom! Mooie interpretatie.

Ibbel schreef:
Ik word steeds meer fan van jouw eekhoorntjes Roodvos :))
Of, zoals iemand ooit schreef: sqrls, en zich toen afvroeg hoe je dat woord eigenlijk spelt :+

_O- Ik weet nog niet waar, maar ergens deze maand wordt dit gebruikt.

Hope van vandaag:
Afbeelding

Throw van gister nog wat verder, ik weet niet zeker of ik het werkelijk een verbetering vind. Ik wilde egaal wat schaduwen aanbrengen maar mijn aquarelpotlood+papier reageerden samen niet helemaal zoals ik verwacht had, dus de strepen van het potlood bleven staan.
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 00:04

Oh wauw! Zo is je throw prachtig!! Vindt de strepen juist de illusie van beweging geven! Ik zou hem zo laten als ik jou was.

Heb nog niks gedaan aan muisje maar hij is nog niet vergeten. Ik wil hem sowieso nog meer ‘af’ maken. Wanneer is de vraag. :=

Hope is lief en sneu tegelijk. :+: :(:)