[VER] mijn vriend is geen crimineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:22

Ja dat heb ik ook alleen die ene die valt steeds op.
Maar echt leuk geschreven, ben benieuwd naar de rest

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 23:25

Ik volg!

Vooral het woord 'sloeber' vind ik altijd grappig om te lezen. Het is duidelijk dat dit in België toxh iets anders betekend. :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 23:46

Berryz schreef:
Ik volg!

Vooral het woord 'sloeber' vind ik altijd grappig om te lezen. Het is duidelijk dat dit in België toxh iets anders betekend. :')

Ik ben dan toch wel benieuwd wat dat in België betekend :=

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 23:59

LoveUggs schreef:
Berryz schreef:
Ik volg!

Ik ben dan toch wel benieuwd wat dat in België betekend :=

Ik ben van belgie, maar begrijp hem ook niet :=

Alhoewel, voor ons thuis is sloeber meer een ondeugend iemand. Eerder eentje die met zijn vingers in de slagroom zit, een kikker in de handtas van oma zet of indianententen maakt met de pasgewassen lakens ofzo. Niet echt de benaming voor een hardcore drugsdealer. Maar ook dat hangt wat van streek tot streek af.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 00:16

Hier ben je o.a. een sloeber als je er erg onverzorgd bijloopt, qua kleding/verzorging
Zo vinden sommigen dat ook als je met je broek op half 11 loopt of je vest veel te groot.
Dat ligt nogal breed dat begrip.
Je hebt ook nog ‘arme sloebers’, ofwel mensen met weinig geld waar aan je dat ook wel kunt zien soms.
Maar hier is de term arme sloeber aardig ingeburgerd, en hoeft niet eens per definitie negatief te zijn.
Tis meer dat het beessie een naam heeft en iedereen snapt wat er bedoeld wordt.
Omgeving Amsterdam trouwens is dit waar ik over praat. :P

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 00:24

Ah grappig dat het zo veel kan verschillen! 'Arme sloeber'bestaat bij ons ook, voor ongeveer hetzelfde. Maar voor een onverzorgd iemand gebruiken wij sloeber dan weer nooit. Ik ben van midden belgie.

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 07:36

Poekkie schreef:
Ik ben van belgie, maar begrijp hem ook niet :=

Alhoewel, voor ons thuis is sloeber meer een ondeugend iemand. Eerder eentje die met zijn vingers in de slagroom zit, een kikker in de handtas van oma zet of indianententen maakt met de pasgewassen lakens ofzo. Niet echt de benaming voor een hardcore drugsdealer. Maar ook dat hangt wat van streek tot streek af.

Ik bedoel idd ondeugend. Vooral grootouders die het tegen hun kleinkinderen zeggen wanneer ze ondeugend zijn.

Ik heb het nog nooit horen zeggen tegen een volwassen persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 07:59

Leuk hoor jullie input, haha!

Het wordt hier in de Kop van Noord-Holland idd bedoeld als, slordig, armzalig,onguur type :o

Straks moet ik weg, dus de volgende stukjes volgen even later. :list:

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:24

Dat verklaart wel dat het voor mij niet als een vreemd woord aanvoelde, woon ook in de kop van Noord-Holland :j

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:26

Ook in zuid Holland bij Rotterdam/Delft ken ik het woord zoals bedoeld in het verhaal :) Dacht dat dat toch wel een "gewoon" Nederlands woord was

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:48

Kimsel94 schreef:
Ook in zuid Holland bij Rotterdam/Delft ken ik het woord zoals bedoeld in het verhaal :) Dacht dat dat toch wel een "gewoon" Nederlands woord was

Ik gok van wel. Ik ben van midden Drenthe en ken het ook gewoon :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:15

Mijn ouders, broer en Barry zijn inmiddels weg en ik hoef deze week ook niet te werken in de supermarkt. Ik voel een vlaag van rust over mij heen komen. Het is prachtig weer buiten en ik lig heerlijk in mijn zomerjurk met vers gelakte nageltjes te zonnen op 1 van de luxe ligstoelen in onze prachtig aangelegde tuin.

Als ik mijn ogen sluit denk ik aan Jeff. Dat we in de tent gingen slapen droeg hij slechts enkel een boxer. Tot mijn verbazing had hij een prachtig atletisch gebouwd lijf. Ik wist natuurlijk al dat hij enorm mooie armen had, met de tattoo erop. Ik zie zijn lieve lach voor mij en het litteken onder zijn oog. Ja, op deze jongen ben ik echt verliefd.

Wat ik voel heb ik nog niet eerder ervaren van een verliefdheid. Deze jongen wil ik beschermen, bij mij houden en platknuffelen. Ik ken dit gevoel nog niet. Ook heb ik niet eerder een vriend gehad en doet het mij zo enorm goed, dat er iemand op de wereld is die hetzelfde voor mij voeld. Als we elkaar aankijken dan vliegen de vonken er vanaf.

Ik zou het wel heel gaaf vinden, als hij mij zijn vriendin wilt noemen. Ook vind ik het stiekem superleuk dat hij mij "Streep" noemt. Als hij het zegt, komt het er zo lief uit.

Even later hoor ik, dat er iemand voor de deur staat. Tot mijn verbazing zie ik dat het Claire is...

Ik doe open en zeg: "Hoi Claire", Claire kijkt mij zenuwachtig aan..
Ze zegt; "eh..hoi!, ik weet dat Robert weg is maar mag ik op zijn kamer kijken?" Ik denk dat ik daar mijn dure armband heb laten liggen."

Ik zie een dame met zoveel klasse dat het mij stug lijkt dat zij enkel voor een armband helemaal hierheen zou komen. Van mijn ouders heb ik gehoord dat ze helemaal uit Friesland komt. Daarbij zou Robert mij dit echt wel even laten weten, omdat Robert altijd alles in de gaten houdt en natuurlijk ook gewoon contact moet hebben met Claire. Ik voel dat ik dit niet moet vertrouwen en zeg dat ik voor haar ga kijken boven, maar wel de deur dicht doe, daar ik geen tocht wil in de gang. Het idee dat zij in ons huis rond loopt doet mij niet goed.

Claire doet haar mond open, kijkt mij verontwaardigd aan en voordat ze iets kan zeggen doe ik de deur dicht. Dat voeld wél goed en stiekem moet ik van binnen lachen om mijn eigen actie.

Wat een raar mens, bedenk ik terwijl ik de trap op loop. In de kamer van Robert vind ik niks en dat besluit ik aan Claire te vertellen. Zonder wat te zeggen verlaat ze ons pad. Er kon niet eens een dankjewel vanaf.. Zo te zien heeft ze aardig wat geld. Claire rijdt in een mooi lichtblauwe Audi Cabrio de straat uit.

Ik besluit gelijk, Robert te bellen..

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:46

Meeer *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:52

Robert neemt niet op helaas en dat is logisch bedenk ik mij, want ze zijn natuurlijk op de motor onderweg naar België. Ik besluit een appje te sturen waarin ik vertel dat Claire hier was voor een verloren armband. Als hier wat bijzonders aan is, dan belt Robert mij vanzelf wel terug.

Nog steeds denk ik eraan alsnog naar Zandvoort te gaan, maar ergens durf ik deze stap niet te zetten. Net op het moment dat mijn gedachten weer afdwalen naar Jeff, hoor ik mijn telefoon af gaan.

Ik besluit snel naar binnen te rennen omdat ik mijn mobiel nog in de keuken had laten liggen. Tot mijn vreugde blijkt het Jeff te zijn!

"Hoi Streep, ik ben weer in het dorp omdat ik ook mijn brommer mee wil nemen. Heb je zin met mij mee te gaan vandaag, dat ik je vanavond weer thuis breng?"

Ik voel een enorme blijdschap over mij heen komen. "Tuurlijk ga ik mee, zeg ik enthausiast".

Ik ren snel naar boven voor een vest, mijn tas, telefoon, zonnebril, oplader en discman. Ook kijk ik even in de spiegel of ik er nog mee door kan. De gele jurk staat vrolijk bij mijn lange staart en rood gelakte nagels. Ik besluit platte- open schoenen aan te doen die lekker zitten.

"Zo!, jij ziet er deftig uit,"zegt Jeff als hij even later voor de deur staat. Zo te zien heeft hij ook een aanhanger achter zijn oude golf geknoopt. We rijden eerst naar het huis van zijn vader, omdat daar de brommer staat.

Het is druk binnen omdat naast Jeff zijn vader, zijn zus, haar vriend en baby ook Jeff zijn kleine zus met haar vriend aanwezig is. Ik wordt door iedereen vriendelijk begroet. De grote zus van Jeff fluisterd in mijn oor dat hij Jeff nog nooit zó verliefd heeft gezien.

Het kleine zusje van Jeff zit gewoon midden in de kamer een joint te draaien en hangt half tegen Karim de vriend van haar grote zus aan, terwijl haar eigen vriendje verlegen in een hoekje zit en weinig durft te zeggen.

Je bent wel een deftig typje hoor ik de vader van Jeff zeggen...verlegen neem ik een slokje van de gekregen cola. Nadat we wat gedronken hebben laadt Jeff de brommer in de aanhanger en kunnen we gaan.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:36

Ik moest even grinniken bij discman, dat is alweer lang geleden :+

Fineapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:05

Ik volg al een tijdje, érg boeiend verhaal en kijk steeds of er weer een update is!

Maar, en ik weet dat je niet zit te wachten op tips, je zegt heel vaak 'daar' en dat stoort mij wel een heel klein beetje :+

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:07

Ik vind het superleuk geschreven! Zit steeds te kijken of er een update is (net als de rest in dit topic haha). Je zou het woordje 'daar' af en toe kunnen vervangen door 'omdat'. Dan wordt het denk ik minder storend.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:22

Stille meelezer, tof ga door :) Kijk maar is onder aan hoeveel er net als ik lekker meelezen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:26

jobamara schreef:
Stille meelezer, tof ga door :) Kijk maar is onder aan hoeveel er net als ik lekker meelezen.

Inderdaad ja :D ik ben ook zo'n stille!
Ga zo door ts, I'm loving it!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:28

"Daar" ben ik idd al sinds gister mee bezig, dit is toen al "omdat" geworden, verlieft heb ik ook gewijzigd in verliefd.

Maar 5 x dezelfde fout benoemen is idd storend, 1 x is echt wel genoeg :o

Daarbij vind ik, dit verhaal krijgen jullie kado hier op Bokt omdat ik nog aan het oefenen ben! Natuurlijk is het nog niet perfect! :D

Verder bedankt voor de support! _/-\o_ *\o/* vind ik heel leuk!!

Edit: ik wist trouwens niet dat ik kon zien wie er allemaal meelezen! Wat tof zeg!! :):)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:46

Talietjuh schreef:
"Daar" ben ik idd al sinds gister mee bezig, dit is toen al "omdat" geworden, verlieft heb ik ook gewijzigd in verliefd.

Maar 5 x dezelfde fout benoemen is idd storend, 1 x is echt wel genoeg :o

Daarbij vind ik, dit verhaal krijgen jullie kado hier op Bokt omdat ik nog aan het oefenen ben! Natuurlijk is het nog niet perfect! :D

Verder bedankt voor de support! _/-\o_ *\o/* vind ik heel leuk!!

Edit: ik wist trouwens niet dat ik kon zien wie er allemaal meelezen! Wat tof zeg!! :):)

Waar kun je dat zien :D ?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:52

Ik zag dit topic al veel langskomen in de actieve berichten en ben toch eens aan het lezen gegaan.

Ts, je hebt er een volger bij :D Een hele leuke schrijfstijl en een boeiend verhaal. Ga zo door +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:00

Bedankt!! :):)

Volgens mij onderaan Marijke (..als ik het goed begrepen heb)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:17

Talietjuh schreef:
Bedankt!! :):)

Volgens mij onderaan Marijke (..als ik het goed begrepen heb)

Helemaal onderaan zie je wie er op dat moment in het topic meekijken

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:24

Is dat niet op het gehele forum?
Ik zie alleen staan: wie is er online en dan gebruikers op dit forum: en dan bokt namen en gasten