[TEK] Tekenuitdaging April

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Re: [TEK] Tekenuitdaging April

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 17:43

Ik vind hem supergaaf al, die ogen zijn echt enorm pakkend

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:17

Die is nu al heel gaaf zeg!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:45

Ik heb het simpel gehouden :D
Prompts nachtdier en blik.
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:30

Prompt 14 - fantasie-landschap
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 17:09

Fantasie landschap blijf ik naar kijken! Super knap! :+:

Mag ik updates posten gezien ik een beetje onderschat heb hoeveel werk er in mijn knol zou gaan zitten? :o

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:55

Dairying, jij bent lekker op dreef zeg! Prachtig al je mandala’s, maar ook je fantasie landschap heel bijzonder zo duidelijk je eigen stijl!

En waarom niet Aysha?

Ik heb een 2 in 1 prompt gedaan. Boek en amulet.

Ik was als kind echt helemaal verzot op dit verhaal, ben benieuwd wie hem kennen <3

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 18:18

Vind m mooi gedaan maar ken het boek/verhaal niet.

Afbeelding
Dit is het momenteel. De gele highlights waren op de foto eerder wit maar dat kreeg ik op een of andere manier niet klaar. Ik mis eigenlijk ook een paar tinten die volgens mij beter zouden werken voor mijn donkere stukken. _O-
Heb nu geen echt paars-paars (is een vrij rood-paars) en heb koningsblauw als donkerste blauw tint en het meest lichte blauw dat ik heb is dan weer meer violet.. _O-
Ik mis de grote contrasten een beetje merk ik in dat blauw en paars. Die gebruik ik normaal nl om zwart te creëren.

Het paard in kwestie had trouwens echt zo’n klein oog vergeleken met de rest van zijn hoofd. En hij had een ‘bult’ tussen zijn oren en ogen waardoor het licht daar dus vaak ook aparte dingen deed... :(:)
(En toch was hij prachtig :+:)

Hanneke_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:49

@Shiloh; Never ending story. Atreyu z’n hanger die ook op de voorkant van het boek zit.
Heb pas de film gekocht ‘voor mijn dochter’. Maar eigenlijk voor mezelf dus <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:15

@kallipooh, leuk hoor, die fantasiebeesten! Mooie stijl heb je. Ben benieuwd wat je nieuwe project wordt!

@Ayasha, haha die vleermuis is nu wel toepasselijk, ja! Mooi gedaan. Is dat aquarel? Ach, dat oog van het overleden paard ziet er al mooi uit. Ze doen wat met je, hè. :(:)

@Ibbel, oeh, die rode ogen van je uil knallen eruit met de rest in zwart-wit! Die fairy wrens zijn prachtige vogeltjes, hè? Speelse compositie, leuk gedaan. Ik zou zelf de kleur nog wat meer dichtheid hebben gegeven, maar dit 'snelle' maakt het juist wel weer mooi speels.

@Shiloh, oeh bij de eerste van je hondenoog dacht ik al dat dat de foto was, en dan heb je hem nog beter gemaakt. Goed opgelost met die haartjes :j Ik (her)ken de slangen ook niet, maar mooi getekend!

@Princess, ik vind een cactus wel een wilde bloem :P Misschien kun je het groene deel nog iets meer diepte/ronding geven door één kant te schaduwen. Gaaf werk, die kleuren heb je goed te pakken!

@Daiyho, jouw mandala's zijn echt heel tof. Zag ook je 3D-mandala in je aparte topic, wauw. Ik ga dat misschien ook eens doen als ik verder niets uit mijn vingers krijg. Lijkt me wel ontspannend! Je lijnen zijn supernetjes, zeg. Dat fantasielandschap is tof!

Afbeelding
Stiekem een oudje, net nog even aan het paard geprutst. Het gezicht van het meisje had wat jonger gemogen, haar hand is niet helemaal goed en er mist nog wat diepte/contrast, maar ik durf er niet meer aan te komen. Ik zet 'm onder 'Emotie' en 'Tijd'. Al van kinds af aan zoek ik het liefst een paard op als ik niet goed in mijn vel zit, en als ze zo lekker bij je staan dan is het net of de tijd stilstaat <3

Afbeelding
En nog een roodborstje in pastelkrijt die ik naar mijn oma wilde sturen. A6-formaat is echt te klein voor krijtjes, haha. En ik heb 'm een beetje verpest met Oost-Indische inkt, dus ik ga morgen een nieuwe poging wagen :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 18:30

culaccino: vind beide tekeningen heel veel uitstraling hebben! Het stoort mij eigenlijk totaal niet dat de hand wat diepte mist omdat je aandacht nu echt naar het "moment" toe getrokken wordt. Ik vind dat ook heerlijk als ze zo bij je komen staan. Mijn jonge merrie heeft even wat moeite gehad met ontdekken hoe ze precies voorzichtig moest zijn met mensen maar nu heeft ze 'm eindelijk door en die kan ook echt zo tegen je aan komen leunen. <3 Idd, heel even zetten ze de tijd en je gedachten stil...

En met die Rooie was dat helemaal zo, die legde zijn hoofd over mijn schouder en dan mocht ik mijn armen om zijn hals slaan, en dan trok hij me met zijn hoofd nog tegen hem aan ook. Die had echt haast een menselijke manier van doen... :+:

Roodborstje is gewoon heel erg mooi. Fijn, gedetailleerd, mooi kleurgebruik, hele rustige achtergrond...:+: Roodborstjes zijn ook cool! Heerlijke brutale vlegels!

De vleermuis is inderdaad aquarel. :j
Maar ik denk dat ik aquarel niet echt gebruik zoals het 'voorgeschreven" is. _O- Maar ik houd juist van "dekkende" kleuren zeg maar. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:32

Dankje, Ayasha! Aw, die rooie gaf je dus echt een knuffel. Zoiets moois is dat! En boeiend van dat aquarel, als het maar werkt :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:29

Culaccino: die eerste, wauw. Hoe mooi en sprekend in zijn eenvoud. Kippenvel!

Ayasha: mooi zacht. Mist inderdaad nog wat schaduw, maar klein detail. Maar heel mooi WIP!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 13:59

Wat gaan we de komende maand doen dames?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:18

Wat mij betreft door op dezelfde manier? Ik vind het wel een leuk 'podium' zo, ook al ligt mijn produktie nu een beetje stil - tuin en twee hoogdrachtige merries hebben even voorrang nu.
Maar als ik de geest krijg, is het wel leuk in zo'n topic te posten, en het werk van anderen te zien is bovendien ook wel een goeie stimulans toch af en toe nog wat te doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 14:58

Wat mij betreft mag het ook verder gaan. :j ben weer met mijn fineliners aant knoeien. _O-
Nieuwe prompts?
Nieuwe opening? Wie wil?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:58

Eens :j
Met nieuwe prompts dan ook?

Edit, paar prompts:
Religie
Zentangle
Movie & serie
Doodles
Fantasiedier
Middeleeuwen
Prehistorie
Expressionisme
Impressionisme
Crisis
Menselijk lichaam
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 01-05-20 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:59

Ik vind dit echt een heel leuk topic, al post ik nauwelijks. Toch zet het me aan meer te doen met tekenen. Ik ben vóór een nieuw topic :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:12

Oh Amanda, mooi lijstje prompts al. Zit al wat tussen waar ik sowieso mee bezig ben :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 15:13

Idd, vind het ook al een erg leuk lijstje! :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:36

Nog wat mogelijke prompts:
Gebouwen
Mode
Elementen
Elektriciteit
Flitsend
Eten en drinken
Onderwaterwereld
Geschreven woord
Emoticon
Dromen
Spiritualiteit
Rijkdom
Armoede
Hersenspinsels
Mobiliteit
Lijnenspel
Luchtkasteel

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:03

Leuke prompts Daihyo :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:08

Thanx!
Nog 3 :D

Legende
Vacht
Sterren

Ik zal ze even in een nieuw topic gooien. :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:18

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:32

Ibbel schreef:
Wat mij betreft door op dezelfde manier?.

Dat is in mijn geval een tekening of twee drie inleveren, en daarna verdwijnen... _O-

Was overigens wél actief wat tekenen betreft, wat groterere houtskooltekeningen gemaakt beetje met aquarel gespeeld etc.
Maar op een of andere manier sloot dat waar ik momenteel mee bezig ben niet zo bij de april prompts aan.

Onze lammertijd breekt aan na dit wekeinde, vermoedelijk weinig energie, maar wie weet best mogelijk dat ik wat post.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:37

Maar je had dat prima kunnen posten joh, de prompts hoeven helemaal niet gevolgd te worden, dat weet je toch?
Anders gooi je ze af en toe in het mei-topic. Niemand die checkt wanneer ze gemaakt zijn hoor :+