Plannen en planners

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:16

Ik zit momenteel echt even in een planning dipje merk ik -O-

Ik ben gewoon bang voor mijn eigen planner :')
Hij is zo huge en ik weet niet waar ik hem mee moet vullen en uiteindelijk vul ik hem dan dus maar gewoon niet. Lekker stom. Momenteel heb ik alleen echt belangrijke afspraken en werk to-do dingetjes erin staan, maar de pagina's zijn bijna leeg. Hmm.

Ik overweeg als deze klaar is toch een andere te proberen, of misschien toch de compact Passion Planner. Ben alleen zo bang dat ik toch een keer invoerrechten moet gaan betalen, dat vind ik het niet perse waard. Misschien is een Nederlandse dan handiger. De Purpuz lijkt heel erg op de PassionPlanner zag ik, maar die is volgens mij ook gewoon weer best heel groot!

Ik vind die Mascha Planner er ook nog niet zo verkeerd uitzien. Blijft die ringband een beetje ok?

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 10:38

die ringband blijft bij mij prima! ik zou eerder klagen over de kaft die slap is, maar ik heb de aller eerste, en in de volgende uitgave's schijnt de kaft een stuk sterker te zijn.

moet een planner helemaal vol zijn dan? ik hou wel van een lege planning, dan hoef ik tenminste ook niet zoveel te doen :D ik word juist zenuwachtig en gek als ik de planning overvol heb xD

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:03

Nee hij hoeft niet vol, maar ik heb een A4 agenda. Zelfs als ik groot schrijf lijkt-ie nog niet eens bijna vol. Daar word ik dan weer helemaal gek van, ik krijg het gevoel dat ik 101 dingen vergeet te noteren. Ik dacht ook dat ik het super handig vond om de dagen uitgewerkt in uren te hebben, maar ik merk dat ik dat eigenlijk alleen maar onhandig vind!

Daarnaast merk ik dat ik veel van de Passion Planner helemaal niet gebruik. Al dat reflectie gedoe kost me gewoon teveel tijd en ik heb er voor mijn gevoel niet zoveel aan. Ik weet wat goed of fout was, de meerwaarde om het op te schrijven is er voor mij niet echt. Ik laat dus echt veel pagina's helemaal leeg en ongebruikt.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:09

Oef, plannen jullie allemaal nog op papier? Ik doe alles digitaal, zoveel handiger en gemakkelijker. Ik gebruik gewoon eenvoudigweg google calendar. Ik kan hieraan op mijn telefoon en pc. Je kan er ook meerdere agenda's in aanmaken, zo heb ik een aparte agenda voor mijn werk in een kleurtje, 1tje privé in een ander kleurtje, 1tje voor de wedstrijden en ik kan ook aan de agenda van mijn vriend. Ik kan ze allemaal samen tonen of per agenda. Heel erg handig en altijd beschikbaar. Als je een afspraak wil verzetten, versleep je ze gewoon. Je kan herinneringen instellen voor bepaalde afspraken e.d.

Voor mij moet een planning gewoon overzichtelijk en praktisch zijn. Reflecties en creatieve weergave en nog van die dingen, daar heb ik niets aan. Kost mij enkel tijd en die steek ik liever in andere dingen :) Mijn planning is een hulpmiddel, geen doel op zich. In elk geval, google calendar wijst zichzelf uit, zeker eens proberen zou ik zeggen! En het is gratis!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:53

Izzy19 schreef:
Oef, plannen jullie allemaal nog op papier?

Wat een rare toon?

Er zijn nu eenmaal mensen die dat liever op papier doen. Ik ben handig met computers, ben er snel mee en begrijp prima hoe dat allemaal werkt, maar ik ben er gewoon niet consequent genoeg mee. Op papier wel. Ondanks mijn planningdipje heb ik wel al mijn afspraken keurig genoteerd bijvoorbeeld :)

Ik wil iets vasthouden, iets openslaan, iets waar ik in kan schrijven. Met mij zijn er kennelijk nog véél andere mensen die exact hetzelfde hebben :j

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:59

Ik wilde daar vooral mee aangeven dat ik daar toch wel van verschiet hoeveel mensen nog steeds op papier plannen. Meer moet je daar niet achter zoeken.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:07

Ik zou ook liever alles digitaal doen maar helaas is mijn werkagenda niet te koppelen aan mijn prive agenda doordat ik voor mijn werk een beveiligde app moet gebruiken.

De opties zijn dan of alle prive dingen in mijn werkagenda, wat ik liever niet wil. of een papieren agenda :o

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 13:58

ik plan op papier omdat ik intelefoon onoverzichtelijk vind. in de kalender komt er een stipje als je afspraak hebt, en niet hoeveel. voor mij is het heul belangrijk dat ik evenwicht in mijn week houd. daarom wil ik dan in 1 oogopslag zien wat de rest van de afspraken zijn. ik heb verschillende digitale agenda's geprobeerd, maar het werkt gewoon niet. ik vind op papier zoveel overzichtelijker.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:01

Ik heb om de kaft van mijn Mascha planner een stukje raamfolie gedaan, gewoon van de Action. Hierdoor blijft de kaft ook mooier.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:10

Ik kom even binnen vallen :D
Heeft iemand nog meer de Essential living agenda?

Ik heb hem voor kerst gekregen en ben er erg blij mee <3

Heb er helaas al een koffievlek inzitten {:)-:( maar als het goed is krijg ik die er wel uit, het is een stoffen kaft.

Ik wilde er persé eentje waarbij de dagen van minimaal 7 uur 's ochtends tot 23 uur 's avonds lopen i.v.m. mijn vroege diensten die om 7 uur beginnen en mijn late diensten die om 23 uur eindigen. Ook een weekoverzicht op twee pagina's omdat ik vergeet wat ik in een week te doen heb als ik een pagina per dag heb en zo afspraken vergeet. :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:25

Die essential ziet er ook mooi uit.
Wel veel ruimte die door spreuken ingenomen wordt.
Maar goed, ik ben net begonnen met de passion planner, misschien laat ik aantal lege vellen wel gewoon leeg.

@izzy, ik gebruik Evernote, Wunderlist, een elektronische agenda en heb geen overzicht en wordt gek van alle piepjes.
Bovendien helpt de passion planner mij om jaarplannen naar maanden te plannen en dan in taken per week. Dat hulpmiddel miste ik.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:47

Wauw hele mooie agenda hierboven! Heel gaaf, misschien iets voor volgend jaar :j. (Jaar is net 5 dagen bezig :') )

Ik ben gisteren begonnen met mijn passion planner in te vullen. Best lastig en tijdrovend om mee te beginnen, van het weekend hopelijk doorpakken. Ik heb nog een lading stickers besteld via ome Ali dus daar wil ik hem wel mee gaan opleuken. Ik wordt gewoon zo vrolijk van mijn agenda merk ik, heerlijk *\o/*. Echt fijn vergeleken met mijn telefoon.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:27

Mag ik me aansluiten bij jullie? Ik ben echt een planneraddict! Lekker op papier plannen en versieren. Ik hou er echt van! Ik heb nu een mini happy planner maar ik vind de marsha en essentialliving ook heel gaaf. Heb nu met baby helaas weinig tijd om het te doen zoals eerst en mis in de happy planner bijv wel de tijdsindeling enz. Maar ik doe ook meestal geen jaar met 1 planner :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 20:28

Tuurlijk mag je meedoen! Gezellig :D

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:39

vinden jullie het niet vervelend dat je bij de planners met vaste ringen moeilijk bladen toe kan voegen? of aan kunnen passen?
Ik voeg nog al eens bladzijdes of mapjes toe, soms dashboards of shakers (net hoe ik me voel)

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:46

Ik heb ook de Essential Living Agenda.. Ik heb me alleen ontzettend vergist in de grootte en vind dat ontzettend onhandig. Zo past die nooit in m'n tas :(

Ik ben weer terug bij m'n 'vrolijk' business agenda. Vind het echt perfect!

juliar99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:49

Ik gebruik de app Weekagenda nu al 1,5 jaar, zeker een aanrader! Nadeel is dat afspraken met lange namen (zoals: Werken voor Anne de Vries) niet volledig in beeld komen.
Grote voordeel van deze digitale vind ik dat ik hem echt altijd bij me heb, en de hele week op 1 pagina zit (dit hebben niet alle digitale)

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:09

Ik heb ook een poosje geprobeerd om een bullet journal bij te houden, maar dat was mij teveel werk.
Toch wilde ik bij iedere week voldoende notitieruimte hebben om mijn revalidatieschema op te schrijven. Vorig jaar had ik de agenda van Flow, maar helaas valt die dit jaar echt mega klein uit.
Nu heb ik de agenda van Moleskine, maar dan de pro versie. Wat een verademing zeg! Ziet er op het eerste oog misschien saai uit, maar echt een aanrader voor mensen die graag willen plannen en veel overzicht willen hebben, maar niet zo'n zwaar boek meewillen zeulen. Iedere week bestaat uit 2 pagina's waarbij van maandag t/m vrijdag de dagen van 7:00 - 20:30 ingedeeld zijn per halfuur en de zaterdag en zondag met voldoende notitieruimte. Daarachter zitten nog 2 pagina's met op de linkerkant een hele pagina vrije notitieruimte en op de andere pagina de helft waar je projecten en de status daarvan kan noteren en de andere helft je taken. Voorin zitten ook maandelijkse takenlijst/ doelenlijst.
Ik vind deze echt ideaal! Ik heb in dit topic ook meegelezen en alle planners die er genoemd werden opgezocht, maar niets sloot echt volledig aan bij mijn wensen. Gezien er vast nog wel meer mensen meelezen, die hetzelfde 'probleem' hebben. Kijk er eens naar! Een voorbeeld is:
https://www.bol.com/nl/p/moleskine-12-m ... ype=browse

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 22:33

Alane schreef:
vinden jullie het niet vervelend dat je bij de planners met vaste ringen moeilijk bladen toe kan voegen? of aan kunnen passen?
Ik voeg nog al eens bladzijdes of mapjes toe, soms dashboards of shakers (net hoe ik me voel)

Nee nooit last van. Ik hoef ook eigenlijk niks toevoegen. Bladzijdes heeft de maschaplanner genoeg, als ik echt lang lijstje maak, gebruik ik gewoon een werkachterin. En verder hoeft er niks bij in. En als het een los papiertje is gebruik ik een paperclip

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:56

Ik kom gezellig mee kletsen! :D
Ik heb een Moleskine agenda & een leeg notitie boek met stipjes. Is volgensmij het zelfde als een bullet journal.
Gebruik de agenda echt als als soort van planner en bullet journal in 1. Notitie boek gebruik ik om af en toe to do lijstjes in te maken, dingen bij te houden en wat te tekenen.
Ik heb trouwens de soft covers, vind die heel fijn! Blijven ook heel mooi dus echt een aanrader mocht je ooit twijfelen. De agenda heb ik denk ik in de middeldste maat, op de linker bladzijde zie je 7 dagen, rechts is het helemaal leeg. Heel fijn! Van het notitie boek heb ik de grootste maat.
Ik ben alleen nog op zoek naar goede fineliners en dergelijke. Heb nu nog een bij elkaar geraapt zooitje maar het is hoog tijd om daar verandering in te brengen, tips zijn dan ook zeker welkom! (Liefste wat niet door drukt)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:37

Ik heb bij de happy planner ook de punch dus kan toevoegen wat ik wil :) t leuke is als ik een nieuwe agenda heb kan ik met de ringen van de oude nog een notitieboekje of foto boekje oid maken. Hier een voorbeeldje van hoe mijn weken er ong uitzien. Even de namen van mijn cliënten verwijderd. Ik heb van Ali expres pagina’s met tijdsindeling voor drukke werkdagen. Afbeelding

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:43

Djoopie schreef:
Ik heb bij de happy planner ook de punch dus kan toevoegen wat ik wil :) t leuke is als ik een nieuwe agenda heb kan ik met de ringen van de oude nog een notitieboekje of foto boekje oid maken. Hier een voorbeeldje van hoe mijn weken er ong uitzien. Even de namen van mijn cliënten verwijderd. Ik heb van Ali expres pagina’s met tijdsindeling voor drukke werkdagen

Heeft mijn dochter ook, die heeft een kleine mambi voor in de tas en een grote meer fitness planner.
We zijn nu opzoek naar rosé gold metalen discs.
Ik heb een poos een sticker bewaar boek gemaakt, maar alles maar weer in een doos gedaan, was toch handiger :')

Ik heb webster's pages, bevalt me goed. Ik wilde eerst ook over naar een mambi maar toch maar besloten om bij WP te blijven. En dan personal, A5 was me toch te groot dus die doet nu dienst als kerstplanner.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:45

Ik heb ook een aantal Webster pages. Die vond ik ook leuk en fijn. Ik zag nu dat ze ook personal hadden inderdaad, maar die hadden ze eerst niet toch? Volgens mij heb ik de A5. Jammer van WP vind ik dat de weken geen lijntjes hebben. Dat wordt bij mij dan snel slordig.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:46

Ik heb net bij de Bruna de Mascha Planner gekocht. Ik weet nog niet of ik mijn PassionPlanner eerst 'op' ga maken of niet, ik moet nog 4 maanden geloof ik. Maar stiekem denk ik eigenlijk dat ik hem volgend weekend gewoon ga inrichten. Deze past gewoon in mijn tas, dan gebruik ik hem denk ik gewoon echt veel meer. Die grote PassionPlanner vergeet ik echt minimaal 3x in de week omdat dat ding in geen enkele tas past. Dus ik vergeet hem óf thuis óf op het werk, echt heel handig :')

In de winkel was ik er eigenlijk van overtuigd dat ik hem nu gelijk zou gaan gebruiken. Alleen is er een of andere debiel tegen mijn auto aangereden zonder iets achter te laten dus mijn middag was tot nu toe verzekering bellen, aangifte doen en dat soort dingen ;(

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:53

Ik plan op papier om een hele simpele reden..mijn fijne apple kalender laat niet een week overzicht zien op mijn telefoon..en ik vind in 1 oogopslag een overzicht toch wel erg fijn :')