[ART] Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMike

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 16:10

AS maandag is het verzendkostvrij bestellen bij SU, mocht je interesse hebben in de trimmer.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 00:27

Gisteren kwam ik achter een winkeltje in Arnhem. Nog nooit gezien, stom eigenlijk. Daar verkochten ze ook stamps. 12 euro voor dit setje. Meteen maar een block en wat inkt gekocht. De rest bestel ik online.

Afbeelding
Van lawn fawn trouwens

Al mee gestempeld ook al krijg ik het officieel zondag pas :=

Iemand anders nog wat gemaakt/gekocht? Vind het heel leuk om dingen van anderen te zien :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 01:56

jaaaaa, lawn fawn <3

die heb ik ook, met dies.
ik heb een special gekocht van Lawn Fawn bij Simon Says Stamps, maar die gaat via de vriend van dochter, en kan dus nog even duren voor die er is. Hetzelfde met andere stempels die ik gekocht heb daar (ook met dies) passend bij de papier set van Doodlebug cookies & milk (het papier erbij is al onderweg, is voor volgend jaar kerst denk ik maar zo)

dan 3 scharen van tim holtz
nieuwe planner en inserts voor volgend jaar.
en vandaag bij de action kerstpapier voor de kerstplanner die ik aan het bouwen ben en washitape (ben verslaafd aan washitape) en stiften kalligrafie van de action om in de kerstplanner te schrijven/tekenen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:01

Vannacht weer lawn fawn stempels besteld. Een kleiner pakket. Maar was in de aanbieding...
Besteld samen met de stamping buddy pro. Was niet duur, vind 50 euro voor zoiets namelijk te gek worden.

Ik zag trouwens dat bij de hobbywinkel hier ze distress oxide en disstres ink.
Is de ink voor de stempels en de oxide voor dat je eens soort watercolor kan maken? Weet niet hoe ik dat laatste goed moet uitleggen, hoop dat jullie het snappen haha

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:20

ilaan schreef:
Vannacht weer lawn fawn stempels besteld. Een kleiner pakket. Maar was in de aanbieding...
Besteld samen met de stamping buddy pro. Was niet duur, vind 50 euro voor zoiets namelijk te gek worden.

Is de ink voor de stempels en de oxide voor dat je eens soort watercolor kan maken? Weet niet hoe ik dat laatste goed moet uitleggen, hoop dat jullie het snappen haha

hier zie je het verschil tussen beide.
oxide heeft meer kleur dan distress ink. en reageert anders lol

de tim holtz is ook niet zo duur.

Lawn fawn koop ik meestal bij yourhobbymarket.com (NL bedrijf) die heeft momenteel 20 % korting en altijd 5 euro korting als je voor 50 of meer besteld, en vanaf 30 euro gratis verzenden. (en nee ik heb er geen aandelen, maar zoek altijd naar de beste deals :P )

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:14

Alane schreef:
ilaan schreef:

[ Video ]
hier zie je het verschil tussen beide.
oxide heeft meer kleur dan distress ink. en reageert anders lol

de tim holtz is ook niet zo duur.

Lawn fawn koop ik meestal bij yourhobbymarket.com (NL bedrijf) die heeft momenteel 20 % korting en altijd 5 euro korting als je voor 50 of meer besteld, en vanaf 30 euro gratis verzenden. (en nee ik heb er geen aandelen, maar zoek altijd naar de beste deals :P )

Dankjewel! Daar heb ik vannacht ook besteld inderdaad. Vind lawn fawn echt heel leuke stempels hebben. Moest me echt inhouden haha

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 15:20

Hihi, hebberig wordt je van al die spulletjes he! Toch juist fijn Alane dat we hier tips kunnen delen! Het is soms echt zoeken op het web met deze hobby, haha, dan maakt een tip het alleen maar fijn.

Heb vanochtend 3 kaarten voor een workshop die ik donderdag geef voorbereid, altijd erg gezellig zo'n avond. Volgen jullie wel eens een workshop? Hier in de omgeving is verder niet zo heel veel, bij hobbywinkels zie je ook wel eens workshops voorbij komen, maar heb daar zelf eigenlijk nog nooit mee gedaan.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:56

Ik ga eens kijken wat hobbymarket allemaal heeft :D

Nee eigenlijk nog nooit gedaan. Een paar jaar geleden werden er hier wel scrabbook avonden georganiseerd. Maar ja, altijd in de winter periode en dan durf ik het niet zo goed aan. Dat waren dan 10 lessen oid. Maar ja als je lichaam niet meewerkt en je kan er bij 5 niet aanwezig zijn is het zonde van je geld.
Dat aangaat is het wel heel fijn dat je nu ook thuis mee kan doen! Al vind ik een georganiseerde avond eigenlijk wel leuker

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:00

Oh nu herken ik de site...
Vind het echt een vreselijke website om eerlijk te zijn :o
Traag en best een zooitje :o

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:59

Ik doe daar niet aan. Een keer meegedaan maar vond het heel oudbollig en best duur. Leert daar wel iets maar uiteindelijk moet je toch zelf proberen en het gewoon doen. Is al wel een hele tijd terug en nu met die stempels, dies ed is het allemaal toch zo anders als toen..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:26

higgins schreef:
Oh nu herken ik de site...
Vind het echt een vreselijke website om eerlijk te zijn :o
Traag en best een zooitje :o

yup die lol, maar excellente service en een goede prijs

@MightyMike, absolute ben gek op tips en tricks :D

workshops nog nooit gedaan, ik ben een youtube nadoener lol
mooi in mijn eigen tempo, pauze knop enzo :P dan maak ik een notitie en werkplan in mijn boekje mocht ik het nog eens willen maken. Ik kom ook weinig in stenen winkels, ooit eens in 1 geweest lol rest allemaal online. Of via via (action en wibra enzo niet meegerekend, action heb ik aandelen lol )

Crafters zijn hoarders, meer spullen dan ik in 10 jaar zou kunnen verbruiken :P en manlief zegt vaak dat de meeste shops jaloers zijn op wat ik heb liggen :')

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:36

Hahaha
Het is dat jij er zo over te spreken bent anders zou ik er dus echt nooit kijken. :o

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 00:00

Hier maar eens wat gemaakt ook. Krijg eigenlijk mijn stempels zondag pas dus iets verzonnen zonder.

Afbeelding

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 00:16

jaaaaa kerstkaart... ik ben gek op kerstkaarten. Ik zit nog in de stempel en kleur fase lol
Ik houd van simpele kerstkaarten, die wel kerst zijn maar niet over de top.

Ik vind hem super gelukt Ilaan. (wil je mijn adres lol) echt mijn stijl

waar ga jij de stempels mee inkleuren?
Ik gebruik spectrum noir of in kleur oxide ink of de inkt van Lawn Fawn, soms de markers van de action maar die zijn wat moeilijker te blenden (vind ik, of ligt aan mij lol)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 01:48

Ik kleur alles in met polychromos van faber castell. Wil nog wel iets anders erbij maar geen idee wat.. waar kleurt verder iedereen mee in? :)

Ondertussen lekker verder gegaan. Morgen komt er een nog stempelsetje binnen dus wil die even afwachten voordat ik hier aan de zijkant de tekst stempel. Daar zit ook de stamping buddy in dus kan ik die meteen proberen!

Afbeelding

Kleur is lastig op de foto te krijgen maar is net heeeel ietsjes groener als mintgroen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 02:05

ik kleur met spectrum noir markers, en die van de action
verder inkt icm water penseel (maar niet voor stempel afdrukken houd het niet binnen de lijntjes lol) gelatos (zo leuk wat je daar allemaal mee kan)
en heb nog andere markers, uit japan maar die blenden niet zo mooi maar zijn ideaal om mee te stempelen als je een gedetailleerde stempel hebt en die niet in 1 kleur wilt stempelen.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 08:51

Dat hoarden herken ik wel, haha. Al ben ik sinds ik overgegaan ben op SU als demo veel georganiseerder, haha. Voor workshops wil je het nieuwste materiaal. Wanneer er een nieuwe catalogus uitkomt, betekend dat ook dat er producten uit gaan. Deze kan ik dan niet meer op workshops gebruiken of als voorbeeld op mijn blog, omdat wanneer evt klanten vervolgens enthousiast zijn, ze die niet meer kunnen bestellen natuurlijk. Dus die producten verkoop ik tegenwoordig om de nieuwste spullen te kunnen kopen. Deed wel even zeer in het begin, haha, maar anders is het voor mij niet bij te houden en moet eerlijk zeggen, het werkt voor mij. Tuurlijk blijven de hele leuke dingen wel liggen!

Ik kleur met de Stampin Blend Markers, zijn erg fijn, maar hoor ook hele goede berichten over de Copics natuurlijk. Ben daar net mee begonnen en dus zeker nog geen expert, doe er wel een foto bij van de eerste beginselen. Maar ik houd wel van kleuren! Hihi, heb heel lang met een aquapainter gekleurd, maar houd niet zo van watercolor papier. Heerlijk dus nu de stiften, haha.

Afbeelding

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 09:13

Hoe krijgen jullie die stempels goed in de inkt want dat vind ik altijd erg lastig en daarom gebruik ik ze ook veel te weinig

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 09:42

Hoe bedoel je precies Margriet? Mijn stempel hierboven is alleen met zwarte inkt gestempeld en daarna ingekleurd met markers. Ik zie zeker wel verschil in kwalitatieve stempels en inkt bij het stempelen. Weet niet wat jij gebruikt? Ik heb de inktpads van Stampin Up en dat gaat eigenlijk altijd goed met stempelen. Goed met je inktpad over je stempel gaan en voila. Bij grote stempels leg ik er een foam matje (Stampin Up heeft deze, maar denk andere merken vast ook wel), zodat ook in het midden je stempel goed pakt op je papier.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:56

nieuwe stempels een keer voorstempelen, dan opnieuw in de inkt en afdruk maken, geef dan de inkt de tijd om naar het papier te transferen.
Ik gebruik memento tuxedo black het meeste.

Als je bijv. stempelt met distress inkt dan krijg je geen mooie afdrukken, dan moet je eerst in de versamark (wat je gebruikt met embossingpoeder) stempelen en vervolgens in de distress, dan krijg je wel strakke afdrukken. vwb distress ink: distress inkt afdrukken en clear embossingpoeder geeft schitterend mooie afdrukken in de kleur die je wilt.

Ook papier is belangrijk (vind ik) Ik gebruik papier van de action (op de schilder afdeling van die grote pads, zal dadelijk even kijken hoe die heet) en papier van transotype (perfect colouring papier) geen idee waar die vandaan komt maar die stempelt en kleurt fijn)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:00

@Magriet of bedoel je hoe je de inkt op de stempel krijgt? clear stempels heb je of acryl blokken voor of dan de eerder genoemde stempel hulpen.
Rubber stempels heb je in 3 varianten:
1) rubber op houtblok
2) rubber met soort van sticky foam die dan op een acryl blok kunnen (of op de stempelhulp)
3) rubber kaal (unmounted), waar je dan dat foam op kunt plakken (dat foam is bijv ez mount) (of op een stempel hulp)

Zo heb je dan houvast als je de stempel in de inkt wilt drukken.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:08

Kijk vandaag weer naar mijn laatste kaart en twijfel om er een shaker van te maken. Twijfel alleen of dat dat niet zonde gaat zijn :x
Houd wel van strak en simpel maar denk dat dit te simpel is..

Qua papier gebruik ik papier van canson. En dan de 160 grams en de 300 grams. Als basis pak ik wit metallic van de action a5 of de 300 grams. De rest maak ik van de 160 grams wit en de kleuren zijn 270, gewoon van de Lidl zo’n blok met allemaal kleuren.
Ik vind het fijn dik papier te gebruiken want dit verzadigd minder snel en icm mijn potloden vind ik ze echt top.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:16

ik houd van shaker cards.

Ja ik heb ook papier van de lidl, zo fijn om te snijden enzo.
Ik gebruik geen gekleurd papier om op te stempelen, uitzondering is een kerstboom of kerstboompjes
of als ik dingetjes pons voor shakers.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 11:49

Ik gebruik eigenlijk dan helemaal SU, haha, durf het bijna niet meer te zeggen, maar ik gebruik dan ook het papier van Stampin Up. Moet eerlijk zeggen, dat ik vanwege het papier en de inkt ook met het merk begonnen ben. Ik was helemaal blij met de inkt en het bijpassende papier, vind dat heerlijk werken wat kleur betreft, tis fijn materiaal. Ik gebruik het witte papier ook van hen, dat komt tegenwoordig in 2 diktes. Denk dat papier zeker uit maakt, hoe je stempel gaat worden idd. In het begin van alles en nog wat gebruikt, Action etc, maar ik blijf hier bij.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:50

Alane schreef:
ik houd van shaker cards.

Ja ik heb ook papier van de lidl, zo fijn om te snijden enzo.
Ik gebruik geen gekleurd papier om op te stempelen, uitzondering is een kerstboom of kerstboompjes
of als ik dingetjes pons voor shakers.

Mwoah met zulk dik papier durf ik dat wel. Zeker als het gewoon om zwart gaat. Met kleuren inkt op gekleurd papier lijkt me niet handig inderdaad :)