[CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 23:41

Citaat:
Dag 3
1406 woorden, ik was op dreef :o
Toen wij aankwamen bij de auto's kon er maar een deel van de groep bij in de laadbak, de rest van de groep moest in de volgende laadbak. Ik gaf Brooke een knuffel, wenste haar succes en werd daarna met de stroom meegeduwd naar een andere laadbak, waar ik instapte en in een hoekje ging zitten. De kinderen die met mij meegelopen waren werden ook naar binnen geholpen. De klep van de laadbak werd achter het jongetje dat als laatst binnenkwam dichtgeslagen, hij keek verschrikt achterom en ging snel zitten. Sommige kinderen zaten zenuwachtig op en neer te wippen, een aantal anderen waren druk met elkaar in gesprek. Ik keek de kleine ruimte rond en zag een straaltje licht naar binnen vallen. Het doek aan mijn kant van de laadbak zat niet helemaal vast. Ik glimlachte even en liet mijn blik over de banken waar de kinderen op zaten glijden. Ik ging rustig achterover zitten toen de auto in beweging kwam en keek langs het doek heen, genietend keek ik naar buiten, dit had ik gemist, het was al een tijd geleden dat ik buiten was geweest. De laatste keer was in de zomer, nu verkleurden de bladeren al, een teken dat het herfst werd.

Zo zag ik het landschap voorbijgaan, het ging over van bos naar een vlak landschap met veel gras en zo af en toe een dikke boom. Er waren mensen aan het werk op het land, onder bewaking van mensen in gepantserde zwarte pakken. Zij liepen rond met zware wapens en hielden de rand van het bos goed in de gaten. Toen de auto afremde keek ik naar de kinderen, die een beetje onrustig werden en de ingang van de laadbak goed in de gaten hielden. Ik keek gespannen met ze mee en even later verscheen er een gestalte in de opening. Toen ik beter keek zag ik dat het een van de bewakers was die ook bij de bosrand stonden. Hij keek mij even onderzoekend aan en liep toen weer verder. Ik haalde opgelucht adem toen de auto weer in beweging kwam.

Nadat we een weer tijdje hadden gereden hoorde ik grind onder de banden van de auto knarsen. Ik wierp een blik langs het zeil en zag een groot grasveld, waar meerdere banen met grind doorheen waren getrokken. Mijn kont was inmiddels zeer gaan doen van het lange zitten op de houten bankjes, aan de kinderen te zien was ik ook niet de enige die hier last van had. De kinderen die langzamerhand in slaap waren gevallen maakte ik weer wakker door zachtjes op hun schouders te tikken, de anderen, die wel wakker waren waren al bij de klep gaan staan en wachtten totdat die open ging. Al snel ging de klep van de laadbak open en werden de eerste kinderen eruit geholpen door een aantal begeleiders. Ik was de laatste die vanuit de laadbak op het grind sprong en zich bij de groep voegde die stond te wachten tot een van onze begeleiders ging praten. Ik zocht Brooke tussen de mensen terwijl ik me er tussendoor wurmde maar zag haar niet. Ik schrok uit mijn gedachten op toen de begeleider in de megafoon begon te praten, het was een van de vrouwelijke leiders, ze had zwart haar en grote groene ogen, die op dit moment alles behalve een vrolijke uitdrukking hadden. "Jongens en meisjes, wij gaan vannacht in dit gebouw overnachten. Er liggen slaapzakken klaar voor jullie, vergeet jullie tas en andere spullen niet mee te nemen." Er volgde even een stilte, echter bewoog er niemand. "Morgen zullen we weer verder gaan, in dezelfde groepen. Dat was het." Degene met de megafoon draaide zich om en liep terug naar een van de wagens. Daarna zette de stoet zich in beweging, we liepen met zijn allen richting de deuren. Het waren grote versierde klapdeuren, van hout, welke aan de binnenkant vergrendeld moesten worden met een houten balk. Daarachter lag een grote open ruimte die vol stond met oude meubels, de slaapzakken lagen tussen de meubels en tegen de muren verspreid. Het had iets weg van een grote kerk.

Toen ik naar binnen stapte staarde ik met open mond naar het plafond. De prachtigste tekeningen waren erop geschilderd. Het eerste dat me opviel was een grasveld met een grote boom in het midden. De boom leek wel te bewegen. Toen ik mijn blik verder over het plafond liet dwalen werd ik aangestoten door iemand achter me. Ik keek geïrriteerd achterom maar zag niemand. Mijn blik schoot nog even terug naar het plafond maar snel daarna bedacht ik me dat ik nu toch echt op zoek moest gaan naar Brooke en met dat in gedachten begon ik te lopen.

Ik liep verder het gebouw in. Zigzaggend ging ik tussen de slaapzakken en opgestapelde meubelstukken door, een aantal waren al bezet door kinderen die luid giechelend bij elkaar lagen. Ik stapte over een aantal mensen heen toen ik eindelijk de stem van Brooke hoorde. Ik keek om me heen en vond haar al snel met mijn ogen. Ze was druk in gesprek met een jongen en maakte er wilde handgebaren bij. De jongen stond er een beetje hulpeloos bij en kreeg de kans niet om iets te zeggen. Ik sloeg mijn hand voor mijn mond om niet in lachen uit te barsten en begon naar haar toe te lopen. Brooke kennende had hij haar aangestoten en was zij degene die er een probleem van maakte. Ze haalde een hand door haar blonde haren en zuchtte toen ik op gehoorafstand was. Ze hield de jongen vast met haar blik en bleef daar staan wachten, waarschijnlijk voor een verontschuldiging. Voordat die kon komen pakte ik haar bij haar arm en trok haar mee, tegelijkertijd keek in de jongen aan en verontschuldigde me snel. Hij gaf me een opgeluchte glimlach en draaide zich ook om. Niet veel later barstte ik in lachen uit, waarop Brooke me een beschuldigende blik gaf en me een zachte pets op mijn arm gaf. "Niet eerlijk" mompelde ze toen ik verder liep en haar meetrok.

We zochten twee slaapzakken naast elkaar, die we in een hoek langs de achterste muur vonden, waarna ik de tassen ging halen die we hadden achtergelaten voor het gebouw, net als vele anderen aan de grote stapel te zien. Toen ik naar buiten liep kwam de koele lucht me tegemoet. Nu pas merkte ik hoe warm het was in het gebouw. Een rilling liep over mijn rug toen ik Brooke's tas onder de stapel vandaan trok. Ik zwaaide hem op mijn rug en ging op zoek naar mijn eigen toen ik een doffe klap achter me hoorde. Ik draaide me voorzichtig om en keek de duisternis in. Toen mijn ogen eraan gewend waren zette ik voorzichtig een paar stappen vooruit. Het licht van het gebouw achter me latend. Veel zag ik niet, de bosrand was nog net zichtbaar, alles wat daar achter lag was een donkere vlek. Ik wierp een blik achterom maar stapte door. Toen ik aan de rand van het bos stond hoorde ik allerlei stemmen. Ze fluisterden vanalles door elkaar heen, het werd steeds harder en sneller. Ik zette mijn handen op mijn oren om het buiten te sluiten maar dit hielp niets. De stemmen vulden mijn hoofd en ik gaf me over. Langzaam zakte ik op mijn knieën en maakte me zo klein mogelijk. Het gras was nat maar dat kon me op dat moment niet schelen. Net zo snel als de stemmen gekomen waren waren ze ook weer weg, een grote leegte achterlatend. Die leegte werd echter al snel weer opgevuld door mijn gedachten. Ik kwam langzaam overeind en zocht steun aan een van de bomen aan de bosrand. Ik veegde mijn handen af aan mijn broek, die vochtig en plakkerig was. Voorzichtig keek ik rond en zag dingen bewegen aan de bosrand. Ik draaide me bliksemsnel om en begon te rennen richting het gebouw. Luid hijgend zakte ik tegen de muur aan toen ik het eindelijk bereikte. Mijn ogen schoten terug naar de bosrand, daar was niets meer te zien. Ik bekeek vlug mijn broek en deze was roodbruin uitgeslagen. Ook keek ik naar mijn handen, die waren rood en besmeerd met een plakkerig goedje. Ik keek vol ongeloof van mijn broek naar mijn handen en probeerde ze schoon te vegen aan het gras, dat langzaam roodbruin werd door mijn handelingen. Tranen stonden in mijn ogen en mijn ademhaling versnelde.

Ik heb nu echt weer zin om te schrijven, en daar ben ik heel erg blij mee :D
Natuurlijk moet ik nog wel weer wat editten nadat ik het geschreven heb, maar er komt iig iets op papier.

Eclair: Ik snap inderdaad wat je bedoeld met de ik, heb het bij mezelf als een soort automatisme ingebouwd, misschien dat je de volgende keer de ene persoon in een hij perspectief kan schrijven en de ander gewoon in een ik vorm? Puur om duidelijk te maken dat het een andere persoon is?
Jeika: Leuk stukje! Wel zou ik inderdaad even letten op je hoofdletter gebruik zoals al eerder genoemd in het topic, verder niets op aan te merken :)
maylotje: Leuk stukje, vergeet alleen je leestekens niet, bijvoorbeeld het vraagteken bij een vraag.

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 00:24

Wauw, super stuk weer Jytte, wat schrijf jij goed, ik word echt nieuwsgierig naar wat er allemaal gaat komen!

Mijn stuk voor vandaag, nu in totaal 2732 woorden geschreven, en eerste hoofdstuk af
Op deze plek heb ik de brief altijd bewaard. En, als er niks aan mijn kamer veranderd is, dan de brief daar nog steeds moeten liggen. Ik heb hem namelijk niet meegenomen. De brief was, en is nog steeds erg belangrijk voor mij. Hij heeft er namelijk voor gezorgd dat ik ook daadwerkelijk ben weggegaan. Maar zoals jullie net hebben kunnen vaststellen ben ik niet gelijk vertrokken nadat ik de brief kreeg. Daar heeft nog best wel een flinke tijd tussen gezeten. Wat mij het meeste tegenhield, dat weet ik nog goed, ik durfde Vianne niet alleen achter te laten. Mijn grootste angst was denk ik dat jullie teveel over haar zouden gaan moederen, maar volgens mij is dat uiteindelijk helemaal goed gekomen. Nee, de echte dag dat ik vertrok was een koude winterdag. Als ik er weer aan terugdenk voel ik de kou weer door mijn botten schrijnen. Dat we na een bijna perfecte zomer zo’n koude winter kregen was niet alleen voor mij schrikken. Ik geloof dat de meeste mensen er wel last van hadden. Maar de kou zelf was niet het ergste, het waren de vlagen sneeuwval die de winter maakte zoals die was. Koud, nat en lang. De dag dat ik wegliep was ook al zo’n koude dag. Misschien had het ermee te maken dat ik het grootste gedeelte van de reis ’s nachts heb gemaakt. Maar het kan ook te maken hebben gehad met mijn schuldgevoelens. In ieder geval weet ik wel nog precies hoe ik ben vertrokken, en ook nog dat de keuze om te vertrekken opeens heel snel gemaakt was. Het gebeurde allemaal net na het avondeten. Toen Vianne en ik ruzie hadden.

“Snap je dan niet dat het echt niet moeilijk nu eindelijk eens een keer te gedragen!” Schreeuwde Vianne door de lege gang, terwijl Viënna een paar meter voor haar zusje liep. Ze draaide zich om en antwoorden in een schreeuw terug: “Je snapt niet eens hoe ik mij voel. Hoe kan het dan ooit überhaupt in je opkomen dat je weet waarom ik mij gedraag zoals ik mij gedraag! Je snap helemaal niks van mij! Ik ben niet zoals jij, Tara, Valinza of mam is, ik ben anders. Dat weet je! Maar nee, je moet het er zo nodig nog even inwrijven.”
Boos rent ze naar haar kamer en slaat de deur extra hard dicht. Snel voordat Vianne nog kan proberen om de deur open te doen schuift ze de grendel ervoor. Boos gaat ze op haar bed zitten en luistert naar de geluiden op de gang. Maar in tegenstelling van wat ze verwacht, hoort ze niks. Alleen de doffe geluiden van weglopende voetstappen. Het voelt vreemd. Ze heeft het gevoel alsof er iets ontbreekt, of meer gebroken is. Maar dan realiseert ze het. Er is niks gebroken, ze heeft besloten. Besloten om te vertrekken. Snel pakt ze al haar spullen bij elkaar, het gaat veel sneller dan verwacht. Maar pas op het moment dat ze al haar spullen naast haar heeft liggen op bed weet ze dat ze al die tijd al ongemerkt bezig is geweest met haar vertrek. Iedere keer na een ruzie, of als er iets was gebeurt waar ze het moeilijk mee had, dan zocht ze altijd weer haar spullen bijeen. Ze blijft stil op het bed zitten, in gedachten verzonken, tot ze een bekend geluid hoort. Het geluid van Boodschapper, die zich de laatste tijd vaker laat zien. Het lijkt wel of de arend haar probeert te vertellen dat ze niet alleen is. En ze weet het ook, morgen zal ze niet meer alleen zijn. Ze gaat, weg van de plek die ze als thuis zou moeten beschouwen, maar nooit helemaal heeft gedaan. Maar eerst, eerst moet ze wachten tot het helemaal donker is. Ze gaat languit op haar bed liggen, en staart naar het plafon. Even denkt ze aan helemaal niks. Tot ze een zacht gemorrel aan haar deur hoort.
“Yv, het spijt mij. Ik had beter moeten weten. Ik had je nooit mogen kwetsen.” Maar Viënna antwoordt niet. Ook al hoort ze dat haar zusje het oprecht meent. Want ze weet dat Vianne haar nooit Yv zal noemen als ze nog boos op haar is. Het blijft stil, en toch is ze zeker van het feit dat Vianne aan de deur staat ze luisteren, te wachten op antwoord.
Uiteindelijk na ruim tien minuten stilte, hoort ze haar zusje langzaam bij de deur weglopen. Als het weer helemaal stil op de gang is staat Viënna voorzichtig op van haar bed, en loopt naar het raam, het is al begonnen met schemeren, en ze weet dat ze nog een klein half uurtje moet wachten voor ze echt weg kan. Die tijd besteed ze nuttig, loopt nog één keer haar kamer door of ze niks is vergeten, en dan. Dan begint ze zich klaar te maken. Ze trekt haar leren laarzen aan, die net onder haar knie eindigen. Daarboven heeft ze een gemakkelijke broek aan, waarvan ze de onderkant van de broekspijpen in haar laarzen gestopt zijn. Daarboven nog een simpele warme wollen trui, en als laatste slaat ze de wintercape om. Ze is klaar om te vertrekken. De simpele tas met spullen gooit ze over haar schouder en dan loopt ze naar het raamkozijn. Ze weet niet precies waarom ze het doet, maar haar gevoel zegt dat dit de beste uitweg is. Snel, maar behoedzaam klimt ze naar buiten. Ze moet een stukje over een smal richeltje voor ze op de kasteelmuur kan springen. Het meest moeilijke gedeelte wordt het stukje langs het raam van haar zusje. Maar ze ziet al gelijk dat haar zusje de luiken gesloten heeft, zoals Vianne bijna altijd heeft. Behoedzaam loopt ze over het richeltje, en voor de kamer van haar zusje stopt ze even, en fluistert heel zacht: “Het spijt mij No, maar dit is beter voor ons allebei.” Dan loopt ze snel verder, terwijl ze een traan over haar wang voelt glijden. Ze probeert hem weg te vegen, maar dat lukt niet, er komen er steeds meer bij. Het afscheid valt haar moeilijker dan ze denkt. Nog een paar meter, en dan is ze bij de muur. Ze springt, haalt het, laat zich naar beneden glijden, en verdwijnt in de duisternis. Haar toekomst tegemoet.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 07:20

Tip:

Als jij je verhaal saai vind betekend het niet dat het daadwerkelijk saai is. Jij hebt het al 100 keer gelezen, iemand anders doet het voor het eerst. :))

AthelasJarig

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:20

Leuke verhalen allemaal!
Ik weet niet of ik vandaag tijd heb, school - ziekenhuis - vioolles en dan moet ik 's avonds nog ergens heen. Lekker volgepropte dag. _O-

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 13:56

Ik heb weer een klein verhaaltje geschreven, iets van 650 woorden. Ik heb er op gelet dat ik minder ik gebruik aan het begin van de zinnen 8-) Ook heb ik geprobeerd in de tegenwoordige tijd te schrijven in plaats van de verleden tijd, waar ik normaal veel in schrijf.

Jaron

Altijd als ik door de school loop, voel ik de blikken branden. De woorden dalen op me neer, maar ik begrijp ze niet. Mensen gaan opzij, net alsof ik een besmettelijke ziekte heb. Het liefste wilde ik schreeuwen dat ik gewoon normaal was en dat mensen me heus wel mogen aankijken, maar dat werkt niet.

In de klas zit ik altijd alleen. Mensen willen niet naast me zitten en als het wel moet, schuiven ze hun tafeltje bij me vandaan. Mijn tranen vallen op mijn boek, terwijl ik naar beneden staar. De letters kan ik niet lezen en de docent dringt niet tot me door. Als de docent een vraag stelt, kijk ik met een ruk op en schud mijn hoofd. ‘’Eruit!’’ Mijn spullen schuif ik met een simpele beweging mijn tas in. Door de klas lopen, terwijl iedereen me aankijkt, is het ergste wat er is. De docent zegt dat ik op moet schieten. Mijn benen bewogen zich sneller, ik had er geen controle over. Te laat zie ik het been en ik val er over. Met een smak kom ik op te grond terecht en mijn spullen glijden voor mijn neus, de gang op. Iedereen lacht. De docent wordt boos. Snel grabbel ik mijn spullen bij een en schuif het de gang op. Pas in de gang pak ik mijn tas op nieuw in. ‘’Gaat het?’’ Als ik op kijk zie ik een paar all stars en een blauwe jeans met scheuren op de knieën. ‘’Ja, ja, het gaat.’’ De jongen helpt met het inpakken van mijn spullen en geeft me, mijn tas aan. ‘’Echt?’’ Even wist ik niet wat ik moest antwoorden, mensen vragen nooit door bij mij. ‘’Ja.’’ De jongen gelooft me niet, hij pakt me bij mijn arm. ‘’Je huilt.’’ Geïrriteerd wrijf ik mijn ogen droog. ‘’Nietes!”’ De jongen moest lachen. ‘’Kom.’’

Samen lopen ik en de jongen door de school, naar de kantine. ‘’Moet je, je melden?’’ Hij kijkt naar voren terwijl hij het me vraagt. ‘’Nee. De docent heeft er niet iets over gezegd.’’ Ik moest moeite doen om de jongen bij te houden, hij liep met grote, verende passen naar een tafeltje. Hij nam plaatst en wijst naar een stoel. Samen zitten we aan het tafeltje, ik staar naar mijn handen. De jongen pakt mijn handen vast en kijkt in mijn ogen. ‘’Je wordt gepest.’’ Verbaasd keek ik in de ogen van de jongen. ‘’Hoe ik dat weet?’’ Zijn ogen lachte. ‘’Iedereen weet het. Mensen mijden je.’’ ‘’Jij niet.’’ Het is meer het vaststellen van een feit, dan een vraag.

De rest van de dag, ga ik niet meer naar de les. De jongen gaat ook niet. In plaats daar van, gaan we samen de stad in. Hij trakteert me op een milkshake en langzaam durf ik wat meer over mezelf te vertellen. Ik vertel hem dat ik van boeken hou, omdat je zelf de invulling kan geven, wat je wil. Hij knikt en verteld me wat zijn favoriete schrijvers zijn. Gezellig kletsend lopen we naar de boekhandel. Ik koop een boek voor hem, die hij zeker moet lezen. Ook koop ik een boek voor mezelf. Voor het eerst in tijden voel ik me gelukkig.

Aan het einde van de dag, brengt Jaron mij thuis. Jaron, zo bleek hij te heten. Voorzichtig gaf ik hem een kus op zijn wang. ‘’Bedankt voor vandaag.’’ Jaron knikt. ‘’Je bent een aardige meid. Kom je morgen naar school?’’ Het antwoord doet me pijn. ‘’Ik moet wel, ik heb al te veel ziekteverzuim.’’ Jaron knikt. ‘’Dan zie ik je morgen!’’ Hij fietst weg en zwaait, ik zwaai terug.

De volgende dag, ga ik ‘gewoon’ weer naar school. Maar vandaag keek ik de mensen aan die ik tegen kom en ik ga met een opgericht hoofd het lokaal in. Want ik heb eindelijk een vriend en daar ben ik trots op. Jaron is een vriend die mij accepteert en die mij in mijn eigen waarde laat. Hij laat me inzien dat ik ook een meisje ben die het waard is om te leven en dat liet ik de mensen merken ook.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 17:44

@eclair, super mooi! Zou je hier niet verderop in kunnen gaan? Het lijkt je wel goed te liggen!
Wel staan er nog steeds behoorlijk wat dingen in de vt, maar dat zal wel Door automatisme komen! :D

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:51

Eclair mooi stukje!! Ben heel benieuwd hoe het verder gaat met het meisje. Hoop dat je verder schrijft aan dit stuk.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:08

Ik wil van sommige verhalen wel een deel 2 maken.

Always H, hoe zou ik hier verder in kunnen gaan, want het lijkt me wel heel erg leuk!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 18:10

Hm, je verteld nu redelijk snel, maar misschien kan je iets met dit verhaal verzinnen waardoor hij dit allemaal langzamer doet? Of dat er een langere periode voorbij gaat?
Zou mooi aansluiten op de challenge!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:11

Ik zou dan denk ik een ander verhaal uitkiezen, een onderwerp dat me meer ligt! Ik ga er even naar kijken :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 18:13

Is goed! Ik vind dit wel fijn lezen zo, dus als je het over een realistisch onderwerp houdt ligt dat je sowieso meer volgens mij!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:32

Ik zelf zou het fijner vinden als sommige mensen een iets korter stukje geven, want wil ze wel allemaal lezen maar word moeilijk! Ga nu mijn eigen maken.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 18:33

madhatter schreef:
Ik zelf zou het fijner vinden als sommige mensen een iets korter stukje geven, want wil ze wel allemaal lezen maar word moeilijk! Ga nu mijn eigen maken.

Daarom lees ik het thuis allemaal bij! :j

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:43

Citaat:
Links, rechts op rechtdoor. Of ik nou zou kruipen of zou springen. Zou rennen of zou sloffen. Ik zou altijd op dezelfde onbekende weg blijven lopen. Met of zonder Paresia's om mij heen. Ik ken ze niet, ik weet hun namen niet. Sommige herken ik bij gezicht, maar als ze in een van die gangen zijn gekomen, zie je ze vaak niet meer terug.
Mijn ogen kijken naar een groot Paresia-meisje met felblauwe ogen. Net als mij vind ze nooit haar weg als ze in een van de gangen terecht komt, ze keert altijd terug.
Ze straalt en lacht naar ieder Paresia-jongentje die voorbij loopt.
Alsof ze er geen moeite mee heeft dat ze haar weg maar niet vind. Soms spreekt ze andere aan, daar heb ik zelf nooit de moed voor gehad. Iedereen is maar een onduidelijk Paresia die verdwaalt om zich heen kijkt. We zien er allemaal hetzelfde uit.
Een grote neus, grote oren, een geel bruine huid, en amandel vormige ogen. Vandaag is de dag dat ik weer een onbekend pad op moet gaan, elke grote gekleurde buis lijkt even nutteloos, ik kom in een wereld, vind de wereld niet leuk, en keer terug. In de hoop dat ik het mooie Paresia-meisje weer zie. Soms komt ze later, dan maak ik me zorgen om haar, of ze ooit terug zal komen of niet
. Alle Paresia's zien er zielloos en verdwaalt uit. Logisch, hoe kan je je nou rustig houden als je weet dat je naar een wereld gaat met ellende, de mensenwereld. Oke, ik moet het zelf echt toegeven, mensen kunnen meer dan wij, Paresia's. Ze hebben lange smalle vingers met een nagel waarmee je dingen kan openen, en dat hebben wij niet. Soms twijfel ik ook nog wel, of ik toch in de mensenwereld zou blijven of terug zou keren, onweerstaanbaar, die mensen met hun prachtige kleur, prachtige neus, mooie ogen en smalle lippen.
Maar elke keer als ik denk aan het Paresia-meisje keer ik toch maar terug, ik moet weten of ze eindelijk haar veilige weg heeft gekozen en niet meer terug hoeft naar onze Paresia wereld.
Iedereen komt en iedereen gaat in Paresia land. Behalve Perrni. Perrni is de koning van ons land, hij fokt ons en brengt ons zo naar de mensenwereld, alsof we allemaal schelpen zijn die hun weg naar het warme, veilige strand nog moeten vinden
De meeste Paresia's vinden onze Perrni geweldig, maar waarom geeft hij mij nou precies als mens een vreselijk uiterlijk. Ik krijg geen mooie lange vingers of kleine oren. Ik krijg een mega neus, dikke kleine vingertjes en mijn karakter veranderd altijd in een of andere gast die probeert grappig te zijn maar het niet is.
'Hi' hoor ik plots links van me. Ik draai me sloom naar de kant waar de prachtige zachte stem vandaan komt. 'Weet jij de weg naar de gele buis?' vraagt een echte damesstem.
Ik kijk nog een keer goed, het Paresia meisje!! 'Eh ik ja, misschien, ik bedoel nee maar ik heb er wel van gehoort of wacht..' zeg ik met een wanhopige stem. Als ik naar haar blauwe ogen kijk zie ik niets anders dan een prachtige nachtblauwe zee.
Alle Paresia's lijken op elkaar, maar zij is anders, zij is leuk, zij is lief, en ziet er als enige ontspannen uit. 'Hoi. Ik ben Qenias' Zegt het Paresia meisje schattig. 'Hoi ik ehm heet... mooie naam.' Ik erger me aan mijn eigen taalgebruik, kan ik niet eens me voorstellen?
'Eh dankje maar, wat is je naam?' zegt Qenias verlegen.
'Baqenias' zeg ik kortaf, en ik draai me om.
'Oo oke, doei!' zegt het meisje wat verlegen. Hoe kon ik zo stom zijn! Me omdraaien? Zonder te twijfelen draai ik om en zeg ik 'Wat was jou naam ookalweer?'.
Ik weet dondersgoed hoe ze heet maar ik laat dat niet merken.
'Qenias' zegt ze nu wat minder geintreseerd. 'Oo ik ehm, de gele bus is daar!' Ik wijs naar een oranje gele buis.
Boven de buis staat groot 'YENEIAS'. Qenias kijkt blij naar de buis toe. 'Ik ga deze buis deze keer nemen, jij?'. 'Ik weet het nog niet zo zeker, ik kom toch altijd terug en vind nooit mijn eigen weg. Ik krijg altijd dikke vingers.' Zeg ik. Alweer schaam ik me, dikke vingers? Kom op! 'Dikke vingers?' Qenias grinnikt.

'Ehm ja ik bedoel natuurlijk niet..' 'Ach wat maakt het uit! Kom we gaan!' onderbreekt Qenias me.
Als ik nu weg kon rennen zonder dat het onbeschoft was tegenover Qenias had ik het allang gedaan, maar ik kon het niet maken.
'Ja ik kom!' zeg ik zelfverzekerder dan ik me voel. Waar we heen gaan weet ik ook niet, Qenias heeft me aan mijn kleine armpjes meegetrokken en loopt richting de gele buis. Als we er een paar meter van af zijn rem ik af, wanhopig keer ik om en ga ik 3 stapje terug.
'Wat doe je, kom!' zegt Qenias geergerd.
Bang probeer ik iets te verzinnen, maar een goede smoes lijkt op dit moment niet te bestaan.
'Nee ik ehm, ik kan niet!'. Qenias staart me vreemd aan 'Hoezo niet?' 'Gewoon niet.' zeg ik wat gekalmeerd.
Opeens lijkt het alsof Qenias wakker schrikt, 'Nee he! Heb je buis vrees!' zegt ze half lachend.
'Ehm ja ik, ik vind toch nooit mijn weg dus een lange rit door die buis heeft echt geen zin!'. Maar ik weet dat het wel zin heeft.
'Als we samen gaan komen we samen in de wereld, dat is leuk toch?'. Pas nu besef ik dat ik samen met het leuke Paresia meisje waar ik al jaren naartoe kijk een reis kan maken door de gele buis.
'Oke, oke. Ik ga er wel doorheen.' zeg ik gevreesd, maar ik laat het niet merken, ze moet me wel leuk vinden.
Als je in de buis kijkt zie je niets anders dan een donker gat, maar ik voel me veilig bij Qenias en stap er vol moed in.
Laatst bijgewerkt door Arabier op 18-11-16 19:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:52

tHidJu: Haha dankjewel voor het compliment, is heel leuk om te horen :D
Spoiler:
Stiekem plan ik een hele grote plottwist ergens later in het verhaal, maar die heb ik nog niet geschreven :+

Ik vind jouw stukje ook heel erg leuk, leest erg lekker weg en was er zo door in de trein :)

Eclair98: Erg mooi stukje, in de laatste alinea een woordje vergeten wat de zin een beetje raar maakt maar voor de rest niets op aan te merken.
Madhatter: Leuk stukje, de me in je tekst (ik vind toch nooit me weg dus...) hoort mijn te zijn, je bent al goed op weg met het emoties omschrijven, en dat is toch niet een van de makkelijkste dingen.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:01

Jytte schreef:
tHidJu: Haha dankjewel voor het compliment, is heel leuk om te horen :D
Spoiler:
Stiekem plan ik een hele grote plottwist ergens later in het verhaal, maar die heb ik nog niet geschreven :+

Ik vind jouw stukje ook heel erg leuk, leest erg lekker weg en was er zo door in de trein :)

Eclair98: Erg mooi stukje, in de laatste alinea een woordje vergeten wat de zin een beetje raar maakt maar voor de rest niets op aan te merken.
Madhatter: Leuk stukje, de me in je tekst (ik vind toch nooit me weg dus...) hoort mijn te zijn, je bent al goed op weg met het emoties omschrijven, en dat is toch niet een van de makkelijkste dingen.

Dankje! Kijken of ik het nog kan wijzigen :D

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:30

Citaat:
Dag 4
644 woorden
Ik stopte enigszins verbaasd met wat ik aan het doen was toen ik iemand hoorde blazen op een hoorn. Verschrikt keek ik naar de bosrand, mijn gezichtsveld was wazig door de tranen in mijn ogen, die ik snel wegknipperde. Het veld werd gevuld met allerlei schimmen, wit en bijna doorzichtig. De schimmen kwamen snel dichterbij en maakten veel lawaai terwijl ze hun blik niet van mij en het gebouw afwendden, ik krabbelde overeind en begon te gillen. Wanhopig probeerde ik mijn benen in beweging te krijgen maar het lukte me niet, ik stond verstijfd op mijn plaats. Niet in staat om iets anders te doen dan gillen en staren.

Na iets wat een eeuwigheid leek kwamen mijn benen in beweging. Zo snel mogelijk probeerde ik naar binnen te komen, waardoor ik bijna struikelde over mijn eigen benen. De mensen die me in de weg stonden duwde ik aan de kant. Een aantal mensen die rustig lagen bij te komen op hun slaapzak keken me verschrikt aan na een blik op mijn kleding. "Help!" schreeuwde ik wanhopig. Ik struikelde linksaf en bewoog me naar het einde van de grote houten deur. Daar gooide ik mijn gewicht tegen de deur om hem dicht te krijgen. De deur was zwaar, waardoor hij maar langzaam de goede richting in ging. Ik hoorde een aantal mensen gillen en hoorde haastige voetstappen achter me, die zich van mij verwijderden. Vluchtig keek ik achterom en ik zag dat er chaos was in het gebouw, mensen gilden en duwden elkaar aan de kant om zo snel mogelijk aan de achterkant van het gebouw te komen, om daar angstig naar de deuropening te gaan staren. Ik zuchtte en wierp een vluchtige blik op de deuropening. Daarna liet ik mijn ogen de ruimte rond gaan, niemand leek zich ook maar te bedenken dat we de deuren dicht konden doen. Vage geluiden cirkelden om het gebouw en ik verloor de controle over mijn ademhaling opnieuw. Ik zakte op de grond, ik had geen controle meer over mijn eigen lichaam en was volledig in paniek. Geluiden vervaagden naar de achtergrond en ik zakte tegen de muur aan. Mijn gezichtsveld werd wazig en ik sloot mijn ogen, de duisternis verwelkomend. Een fluistering ging door mijn hoofd, onverstaanbaar. Steeds duidelijker zag ik een beeld verschijnen, achter mijn oogleden. Er verscheen een donkere ruimte waar fakkels aan de muren het enige licht gaven. In het midden stond een troon, waar iemand op zat. Diegene was amper zichtbaar dus voorzichtig zette ik een stap naar voren om de persoon beter te kunnen zien. De persoon boog ook naar voren en fluisterde "Ik ga je wel vinden, maak je geen zorgen." Deze woorden bezorgden mij kippenvel over mijn hele lichaam. Toen werd alles van me weggetrokken en viel ik terug in een diepe duistere leegte.
Geluiden om me heen werden duidelijker. Ik kreeg flarden van gesprekken mee. "Ze ziet er niet uit" "Waardoor zit al dat bloed op haar kleding?" "Wat heeft ze gedaan?"
Voetstappen en geritsel van kleding werd duidelijker. Voorzichtig opende ik mijn ogen, hevig knipperend tegen het licht en een hevige hoofdpijn verwelkomend.

"Ze is wakker!" hoorde ik naast me. Ik draaide mijn hoofd iets opzij om te kunnen zien wie dat geschreeuwd had, en vooral naar wie. Ik vond echter niet degene die het geschreeuwd had maar de bezorgde ogen van Brooke. "Gaat het wel?" fluisterde ze zachtjes. Ik knikte, nauwelijks zichtbaar. Brooke liet een zucht ontsnappen. "Ik dacht dat ik je niet meer zou zien en..." haar stem gaf op bij het laatste gedeelte van de zin. Ik zette mijn armen naast me meer en schoof mezelf langzaam omhoog naar een zittende positie, steun zoekend aan de muur. Mijn hoofd begon te bonken, een teken dat ik te snel overeind ging zitten. Zwarte vlekken dansten voor mijn ogen en een zachte kreun ontsnapte uit mijn mond.

Ik hoop dat dit stukje qua lengte wat beter is? Ik ben namelijk gewoon aan het doorschrijven maar ik post dat stukje morgen wel weer :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:35

Ik heb de 'traveler' aangepast op mijn site. Het is nu in een perspectief geschreven :) Www.one-shots.weebly.com, als mensen het willen lezen. Vervuil ik het topic niet nog een keertje met hetzelfde verhaal :P

AthelasJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:26

Leuke stukjes allemaal! :D
Mij maakt de lengte niet uit, ik vind het belangrijk dat je zelf bepaald hoe lang je je stuk wilt maken. :j

Vandaag echt geen tijd gehad...zit nu pas voor het eerst (behalve de keren stieken in de les O:) ) weer op bokt en wil graag slapen. Dus vandaag sla ik jammer genoeg over.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 22:30

@Jytte, leuk stuk! Apart ook! :j
Raakte in de war, snapte niet of ze nou in het gebouw zat of niet, maar dat werd daarna duidelijk!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 23:22

(Sorry voor dubbelpost)
Ik ga even een apart stuk schrijven! Dan kan ik mijn boek niet saai vinden en kunnen jullie ook zien hoe ik zelf schrijf, haha! het is ook nog erg twijfelachtig welk idee ik aanzet tot manuscript, dus ik moet nog even kijken hoe of wat! Ik weet niet of er nog mensen een stukje vandaag inleveren?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:24

AlwaysH schreef:
(Sorry voor dubbelpost)
Ik ga even een apart stuk schrijven! Dan kan ik mijn boek niet saai vinden en kunnen jullie ook zien hoe ik zelf schrijf, haha! het is ook nog erg twijfelachtig welk idee ik aanzet tot manuscript, dus ik moet nog even kijken hoe of wat! Ik weet niet of er nog mensen een stukje vandaag inleveren?

Leuk! Ik heb t al gedaan :D
Ga het sowieso elke dag doen denk ik! Vind schrijven zo leuk!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 23:29

Jeej, vind het leuk dat ik je een beetje heb kunnen pushen!
Mijn verhaal gaat weer over magie *klopt schouders af* :+

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:30

Ik heb inderdaad ook mijn stukje van vandaag al ingeleverd, al kan ik eventueel al wel weer wat bij plaatsen na de aanpassingen/het bijschrijven dat ik inmiddels heb gedaan... Zin in schrijven is terug :D

Als het zo doorgaat ga ik misschien toch maar eens kijken naar de opties voor het uitgeven :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 23:31

Woehoe! (Al is een boek schrijven grotendeels tegen je zin in, haha)