[CENTRAAL] 30 days writing challenge! Wie doet er mee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myrsky

Re: 30 days writing challenge! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:04

2. An unexpected event
Vandaag was het de dag. De dag waarop ik al zo lang wachtte. Vandaag zouden ze komen, mijn familie. Ze zouden door het ruitje kijken, ik zou terugkijken en ze zouden weten dat ik de juiste voor hun gezin was. Ik zou kwispelen, zij zouden verliefd worden en samen zouden we naar huis gaan.
Kijk, daar waren de eerste mensen al! Ze liepen langs me heen, bekeken me en…. Namen vervolgens de buurvrouw mee.

Vandaag was het de dag. Ik wist het zeker. Mijn familie was nog steeds ergens buiten en zou voor me komen. Wie wilde nou zo’n jonge pup als je ook een hond kon nemen die wel zindelijk was? Nee, er zouden sowieso mensen komen die mij mee gaan nemen. Misschien die mensen daar, met dat kleine jongetje. Ze stonden niet voor niets hier stil. Misschien als ik lief kwispelde en netjes zou gaan zitten? Dan zouden zij ook glimlachen en zouden ze weten dat ik perfe- Ze kozen een kleinere hond.

Vandaag was het de dag. Nee, dat was het niet. Wie koos er nou een oude, grijze hond als je ook keuze had uit jongere, kleinere, schattigere honden? Niemand. Ik zou hier voor eeuwig zitten, kijkend naar alle mensen, naar alle honden die een liefhebbend thuis zouden vinden. Het was niet eerlijk. Het was al veel te lang geleden dat ze mij er nog uit haalden om bekeken te worden. Waarom zou ik nog moeite doen om lief te kwispelen en braaf te zitten? Ze zouden me toch niet kiezen.
Kijk, weer een gezin. Een klein meisje dat natuurlijk meteen voor de puppy hiertegenover zou gaan. Wie werd er immers niet verliefd op die kleine oogjes en dat wollige vachtje?
Waarom haalden ze mij er zelfs nog uit? Iedereen wist dat ik toch niet de keuze zou worden. Waarom gaven ze me valse hoop? Zelfs het meisje deed eraan mee, zoals ze achter mijn oren kriebelde en me vertelde dat ik een knappe jongen was. Straks zou ze dat ook aan een ander gaan vertellen.
“Deze wil ik,” hoorde ik. Natuurlijk. Het ging sowieso om die hond daar verderop, dat kon niet anders. Die was toch een stuk liever?
Pas toen de lijn al aan mijn halsband zat en we samen door de deur liepen, realiseerde ik het. Vandaag was het echt de dag.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:11

Wow.. goed verhaal Amyll! Jammer dat je je inspiratie artikel erboven had gezet.. nu voelde ik t slot aankomen ;)
Aaaaah.. Marrie_L.. ik voel gewoon de teleurstelling van t hondje.. t arme ding! Goed gedaan!!

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:49

Voor degene die naar de leeftijden vroeg: ik ben 18 (:

AmyII: dag 1: leuk gedaan! Het las fijn weg. Wat ik erg goed vond, is dat je “Dat kon ze doen” volledig geïsoleerd had. Daardoor krijgt het toch een nadruk, in plaats van dat het maar een klein zinnetje is.
Dag 2: Deze sprak me nog iets meer aan, misschien omdat ik zelf niet zoveel verstand van boten heb. Ook dit las fijn weg. Die eerste zinnen aan het begin vond ik er mooi tussen, want het drukt toch een soort verdriet uit, waardoor je al met een bepaald gevoel begint. Goed gedaan!
Dag 3: Mooi! Vooral dat einde vind ik sterk. Er is niemand te zien en ze begraven haar herinnering. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat er dan gaat gebeuren als zij ineens aan komt lopen.

Ierpier: dag 2: Wauw, prachtig! Ontzettend beeldend en het sprak me ontzettend aan. Ik heb er eigenlijk weinig woorden voor. (Psst, hoe krijg je die strepen tussendoor? O:) )

JitskeJeldau: dag 2: Ontzettend leuk! Het was een uur of twee, toen in de woonkamer van ons huis een vrouw verscheen. Verscheen als in, ze stapte door de deur. Maar in Sarah haar latere verhalen verscheen ze altijd vanuit het niets in een flits van licht. Mijn versie was meer ‘down to earth’. Ik vind het leuk hoe je hier toch even een beetje ‘commentaar’ (nee, dat is niet het woord dat ik zoek) erbij geeft. Het geeft iets luchtigs aan het verhaal.
Dag 1: Mooi! Je hebt me vanaf het begin laten zoeken naar aanwijzingen in wat voor tijd we zitten. Ik denk dat ik er inmiddels redelijk uit ben, maar daardoor ging ik wel een stuk gerichter lezen. Goed gedaan (:

xDenies: dag 2: Prachtig! Ergens baalde ik van de lengte, maar dat is niet als commentaar bedoeld. Ik wilde gewoon zo graag weten hoe het zou aflopen en wat er zou gaan gebeuren. Dus het is juist heel goed, want je hebt me nieuwsgierig gemaakt (en ja, altijd als ik het einde wil weten kan het me niet snel genoeg komen). Vooral het einde vind ik heel sterk.

Athelas: dag 2: Wow. Deze laatste wending had ik even niet zien aankomen. Goed bedacht zeg! Al maak je me nu wel heel nieuwsgierig naar die andere mensen en hun motieven. Als ik je een tip mag geven: aan het einde merkte ik dat je een beetje tussen de tt en vt afwisselt.

Galathil: dag 2: Dat einde valt zeker weten onder het kopje onverwachte gebeurtenis. Ik verwachtte, net zoals jouw hoofdpersonen, al een horrorachtig iets. Brand in het gebouw verwachtte ik zeker niet. Goed gedaan!

AlwaysH: dag 2: Meteen vanaf het begin had je mijn aandacht al getrokken. Goed gedaan. Je weet ook heel goed onduidelijkheid erin te krijgen. Dat ze in wolven veranderen ben ik al uit, maar verder? Wat is dat symbool? Waarom kan Daan niet meer normaal nadenken? Dat zijn de vragen van de lezer en dat maakt het ook goed, want je hebt niet alles uitgebreid neergezet, maar laat ruimte voor eigen interpretatie.

BeSen: dag 2 (gok ik): Leuk plot! Het laat ook vragen achter over wat er nou met Mark gebeurd is. Goed gedaan!

Zo, nu loop ik weer bij :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:54

Dankjewel, goed om te lezen dat je nieuwsgierig was :D

Leuk onderwerp heb je gekozen, gok niet dat iemand daar zo snel op gekomen zou zijn :) Ook echt pas toen er kwispelen stond ging het belletje rinkelen dat we uit POV van een hond keken.
Persoonlijk had ik zelf net wat meer met emotie gewerkt. Ik voel wel iets, maar het had veel extremer gemogen. Maar hee, dat ben ik heh :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:01

MarrieL:
Wauw, mooi verhaal. Het geeft toch even een andere kijk door de ogen van een kennelhond. Erg mooi geschreven.

Bedankt voor je feedback, ik denk dat als ik het verhaal verder schrijf iemand een hartinfarct krijgt ofzo ;). Leuk om te lezen dat er verbetering in zit per verhaal.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:03

Wat ik mij gelijk ging bedenken: Hoe lang ligt ze in het ziekenhuis om op te knappen? Had er niet iemand even in een auto naar de ouders kunnen rijden? :P

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:05

AmyII: Ik vind het echt mooi gedaan! Heb niet echt een tip voor je :)
Marrie_L: Wauw, Echt wauw! Ik vind het echt een goed beeld geven en ik vind het verhaal echt goed geschreven!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:12

Marrie_L: Mooi verhaal, er zit een duidelijke kern in en een behoorlijk harde waarheid, nog bedankt voor je tops!

Nu ga ik even kijken of ik wat leuks kan vinden, want de opdracht van vandaag vind ik erg lastig.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:17

Haha!

'Politie Amsterdam breekt deur open voor opblaaspop'
_O- _O-

Ik had een 'leuk' idee qua nieuws in mijn hoofd .. maar die staat er nu niet tussen :(

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:30

Ik heb wel wat leuks :)) :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:33

Ik heb iets minder leuks, maar ga het toch doorzetten. Tis niet helemaal exact de opdracht, maar het gaat wel over iets wat veel in het nieuws is.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:43

Hier is die van mij voor vandaag, volgende week zal ik dus niks posten, dus ik ga vijf of zes dagen achter lopen. Het is niet helemaal spectactulair geworden, maar ik vond het wel heel grappig nieuws!
http://www.rtlnieuws.nl/opmerkelijk/vid ... to-van-oma

Citaat:
3. Google 'weird news' and write the first story that comes up.
Road 66
473 woorden :o

“Hou gewoon je mond, Lizz!” sist Ann naar haar zusje, die wit ziet van angst. De snelheidsmeter van de auto waar ze zich in bevindt schiet omhoog wanneer ze schakelt en plankgas geeft. Lizz kreunt en knijpt angstig in de lederen fauteuil van de auto, de auto van hun oma. Het 12 jarige meisje achter het stuur kijkt fronsend voor zich uit en wijkt voor de vrachtwagens die voor haar over de snelweg razen. “Kijk nou uit!” Lizz slaat haar handen voor haar gezicht wanneer Ann uitwijkt voor een lange truck. Lizz krijgt een boze blik terug, en het vijfjarige meisje kijkt snel de andere kant op. De snelheidsmeter telt inmiddels 160 kilometer per uur, het lijkt Ann niks te schelen.

Wanneer ze aanstalten maken om de snelweg te verlaten zien ze bekend blauw-rood licht achter zich aangaan, en beginnen de sirenes van de politieauto te loeien. Geïrriteerd slaat Ann op te claxon, wat leidt op een gillende Lizz. “Stel je nou toch niet aan,” zegt Ann. “hoe eerder we bij Joran zijn, hoe beter.” De sirenes luiden op de achtergrond en de politieauto komt steeds dichterbij. “En als je het niet erg vindt, Lizz, dan rijd ik nu even door.” Het kleine meisje achter het stuur komt nog net bij de panelen onder het dashboard, en tilt zichzelf steeds wat meer naar beneden. “Nou,” begint Lizz. “dat vind ik heel erg…” Het vijfjarige meisje stottert en kijkt in de achteruitkijk spiegel. “Oma vind dit nooit goed, we mogen niet zomaar haar auto pakken!” Ze probeert haar oudere zus doordringend aan te kijken, maar dat mislukt zwaar omdat Ann alleen maar oog heeft voor de weg.

“Ja, meneer, ze rijden zo’n 160 kilometer per uur.” De assistent politieagente houdt de walkietalkie tegen haar lippen en geeft zoveel mogelijk door over de losgeslagen bestuurder op Road 66. Ze richt zich weer tot de politieagent achter het stuur, welke geconcentreerd achter de rode auto aanrijdt en uitwijkt voor de andere wagens. “Ik moet versnellen.” glipt er tussen zijn gespannen kaken vandaan. De politieagente knikt instemmend en drukt op het record knopje van de walkietalkie. “87 hier, we hebben de rode wagen bijna stil, we moeten nog iets versnellen.” Krakend en sissend antwoord er iemand aan de andere kant van de lijn dat ze dat moeten doen en snel geeft de agente de bestuurder een knikje.
“We zitten nu al bijna 70 kilometer achter ze aan, dwing ze naar de vangrail!” wijst de agente naar de rechter kant van de weg. De politieauto nadert de rode auto en wijkt snel wat naar links om Ann en Lizz naar de rechterrail te dwingen. De monden van de agenten vallen open als ze het 12 jarige en vijfjarige meisje zien zitten. De verbaasde agente wijst haar collega nu naar rechts te gaan, en snel staan ze tot stilstand.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:37

Leuk verhaal, alwaysH!
Weinig tips, alleen zou ik 12 als twaalf schrijven. Aangezien het een getal onder de twintig is. :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:38

Ik heb een wat gevoeliger onderwerp gekozen maar dan mijn eigen draai er aan gemaakt. Het is wel op nieuws gebaseerd; maar dan even op een andere manier.

In de zin van; deze persoon doet het niet vrijwillig.
Meer ga ik er niet over zeggen; geef het je eigen invulling :)

Citaat:
3 Juli 2016 Google ‘weird news’ en write the first story that comes up.

Ik probeerde nogmaals te slikken, mijn keel voelde aan als schuurpapier. Ik probeerde mijn keel te schrapen, maar ook dat voelde aan als een hell. Ik leunde met mijn handen op de wasbak en hing voorover. Nogmaals slikte ik moeizaam. Ik draaide de kraan open en hield mijn handen in een kommetje onder het stromende ijskoude water om daarna het gevulde kommetje in mijn gezicht te plenzen. Ik draaide de kraan weer dicht en liet het water van mijn gezicht druppelen. Ik keek op in de spiegel, ik kon niet uitleggen wat ik daar zag. Op mijn weg naar de huiskamer pakte ik de envelop van het aanrecht en pakte van de eettafel een aansteker. Wachtend op een vonkje hield ik de envelop boven de aansteker, het vatte vlam. Geduldig staarde ik naar de vlam die ervoor zorgde dat de envelop letterlijk in rook verdween. Het laatste brandende stukje hield ik onder de kraan in de keuken. Ik zuchtte diep, slikte nogmaals moeizaam en wreef met mijn hand langs mijn keel. Mijn hart verraadde mijn angst en mijn spanning. Terwijl ik een diepe zucht liet pakte ik de grote zwarte sporttas van de bank af en verliet het huis waar ik in woonde. Met verzekerde passen ging ik op weg naar mijn bestemming.

‘Please will the passengers of flight AH890 gather at the departures 6B’, vluchtig kijk ik om mij heen. Ik zie lachende kinderen, norse zakenmannen, verliefde echtparen en druk werkend personeel. Ik verzamel wat moed en vervolg mijn weg naar de hal waar iedereen zich kan laten inchecken voor verschillende vliegtuigen. Verschillende reizen die zich ver van hier verwijderen. Terwijl ik daar aan kom loopt er een vluchtige meneer tegen mij aan, ‘Pardon, pardon’, is het eerste wat de man eruit floept. Ik probeer mijn gezicht een beetje af te schermen en trek mijn jas verder dicht en houd mijn tas vlak tegen mij aan. Ik antwoord niet op de man maar kijk hem wel zijdelings aan. De man kijkt met een vreemde blik, zijn lippen gaan van elkaar af en zijn hand gaat richting mijn schouder. Snel maak ik een beweging om zijn hand te ontwijken, ‘Het is al goed’, mompel ik en loop van de man weg. De man loopt daarna, gelukkig, weer verder. Ik wrijf met mijn hand langs mijn voorhoofd en voel dat ik iets aan het zweten ben. oliebol, oliebol, oliebol. Ik kijk op als ik een zoem geluid hoor, mijn mobiel krijgt een sms bericht binnen. Ik pak de mobiel uit mijn binnenzak en staar naar het bericht. ‘30min’, is er te lezen. Ik stop mijn mobiel weg en loop verder de hal in.

De meneer die zojuist tegen mij aan liep staat ineens achter mij. ‘En, waar gaat de vlucht naar toe?’, vraagt hij vriendelijk. Verbaasd kijk ik op, praat hij nu werkelijk waar tegen mij? ‘U heeft een flinke tas bij u, dat zal vast een lange reis worden’, een glimlacht verschijnt op het gezicht van de meneer. Ik knik voorzichtig, dit is niet iets waar wij getraind voor worden. ‘Lange reis naar huis’, beantwoord ik de man in de hoop dat hij hierna zijn mond houd. ‘Naar huis zegt u, u bent hier op een zakenreis geweest?’, de man gaat nu direct voor mijn neus staan. ‘Zoiets’, antwoord ik kort. Om het gesprek op gang te houden, en de minuten uit te zitten, beantwoord ik de man met een tegenvraag, ‘En u?’, zeg ik beleefd. ‘Ik ben langs geweest bij een goede vriend die hier een ongeluk heeft gehad’, begint de man. Zijn houding verslapt iets en er is duidelijk een hoop verdriet in de ogen te zien. ‘Zijn vrouw ligt ook in het ziekenhuis, maar niet vlakbij. Zijn kinderen hebben het ongeluk helaas niet overleefd’, verteld de man verder. Ik slik, dit keer nog moeizamer dan deze ochtend. ‘Ongeluk?’, ‘Terroristische aanslag’, zucht de man. Het zweet breekt mij uit, mijn handen worden klam en ik voel mijn benen zwak onder mijn lichaam staan. ‘Een volledig treinstation is opgeblazen. Vreselijk’, een seconde laat de man zijn verdriet zien maar daarna vermant hij zich. Op dat moment begint mijn mobiel opnieuw te zoemen. Ik pak de mobiel weer uit mijn binnenzak en bekijk het sms bericht. ‘5min’. ‘Meneer’, begin ik dan als ik mijn mobiel in mijn binnenzak terug stop, ‘gaat u terug naar het ziekenhuis’. De man kijkt mij verbaasd aan. ‘Geloof mij. Ga terug naar ziekenhuis’, probeer ik de man zo duidelijk mogelijk uit te leggen. ‘Ga’. De man snapt er helemaal niets van en er begint twijfel in zijn ogen te komen. ‘Omdat?’, ‘Dat kan ik u niet zeggen. Soms voel ik dingen aan.’. De man wilt opnieuw iets vragen, ‘Stel geen vragen. Ga.’, waar ben ik mee bezig?. De man begint langzaam achteruit te lopen. In zijn ogen beginnen tekenen van paniek te komen. Terwijl de man zijn weg baant naar de uitgang, komen er meerdere groepen mensen de vertrekhal in. Ik zet mijn pas in en probeer mij dieper en dieper een weg te banen in de ontzettend grote mensenmassa. Midden in de mensenmassa ga ik stil staan. Ik voel een weeïg gevoel in mijn maag, mijn benen trillen onder mijn lichaam, mijn hart klopt in mijn keel. Mijn ademhaling wordt sneller en de zweetdruppels glijden langs mijn gezicht. Moeizaam slik ik nogmaals. In de verte zie ik de vriendelijk man oogcontact zoeken, deze negeer ik en klamp mijn blik vast aan de grote klok in de hal. Vijf, vier, drie, twee... De tranen rollen over mijn wangen, angst heeft mij volledig overmand. Het gekregen mobieltje begin te zoemen. Eén.

Een luide explosie volgt.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:55

Athelas schreef:
Leuk verhaal, alwaysH!
Weinig tips, alleen zou ik 12 als twaalf schrijven. Aangezien het een getal onder de twintig is. :)

Ik heb het afgelopen jaar geleerd dat het onder de tien volledig moet worden uitgetypt :')

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:56

AlwaysH schreef:
Athelas schreef:
Leuk verhaal, alwaysH!

Ik heb het afgelopen jaar geleerd dat het onder de tien volledig moet worden uitgetypt :')

Wij leren ook t/m twintig volledig uittypen :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:57

Wanneer schrijf ik getallen in letters en wanneer in cijfers?
Daar zijn geen vaste regels voor. De gebruikelijkste richtlijnen staan hieronder.

In letters

Het is gebruikelijk om de volgende getallen in lopende tekst als woord te schrijven:
• getallen tot twintig: twee, negen, zeventien, achtste;
• tientallen tot honderd: twintig, vijftig, tachtigste;
• honderdtallen tot duizend: driehonderd, negenhonderd;
• duizendtallen tot en met twaalfduizend: zesduizend, tienduizendste;
• de woorden miljoen, miljard, biljoen, enz.: vier miljoen, zeven miljardste.

Die laatste woorden kunnen gecombineerd worden met cijfers: 22 duizend, 123 miljoen, 16 miljard (of 22.000, 123.000.000, 16.000.000.000, etc.). Dat is om lange rijen nullen te voorkomen.

Overige getallen worden vrijwel altijd in cijfers weergegeven, omdat uitschrijven in woorden te veel ruimte inneemt en bovendien minder duidelijk is. In getallen van vijf of meer cijfers markeert een punt de duizendtallen: 70.000, 234.000, etc. In getallen van vier cijfers kan de punt worden weggelaten: zowel 7.600 is mogelijk als 7600, en zowel € 2.300 als € 2300.

:)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:00

xDenies, wow! Heftig maar ontzettend mooi geschreven!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:03

Hier mijn verhaal (tje) :P :) Het is een dagboekfragment uit het dagboek van Emma. Dit is niet de echte naam van de vrouw uit het nieuws :)
----------------------------

Lief dagboek,

Zucht, dit was mijn dagje wel. Én ik ben ontslagen én ik heb onze auto de prak in gereden. Ik liep ons huis binnen toen ik wat gesis van boven vandaan hoorde komen. Ik negeerde het, de wasmachine zou wel weer eens kuren hebben. Ik pakte brood, boter, kaas en ham uit de koelkast en besloot een kaastosti te gaan maken. Mijn man, James, zat in zijn kantoor te typen achter zijn computer. Vandaag moet hij een nieuwsbericht af hebben voor de krant maar hij was de deur niet eens uit geweest. Ik was benieuwd wat hij nu weer voor nieuws heeft verzonnen. Ik deed mijn tosti in het tosti-ijzer en liep naar boven om mijn tas te halen. Ik deed de slaapkamerdeur open toen ik een lang rubberachtig ding in de kamer zag liggen. Het bewoog. ''James! Die nep slang is echt niet grappig hoor!'' James haalde wel vaker domme grappen met mij uit, dus ik was wel wat gewend. ''Welke grap?!'' schreeuwde James vanuit zijn kantoor. ''O dat weet jij heel goed!'' Ik probeerde de rubberre band weg te halen totdat ik de lamp hoorde omvallen. Ik keek om en zag het hoofd van een slang mijn kant op komen. ''JAMES HELP!'' riep ik van boven. Mijn man kwam snel naar boven gerend. Zijn mond viel open van verbazing. ''W-wat is d-dat?'' James stotterde. ''Bel de reptielen opvang en snel!'' James toetste het nummer van de reptielen opvang in. We liepen snel de kamer uit en deden de deur dicht zodat de slang er niet uit kon. Na een minuut of twaalf kwam eindelijk de reptielen opvang aan. ''Wat zit er in jullie huis, mevrouw?'' De man keek me aan. ''Ee-een slang!'' zei ik De mannen liepen naar boven. Ik durfde niet te mee te gaan. Na een half uur kwamen de mannen met de slang naar buiten. Nu zag ik pas echt hoe groot de slang was. De mannen deden de slang in hun busje en reden weg. Ik en James liepen weer naar binnen. Er kwamen vlammen vanuit het tosti-ijzer! Snel pakte ik de brandblusser en doofde het vuur.

Hopen dat morgen wat leuker is,

Emma

http://www.nu.nl/dieren/4281522/austral ... kamer.html

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:07

Ohw, mijn verhaal klopt niet echt. je schrijft niet zo in je dagboek dat persoon X dat zei _O- naja boeie :P

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:13

Omg wat een geweldige verhalen komen er voorbij zeg.! <3

Ik ga eens kijken wat voor nieuw item ik ga gebruiken voor vandaag. :D

Ohh btw, over leeftijden gesproken. Ik ben 26. :D

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:19

2. An unexpected event

Rustig zat ik in het klaslokaal, de hitte zorgde ervoor dat mijn hersenen zich niet meer konden concentreren op de natuurkunde sommen die op het bord waren neergezet. Ik keek opzij en streek de haren voor mijn ogen weg. Naast mij zat Sophie ijverig de sommen uit te rekenen. Achter mij zaten Thirza en Dirk, die net zoals ik niet van plan waren hun best te doen.

‘Wat gaan jullie dit weekend doen?’ vroeg Thirza, die verveeld tekende in haar schrift. Dirk vertelde over zijn plannen om te gaan shoppen met zijn nieuwe vriendje, die volgens hem nodig wat nieuwe broeken nodig had. Zijn blik dwaalde constant af naar de klok om te kijken of het al bijna weekend was. Thirza was vastbesloten om het nieuwe seizoen van de serie ‘Slay’ te gaan kijken en vanwege de positieve weerberichten hadden mijn ouders besloten met ons bootje op het meer te gaan varen zaterdag. Verveeld tikte ik met mijn pen op de tafel.

Luid rinkelde de bel en in één beweging stond de complete klas op om hun spullen in hun tas te doen. Alle telefoons werden bekeken en een golf van leerlingen liep over de gang. Plotseling klonken vanaf alle kanten geluiden, afkomstig van telefoons. In de hele gang viel een stilte.

‘Grote komeetinslag in de Noord Atlantische Oceaan, of de mensheid dit zal overleven is de vraag.’

Na ongeveer een paar seconde was de stilte weg, een enorm geluid werd geproduceerd door de angstige leerlingen. Ik keek naar Sophie, die een angstige blik in haar ogen had staan. En nu, leken haar ogen mij toe te roepen. Ik haalde mijn schouders op en keek met een wanhopige blik terug. Dirk mompelde voor zich uit dat alles wel goed zou komen en het einde van de mensheid ook al duizenden keren voorspeld was. Snel stuurde ik mijn familie een appje, die onmiddellijk beantwoord werd. Ze vertelden dat alles goed zou komen, maar ik had er weinig vertrouwen in.

De alarmen van de school gingen en door de luidsprekers werden alle leerlingen verzocht te verzamelen op de bovenverdieping. Een evacuatieplan voor dit soort gelegenheden was er niet, want het kon mis gaan van alle kanten. Tsunami’s, vulkaanuitbarstingen en enorme verschroeiende hittegolven waren voorspeld. Eén voor één werden de leerlingen het dak opgeleid, omdat dit de meest veilige plek leek. Rond de trap was het enorm dringen, iedereen wilde als eerst boven zijn, als eerst ‘veilig’ zijn. Sophie leek te ver van de wereld om zelf na te denken, haar handen trilden, haar ogen gingen schichtig op en neer. Om zeker te zijn dat ze bij mij zou blijven pakte ik haar hand en trok ik haar achter mij aan de trap op, waar ze nog genoeg besef van had om haar voeten op te tillen.

Tussen de andere leerlingen zag ik Thirza en Dirk zitten, zenuwachtig pratend met enkele klasgenoten. Iedereen leek angstig, maar het viel mij best mee hoe angstig. Enkel Sophie leek in een complete shock. Ik sloeg mijn arm om haar heen en zei haar te gaan zitten, maar ze weigerde. Ze wees naar de zee en stamelde wat woorden. Ik keek de richting op waar ze heen wees en schrok. ‘Thirza.. Dirk..’ fluisterde ik. Ze verstonden mij niet.

‘We moeten hier weg,’ zei Sophie plots veel duidelijker. ‘Als we het al overleven, dan niet door hier op het dak te staan.’ Verbaasd keek ik haar aan, normaal was ze toch echt de slimste van ons twee. ‘Je kunt niet wegrennen van een tsunami Phie, hier zijn we het veiligst, dat hebben we toch geleerd.’ Haar twee bruine ogen keken mij smekend aan en ik wist al direct dat ik daar geen weerstand aan kon bieden. Zenuwachtig keek ik om mij heen en ik zag dat wij de enige waren die nog stonden, op de leraren na. ‘We gaan toch dood,’ zegt ze twijfelend. ‘Ik heb erover gedroomd.’ Mijn lip begon een beetje te beven en ik merkte dat ik op het punt stond om te gaan huilen. ‘Maar een stuk of 5 mensen overleefden het.’ Bij die laatste paar woorden had ze mij overtuigd, een klein beetje hoop was er maar nodig om mij te overtuigen van een suïcidale beslissing.

Zachtjes draaiden we ons op en liepen op onze tenen naar de deur. Mijn hart bonkte in mijn keel en mijn ogen stonden vol angst en paniek, terwijl Sophie nou juist rustig leek. De rollen waren omgedraaid. Eenmaal voorbij de leraren, die zo druk waren dat ze ons niet eens opmerkten, renden we de trappen af naar beneden. Er stond een lach op Sophie’s gezicht, wat mij niet gerust stelde. Waarom lachte ze? Wist ze dat we het gingen overleven, of lachte ze om mij, die haar volgde in deze dwaze onderneming.
Buiten stond het water al halverwege mijn scheenbeen, en het steeg ongelofelijk snel. In mijn zak trilde mijn telefoon, waarschijnlijk door alle nieuwsberichten die langs kwamen. Sophie rende naar haar fiets en trok een oranje ding uit haar fietstas. Verbaasd bleef ik staan, was ze nou helemaal gek geworden.. Blijkbaar was hij zelfopblaasbaar, want binnen een minuut lag er een opblaasboot in het water dat inmiddels tot mijn knieën reek. Het liefste zou ik gaan gillen, haar uitschelden en mijzelf haten voor het maken van deze beslissing. In plaats daarvan liep ik kalm naar de boot, volgde Sophie’s voorbeeld en ging erin zitten. ‘En nu?’ vroeg ik aan haar.

Haar ogen straalden en ze had kuiltjes in haar wangen van het lachen. ‘Nu wachten we tot alles over is en we samen weer veilig zijn.’ Op dat moment, dat onverwachte moment, waar het alleen Sophie en ik tegen het water was, geloofde ik dat we dit samen konden overwinnen.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:25

Ik ga vandaag voor een echte uitdaging. Een verhaal schrijven waar binnen een paar minuten alles gebeurt. :D

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:35

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ik ga vandaag voor een echte uitdaging. Een verhaal schrijven waar binnen een paar minuten alles gebeurt. :D

Tof! Ik ben benieuwd! :j

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:44

3. Google 'weird news'
Een moment lang dacht hij dat dit eindelijk het einde zou zijn. Misschien zou zijn lichaam deze helse kwellingen eindelijk niet meer kunnen doorstaan en zou het gaan begeven. Misschien zou hij eindelijk rust krijgen, in plaats van geplaagd te worden door martelende pijn en afschuwelijke spookbeelden.
Overal om hem heen lag bloed. Lichamen lagen gebroken op de grond, met en zonder ledematen. Op de muren zaten nog resten van iets. Hij wilde de herkomst niet eens weten.
Hij wist dat hij moest maken dat hij wegkwam. Hij moest opstaan, rennen, vluchten, maar zijn lichaam deed het niet meer. Zelfs zijn hand kon hij nauwelijks bewegen. Misschien zou vluchten ook geen zin meer hebben. Hij was toch al zo goed als dood.
Het had nog best lang geduurd voor de pijn zich door zijn lichaam had verspreid. Misschien kwam het omdat zijn lichaam nog in shock was geweest of het monster had een soort vergif gehad. Ja, het was een monster geweest. Geschubd, gehoornd en met klauwen. Een van de schepsels die waarschijnlijk recht uit de hel afkomstig was.
Het monster was niet alleen geweest. Als dat het geval zou zijn geweest, waren er niet zoveel slachtoffers gevallen. Dan had iemand een wapen gehad en de wereld verlost van dit schepsel. Tegen duizenden broeders was echter niks te doen.
Ze waren door de stad heen getrokken en hadden een spoor van vernieling achter gelaten. Niemand was veilig geweest voor hun bloeddorst. Jong of oud, mens of dier, niemand had het overleefd. Hij was alleen maar het zoveelste slachtoffer.
Mocht de wereld dit kunnen overleven, dan zou hij niet eens echt herinnert worden. Hij zou slechts een van de duizenden naamloze doden zijn. Dat maakte ook weinig uit. Ergens in zijn bloedende hart wist hij ook dat dit het einde van de planeet aarde zou zijn.

Zelfs al waren zijn ogen open, hij kon zich niet verroeren. Hoewel er niks te zien was aan zijn lichaam en er zeker geen vlekken van zijn eigen bloed aan de muren zat, zijn lichaam wist zeker dat het stervende was. Nee, hij was niet stervende. Nog niet. Het was maar een droom geweest.
Hij wist ook wel dat dit niet ‘maar een droom’ was. Al sinds hij zich kon herinneren, kwamen zijn dromen uit. Tenminste, de dromen die hij nog kon herinneren. 9/11, Parijs, Pulse, alles had hij van tevoren gezien.
Maar hoe zou hij mensen kunnen overtuigen dat demonen de wereld zouden komen overnemen? Een aanslag was nog wel te verklaren, maar bovennatuurlijke schepselen? Ze zouden hem voor gek verklaren.
Toch had hij geen keuze. De wereld moest weten wat eraan kwam, zelfs al zouden de meesten hem niet geloven. Een paar zouden luisteren en zich voorbereiden op wat komen zou. Voor die paar mensen zou hij spot gaan verdragen. Hij had niet voor niets deze gave. Het was zijn plicht.
Daarom pakte hij toch de telefoon, na zolang geaarzeld te hebben. Het zweet op zijn voorhoofd was al bijna opgedroogd, maar hij was nog steeds buiten adem. Zijn lichaam was nog steeds niet zeker dat hij echt nog leefde.
“9-1-1. Waarmee kan ik u van dienst zijn?”

Mijn artikel was "Amerikaanse man belt alarmnummer na nachtmerrie"