[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:45

Maar het topic heet ook één paard per dag, het is wel lastig ja
de foto is wel zichtbaar bij het overzicht van foto's van die hashtag toch?

Mogli4:
De kaak mag zoals eerder gezegd een heel stuk groter, de kaak zelf is ook niet zo rond. Als de kaak groter word mag hij de ruimte innemen van de lijn tussen de lip en de kaak (weet niet zo 1 2 3 niet hoe het heet). Misschien kun je ook in het oog een pupil tekenen, nu is het meer een zwart gat met een wit puntje. Wel goed dat je het lichtpuntje hebt gemaakt trouwens. Wat bij mij heel erg heeft geholpen met dit soort dingen is veel natekenen. Je leert daar ontzettend veel van

SergantRoos:
Heel mooi, het kleine hoofdje stoort mij totaal niet, ik vind het juist heel erg mooi. Ik vind zelf de schouder/buik lijn wat apart maar dat valt nauwelijks op door dat je toch echt veel naar het hoofd kijkt.

LarissaJulia:
Heel lief, ook best slim met dat haar voor haar mond.

SheeNegro:
Heel mooi, is dat houtskool? respect, want ik vind het verschrikkelijk werken en dat jij hiermee zo iets moois maakt echt heel mooi

Indi_Vito

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:49

het is er eentje waar ik al eerder aan begonnen ben! vanaf morgen ga ik meedoen!

Afbeelding

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:51

zanakuzies schreef:
het is er eentje waar ik al eerder aan begonnen ben! vanaf morgen ga ik meedoen!

[ [url=m/QK4ySB.png]Afbeelding[/url] ]

Dit vind ik ook altijd zo gaaf om te zien, maar ik vraag me Dan altijd af, waar maken jullie dit mee??

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:52

Waarschijnlijk met teken tablet of met de computer muis :)

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:53

inderdaad, hoe maak je dat?
ik vindt hem wel mooi ♥

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:53

SindyKaya schreef:
Waarschijnlijk met teken tablet of met de computer muis :)

ja denk het wel, alleen ben wel benieuwd naar het programma

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:54

Mowgli4 schreef:
zanakuzies schreef:

[ [url=m/QK4ySB.png]Afbeelding[/url] ]

Dit vind ik ook altijd zo gaaf om te zien, maar ik vraag me Dan altijd af, waar maken jullie dit mee??

Ik gebruik hiervoor een teken tablet die je op de pc aansluit, dan teken je gewoon met een pen zegmaar.
en dan gebruik ik bv paint tool sai, heel veel anderen gebruiken photoshop.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:57

zanakuzies schreef:
Mowgli4 schreef:

Ik gebruik hiervoor een teken tablet die je op de pc aansluit, dan teken je gewoon met een pen zegmaar.
en dan gebruik ik bv paint tool sai, heel veel anderen gebruiken photoshop.

Super leuk! Vind het echt zo gaaf om te zien

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:59

Jackytje schreef:
Hé, is dat geen paard van Chickensmoothie? :')

Ja, haha. :')
Ik gebruik het voor inspiratie voor leuke paardenkleuren enzo. :+

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:59

deze is alleen nog over getrokken, vanaf morgen wil ik gewoon gaan tekenen met voorbeeld ernaast en dan speedpaint :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:00

Ik gebruik GIMP voor digitale tekeningen. Photoshop is betalend of proef versie van 30dagen maar vaak zonder alle opties.
GIMP werkt wel fijn.
Dit is van 2015 en nog niet af
Afbeelding

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:01

Art_Ificious schreef:
Ik gebruik GIMP voor digitale tekeningen. Photoshop is betalend of proef versie van 30dagen maar vaak zonder alle opties.
GIMP werkt wel fijn.
Dit is van 2015 en nog niet af
[ [url=m/RXzJWk.png]Afbeelding[/url] ]

supermooii!!
Moet je GIMP downloaden? {:)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:05

Ja maar is volledig gratis en jarenlang te gebruiken. Geen proefversie dus.

Heb wel gemerkt dat mijn teken tablet driver niet werkt op Windows Vista home basic. Dus kan voorlopig niet meer digitaal tekenen met tablet via de computer en omdat de laptop véél te traag reageert ook niet via de laptop.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 01-01-16 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:06

Ik ga toch ook maar eens mee doen :) Ik heb echt al heel lang geen paarden meer getekend, en daarvoor was het ook niet echt om over naar huis te schrijven :+

Hierbij mijn eerste creatie, met balpen. Nadeel is dat ik alle foutjes niet kan herstellen, maar ik betwijfel of het dan beter zou zijn geworden :Y) Afbeelding

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:13

@mingming: neusgat is wat groot, en neusje mag naar mijn idee wel wat groter, maar ik teken neuzen altijd te groot dus ja... En de neusriem loopt niet helemaal door over the hele neus, aan de bovenkant zie ik een randje wit.
Verder wel heel gaaf, zeker met alleen pen! Ik ben zo iemand van: it has to be perfect, dus dat resulteert in een volle prullebak, veel uitgekraste lijnen en een gefrustreerde ik, haha

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:16

Mijne is ook klaar met hb potlood en gewoon papier. Had een gum maar die geeft af en geen zin om naar boven te gaan om een andere te pakken. Dus bij de neus zie je 2 lijnen de buitenste lijn is goed. Wil de handdoek alweer in de ring gooien kan er niks van en vind hem spuiglelijk het oog al helemaal geen idee hoe dat moet.
Tips zijn meer dan welkom 1 per dag heb ik de inspiratie niet voor.

Geen tips voor de rest zijn allemaal vele male mooier dan mijne.
Afbeelding

Nou zo vol ik me op het moment ook yamsi daarom teken ik het nooit hwt moet bij mij metwen perfect zijn.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:17

Dat van die neusriem zag ik ook bij het uploaden haha. En dat neusgat, ik had eerst een omlijning gemaakt en toen dacht ik, oh dat is veel te groot, achja, laat ook maar :Y)

Bedankt voor je tips! Neus gaat de volgende keer wat groter.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:26

JoycexEnya: Nee joh, gewoon doorgaan. Ik ben ook nooit tevreden over m'n tekeningen, maar als ik ermee stop word ik nooit beter. Gebruik nu dus zo'n boek zodat het minder opvalt haha.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:29

Leuk, nieuw topic!
Ik ga ook maar weer een poging doen mee te doen! Ben alleen heel slecht in het volhouden van dit soort dingen :=
En heb voor mezelf besloten dat ik dit jaar niet digitaal mee "mag" doen, maar gewoon weer eens op papier! Ik zit voor de fotografie al zoveel achter de pc, pen en papier komen er haast niet meer aan te pas.. :o

Mowgli4 + martine12h : Ik gebruik Photoshop, is wel een beetje uitvinden hoe en wat (en ervaring met photoshop is wel zo handig) maar gaat prima! En inderdaad i.c.m. tekentablet, een Bamboo One heb ik.. Een ouwetje, maar werkt perfect (lekker klein, vind ik fijner werken dan zo'n enorm ding :D ) Voorbeeldje tekening-spam.. ;)

Maar goed, nu dus -de dag is nog niet voorbij- een potlood zoeken!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:31

Selina schreef:
JoycexEnya: Nee joh, gewoon doorgaan. Ik ben ook nooit tevreden over m'n tekeningen, maar als ik ermee stop word ik nooit beter. Gebruik nu dus zo'n boek zodat het minder opvalt haha.

Ik heb ook een boek van hoe je paarden leert tekenen, maar dat lukt me zelfs niet.

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:32

@JoycexEnya: er zijn vrij veel tutorials te vinden over het tekenen van een paardenoog. Ik heb zelf foto's opgezocht op internet van paardenogen en heb er vervolgens 10.000 verschillende tekeningen van te maken. Oefening baart kunst :Y) kijk ook eens goed naar paardenfotos voor de anatomie. Zo lijkt de kaaklijn mij nog ietsjes te 'recht'. Lekker doorgaan met tekenen, uiteindelijk kom je er wel!
Ff off-topic: het is denk ik wel duidelijk dat ik niks te doen heb haha, lekker elke 5 minuten t topic checken xd

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:34

Ik wil mijn creativiteit verbeteren. Daarom zal ik proberen zo min mogelijk voorbeeld fotos te gebruiken. Dit is wel erg slecht maar he...ik wil proberen meer uit mijn hoofd te doen :)

1/366
Afbeelding

Joyce, ik teken vaak of eigenlijk probeer realistisch. Dit lijkt niet op realistisch maar dat is niet erg toch? :) Zelf doelen stellen, en jezelf verbeteren. :D

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:36

Nou ik ga ook weer een poging doen! Echt een mega snelle schets dus morgen maar eens een betere poging wagen!

vandaag:
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:37

Is het niet leuk om een overzicht te maken wie er meedoen? Ben wel benieuwd hoeveel mensen er nu een poging gaan doen? Zijn er teveel om te gaan tellen :+

Citaat:
1. Selina

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:39

Selina schreef:
Is het niet leuk om een overzicht te maken wie er meedoen? Ben wel benieuwd hoeveel mensen er nu een poging gaan doen? Zijn er teveel om te gaan tellen :+

Citaat:
1. Selina
2. Nayomie