[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:42

Wauw gaaf idee, ik lees dit topic nu pas, ik doe graag mee maar dan wel 1 per week, en dan ga ik proberen heel erg af te wisselen in materialen!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:44

Slina schreef:
Ik zie trouwens nergens in de OP dat je pas iets mag plaatsen als je zelf ook beoordeeld.
Is dit ergens halverwege het topic verzonnen? Heb niet alles gelezen.
Ik heb er zelf geen verstand van en om dan bij elke 'leuk' te zeggen, heeft men ook geen reet aan :')

Is dat zo ? Dat is niet te doen als je elke dag moet tekenen, plaatsen en dan bij elke tekening nog wat moet zeggen :oo Dan haken er veel mensen af kan ik je nu al zeggen!!!

Nayomie

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:45

Hmm hoorde het voorbij komen. Meende dat het door TS gezegd was maar heb teruggelezen en staat daar niks over in. Dan heb ik niks gezegd.
Al blijf ik wel bij het feit dat je met tips jezelf wel kunt verbeteren.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:46

Ik vind het ook een beetje jammer als er maar een paar beoordelen en andere maar blijven plaatsen. Je hebt er idd ook erg veel aan!

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:46

Oehh gave challenge! Ik doe ook mee, zal vanavond mijn eerste aquarel/tekening laten zien. Ik teken normaal altijd een keer per week en wil dit volhouden dus dit is perfect! Ben benieuwd naar de creaties van iedereen :o

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:51

Natuurlijk is het heel fijn om tips te krijgen, maar je moet wel reeël blijven, als velen elke dag gaan plaatsen, dat lijkt in het begin misschien nog niet zo'n probleem, maar op een gegeven moment gaat je dat echt wel tegen staan...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:00

En ik vind het zo hypocriet om tips te geven als ik het zelf niet beter kan :')
'Je paard is uit verhouding!'
Kom ik zelf aan met een paard met te klein hoofd, te grote kaak, te smalle en lange benen en te kleine hoeven. Uh, ja :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:03

Oh dat is niet hypocriet hoor!! Coaches kunnen zangers heel goed begeleiden terwijl zij misschien wel veel minder kunnen zingen. En zo veel meer. Soms zie je als buitenstaander gewoon beter dan als je zelf midden in je werk zit. Het gaat mij meer om het 'moeten'.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:04

Dat is helemaal niet slecht joh! Ik kan lang niet zo goed tekenen (bijvoorbeeld) als xTitanic of EmmaVZ, maar waar nodig is, kan ik wel tips geven, nietwaar? :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:05

eclair98 schreef:
Sorry, ik heb er even geen zin in om alle tekeningen te beoordelen, misschien straks weer :P

Ik ben eigenlijk helemaal niet van plan om steeds het werk van een x aantal anderen te beoordelen :o die tijd steek ik liever in de challenge zelf. Ik ga voor een tekening per dag, en die extra tijd om daarnaast te bokken en uitgebreid te reageren heb ik eigenlijk gewoon niet.

Maar wanneer ik iets echt mooi, leuk, indrukwekkend, of een goede vooruitgang vind, dan laat ik dat diegene ook echt wel weten!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:33

Leuke challenge. Vroeger heel veel getekend en nog niet eens zo beroerd ook nog. Dit topic heeft de zin daarin wel aardig aangewakkerd :) Helaas nooit een ster in paarden tekenen geweest (ja cartoony maar niet realistisch).
Gisteren eerst maar eens een beetje geoefend met simpele doodles; uiltje, muis, hondje en een vleermuis die best aardig gelukt zijn. Vandaag nog maar even weer in het schetsen in komen en dan zal ik ook eens proberen met de challenge mee te doen.
Wel 1 keer per week dan, want heb het te druk voor iedere dag.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:36

Zomaar een idee, maar kan niet iedereen wanneer je iets plaats een tip geven voor alleen de gene die boven je iets geplaatst heeft?
Zoals er al meer zeiden is het wel fijn om eens tips te krijgen, maar iedereen zie ik ook niet zo zitten.

Op deze manier hoeft iedereen, maar 1 tip te geven en word er toch over ieders werk iets gezegd.
En uiteraard kan iedereen zelf kiezen over wie ze verder nog iets willen zeggen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:40

ginger18 schreef:
Zomaar een idee, maar kan niet iedereen wanneer je iets plaats een tip geven voor alleen de gene die boven je iets geplaatst heeft?
Zoals er al meer zeiden is het wel fijn om eens tips te krijgen, maar iedereen zie ik ook niet zo zitten.

Op deze manier hoeft iedereen, maar 1 tip te geven en word er toch over ieders werk iets gezegd.
En uiteraard kan iedereen zelf kiezen over wie ze verder nog iets willen zeggen.

Lijkt me een prima compromis. :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:49

Laat ik dan eenmalig een hele pagina afgaan: (pag 8)
(Iemand heeft het over 5 beoordeling-regel maar kan hem echt nergens vinden :P )

SergeantRoos: Voor een schets vind ik hem heel sprekend, heeft echt een gezichtsuitdrukking
SilverStorm: Snap nu je gele gloed idee :P Hier vind ik hem wel mooi haha. Mooi gelukt al die vlekken
assileM: Kan niet echt zien waar het licht vandaan komt aan je schaduwen. Wel een mooie en lastigere houding :)
Flux: Dat hoofd :') Goed gelukte poging denk ik zo?
Pluizebolpum: Gaaf idee, die eerste.
Naaoommii: Heel subtiel, vind ik mooi!
faatxhorse: Ik herken Ilya er wel in! Mooi schaduw/highlight gebruik
xSannee: Ik denk het oog iets kleiner?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:15

Als je tips wilt kun je toch een topic in UK openen?

Op iedereen reageren, haalt voor mij ook de motivatie weg. Het schetsen (wat ik ermee wil oefenen) doe ik voor mijzelf.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:20

Ik vind het zelf handig om tips ect te krijgen, en complimentjes zijn altijd leuk natuurlijk!

Natuurlijk wil niet iedereen tips geven of krijgen. Maar volgens mij zijn we maar met een klein groepje mensen en om het topic een beetje op te leuken is het misschien wel iets dat iedereen minimaal 1x per week wat tips ect geeft van een bepaalde pagina maar goed het is maar een idee :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:22

Als iedereen elke week zijn schets (!) op UK zet denk ik niet dat UK er beter van wordt. Het is ook niet haalbaar als je iedereen tips gaat geven, maar af en toe iemand een tip geven lijkt mij geen overbodige luxe. Wil je geen commentaar ontvangen, dan zet je dat er duidelijk neer. :)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:25

Oops, I unleashed some beasties I see :')

Ik vroeg bij mijn eerste upload of het niet leuk zou zijn om de laatste vijf voor je eigen upload te beoordelen, of om wat van te zeggen. Dit was een vraag, (hence het vraagteken :') ) en is daarna zonder duidelijk antwoord verder een eigen leven gaan leiden :') Soooowwwiiee! It was I!

Maar anyways, ik vind het zelf heel leuk om iets van commentaar te horen, dat geeft mij een boost. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat niet iedereen hierop zit te wachten (daarom dat ik het ook vróeg, haha).

Bottomline: er bestaat geen regel dat men werk moet gaan beoordelen. Mensen hoeven hiervoor dus ook niet voor af te haken, dat wil ik niet op mijn geweten hebben :+ . Misschien dat mensen die commentaar willen dat gewoon in hun post zetten? (<- vraagteken :P ) Klaar toch? Iedereen die zich daartoe voelt kan dan commentaar geven.

Edit, vergeef mij :+ :')

*eerste zin vetgedrukt, want stel je voor dat men over mijn post heenleest :P

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:39

Oke lol :+

Maar die van gisteren nog. die van vandaag moet ik nog maken :)

2 Januari 2015 - 20 minuten
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:43

Flux schreef:
Oops, I unleashed some beasties I see :')

Ik vroeg bij mijn eerste upload of het niet leuk zou zijn om de laatste vijf voor je eigen upload te beoordelen, of om wat van te zeggen. Dit was een vraag, (hence het vraagteken :') ) en is daarna zonder duidelijk antwoord verder een eigen leven gaan leiden :') Soooowwwiiee! It was I!

Maar anyways, ik vind het zelf heel leuk om iets van commentaar te horen, dat geeft mij een boost. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat niet iedereen hierop zit te wachten (daarom dat ik het ook vróeg, haha).

Bottomline: er bestaat geen regel dat men werk moet gaan beoordelen. Mensen hoeven hiervoor dus ook niet voor af te haken, dat wil ik niet op mijn geweten hebben :+ . Misschien dat mensen die commentaar willen dat gewoon in hun post zetten? (<- vraagteken :P ) Klaar toch? Iedereen die zich daartoe voelt kan dan commentaar geven.

Edit, vergeef mij :+ :')

*eerste zin vetgedrukt, want stel je voor dat men over mijn post heenleest :P

Jij bent de boosdoener {:)-:(
Nee geintje.

Ben het ermee eens dat iedereen het zelf moet weten of hij/zij iets beoordeelt en hoeveel/hoevaak.

Ik kan me wel voorstellen dat als niemand op jouw tekening reageert, het voelt alsof men je 'negeert.' Door een reactie (tip/compliment) voel je je toch wel gewaardeerd als deelnemer in de challenge.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:43

xTitanic schreef:

[ Afbeelding ]

GA WEG UIT DIT TOPIC. JIJ LAAT IEDEREEN ZICH SLECHT EN JALOERS VOELEN.
Nee grapje (dat eerste dan)
Wauw _/-\o_

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:51

LicentioFide schreef:
xTitanic schreef:

[ Afbeelding ]

GA WEG UIT DIT TOPIC. JIJ LAAT IEDEREEN ZICH SLECHT EN JALOERS VOELEN.
Nee grapje (dat eerste dan)
Wauw _/-\o_

_O- _O-

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:07

Zo :D

3 Januari 2015
- 5 minuten en niet gegomd.
Afbeelding

Nog steeds gewoon uit het hoofd :)
sorry negeer mij anders gewoon :P

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:11

Nou hier komt mijn eerste creatie. Mijn verzorgpaard heeft de eer gekregen om als eerste te mogen :) uiteraard.
Ben er niet helemaal tevreden mee, maar voor iemand die het tekenen (op de tekenles op middelbare na dan) aan de wilgen had gehangen op dr 11de, nog niet eens zo slecht. Paarden tekenen was nooit mn sterkste punt.
Ben hier zo'n 30 min mee bezig geweest..poging 2 dan..poging 1 ligt opgefrommeld achter me :+
Gewoon met potlood en nagetekend van een foto...de oplettende kijker heeft al gezien dat het mijn profielfoto is..met enige aanpassingen(heb me niet gewaagd aan de achtergrond en het halster bv).
Stoor me het meest aan oog en manen. Ook is het oortje net wat te klein..zelfs voor haar doen; echt grote oren heeft ze niet namelijk.

Als iemand nog tips heeft voor met name de manen dan heel graag :) Andere tips mogen ook natuurlijk :)

Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:17

Leuk gedaan maar misschien moet je nog wat losser komen. Probeer je niet altijd aan de strakke lijntjes te houden (doe ik ook niet). Maar zo 'verdoezel' je bij een schets wat als de verhoudingen niet helemaal kloppen. Het blijft dan wel een fijn resultaat :)
En je paard is geen chinees he :D het oog moet vooral ronder en donkerder langs de buitenkant. Voor de rest is het een vrij moeilijke houding natuurlijk :)