[Info] hobby borduren 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:00

Wordt er nog geborduurd met dit mooie weer? Ik heb vandaag weer een uurtje of 2 eraan gezeten. Maar ik merk dat ik er weer steeds minder zin in heb..

bora

Re: [CENTRAAL] hobby borduren 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:13

Ik ben er tijdelijk meegestopt. Ik had weinig zin om te borduren. Ben nu aan het haken.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:20

Soms lukt het me om even te haken, maar de winter is een slechte periode voor mij, dus heb ik weinig energie om te borduren. Ik ben nu op de tablet aan het puzzelen geslagen :p

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:33

Ik ook vrij weinig, heb even een borduur dip ;-)

ninjahoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:33

ik meld me hier ook :) ook druk aan het borduren, heerlijk om even aan niets te hoeven denken en gewoon bezig te zijn! Ben nu met dit pakket bezig; http://www.borduurpakkettenwinkel.nl/borduurpakket-wilde-bloemen-black-collection-thea-gouverneur.html

Heeft er iemand ervaring met borduurpakketten uit China (ik zag gister dat je via Ebay erg leuke en (te?) goedkope pakketten kan bestellen, ik heb er toch maar eens een paar besteld, voor ongeveer 10 euro per stuk kun je de gok eens wagen toch ;)

http://www.ebay.com/itm/221720473087?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:01

Weinig aan het borduren allemaal dus... ken het.

Vandaag wel weer een pagina af gekregen van mn paard. Nog 3 pagina's.
Afbeelding

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 08:07

Bij mij ligt het op dit moment ook stil. Ben nu bezig een fotoboek aan het maken. Er zijn meer dan 800 foto's gemaakt dus nu aan mij de keus de mooiste foto's in een boek te plaatsen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:48

ninjahoen schreef:
ik meld me hier ook :) ook druk aan het borduren, heerlijk om even aan niets te hoeven denken en gewoon bezig te zijn! Ben nu met dit pakket bezig; http://www.borduurpakkettenwinkel.nl/borduurpakket-wilde-bloemen-black-collection-thea-gouverneur.html

Heeft er iemand ervaring met borduurpakketten uit China (ik zag gister dat je via Ebay erg leuke en (te?) goedkope pakketten kan bestellen, ik heb er toch maar eens een paar besteld, voor ongeveer 10 euro per stuk kun je de gok eens wagen toch ;)

http://www.ebay.com/itm/221720473087?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

10 euro voor alle 4?
Ik zie in iedergeval dat het ander borduurgaren is, maar ik ben erg benieuwd. ;-)

ninjahoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:13

Silly1972 schreef:
ninjahoen schreef:

10 euro voor alle 4?
Ik zie in iedergeval dat het ander borduurgaren is, maar ik ben erg benieuwd. ;-)

Ja dus die hele boom (welke dan opgesplitst is in 4 panelen) 120 x 56 cm. Ik heb hem besteld, dus als ik hem binnen heb zal ik wel laten weten of het wat is ;) (duurt wel 3/4 weken voordat hij binnen zal zijn verwacht ik)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:37

Ik ben erg benieuwd!

ninjahoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:16

pakketjes binnen gekregen, absoluut de moeite waard voor dat geld! het is natuurlijk niet echt DMC garen, maar ook absoluut niet slecht! hier en daar rare chinese logica (legenda voor kleuren met nummers, maar het voorbeeld gebruikt symbolen ;) maar zelf even de symbolen bij de nummers getekend en klaar ;)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 14:47

Ben eindelijk weer begonnen maar ja er liggen ook nog een aantal boeken die gelezen moeten worden. Typisch tijdgebrek. Kreeg een zere kont van het zitten dus even bij de achtertafel bokt en facebook bijhouden dan zo weer verder

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 21:17

Vandaag niets gedaan door overmoeidheid. Hopelijk morgenavond weer

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:30

Ik heb jullie advies nodig...Ik wik graag beginnen met borduren, en uiteindelijk wil ik graag Mexicaanse ontwerpen na kunnen maken zoals hier op Etsy https://www.etsy.com/nl/market/mexican_embroidery

Voor ik die vaardigheden heb moet ik natuurlijk ergens beginnen, maar hoe pak ik dat aan? Wat heb ik nodig qua materiaal? Ik ga morgen even naar de plaatselijke garenwinkel om een startsetje te halen, wat heb ik verder nodig?

Edit: op marktplaats is een hoop te vinden, maar op ebay is het stukken goedkoper (synthetisch neem ik aan). Is het als beginner aan te raden daar garen ed. te bestellen?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:32

Dit lijkt mij meer machine borduren, niet kruissteekborduren.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:41

Ja die shirtjes zijn machinaal denk ik. Maar om een voorbeeld te geven van het type ontwerp dat ik wil leren te maken!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 23:42

Vandaag weer even bezig geweest :) Groene blaadje rechtsonder gemaakt, bloemblaadje rechtsonder afgemaakt en een start gemaakt met het bloemblaadje rechtsboven.

Afbeelding

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:53

*\o/* jeeej na lange tijd weer eens een pagina af *\o/*

Afbeelding
De pagina (1 kleurtje mist, maar die wordt pas nabesteld als ik er een aantal moet bestellen)

Afbeelding
De hele kolom is af *\o/*

Afbeelding
Dit is het op het gehele project :')

edit: ik heb net even gekeken. Ik heb in pagina's 1/6 van het project af *\o/*

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:25

Leuk om te zien dat jullie al weer verder vorderen! :))

Ik ben ook weer af en toe bezig.. maar die tijd die is nog steeds schaars. Ik maak eerst het paard klaar voordat ik verder ga aan mn monster werk..

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:54

Ik kom mij hier ook even melden! Ik wil leren borduren en ik heb een pakketje besteld van Pako die vandaag binnen is gekomen.

Maaarr ik heb nu dus geen idee waar en hoe ik moet beginnen :') Het is halve kruissteek en dat snap ik dan nog wel, maar hoe maak je een begin en hoe moet je het oplossen als je op verschillende plaatsen 1 kleur moet doen?
Bestaat er iets als een mini cursus waar dit wordt uitgelegd? :P

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:51

Ik ken geen cursus, maar eventueel kunnen wij je wel helpen hier en daar.

Je kunt op 2 plaatsen beginnen, precies in het midden, of in een hoek. Net wat je graag doet.
Ik begin graag in een goed. Dan met voorkeur links boven en werk van links naar rechts.
Ik zou in het begin niet te veel "uit elkaar" werken, ik weet niet hoeveel pagina's jou beginwerk is? Maar ik zou een stuk van 30 bij 30 steken maximaal uitwerken zodat je niet mega veel hoeft uit te halen als je mis gaat. Per kleur dus een stuk afwerken, dan door met de volgende, en weer de volgende.

Hoen start je met een leeg doek, als het niet te groot is kun je tellen.
Hoeveel steken(gaatjes) naar links en hoeveel naar boven vanuit het midden.

In het begin zeg ik tel alles dubbel of zelfs 3 dubbel!
Uitgeteld waar vanuit het midden je 1e steek linksboven begint? Met die kleur dan ook beginnen om er voor te zorgen dat je nog weet waar het begin is.

Ik werk met kopietjes van mijn patroon, zodat ik daarop kan aftekenen wat ik al gedaan heb, zo raak ik nooit in de war.

Ik ben niet zo goed in uitleggen, maar ik zou gewoon een begin maken hiermee, en dan bij verdere vragen weer hier komen ;) enn.... Google is you're best friend!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:25

P_Tries schreef:
Ik ken geen cursus, maar eventueel kunnen wij je wel helpen hier en daar.

Je kunt op 2 plaatsen beginnen, precies in het midden, of in een hoek. Net wat je graag doet.
Ik begin graag in een goed. Dan met voorkeur links boven en werk van links naar rechts.
Ik zou in het begin niet te veel "uit elkaar" werken, ik weet niet hoeveel pagina's jou beginwerk is? Maar ik zou een stuk van 30 bij 30 steken maximaal uitwerken zodat je niet mega veel hoeft uit te halen als je mis gaat. Per kleur dus een stuk afwerken, dan door met de volgende, en weer de volgende.

Hoen start je met een leeg doek, als het niet te groot is kun je tellen.
Hoeveel steken(gaatjes) naar links en hoeveel naar boven vanuit het midden.

In het begin zeg ik tel alles dubbel of zelfs 3 dubbel!
Uitgeteld waar vanuit het midden je 1e steek linksboven begint? Met die kleur dan ook beginnen om er voor te zorgen dat je nog weet waar het begin is.

Ik werk met kopietjes van mijn patroon, zodat ik daarop kan aftekenen wat ik al gedaan heb, zo raak ik nooit in de war.

Ik ben niet zo goed in uitleggen, maar ik zou gewoon een begin maken hiermee, en dan bij verdere vragen weer hier komen ;) enn.... Google is you're best friend!

Dank je wel voor de uitleg! Hier heb ik veel aan :D

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 10:03

Zelf begin ik altijd vanuit het midden. Als je uit een hoek borduurt moet je ook even kijken welke kant je de (halve) kruisjes opdoet ivm beginnen bij een rij hoger/lager

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:30

Ik begin altijd linksboven (maar voor een beginner is het midden het makkelijkst). Ook maak ik altijd een raster van 10x10 steken met visdraad .Zo maak ik minder telfouten.
Hopenlijk kan ik zaterdag nog een klein beetje borduren. Morgen zit mijn dag ook weer vol :p

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:01

Ik ben in mijn megaproject in de hoek begonnen maar loop daar nu wel enorm op stuk. Vanuit het midden werkt voor mij veel fijner!
Was de motivatie dan ook behoorlijk kwijt en heb hem nu even aan de kant gelegd. Heb nu twee nieuwe, kleinere werkjes binnengekregen:

Afbeelding

En deze:

http://stoffen-mercerieshop.be/images/d ... 021581.jpg

Nu zit er in die eerste een steek die ik niet ken := een combinatie stik- en spansteek?
Kent iemand die?

Er wordt ook gewerkt met Franse knoopjes. Moet nog maar even zoeken op YouTube denk ik :=