Ieni-mieni update: Flosjes hangen aan het hoofdstel en ik ben inmiddels met de teugels begonnen. Voor de teugels wordt hetzelfde principe als de keelriem gebruikt: spiraal afgewisseld door ruitjes. Aangezien je niet wilt dat haren breken door evt. spanning die op de teugels komt, wordt er een stevig, niet rekbaar, touw door de teugels gedaan. Achteraf kan dit niet meer natuurlijk en dus moet het touw direct door de pijp/buis gedaan worden waarover gehitched wordt. Het touw (speciaal klimtouw, gebruikt door bomensnoeiers) is 4mm dik. Dit ging met geen mogelijkheid door mijn bestaande stok van 6mm diameter met een gat van 4mm. Ik heb me rot gezocht naar een stevige stok van 6mm met een gat van 5mm én.... gevónden!! Ik moest gaan zoeken bij 'modelbouw' kwam ik achter en ik heb een messing stok gevonden bij Conrad. Helemaal happy dus en het touw ging er perfect doorheen (zie foto 2)
Aangezien ik split reins wil maken heb ik nog heel wat te hitchen . Iedere teugel is nl. 2,5 meter lang.... pfff Ik moet dus ook weer strengen bij knopen en bij gaan verven, want ik heb niet genoeg. Hoe de split reins uiteindelijk in de hand liggen weet ik niet, dat is afwachten want ik heb het nog nooit gedaan. De tijd zal het leren.
Hoe is het overigens met andere mensen die zo enthousiast begonnen zijn? Ik zie maar weinig updates?