[INFO] Scrapbooking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 14:26

prugelpiet schreef:
Nou, dit is het geworden! :D is alleen de eerste pagina, ik weet niet veel wat ik er nog bij kan doen -O-
https://24.media.tumblr.com/98cc0e37705 ... o1_500.jpg

Je kunt misschien de B opvullen met stukjes stof? Of nog iets aan de linkerkant, daar is het nog een beetje leeg.. Misschien hartjes knippen uit karton of stof?

Edit: Leuk begin al hoor :)!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:44

angelaatjuh schreef:
prugelpiet schreef:
Nou, dit is het geworden! :D is alleen de eerste pagina, ik weet niet veel wat ik er nog bij kan doen -O-
https://24.media.tumblr.com/98cc0e37705 ... o1_500.jpg

Je kunt misschien de B opvullen met stukjes stof? Of nog iets aan de linkerkant, daar is het nog een beetje leeg.. Misschien hartjes knippen uit karton of stof?

Edit: Leuk begin al hoor :)!

oh goed idee! ik ga vanavond lekker verder knutselen

Sting

Re: [CENTRAAL] Scrapbooking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:31

Zelf zou ik de foto's iets soepeler knippen en ze bijvoorbeeld matten. Dan knip je een bijkleurend vel ietsje groter (normaal 2-3 mm buitenom) zodat hij uitsteekt, en dan leg je meer nadruk op de foto :).

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:28

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 17:30

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:36

hee leuk zeg allemaal scrappende mensen :D Ik scrap af en toe ook, alles via Azza http://www.azzaworld.com/
Ik kan wel een keer foto's posten van mijn resultaten..
Dit topic volg ik in ieder geval ;)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:15

Dank je :D Kan ook niet missen met zo'n schattig kereltje he O:)

Herlinde is dat gewoon een webshop?

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:33

Je kunt bestellen bij een soort van werknemers bij azza in nederland. Dat is omdat het een frans bedrijf is. Maar die werknemers soort van iets bestellen het en daar kun je het ophalen/laten verzenden naar jezelf. Best irritant eigenlijk maar als het eenmaal afgesproken loopt het heel makkelijk. Ik koop de bladen enzovoort samen met een vriendin en zij stuurt gewoon een email naar de contaktpersoon wat we willen bestellen en dan komt het helemaal goed..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:03

Ok, klinkt wat vaag inderdaad. Hebben ze dan ook echt andere dingen dan in andere winkels?

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:06

Er word veel gewerkt met sjablonen stempels en bladen die je ook kan uitklappen.. Misschien moet je even een kijkje nemen op de site .. ;)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:08

Had ik al gedaan, maar ik vroeg me gewoon af wat voor jou de reden is daar te bestellen en niet bij een webshop hier bijvoorbeeld

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:04

Ik heb even een vraagje:

Ik moet dus een scrapbook maken over een boek:
Daan en Sietze vechten voor de vrijheid. Het boek gaat over de oorlog en aan het eind van het boek komt de bevrijding. Nu ben ik dus een beetje inspiratieloos := heeft er iemand een idee wat ik hiervan kan maken? Ik heb al een papier met van die licht verbrande hoekjes, hier wil ik het graag op maken. Iemand ideeën? :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:18

Wat een gave opdracht! Zulk huiswerk kreeg ik nooit vroeger ;) heb je al een idee welke punten uit het verhaal je vaat wilt leggen? Ik zou daar dan foto's of plaatjes bij zoeken

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:23

het lukt me niet :+

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:21

Maartje_M schreef:
Wat een gave opdracht! Zulk huiswerk kreeg ik nooit vroeger ;) heb je al een idee welke punten uit het verhaal je vaat wilt leggen? Ik zou daar dan foto's of plaatjes bij zoeken

Bedankt, ik denk dat ik foto's en plaatjes ga gebruiken. :j Kun je bij een scrapbook ook dingen tekenen? Of hoort dat eigenlijk niet?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 11:22

furtje schreef:
Maartje_M schreef:

Bedankt, ik denk dat ik foto's en plaatjes ga gebruiken. :j Kun je bij een scrapbook ook dingen tekenen? Of hoort dat eigenlijk niet?

Volgens mij zijn er niet echt regels bij scrapbooken? Ik geef er altijd mijn eigen draai aan en als ik wil tekenen/schilderen of iets doe ik dat ook :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:20

Volgens mij heet het dan officieel mixed media, maar dat is dan wel een scrapbook vorm, dus ik zeg dat het mag :D

Wat likt niet veertje? Kunnen we je helpen?

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:05

@Maartje_M De sjablonen zijn heel erg fijn om mee te werken ! De fotos leg je er precies onder zoals je zelf wilt, even knippen wat je wilt, fotoplakkers eronder en je plakt hem kaarsrecht op je blad :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:39

Met sjablonen werk ik sowieso niet, ik heb een te luxe silhouette cameo die uitknipt wat ik wil :o

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:22

Topic is wel al heeeeeeel oud, maar wel het meest recente dat de zoekfunctie me kon geven :+.

Even een stipje, morgen even alles doorlezen.
Wil al tijden een scrapbook maken, maar ik "durf" op de een of andere manier niet en hierdoor maak ik dus van vakanties eigenlijk altijd een normaal fotoalbum bij profotonet. In dec ga ik een weekendje weg met srprs.me en gezien dat kort is en dus weinig foto's zal opleveren, leek me dat een prima doel om een eerste scrapbook mee te gaan maken.

Digitaal scrapbooken lijkt me ideaal, maar volgens mij ga ik dat nooit voor elkaar krijgen, ben niet zo goed in PS en GIMP enzo.

Waar halen jullie je materialen vandaan? (wellicht dat ik het antwoord morgen weet na het doorlezen hoor)

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:36

Bij de Action hebben ze bij ons tegenwoordig erg leuk papier voor niet veel geld.
Ook hebben ze vaak leuke dingetjes om het op te leuken.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:50

Ik koop al mijn spullen bij Scrobby.nl.
Heeft een heel ruim assortiment, gratis verzendkosten bij bestellingen boven de 30 euro en goede klantenservice.
Prijzen liggen ook iets lager dan bij andere scrapwinkels.

Als je echt op zoek bent naar goedkope dingen heeft Action inderdaad wel eens leuke dingen of de Hema.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 23:04

Heyy leven :D !

Net even het topic doorgelezen, kwam inderdaad al fijne linkjes tegen. Scrobby vind ik niet zo'n fijne site, omdat ze nogal gebruik maken van woorden die ik niet ken en te aanbod zó groot is dat ik gewoon niet weet waar ik het moet zoeken. Jammer dat de foto's nagenoeg allemaal niet meer werken, maar ook niet zo heel gek natuurlijk :)

Action had ik me kunnen bedenken, ben afgelopen week stad en land afgegaan om knijpertjes van 35 mm te kopen, maar nérgens kunnen vinden. Onze Xenos is nogal karig met die spulletjes, maar bij de Action was er inderdaad een groot schap.

Om te beginnen.. Hebben jullie van die voorlegvellen waar als het ware fotoformaten in zijn uitgeknipt om een layout te verzinnen of doen jullie het gewoon zelf? Heb echt genoeg ideetjes al, maar vind het toch wel lastig om het uit te werken. Gelukkig heb ik nog even de tijd :).

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 23:14

:wave:

Werken de foto's niet? Ik kom bijna elke dag op Scrobby en nooit gezien dat er eentje niet werkte.
(wel af en toe dat er eentje gewoon niet op staat).
Kan me wel voorstellen dat als je niet heel goed weet wat je wilt hebben dat het wat lastig is met zoveel keuze aan producten.

Xenos heb ik ook nog nooit wat nuttigs gevonden.

Ik verzin het altijd gewoon zelf, heel af en toe gebruik ik wel sketches voor als ik eens een keer iets anders wil doen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 23:21

Sorry, foto's in het topic bedoelde ik :D.

Op de site doen de foto's het uiteraard wel, maar omdat ik gewoon niet bekend ben met die namen, weet ik niet goed waar ik moet zoeken.