[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heathfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:06

ff en nieuwe :D :

Afbeelding

gwn met potlood gemaakt...
ik heb geen nieuwe foto maar ik heb `m wat veranderd.
de huid is wat dichter, en bella`s neus niet zo scheef :+

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:19

p.9
heathfield: jammer dat de foto niet heel erg duidelijk is, maar anatomisch lijkt het niet helemaal te kloppen. De benen zijn naar mijn idee wat te kort. Maar je bent goed op weg denk ik! €15
LeonieL: ik heb het idee dat de verhoudingen nog niet helemaal kloppen en naar mijn mening missen er wat details. Ik hou van details :P Maar ik vind je kleurgebruik wel erg mooi! €15
mariskalove: Ook deze verhoudingen kloppen nog niet. De oren zijn te klein en het linker'oog' op de tekening is ook te klein. De kaak is te breed. Verder zou je nog kunnen werken aan minder krasserig tekenen en meer verschillende hardheden gebruiken in een tekening, daardoor word het contrast beter. Ik zou er nu nog niks voor geven, maar blijf lekker oefenen!
aliesjeh: alledrie erg gaaf, ik sluit me aan bij het commentaar over Jack Sparrow, daar zou ik €30 voor over hebben denk ik. De arabier vind ik erg gaaf, al is het oog wat levenloos. Ik had hem graag was 'woester' gezien, als je begrijpt wat ik bedoel :P maar toch wel €40! En de laatste, vind ik erg mooi. Normaal ben ik erg van details, en deze is juist niet zo detailrijk, maar ik vind hem wel erg mooi. Het oog spreekt echt fantastisch! alleen de hals en de oren vind ik niet zo. De hals lijkt een beetje snel te zijn gemaakt. maar toch €35!
karlijn: als er een smilie was waarvan z'n kin op de grond hangt, had ik m hier neer gezet. Absoluut. Wat gaaf! Ik kan echt niks bedenken wat nog beter zou kunnen. +:)+ €75.
bitje: Wat on-ge-lovelijk zonde, zonde zonde van de afgeraffelde achtergrond. De kleur is zoooo gaaf, maar dat krasserige is echt heeeeeeel erg zonde. Als je dat nog aanpast, vind ik m gaaf, want het paard vind ik wel er goed, alleen die gelige vlek in de hoofd/halsaanzet stoort me een beetje. Verander de achtergrond, en dan taxeer ik m op €35, anders €20.
lalunamyo: leuk, eens wat anders! mooi hoor, als die kleuren die zo gaaf bij elkaar passen. €65
p.10
heathfield: de gezichtsvormen kloppen niet helemaal, de rechter is wat te hoekig en niet symmetrisch. Dezelfde symmetrie ontbreekt in de linker, daar staat de mond te ver naar links en de ogen ongelijk. de beide gezichtshelften lijken nu van twee verschillende personen te zijn. Verder hada je wat mij betreft nog wel wat meer aandacht kunnen besteden aan de inkleuring, al geef je aan dat dat in het echt wel beter is. Misschien is dit de eerste heer dat je mensen tekend? dan ben je in ieder geval goed op weg en doe ik het je niet na ;) maar ik zou er nu niet zoveel voor over hebben eigenlijk, sorry!

__Karlijn__

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:58

Wat een leuke reacties, ik zal hier over een poosje wel even neerzetten wat ik voor het schilderij met de ezel heb gekregen:)

heathfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:26

koetje10:
het is de eerste keer dat ik mensen teken
en de eertse keer met kleur
en de eerste keer op zwart papier... haha
bedankt voor je tips!! daar heb ik wat aan!!! :D

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:32

Na een taxatie van 35 euro, vind ik het eigenlijk wel even leuk om te vertellen wat ik er nu echt voor heb gekregen :P 120 euro :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:33

Karlijn: ik had nog net je reactie gelezen :D
das idd een heel lekker bedrag, maar dat mag ook voor zo'n mooi schilderij!! :j

Heathfield: het gezicht klopt niet helemaal, maar de schaduwen zijn wel heel mooi :oo
Ik kan verder dus echt geen mensen tekenen dus respect, 20,-

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:34

Karlijn

ik zie dat je op minerva bent toegelaten ! ik zit er ook op :D wat voor richting ga je doen ?

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:43

heathfield schreef:
koetje10:
het is de eerste keer dat ik mensen teken
en de eertse keer met kleur
en de eerste keer op zwart papier... haha
bedankt voor je tips!! daar heb ik wat aan!!! :D

veel eerste keren dus :P Zwart papier is ook wel erg moeilijk denk ik hoor! daar moet je echt een dikke laag overheen kleuren om het dekkend te krijgen denk ik... Maar goed, zoals ik al zei, ik doe het je niet na ;)

En Karlijn, wat een lekker bedrag voor dat mooie schilderij! Gefeliciteerd ermee!! :)

edit: mijn eigen werkje, helemaal vergeten }:0
Afbeelding
Het klopt dat de verhoudingen niet helemaal kloppen, maar het paard in kwestie voldoet niet aan de standaard verhoudingen. voor een voorbeeldfoto zie het topic in mijn onderschrift!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:10

Koetje10: €15,-. Ik vind dat je al goed met de kleuren hebt gewerkt. De schaduwen zitten er al goed in. Alleen hij is inderdaad een beetje uitverhouding. :) De nek is wat dun en lang in vergelijking met het hoofd!
Heathfield: €10,-. Ik vind hem best mooi, alleen vind hem wat raar ingekleurd. Je ziet nog heel veel zwart erdoorheen, dat vind ik zonde. Ik zou het volgende keer niet meer met potlood doen. De kaken van de man vind ik ook een beetje hoekig. Verder ben je echt goed op weg, ik doe het je niet na!

Ben benieuwd wat jullie mijn tekening waard vinden. :) Zal wel niet zo super veel zijn, maar dan weet ik in iedergeval een richtlijn! :)
Is op schetsblok gemaakt met potloden van HB tot 7B.
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 19:38

Pagina 8
@ FemkeRoosje: ik vind ze schattig, maar zie uiteindelijk toch liever wat meer uitgewerkte versies van deze 'aanzetten tot...' wat het in mijn ogen zijn. Zoals ze er nu voor staan zou ik er niet voor betalen, maar ze hebben wel potentie :)
@ Wendyoost: heb het idee dat ik naar een detail van een groter geheel zit te kijken. De foto oogt hier erg vaag/ mistig. Ik durf er zo niet zoveel over te zeggen.
@ ninajojo: leuk idee, maar voor mij werkt het helaas niet...
@ Oliebeer: ik mag jouw werk wel, het heeft een bepaalde directheid die ik waardeer :) De overgang schouder/hals vind ik bij deze helaas minder. Desondanks: 50 euro.
@ Astrid: de eerste vind ik persoonlijk beter... Beide 25, ondanks formaatverschil.
@ Wuis: je wordt steeds beter :j leuk om te zien :) 50 euro.
@ koetje: wat meer contrast zou fijn zijn denk ik, hoe groot is deze?? voor +/- A4 zou ik zeggen 30 euro.

Pagina 9
@ xDonja: Qua opzet leuk, wat betreft de uitwerking... Ik zou graag meer licht/ donker willen zien in je werk. Nu is alles vrij egaal ingevuld. Ik zou er zelf niets voor (willen) geven.
@ lovelanga: veelbelovend :j ben benieuwd naar meer. Denk wel dat het goed is te bedenken hoe groot je werk is ten opzichte van het papier. Voor nu: 25 euro.
@ marie: ik vind digitaal zo moeilijk te bespreken... Vind het erg knap wat je voor elkaar krijgt, ik denk als het een portret van mij zou zijn of iets wat ik in opdracht liet maken; 30/40 euro?? Meer details/ oefening kunnen het nog beter maken denk ik.
@ Heathfield: veelbelovende opzet, maar hij is nog niet af? :o of anders misschien nog wat te egaal/ onduidelijk?

Pagina 10
@ LeonieL: jammer van de weerspiegeling, daardoor kan ik 'm niet goed zien en durf ik er niet zoveel over te zeggen...
@ Mariskalove: probeer je tekening altijd recht van voren te fotograferen; zoals je het nu op de foto hebt gezet vertekent het enorm en dat is jammer. De tekening is nog erg krasserig, dat is jammer. Ik zou nog even lekker doorwerken :)
@ Aliesjeh: de eerste --> lekker fel werk, I like it :) 125 euro minstens.
De Sparrow vind ik wat minder; wat is het donkere vlak links? 40 euro.
Nummer 3: zonde van het gekreukte papier... Dat doet het geen goed... Daardoor 25 euro,
@ Karlijn: hoe groot is deze?? Ik vind 'm schattig, maar dat is gelijk ook de valkuil; hij is wat aan de zoete kant denk ik... Materiaal en formaat is handig wil ik een beeld kunnen vormen :)
@ Bitje: hummmm... Deze vind ik persoonlijk niet zo geslaagd...
@ lalunamyo: cool :) zou hier zo boven de bank mogen :) 150 euro minstens.
@ heathfield: veelbelovend, maar is het werk af?? Voor mijn gevoel zou 'ie verder ingevuld mogen worden + dat er nog eens goed gekeken moet worden naar verhoudingen etc. Die kloppen nu nog niet helemaal...
@ koetje: verhoudingen zitten nog niet helemaal lekker imo, kleuren zou je nog wat heviger mee mogen werken.
@ xkimmx: leuk als snelle schets, maar als kant-en-klaar portret ontbreekt er nog wel wat aan. Veelbelovend, maar meer uitwerking zou 'm goed doen denk ik.

Twee van mijn hand:

Afbeelding
Grafiet op A3...

Afbeelding
Grafiet op A4.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:50

@ Fnanne, hoe kun jij nu nog steeds beter worden?! :oo Super tekeningen. :wow: Dat je meer contrast gebruikt dan eerst trekt mij wel aan. Knap dat je bij de haflinger ondanks de donkere vlakken toch nog goed de kleur van het paard weet duidelijk te maken. (Je weet dat het paard niet zwart is, ookal is het donker.) De tekeningen zijn volgens mij nog realistischer dan je vorige werken, maar nog steeds is je eigen stijl heel erg goed terug te herkennen. Als ik je naam niet had gelezen had ik toch geweten dat ze van jou zijn. Heel erg mooi! :)
De 1ste: 300-400 ? Geen idee hoe ik dit moet taxeren, maar A3 formaat én 2 hoofden in 1 tekening. Misschien nog wel meer.
De 2e: Kleiner formaat. 200-300 .

Edit. Bedankt voor je taxaties trouwens! :D De halve donkere achtergrond van Jack Sparrow was omdat de tekening naast een tekening zou komen te hangen waar dit ook zo was.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:34

Hallo :D

en ik heb weer wat nieuws uitgeprobeerd... ben beetje aan het experimenteren haha :D

Afbeelding

aqriel verf, 40 x 80 cm
Op Hout :)

even kijken wat ik nog niet getaxeerd had :D

Fnanne, bedankt voor je hoge bod, ik vond het zelf geen sterk werk en dus uiteindelijk verkocht voor 50 euro :=
maar nu jou werken, mooi :) denk dat jij hier uit dit topic het best met potloden kunt werken.. super
1e van de twee hoofden .. moeilijk ! Minstens 200 :) als eigenaar van deze paarden waarschijnlijk stukken meer, ik zou het niet weten
2e , deze vind ik gafer, spreekt mij meer aan, actie ! niet zo groot, Ook minstens 200,

@ xkimmmxx. leuke tekening, beetje grof en veel dikke lijnen.. oog spreekt ook niet , denk nu zon 10-15 euro
@koetje, leuk :) alleen v an mij mag je veel meer kleur erdoor gooien ! dan zul je zien dat hij veel sprekender word, 20 euro

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:35

PS : Ik zie dat dit de oude versie is, inmiddels heb ik een rechte horizon en is dat groene streepje linksonder weg :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:47

Tekening van Jack Sparrow. Pastel op 30x40. Mijn eerste mens ooit! :D

Afbeelding

En dan zal ik nu zelf even voorgaande gaan taxeren. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:15

Pag. 9

Marie16
Mooi gedaan! Het haar is misschien nog wat sprieterig, maar echt storend vind ik het niet. 45 euro?

LeonieL
Wat mij betreft mag er meer detail in de tekening, het is nu wat grof afgewerkt (bijv. de ogen e.d.)
Kleurgebruik vind ik wel al erg goed. 20 Euro?

aliesjeh
De eerste, 60 euro? Ik had er graag nog wat blauw en/of paars in gezien (in het paard). Nu is deze wat grauw. Toch vind ik 'm gaaf!

De tweede, 25/30 euro? Het hoofddoekje lijkt niet driedimensionaal, dat is wel jammer.

De derde, 40/45 euro? Als de kreukels en bobbels niet in het papier hadden gezeten.

__Karlijn__
40 euro?

_Bitje_
Ik vind het jammer van de 'rommelige' achtergrond. De neus lijkt ook wat scheef. Qua inkleuren vind ik wel dat je vooruit gaat!
20 euro.

lalunamyo
80 euro? Het is niet mijn stijl, maar vind het mooi en knap gemaakt (ik vind het echt iets om in ponypark slagharen op te hangen, gezien dat indianen thema :+ :D ).

Pag.10

koetje10
Ik vind het paard erg uit verhouding. Het rechteroor is veel te breed, en de twee lijnen die je aan de zijkant van de neus hebt lopen (over de hele lengte van het hoofd) zitten veel te ver naar beneden.
Qua inkleuren mag je zeker nog veel meer kleur gebruiken! 10 euro

Fnanne: 60 en 55 euro (de laatste is kleiner).

Tot zover mijn taxaties. Let op, ik ben geen expert. :D

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:07

Wuis, zou jij mijn tekening ook willen taxeren, je bent me vergeten. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:49

Ik ben 'm niet vergeten, ik vind alleen nog niet dat je hier echt een bepaald bedrag voor kunt betalen.
Ik vind het meer nog een beetje een 'oefenwerk'. :)

lalunamyo'n schilderij ben ik trouwens wel vergeten, oeps. Apart, maar erg leuk! Mooi om op te hangen in een ouderwetse boerderij. :j 60 euro?

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:52

Oh oke, dan kan je dat er toch bij zetten? Dat het geen geld waard is nog. Het is een taxatie topic, en als je zegt dat je er geen geld voor kan vragen is het ook geen probleem, maar dan weet ik dat tenminste! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:54

xkimmx schreef:
Oh oke, dan kan je dat er toch bij zetten? Dat het geen geld waard is nog. Het is een taxatie topic, en als je zegt dat je er geen geld voor kan vragen is het ook geen probleem, maar dan weet ik dat tenminste! ;)

Zal ik in het vervolg doen als ik iets tegen kom! :)
Ik had meerdere dingen overgeslagen hoor trouwens. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:29

Ik ga proberen ook wat meer actief mee te posten vanaf nu.

Digitale werken taxeer ik niet, dus die zul je tussen mijn taxaties niet terug vinden :)

Pagina 1:

Horseydude: Ik vind het top dat je met je eigen stijl steeds weer een leuk portret weet neer te zetten. Lieve uitstraling. 15 euro.

Casperzot: Mooie poging. Ik zou meer gaan letten op de anatomie, je vergeet hele spiergroepen :) Ook zou ik proberen dekkender te kleuren. 15 euro.

Wuis: De hond vind ik kwa kleurgebruik geweldig! Wat een uitstraling en diepte. De hals vind ik wel jammer, hij lijkt afgeraffeld. Mooie eerste poging :) 50 euro.

De kat: Goede eerste poging, het dier heeft een mooie uitstaling, toch doet hij mij heel geveegd aan. Jammer. 40 euro

De pauw: Prachtige kleuren, super gedetailleerd in de kop. Ik vind hem in de staart en de hals alleen wat plat. 60 euro.

Horse_Art: Prachtige beheersing van het grafiet. 60 euro

XxJustinexX: Goede poging. Probeer meer met kleur te werken en het dier zo meer diepte te geven. Ik zou er niks voor geven.

Rock: Prachtige kleuren, lekker dromerig. 10 euro

Kyno: Lekker knuffelig :+: Lieve uitstraling. Probeer wel te letten op je techniek, het is streperig en erg in vlakken. 20 euro

Alena: Heel mooi, zacht portret. Ik vind de verhoudingen ergens niet helemaal kloppen en de hals is slecht afgewerkt, maar die dingen vallen weg tegen je prachtige gebruik van grafiet wat betreft de beharing en de ogen die je heel erg goed hebt neergezet. 60 euro

Bokker88: Leuke tekening. Verhoudingen zijn top. Ik vind het jammer dat je niet optimaal gebruik hebt gemaakt van de mogelijkheden die grafiet biedt. Het oog ziet er heel goed uit. 20 euro.

Blackdancer: Zo, wat een uitstraling! Heel mooi gedaan. Ik zou zelf wat meer met donker en licht gaan werken, dat kan met grafiet zo mooi. 30 euro

Fnanne: Oh wat gaaf :+: Jij bent echt meester van het grafiet! 80 euro

Pagina 3:

Pebble: Pas op dat je niet krasserig gaat werken. Je hebt anatomisch een heel correcte pony neergezet, maar je laat het liggen op de uitwerking. Zonde. 15 euro

Red_Savage: Erg lugubere tekening. Mooi gebruik van techniek en alleen daarom al 60 euro waard.

Wuis: (Haflinger)Weer zo'n lief plaatje. Kleurgebruik vind ik echt super, heerlijk die lange manen. Weer vind ik het jammer dat je tekening erg geveegd lijkt. Ondergrond is erg gaaf! 60 euro

(Shetlander) Wat een leukerd! Gedurfd kleurgebruik, heerlijk neergezet, die wilde manen. 60 euro

(IJslander) Vind ik niet zo, helaas. Niet geheel mijn smaak met die volle achtergrond, weer lijkt het paardje erg geveegd. Desalniettemin, erg mooi gemaakt en imo toch wel 70 euro waard.

(Fries) Mooie attente uitstraling, een totaal ander werkje dan de rest. Gedurfd, leuk. 60 euro

Horseydude: Leuke tekening. Uitermate geschikt voor een kinderkamer/dagverblijf of zo. 15 euro

Saar: Wat een leuke beagle! Lieve oogjes en je bent niet bang om kleur te gebruiken. Ik zou graag meer wat schaduwwerking zien in het gezicht. 20 euro

_Bitje_: Gedurfde stijl! De haan springt er aan de ene kant uit, maar aan de andere kant ook niet, dit komt door de drukke achtergrond. De haan zelf heb je echt heel mooi gedaan, top dat oog! 30 euro

_Bitje_: Geweldig! Wat een leuke positie en gaaf gebruik van pastel! 40 euro

Koetje10: Aparte pose. Ik vind het persoonlijk erg zonde dat de helft van het hoofd wegvalt. Wel gedurfd, zo'n andere positie. Mooi gebruik van kleur. De bloemen vind ik te saai. 30 euro

Pagina 4:

Blackdancer: Prachtig! Wat een kleurcontrast! Bijna levensecht. 35 euro

Horse_Art: Het kan door de positie komen, maar ik vind dit werk niet zo sprekend als je vorige. Lieve, sprekende ogen. 40 euro

Mariska: Mooi nagetekend, jammer dat de foto's slecht zijn en de tekeningen geen eer aan doen. Ze lijken wel. 15 euro

Drafbalk: Wat een leuke compositie! De tijger kijkt zo heel mooi 'de wereld' in. Het enige wat ik jammer vind, is dat je kwa zwart/wit tinten erg in het grijze blijft zitten. Durf zwart echt zwart te maken. 25 euro

Pagina 5:

Wuis: Vergeleken met de leeuw vind ik het paard heel flets, het oogt weer heel geveegd. De leeuw vind ik echt prachtig, wat een koning! Paard: 35, Leeuw 80

RicardoOpa: Apart. Meer kan ik er niet over zeggen. 50 euro

Su_Cr_Cheese: Michael :+: Cartoonachtig neergezet. Mooi gedaan, je laat zijn sterke punten (ogen) echt naar voren komen. 50 euro

Malenka: Prachtig werk! Ik vind dat je de techniek echt enorm goed beheerst en prachtig gebruik weet te maken van de mogelijkheden van acryl. 500 euro

Amanda: Apart. Alle drie. Je neemt wel erg veel ruimte om het dier heen, zelf vind ik dat storend. De werken zijn wel gedetailleerd, mooi gedaan. 15 euro

Oliebeer: Wat een mooie uitstraling heb je verkregen met die combinaties! Het lijf is echt prachtig, het hoofd vind ik te grof en klopt imo niet helemaal. Deze manier van werken zo ik graag meer van zien! 80 euro

Pagina 7:

Wendyoost: Mooie, zachte tekening. Jammer dat de tekening zo geveegd lijkt, het oog mist 'leven'. De manen heb je prachtig gedaan. 35 euro

Zo vind ik het wel even genoeg voor vandaag. De volgende keer zal ik verdergaan met de rest (hoop ik).

Ik ben geen ervaren taxateur, ik ga met taxeren vooral af op hoe ik een techniek zou gebruikt zou willen zien, hoe de kleur is gebruikt, hoe de schaduwen gecreëerd zijn en in hoeverre het gehele plaatje in mijn smaak past. Het aantal uren werk zijn voor mij minder relevant, 40 uur werk staat niet garant voor een prachtig resultaat, net als 3 uur werk geen prut hoeft te zijn Om even een antwoord te geven op een aantal vragen van enkele pagina's terug :D
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 08-06-10 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:31

Afbeelding

Mochello, kleurpotlood op fotokarton. A4 formaat, ongeveer 8 uur werk.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:34

Ongelofelijk! :oo
€60,-!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:31

Zo, de resterende pagina's ook getaxeerd :)

Pagina 7:

Ninajojo: Heel apart. De 'leeuw' doet mij Chinees aan. Leuk bedacht, leuke uitwerking. 40 euro

Wuis: Niet een van je betere tekeningen. De verhoudingen lijken niet te kloppen, ik vind hem slordig, ik haal Zenyatta er niet uit. Ik vind de contrasten met de achtergrond daarentegen wel super! 25 euro

Horseydude: Aparte tekening weer. Mijn smaak niet, maar zoals in mijn vorige commentaar, ik vind ze erg geschikt voor de kinderkamer o.i.d. 25 euro

Pagina 8:

Oliebeer: Ik vind het hoofd mooi gelukt. Ik houd wel van die losse stijl die je hebt neergezet. De schouder valt me erg tegen, het is een donker vlak zonder echte structuur. Ik zou die graag verbeterd zien :) Voor nu 25 euro

astridjhu: Beide paarden leuk neergezet, ze kijken interessant de wereld in, om het zo maar te zeggen. De manen vind ik in beide tekeningen echt een minpunt, bij de laatste zijn het zwarte vlakken, zonde. De ogen heb je mooi te pakken. 30 euro voor de eerste, 40 voor de tweede.

Wuis: Leuke uitstraling weer. Ik vind dat je lekker zacht met het pastel werkt, het oog ziet er erg lief uit. De kaak vind ik te bol en de schouder vind ik ook niet helemaal mooi uitgewerkt. Ik vind je kleurgebruik tof, lekker veel kleur! 50 euro

Koetje10: Wat een poppeke, altijd schattig, een pup. De neus lijkt mij te breed, waardoor de verhoudingen wat wegvallen. Je kleurt wel mooi, het zou iets dekkender mogen imo. De rimpels heb je mooi neergezet! 15 euro

xDonja: Ik weet het niet, hij komt erg plat over op mij, terwijl grafiet mooi de mogelijkheid biedt diepte aan te brengen. De ogen vind ik doods aandoen. Wel vind ik de verhoudingen mooi, op het afgeplatte hoofd na. Hij heeft een lekker bekkie. 10 euro

Lovelangela: Wat een mooi oog! dat blauwe heb je erg mooi neergezet, lekkere vragende blik ook. Het voor ons rechter oog vind ik iets minder. Ik vind bepaalde delen van het haar mooi neergezet, jammer dat je dat in de witte stukken niet echt hebt doorgezet. 20 euro

Pagina 9:

Heatfield: Jammer dat je zo licht gekleurd hebt (of het ligt aan de foto's) dat er details wegvallen en dat je het plaatje een beetje moet 'ontcijferen'. De appeltjes op het paard vind ik erg leuk gedaan en de verhoudingen vind ik ook mooi, echt een quarter :) 20 euro

LeoniL: Leuk kleurgebruik. Jammer dat de tekening achter glas zit, dat vertekent. De verhoudingen van het linker paard kloppen niet helemaal, het hoofd doet raar aan en ik kom in de knup met de benen :o Zelfde geldt voor het linker paard. Al met al leuke zachte tekening, ga zo door! 30 euro

Mariskalove: De verhoudingen kloppen niet, ook teken je nog behoorlijk krasserig met weinig oog voor detail. Je kan vooral verbeteren op verhoudingen en je manier van inkleuren. Kijk goed naar andere grafiettekenaars in bijvoorbeeld dit topic, daar kan je veel van leren :) Voor nu vind ik het niks waard.

aliesjeh: olieverfschilderij: Wat een kracht straalt het paard uit! Ik vind dat je een mooie combi hebt gemaakt tussen achtergrond en paard. Hoewel dit helemaal mijn stijl niet is, zou ik deze graag aan mijn muur hangen. 60 euro

Jack Sparrow: Mooi. Echt heel mooi. Echt Jack, al zie je vooral uit de aankleding. De ogen zijn geweldig, maar de gelaatstrekken en dan vooral de mond kloppen imo niet helemaal met Johnny's mond. Ik vind dat je prachtig tekent met grafiet! Echt top! 80 euro

Pastel: Mooi kleurgebruik, het oog is prachtig. Ik vind het heel jammer dat er geen vacht structuur te zien is. 50 euro

Karlijn: Wat een leuk schilderij. Lekker sfeertje hangt eromheen. Aparte stijl van schilderen, ik vind het wat hebben. Ik mis een beetje diepte. 80 euro

_Bitje_: Het eerste wat me opvalt is de slordige achtergrond. Jammer, doet afbreuk aan het geheel. Ook lijkt de neus van het paard niet helemaal te kloppen en heb je volgens mij met je hand per ongeluk over de tekening geveegd want ik zie vlekken op plaatsen waar ze niet horen (denk ik (hals en halster)). Het dier heeft een lieve uitstraling, maar ik heb betere werken van je gezien :) 20 euro

lalunamyo: Heel apart. Dit heb ik nog niet vaak gezien! Wat een wijze uitstraling heeft de indiaan zeg, super. Zelf is dit totaal niet mijn smaak, maar ik vind het heel mooi geschilderd. 80 euro

Pagina 10:

Heathfield: Ik weet dat het Bella en Edward zijn, maar alleen door de overbekende positie. De verhoudingen kloppen niet en je tekent ook niet dekkend, dat is erg jammer en doet af aan de kwaliteit. Alleen de ogen vind ik redelijk, maar ze missen levendigheid. Bij bepaalde delen van het haar van Bella ben je goed op weg. Ik vind het geen geld waard, sorry.

Koetje10: Mooi dekkend getekend, probeer nu meer kleur, diepte en details toe te voegen en let op de verhoudingen, ik heb de foto die bij de tekening hoort bekeken en als je zelf goed kijkt zie je dat de verhoudingen inderdaad niet helemaal kloppen. Ik denk voor nu zo'n 10 euro

xKimmx: Jammer dat je die zwarte omlijning hebt getekend, zo lijkt het meer een kleurplaat dan een tekening. Ook vind ik de gebruik van het grafiet niet zo mooi, maar dat is ook smaak. Ik zou meer op schaduwwerking gaan letten. Voor nu 10 euro

Fnanne: Tja, wat kan ik zeggen... Zoals ik al eerder zei, echt koningin van het grafiet! Ik vind je egale manier van inkleuren echt geweldig! Die uitstraling die je weet te pakken en het neerzetten van de manen, super. Ja, vooral het eerste werk, ik vind ze geweldig! Eerste portret: 200, tweede portret 180

lalunamyo: Geweldig! Dit vind ik ontzettend gaaf. Lekkere ouderwetse uitstraling. Ja, dit is wel een stijl waar ik wat mee kan qua waardering. Ik vind de lucht erg mooi gedaan en het paard en de koets, wauw! Mooie details zitten er ook in en het feit dat je het hout erdoorheen ziet op sommige plaatsen, vind ik alleen maar meer sfeer toevoegen. 120 euro

Wuis: Mooi. Jack is herkenbaar, maar imo meer omdat de aankleding zo duidelijk Jack is. Qua gezicht vind ik het moeilijk Johnny eruit te halen. Ook vind ik het gezicht heel vlak aandoen. Het haar en de dreads vind ik erg gaaf en de ogen zijn erg sprekend. Voor een eerste mens ooit niks meer dan respect, ik kan het helemaal niet, haha :P 50 euro

Zo, nu ben ik weer helemaal bij. Ik ben benieuwd naar de komende tekeningen, er zit hier echt enorm veel talent!

@ xKimmx, bedankt voor je taxatie. Zou je misschien kunnen vertellen wat je mooi/minder mooi vindt? Daar heb ik ook wat aan :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:46

Ik vind het heel erg mooi hoe je het licht en alles hebt gedaan. Hij is ook zooo aaibaar! Vind alleen de aderen wat té opvallend. Maar zal vast wel op de voorbeeldfoto ook zijn. Voor de rest weet ik echt niks te bedenken, hij is echt gewoon bijna perfect!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:32

Pagina 7:
Wendyoost: qua kleur wel wat saai. 25 euro.
ninajojo: heb echt geen idee wat je hiervoor kunt vragen.. hetzelfde voor je tweede schilderij.
Wuis: 25 euro voor A4.
Horseydude: hier kun je niks voor vragen denk ik.
Femkeroosje: hetzelfde als hierboven.

Pagina 8:
Oliebeer: Netjes getekend maar ik mis wat.. 20 euro.
astridjhu: Hm, jouw stijl spreekt mij niet zo aan. Wel leuk dat je zo'n herkenbare stijl hebt. 20 euro en 30 euro.
Wuis: erg nette tekening! Mooie kleuren ook. 45 euro.
koetje10: Mooi hoor! 35 euro voor A4.
xDonja: Ik vind de tekening wat saai ingekleurd. 10 euro.
Lovalanga: 15 euro omdat ie zo klein is. Maar netjes getekend!

Pagina 9:
marie16: erg mooi. Maar ik zou niet weten wat je hiervoor zou kunnen vragen..
heathfield: nog teveel een schets om er echt geld voor te vragen. Maar toch: 10 euro.
LeonieL: Goed met kleur gewerkt! Maar de verhoudingen kloppen niet helemaal. 10 euro.
Mariskalover: hier kun je nog niks voor vragen. Let op de verhoudingen en op hoe je inkleurt. Het is nogal krasserig.
aliesjeh: olieverf 40x50 -> 60 euro. Grafiet op A3 -> 60 euro. Pastel op A3 -> 50 euro. Ik vind je het beste met grafiet :)
_Karlijn_: fijn dat je er zoveel voor gekregen hebt. Ik schatte hem wel wat lager. Maar ik hou ook niet zo van die stijl.
Bitje_: Beetje zonde van de achtergrond. Je kunt beter de volgende keer blauw papier pakken. 10 euro.
lalunamyo: Ik ben fan van jou werk! 200 euro.

Pagina 10:
heathfield: 10 euro. Zag in je topic dat je al wat verbeterd had. Erg goed. Maar om er geld voor te kunnen vragen moeten de verhoudingen etc ook beter kloppen.
Koetje10: je tekening komt wat saai over omdat het kleur mist. Dus durf meer met kleur te werken! Verder netjes getekend. 20 euro.
xkimmx: Hm, ik vind 'm wat te grof getekend. Dit is ook kwestie van smaak natuurlijk maar ik schat de tekening daarom op 10 euro.
Fnanne: Jij levert echt kwaliteit werk. Waarschijnlijk zit ik nog veel te laag maar voor A3 kun je makkelijk 150 euro vragen. En voor A4 80 euro.
lalunamyo: wauw! Geweldig werk zeg :D 200 euro!
Wuis: Erg goed voor je eerste keer een mens tekenen! Toch om in opdracht mensen te tekenen moeten ze wel beter gaan lijken. Voor nu 20 euro.
_San87_ : Mooi werk! 50 euro.

Mijn bijdrage :)
Afbeelding
Op A4 met kleurpotlood. Ongeveer 10 uur werk.