Die zwarte ballen kun je bij verschillende watersportzaken kopen. Alleen noemen ze het dan "fenders"
Jannepauli
Geplaatst: 09-07-09 13:07
ja, of 'stootwillen'....... maar daar heb ik tot nu toe alleen nog maar langwerpige gezien en die lijken niet echt op een paardenkont!
(mocht iemand een linkje hebben van een botenzaak met ronde zwarte fenders, dan graag!!)
vivana
Geplaatst: 09-07-09 13:12
Hey mooi uitgevonden!
Wij hebben 2 orginele staan en ik moet zeggen dat ze dit jaar nog maar weinig effect hebbn gegeven.....Paarden moeten van elende naar binnen omdat ze anders dood gestoken worden...
De val moet werken in een straal van 500mtr deze 2 paarden lopen er rondomheen dus in princype zou dit zeker niet moeten kunnen toch?!
I love de dazenval, wat een uitvinding !! ( maar dan wel zelf gemaakt)
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 09-07-09 15:24
Ik heb een spuitbus Motip High Gloss Black, acryllak, en die droogt en spuit uitstekend. Wel een bus van 11 euro, maar goede lak is altijd duurder. Had toevallig ook bij de Action gekeken, maar zag alleen maar spuitbussen met mat zwart. Bovendien wist ik al dat de spuitbussen van de Action slecht droogden. Je kunt beter naar een doe het zelf zaak gaan en wat betere lak kopen.
Vivana, het ligt er misschien aan hoe de omgeving is? Ik zou ze dan verplaatsen en zo testen of ze op andere plekken wel dazen vangen.
ElCid
Geplaatst: 09-07-09 15:54
Heel fijn deze uitleg. Ik ga van de week ook aan de slag, dan heb ik vakantie. De paarden worden hier bij tijd en wijle opgevreten en die rotbeest hebben mij ook al te pakken gehad! Hoog tijd voor actie en op de omschreven manier moet het gaan lukken!
Mijn bal hing nog op stal (daar had ik hem gespoten en kon ik ´em goed laten drogen) en vandaag heb ik het net meegenomen en de bal er onder gehangen. Alleen had ik mijn digi vergeten voor de foto´s . Die houden jullie dus nog tegoed !
Kaatje
Geplaatst: 09-07-09 19:54
Het 1e probleem is er al ; ik krijg de skippybal niet opgepompt
ik heb het eerste laagje weer gespoten, hopelijk droogt deze verf wel. heb een heeel dun laagje gedaan.
Ruga
Geplaatst: 09-07-09 20:30
Kaatje schreef:
Het 1e probleem is er al ; ik krijg de skippybal niet opgepompt
Heb je een gewoon rietje in huis? Daarmee gaat het ook Ps: je moet die dop die er in zit er wel eerst uit trekken
Lizz
Geplaatst: 09-07-09 20:56
Wat een creabea's
Ik heb ook eens zitten nadenken over de bovenkant. Dus een handig systeem om je val te kunnen legen. Ik moest direct denken aan die grote potten gel (zoiets: http://www.medisportive.nl/webshop/imag ... %20gel.jpg) Dan moet je er wel handig een gat in de deksel kunnen maken.
Oja skippybal oppompen doe je met een luchtbeddenpomp
Kaatje
Geplaatst: 09-07-09 21:01
Een rietje? en dan blazen ? luchtbedpomp heb ik ook niet ik heb zo'n ingebouwde pomp in mijn enige luchtbed. Komt wel goed, ik ga een voetbalpomp lenen. Bedankt voor t meedenken.
Ruga
Geplaatst: 09-07-09 21:48
Zo, vandaag mijn tweede exemplaar in mekaar gezet De eerste is vorig jaar jammerlijk ten hemel gestegen (letterlijk).
- Plankje: afval ergens opgeraapt - Wat vijsjes en touwtje - Emmertje vijvervissenvoer: recyclage emmertje met deksel - Tape: Tesa extra power had ik nog - Stukje afvoerbuis: leve de verbouwing
Eindresultaat, best stevig http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-X3TJNE3R.jpg De spuitbus vernis heb ik gebruikt om alles, tape, gaas, plankje enz..een dikke laag te geven en het geheel wat waterbestendiger te maken. De bal komt aan het touwtje in de gaas.
Ja, dat zilver is een hele stevige tape, met weefsel er in. De bamboe stokken zitten door vier schuin geboorde gaten in het plankje. Ze zitten van zichzelf redelijk klem, maar ik heb er voor de veiligheid nog een stukje tape onder gedaan.
Kaatje
Geplaatst: 09-07-09 22:23
Slim, en netjes gedaan.dat stukje afvoerbuis is ook een mooie oplossing. hangt de bal ook aan t plankje? Ik ga je naapen
Sterre
Geplaatst: 09-07-09 22:30
Bandida, dat ziet er ook goed uit ! Hoe heb jij het gaas bevestigd aan het plankje; gelijmt of met spijkertjes vanst gezet oid? Dat zilvertape is ook een goed idee! Ik heb nog gaas over én een hoepel (moet alleen nog een bal kopen ) en had al bedacht dat ik een tweede dazenvanger zou kunnen maken. Dat zilvertape ziet er idd stevig uit.
Ruga
Geplaatst: 09-07-09 22:33
Ik heb een ring gezaagd uit een ander stuk van dat plankje en het daar onder vast geschroefd. Ja de bal komt ook aan het plankje, daar waar nu het touwtje hangt. Dat zit door twee gaatjes die ik geboord had, en zo kan je met dat touwtje de hoogte van de bal afstellen. Nu nog iets verzinnen om hem aan de grond te verankeren.
Kaatje
Geplaatst: 09-07-09 22:57
Goh, ik snap het helemaal.perfect uitgelegd, bedankt.
Citaat:
Nu nog iets verzinnen om hem aan de grond te verankeren.
Daar liep ik ook al over te piekeren hij waait zo weg, betonnen voetjes?