[VER] What shall we do?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LaUrOssssss

Re: [VER] What shall we do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 00:12

leuk stuk weer :D
en weer zo een clifhanger :D

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 06:59

Netjes stuk weer meiden.
:D
eigenwijze casey

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:08

Nog steeds goed om te horen dat het leuk is (blijft)!
en ja, het moet natuurlijk wel nog even spannend blijven he.. ;)

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:56

argh spanneennnddd :D

1 opmerking:
'of je doet mee of je doet niet mee' zou vlotter klinken als je het zet als 'of je meedoet of niet'.

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:58

Wat een geweldig spannend stuk weer... Toppie !

_vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:46

super stuk weer!!

mywiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:07

Mooi stuk! wanneer komt het volgende stuk ? (A) :o

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:12

Ik vind het ook weer erg mooi geschreven, iets meer Abigail, maar eerst was er juist weer iets meer Casey. Loopt netjes op.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:44

Bedankt voor de complimenten!

Het komt elk weekend, dus waarschijnlijk zondag.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:23

Ik plaats het deze keer voor Jeltien, want zij is er dit weekend niet.
We zijn weer benieuwd wat jullier ervan vinden.

Citaat:
Abbigail

Eindelijk is alles voorbij. Die kerel hoef ik nooit meer te zien gelukkig. Ik glimlach even naar Frederiek en draai me daarna om naar de auto. Nathaniel houdt de deur open, maar hij kijkt mij niet aan. Volgens mij is hij echt heel erg boos op mij. Wanneer ik erin zit gaat hij naast me zitten en geeft de chauffeur de opdracht om weg te rijden. “Casey…” Voordat ik klaar ben zegt hij nors: “Die worden met een andere auto opgehaald. Heb ik geregeld.” “Waarom?” Kwaad draait hij zich naar mij om. “Nou moet jij eens goed luisteren. Je had nooit naar buiten mogen gaan met die kerel. Weet je hoe gevaarlijk hij wel is. Je stond er echt alleen voor buiten. Wij kunnen je niet helpen als je niet luistert. Ik kijk hem aan. “Ik wilde echt even frisse lucht. Maar hij werd van kwaad tot erger en..” “Dat hoor je te weten. Je hoort op save te spelen en je kan niet zomaar doen waar je zin in hebt.” Ik weet dat Nathaniel daarin gelijk heeft. “Sorry.”
“Je gaf hem seintjes dat hij… weet ik veel. Je ging te ver. Een beetje hoort, maar… ” Ik trek een wenbrauw omhoog. Zo veel deed ik toch niet?
“Het was niet echt. Wilde je dat hij weg zou lopen? Hij hield alles in de gaten.” “Nee, maar ik..” Begint Nathaniel weer. “Was ongerust?” maak ik zijn zin af. “Ja.” Ik zie dat hij verlegen zijn hoofd afwendt en glimlach. “Het spijt me.” Zeg ik nog een keer rustig. “Je hebt ook wel gelijk.” Er valt een stilte en nu pas begin ik te merken hoe stressvol het was hem bezig te houden. “Het spijt mij voor mijn reactie.” Zegt Nathaniel eindelijk. “Je moet natuurlijk ook wel zo erop in spelen.” “Ach is goed. Snap het wel.” Mompel ik zachtjes. Nathaniel draait zich naar mij en zijn blik blijft een tijdje op mij rusten. “Je hebt het heel goed gedaan.” “Ik snap echt niet waarom hij naar mij toekwam. Er waren zoveel vrouwen..” “Ik snap het wel. Je bent interessant. Iedereen is heel open, wil aan hem vertellen hoe leuk ze zijn. Jij hield je afstandig en toch weet je wat je wilt en bent niet verlegen. En je hebt zelf niet door hoe indringend je kan kijken. Je luistert echt, bent slim..” Nu is het mijn beurt om verlegen weg te kijken. “Ohja en heb ik al gezegd hoe fantastisch je eruit ziet? Nou, dan zal ik het nu zeggen. Je ziet er echt geweldig uit, echt een plaatje!” “Eh… dankje. Denk ik.” Mompel ik terug. “Maar het valt allemaal..” “Helemaal niet mee. Als ik iets zeg meen ik het en is het zo. Accepteer het maar.” Grinnikt Nathaniel. Dan kijk ik hem recht in zijn ogen aan. “Nou, jij mag er zeker ook wezen hoor!” Terwijl we elkaar een tijdje blijven aankijken stopt de auto en gaat de deur open. Beide schrikken we op. “We zijn aangekomen op plaats van bestemming.” Zegt de chauffeur rustig. Maar in zijn ogen zie ik glinsteringen. Wanneer we uitgestapt zijn zie ik Nathaniel naar de man knipogen. “Bedankt!” Zeg ik vrolijk en nu krijg ik een verbaasde blik terug. Ja, het mag zijn werk wel zijn, maar bedanken kan geen kwaad! “Graag gedaan!” Zegt hij vrolijk. Ik schiet in de lach en ook Nathaniel moet lachen. “We zien je straks.” Niet begrijpend kijk ik hem aan. Maar zonder wat te zeggen, pakt Nathaniel mijn hand en leid mij door het donker een pad af. Dan staat hij plots stil, waardoor ik tegen hem aanbots. “Auw.” Mompel ik. Maar dan word ik stil. Het viel mij wel op dat we naar boven waren gelopen, maar had dit niet verwacht. De plek wordt opgelicht door de maan die helder in de lucht zweeft. Er omheen zijn er duizenden sterren te zien. Als ik voor mij kijk zie ik kleine golfjes rollen over het strand. Het water is oneindig. Overdag vind ik de zee al heerlijk, maar dit slaat alles. Verwonderd loop ik achter Nathaniel aan die mij naar beneden leid. Dan zie ik in de verte een paar kaarsen staan daartussen ligt een kleed. Ik glimlach. Dit is echt geweldig!

Terwijl wij zo een tijdje aan het genieten zijn krijgt Nathaniel een telefoontje. Hij neemt op en loopt een stukje weg. Ik, zo nieuwsgierig als ik ben, probeer het gesprek te volgen.
“Ze is niet meer terug gekomen? Je zou dat regelen! Nee ze weet van niets, ik heb niets gezegd. Ja, hallo… Wat voor cijfers? Oké, we komen naar huis. Ja, tot zo.” Wanneer Nathaniel terug komt kijk ik hem vragend aan. “We moeten terug naar huis.” Ondertussen sta ik ook op en voordat hij de spullen kan pakken ga ik voor hem staan. “Je hebt gelogen?!” Hij zegt niets. “Hoe kun je dat nou doen? We hadden haar moeten helpen! Dat doe je toch niet.” Langzaam word ik kwader en kwader. “Ik wilde je niet…” “Hou op zeg! Waar is ze nu?” “Dat weet ik niet.” Voordat Nathaniel alles bij elkaar heeft gezocht loop ik terug naar de auto. Hoe kan hij dat maken?! Je hoort dit te zeggen. Ik had een hartstikke leuke avond, terwijl zij…. Wie weet wat er met haar gebeurd is? Hoe konden zij dit maken!
Vlak nadat ik in de auto zit komt ook Nathaniel. Snel ruimt hij de spullen op en gaat achter het stuur zitten. Ik kijk naar buiten en blijf daar ook kijken wanneer hij even naar mij kijkt. “We hebben een keer een bericht gehad.” Snel kijk ik hem aan. “We weten niet wat het betekend.” Zegt hij vlug en geeft mij de telefoon. Ik zoek het bericht op die Casey heeft gestuurd en bekijk het.

Casey
Gestuurd om 00.56
252611

Ik denk even na. Het kan geen stad of iets dergelijks zijn. Natuurljk dat is het! Het apparaat waarmee ik Casey wel 100x mee moest helpen. Het is haar gelukt!
Ondertussen zijn we terug gekomen bij ons huis, het gebouw waar wij ondertussen al maanden trainen. Nathaniel stapt uit en ik doe dit ook. Ondertussen is Justin ook al naar buiten gelopen. “Hoe kunnen jullie dat nou niet snappen! Weten jullie dat apparaat waar Casey het zo moeilijk mee had? Ik heb het wel 100x met haar gedaan. Kom op zoek het snel op!” Roep ik. Geschrokken kijken de jongens om. Justin kijkt kwaad. “Natuurlijk!” Snel haalt hij het apparaat tevoorschijn en zet de cijfers erin. Ondertussen pak ik de sleutels van Nathaniel af. “Had het mij even eerder verteld.” Sis ik woedend. Voordat Nathaniel een weerwoord kan geven, doe ik de deur van de auto dicht en hem op slot. “Abbigail, kom eruit nu!” Ik schud kwaad mijn hoofd. Als jullie er zo lang over moeten doen kan ik het beter in mijn eentje. Denk ik bij mezelf. Ik start de auto en rijd met piepende banden weg.

De jongens staren de auto achterna. Hoe kon dit gebeuren? Alles, maar dan ook alles dreigt in het water te vallen. De opdracht, de training, alles! Dit is niet zomaar een opdracht. Dit is de harde werkelijkheid waarin ze zich bevinden. Niet alleen de meiden, maar ook zijzelf. Ze moeten hulp inschakelen. George is hun enige hoop. Maar wat zal hij zeggen? Zullen ze elkaar ooit nog zien hierna? Zou alles afgelopen zijn? Zouden ze de meiden nog wel mogen trainen? Nee, daar mogen ze niet aan denken. Het gaat nu om de meiden, ze moeten er veilig uit zien te komen. Ze moeten George wel inschakelen. Hij weet wat hij moet doen, waarin zijzelf in tekort geschoten zijn. Zij zijn gefaald en hebben hulp nodig en wel direct.
De jongens denken beide hetzelfde en weten ook wat ze te doen staat. Er is geen tijd meer te verliezen. Justin kijkt Nathaniel vragend aan en Nathaniel knikt. Dan loopt Justin naar binnen en draait het nummer wat hij nog nooit heeft gedraaid. Tot nu toe liep altijd alles goed, tot deze meiden kwamen. Nadat de telefoon een paar keer is overgegaan wordt er aan de andere kant opgenomen. “George.” Zegt de stem kort en krachtig. Justin doet zijn ogen dicht, maar na een korte stilte legt hij alles uit….

Nathaniel kijkt in de verte maar ziet niets. Hoe heeft hij zo stom kunnen zijn? Was het wel slim om de meiden zo’n taak te geven? Hij dacht echt dat ze er klaar voor waren. Waren ze dat? Had hij het Abbigail eerder moeten vertellen over Casey? Was het dom geweest dat hij ervoor had gezorgd dat Abbigail niet had gehoord waar Casey mee bezig was? Hij was blij geweest dat in ieder geval een van hun niet in gevaar was. Maar nu weet hij beter. “Ik vergeef het mezelf nooit.” Mompelt hij zachtjes in zichzelf.
Dan hoort hij de deur naar buiten opengaan. Justin komt naar buiten en zijn gelaatsuitdrukking verteld niet veel goeds. “We moeten op kantoor komen, we mogen niets doen.” Zegt hij zachtjes. Nathaniel knikt en Justin gaat somber verder. “Wanneer we dat wel doen zullen de consequenties nog veel groter zijn.”

Jeltien en Daniëlle

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:13

Oohh wat spannend. Kan er deze week niet tussendoor ook een stuk geplaatst??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:36

Wat een enorme cliffhanger.. goede spanningsopbouw, echt, ik zit mezelf op te vreten.. :=

Ik hoop wel dat ze elkaar nog zien, ik kan het niet uitstaan dat er nog geen zoen is geweest tussen Abbigail en Nathaniel, zeker niet na de 'romance evening' en jaloerse Nathaniel van daarnet :=

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:22

Haha, erg leuk om te horen.
We moeten even kijken, ik ben deze week best druk dus ik kan niet snel tussendoor wat plaatsen.... een hele kleine kans..
Maar ik denk zelf dat het gewoon volgend weekend wordt.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:38

Leuk stuk, alhoewel ik de zinsopbouw hier en daar toch niet zo lekker vind lopen,
zal het straks nog eens nalopen heb hem namelijk gisteravond al gelezen.

_vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:04

Unwritten schreef:
Ik hoop wel dat ze elkaar nog zien, ik kan het niet uitstaan dat er nog geen zoen is geweest tussen Abbigail en Nathaniel, zeker niet na de 'romance evening' en jaloerse Nathaniel van daarnet :=

hier nog 1 !!

maar het blijven super stukken! :))

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:05

Bedankt _Vito.
Toushie: dat kan wel kloppen, we hebben het niet van elkaar overgekeken. Er zit dan vaak wat meer foutjes in de zinnen. We zullen het zelf ook nog even doorlezen.

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:33

Ik heb alles in een keer gelezen, echt heel leuk geschreven!

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:14

Nieuw stuk het is zondag hoor !! :D

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:15

ik wacht ook :D

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 21:13

nou genoeg gewacht dan maar ;)

Citaat:
Casey

Zonder aarzelen leg ik mijn geweer op de slaap van de piloot. Ik zie hem verstijven van het koele ijzer op zijn slaap. “Gebruik de schietstoel.” Zeg ik, intussen haalt de copiloot naar mij uit, maar ik sla zijn hand weg en richt dan even het geweer op hem. “Geen geintje! Ik doe jullie liever niets aan.” “Ben je helemaal gek geworden. Je zult neerstorten met het vliegtuig!” probeert de piloot, maar ik richt het geweer op hem. “Gek? Ja, denk het wel. Willen jullie uitproberen hoe gek?” Nog steeds krijg ik geen reactie. Bah, dit gaat iets minder makkelijk dan ik mij had voorgesteld. Even krijg ik een denkbeeldige ingeving van mij die heldhaftig naar binnen komt vallen. Nou ja, dan maar op een minder heldhaftige manier. Met een oorverdovend geluid klinkt het schot. Even ben ik stil, dan wordt er naast mij een knop in gedrukt en de copiloot schiet het vliegtuig uit. Even kijk ik naar de piloot, die niet zo besluitvaardig is. Met grote ogen kijkt hij naar het gat dat in zijn paneel zit. Allemaal lichtjes zijn gaan knipperen en overal hoor ik piepende geluidjes. “Wil je dat het met jou net zo afloopt?” zeg ik dreigend en dan schiet ook hij de lucht in. Even blaas ik wijs, over de loop van het pistool. Dat klusje is geklaard. Ineens beginnen de piepjes nog harder te klinken en ik hoor de motor vreemde geluiden maken. De neus van het vliegtuig begint te dalen. Help, ik moet er ook nog uit! Denk ik geschrokken en kijk vlug om mij heen. Intussen word ik uit evenwicht getrokken. Ik moet hier nu echt heel snel uit. Terwijl ik mij vasthoud aan de muren vlucht ik zo snel mogelijk weer het ruim in. Het vliegtuig begint steeds meer vaart te maken en mijn hart klopt in mijn keel. Ik zie een parachute en graai deze mee. Dan zie ik een deur, even moet ik kracht zetten, maar dan schuift de deur open. Zonder verder echt na te denken, spring ik het vliegtuig uit. Een klein stukje val ik naar beneden. Vlug kijk ik even omhoog, dan ding moet ik natuurlijk ook niet op mijn hoofd krijgen! Zodra ik het kan laat ik mijn parachute los en zie dat ik al vlak boven het water ben. Net op tijd weet de parachute boven mij mijn val te breken, als ik met een klap in het water val. Ik voel mijzelf gewoon helemaal licht in mijn hoofd worden. Oke, nu moet je bij blijven Casey! Ik moet mezelf dwingen om mijn ogen open te doen, terwijl ik het water in zak. Steeds dieper en dieper. Met mijn laatste krachten zet ik mijn benen en armen in beweging. Ik moet lucht zien te krijgen, maar terwijl ik zwem, raak ik verstrikt in de touwen van de parachute. Krampachtig en in paniek probeer ik omhoog te zwemmen, maar de touwen snoeren mij steeds meer vast en het duurt niet lang of ik zit helemaal vast. Ik begin te zinken en in paniek probeer ik mijzelf nog los te wurmen maar het lukt niet.

Abbigail

Bij de haven spring ik uit de auto en laat hem ergens staan op de kade. Geen tijd om een parkeerplek te vinden. Ik moet Casey helpen. Rennend ga ik over de kade, terwijl ik zoek naar iets wat mij het water snel op kan brengen. Ineens zie ik een klein speedbootje liggen. Perfect! Zonder aarzelen spring ik erin. Ik hoor iemand vaag iets roepen, maar ik weet dat die nog een eindje bij mij vandaan is. Snel gooi ik de touwen los, waarmee het ding vast ligt. Ik trek een klepje open, waarachter allemaal draadjes zitten. Snel knip ik er twee los en verbind een paar draadjes. Dan geef ik gas en de motor slaat aan. Oh, de jongens kunnen trots zijn! Denk ik tevreden en vlieg dan het water over. Eerst ga ik nog niet zo hard, maar zodra ik de haven uit ben, voer ik het gas op. Het bootje klapt af en toe op het water van de snelheid. Intussen grabbel ik naar het apparaatje en kijk op het schermpje. Oke, een beetje Noordoost aanhouden en dan alles wat vreemd is in de gaten houden.

De tranen glijden intussen over mijn wangen door de hoge snelheid. Ineens valt mijn blik op een vliegtuig in de lucht. Even lijkt er niets bijzonder te zijn, maar dan begint het ding zich wat onstabieler te bewegen. Ik zie hoe het vliegtuig begint neer te storten. Zoekend kijk ik om iets te ontdekken wat duidt op Casey, afgezien van het neerstortende vliegtuig. Dat zal zij wel veroorzaakt hebben. Ik zie hoe de piloot en de copiloot met de schietstoel het vliegtuig verlaten, maar waar is Casey? Nog steeds ga ik met vol gas over het water, dan ineens zie ik hoe een stipje het vliegtuig uitspringt. Die is veel te dicht boven het water! Er klapt een parachute open, maar nog geen seconde later klapt de persoon op het water. Dat moet Casey wel zijn! Een ander zou zoiets wel wat slimmer aanpakken. Met mijn gas vol open, schiet ik op de plaats waar ik de kleuren van de parachute op het water zie af. Het ding is nog maar amper tot stilstand gekomen of ik spring al over boort. Intussen graai ik naar een mes, wat ik bij mij heb. Die kan nog wel eens van pas komen. Snel schiet ik onderwater en zwem naar de parachute. Even haal ik diep adem en duik onder. Zoekend kijk ik om mij heen en zie dan een silhouet in het water. Het spartelt wat, maar ziet vast in de touwen. Zo snel als ik kan, zwem ik er naartoe. Het eerste het beste touw wat ik tegenkom snijd ik los. Dan ben ik bij Casey en zonder haar te laten weten dat ik er ben, snijd ik de touwen door. Het duurt niet lang of ze is los, maar ze is duidelijk niet meer bij bewustzijn dus grijp ik haar vast en trek haar omhoog. Intussen begint mijn eigen adem op te raken. Gelukkig zijn we niet diep onder water en happend naar adem kom ik boven. Zoekend kijk ik om mij heen, waar is de speedboot? Als ik hem zie liggen, zwem ik erheen, terwijl ik Casey haar hoofd boven water probeer te houden. Pas wanneer ik bij het speedbootje ben, besef ik dat ik er met geen mogelijkheid in kan komen. Niet met Casey op mijn arm. Dus draai ik mij om naar Casey en geef haar een paar fikse slagen op haar wangen. Ineens lijkt ze te schrikken en spuugt allemaal water uit. Lekker is dat! Knipperend doet ze haar ogen open en kijkt mij geschrokken aan. Als ze ziet dat ik het ben, ontspant ze wat en begint zelf te zwemmen. Terwijl zij zich vasthoudt aan de rand, klim ik het bootje in. Daarna help ik ook Casey, die nog steeds geschrokken is. Even blijft ze stil in het bootje zitten. Uithijgend van wat er zojuist gebeurt is. Ook ik ben moe en laat mij even in het bootje zakken. “Alles goed?” vraag ik naar enige tijd en ze knikt even. “Dankjewel.” Zegt ze bijna onhoorbaar en ik glimlach haar toe. “Eitje.” Zeg ik knipogend. “Laten we hier weg wezen.” Zegt Casey dan en haalt een keertje diep adem. Ik knik en wil de motor weer starten. Hij pruttelt wat, maar ik krijg verder geen reactie. Nee, he! Ik bekijk de draadjes, maar die zitten nog steeds goed, ik probeer het nog een keer, maar weer geen reactie. Met een zucht plof ik weer neer. “Hij doet het niet.” Zeg ik droog en kijk Casey zuchtend aan. “Nou ja, geeft niet zoveel.” Niet begrijpend kijk ik haar aan. “Wat bedoel je?” “De jongens zullen zo wel komen en ons oppikken. Ik had eigenlijk wel verwacht dat jullie met zijn drieën achter mij aan zouden komen.” Ik slik even en voel dat ik een kleur krijg. “Tja…” zeg ik en zie Casey haar ogen groot worden. “Je hebt het hen niet verteld!” roept Casey nu verontwaardigd uit en ik haar even mijn schouders op. Ik leg haar nog wel een keer uit hoe het precies zat, maar daar heb ik nu geen zin in. “Er zal toch vanzelf wel iemand langskomen.” “Ja, vast wel over tien jaar ofzo!” zegt Casey kwaad, maar met dat ze dat zegt zie ik in de verte een stipje. Het moet een boot zijn. “Daar heb je er al een.” Zeg ik, alsof dat zo logisch als wat is. Beiden gaan we staan en springen. Ik weet niet of de boot ons kan zien, maar hij komt in ieder geval de goede kant op. Intussen haalt Casey uit haar zakken een klein kijkertje. Ze stelt scherp en kijkt even over de boot heen. “Volgens mij zijn het in ieder geval niet de jongens.” Zegt ze en haalt haar schouders op. “Mag ik eens kijken?” vraag ik, waarna ik de kijker in mijn handen gedrukt krijg. Ik zet hem op mijn ogen en stel hem scherp. Voor op de boeg staat een man en als ik hem zie gaat er een schok door mij heen. “We moeten hier weg!” roep ik ineens geschrokken. “Even geduld, ze zullen ons zo wel oppikken.” “Nee, dat bedoel ik niet. De piloten, ze hebben ons verraden. Ik heb die man gezien in de hangaar!” roep ik in paniek en kijk Casey angstig aan. We zitten als ratten in de val. Nogmaals probeer ik de motor, maar die weigert dienst. We kunnen geen kant op en kunnen maar een ding. Hopen dat ik ongelijk heb...

Danielle en Jeltien

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:27

Lekker lezend stuk :D

_vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:19

weer een super stuk! leest weer fijn weg! :))

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:34

Jeetje wat een spanning!! Pfoewwww

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:57

Leuk!

1 foutje
Het spartelt wat, maar ziet vast in de touwen

Moet het niet zit zijn

mywiseguy