[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:10

klopt lastige foto. Pas toen hoofd etc al gekleurd was kreeg ik een andere foto die wel beter was geweest. Jammer, maar ga het oog toch zo laten. Al genoeg tijd erin gestoken gehad (denk zeker een uur aan oog alleen).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:12

Leermomentje voor de volgende keer, vragen of er meer foto's zijn/betere foto's gemaakt kunnen worden :D. Voor jezelf en de kwaliteit die je wil neerzetten ook beter.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:42

Hey allemaal! Ik lees (en vooral kijk) hier nog steeds mee. Ik heb een vraag waar ik niet graag zelf een topic voor open, hopelijk nemen jullie het me niet kwalijk dat ik het hier plaats.

Recent is mijn oudste zus (31 jaar) door een moeilijke periode gegaan, die eigenlijk nog niet voorbij is. Ze heeft een agressieve vorm van borstkanker (momenteel is ze bezig met chemo), maar de prognose is wel goed, al is het natuurlijk spannend geweest in het begin. Ze heeft ook haar eerste kindje op de arm, waar ze natuurlijk helemaal gek mee is.

Eind oktober verjaart ze en we waren nog op zoek naar een leuk cadeau. Nu speel ik met het idee om een mooie foto van haar en haar zoontje te laten schilderen, mede vanwege de mooie dingen die ik zie in dit topic, maar ik weet helemaal niets van stijlen en prijzen en mogelijkheden. Het is niet de bedoeling dat het een fortuin kost, maar ik heb geen idee in welke richting ik moet denken. Ik snap natuurlijk dat er in degelijk werk veel tijd en moeite steekt en dat je dat niet gratis krijgt. Is er hier iemand die me wat kan informeren over mogelijkheden en richtprijzen en eventueel mensen kent die dit doen? Het is kort dag, dus ik verwacht niet dat het klaar is voor haar verjaardag, we zouden het dan wat later geven, dat is geen probleem.

Alvast bedankt en sorry voor het binnenvallen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:12

Allereerst sterkte voor je zus dat is niet niets :knuffel:
Verder is dat echt lastig sinne
Kwa tijd zou ik het niet zo'n punt vinden maar ligt wel aan het medium olieverf bijv heeft best wat droogtijd tussen door nodig en dan is het afhankelijk van formaat en wat je precies wil kwa schilderij of tekening
Kwa prijzen ja iedereen heeft zn eigen manier om prijzen te bepalen dus ik denk ook niet dat je daar een vaste prijslijst op kan zetten voor iedereen.
Mijn tip kijk hier eens rond en bepaal welke stijl je mooi vind en stuur die artiest een pbtje ongetwijfeld staan iedereen je hier graag te woord :D

Ik ga weer lekker door
Laag drie op dit schilderij zit er op
Afbeelding

En kreeg een ontzettend leuke opdracht voor een groot naambord van 60 cm 20 cm hoog met deze mooie appaloosa. Blijkbaar weten de appaloosa mensen me te vinden want ik heb er nog twee staan waar ik nog aan moet beginnen met appaloosas echt ontzettend leuk al die kleurtjes en stippels.
Afbeelding
Afbeelding

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 16:51

Wat gaaf, zie ik mijn mooie Bibi op bokt voorbij komen :D

Ik ben echt zo benieuwd naar het eindresultaat! Bibi is een Knabstrupper, maar door de vacht lijkt ze inderdaad net een appaloosa ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:23

Oeps sorry Leonie was er vanuit gegaan dat het een appie was :o

Tis in ieder geval een ontzettend knap dier

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:30

Seven schreef:
Oeps sorry Leonie was er vanuit gegaan dat het een appie was :o

Tis in ieder geval een ontzettend knap dier

Helemaal niet erg! Er zijn er zat (ook paardenmensen) die me heel gek aankijken als ik haar ras noem ;) en dat ze een appaloosa wordt genoemd is echt geen belediging :)

Dankjewel, dat ben ik helemaal met je eens :D

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:52

Dankjewel, Seven! Prachtige werken maak je weer! Vind het perspectief van die met stang en trens ook gewoon erg leuk.

Ik wil graag iets lieflijk denk ik. Er zijn een aantal heel mooie foto's van mama en kind, eentje van de kleine in sneeuwpak (en sneeuw op de achtergrond), waar mama hem omhoog houdt en de kleine lacht. Er is er ook 1 van hen samen in een geel bloemenveld. Maar momenteel sta ik echt open voor veel stijlen als het bij de foto past. Momenteel leert hij lopen en dus zijn er ook heel veel leuke foto's van hen samen waarin ze zijn handjes vastheeft, maar zelf heeft ze momenteel geen haar en ik wil haar zo niet vereeuwigen, liever zoals het eerst was en in een mooie omgeving buiten. Zal zeker nog eens door het topic klikken ook.

De reden dat ik vroeg om een richtprijs is omdat ik al even online gekeken had en meteen zag dat het minstens €300 is voor zo'n werk. Nu kan het natuurlijk zijn dat dat standaard is, maar het kan ook dat dat hogere prijzen zijn omdat die eerst hits op google iets gekendere artiesten zijn.

edit: ik kan de foto's even sturen per pb als iemand nieuwsgierig is

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:28

Olieverf zit meestal al snel in die prijs :j
Natuurlijk ligt het aan het formaat

Het klinkt alsof je mooie fotos hebt benieuwd wat het eind resultaat word.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:36

SinneJ schreef:
Dankjewel, Seven! Prachtige werken maak je weer! Vind het perspectief van die met stang en trens ook gewoon erg leuk.

Ik wil graag iets lieflijk denk ik. Er zijn een aantal heel mooie foto's van mama en kind, eentje van de kleine in sneeuwpak (en sneeuw op de achtergrond), waar mama hem omhoog houdt en de kleine lacht. Er is er ook 1 van hen samen in een geel bloemenveld. Maar momenteel sta ik echt open voor veel stijlen als het bij de foto past. Momenteel leert hij lopen en dus zijn er ook heel veel leuke foto's van hen samen waarin ze zijn handjes vastheeft, maar zelf heeft ze momenteel geen haar en ik wil haar zo niet vereeuwigen, liever zoals het eerst was en in een mooie omgeving buiten. Zal zeker nog eens door het topic klikken ook.

De reden dat ik vroeg om een richtprijs is omdat ik al even online gekeken had en meteen zag dat het minstens €300 is voor zo'n werk. Nu kan het natuurlijk zijn dat dat standaard is, maar het kan ook dat dat hogere prijzen zijn omdat die eerst hits op google iets gekendere artiesten zijn.

edit: ik kan de foto's even sturen per pb als iemand nieuwsgierig is

Afhankelijk van het medium en formaat is 300 euro voor de gekendere artiesten aan de lage kant, meestal heb je daar geen schilderij voor, maar een tekening van een kleiner formaat.

Een olieverfschilderij van een beetje een leuk formaat, bijvoorbeeld 60 x 70, zal een paar duizend kosten wanneer je een prof de opdracht geeft.

Je zou kunnen kijken naar hobbyisten, die werken voor de hobby en meestal tegen een lager tarief.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:39

Dankje, San87! Snap ook echt wel dat er superveel tijd en materiaal in steekt, dus ik ben ook zeker niet van mening dat men dat niet mag vragen. Vind zo'n mooi werk aan de muur ook echt wel die €300-€400 waard. Een paar duizend is gewoon niet iets dat we kunnen momenteel :o .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:46

SinneJ schreef:
Dankje, San87! Snap ook echt wel dat er superveel tijd en materiaal in steekt, dus ik ben ook zeker niet van mening dat men dat niet mag vragen. Vind zo'n mooi werk aan de muur ook echt wel die €300-€400 waard. Een paar duizend is gewoon niet iets dat we kunnen momenteel :o .

Snap ik absoluut, het zijn ook flinke bedragen. Heel verklaarbare en correcte bedragen (vind ik dan). Er zijn ook echt wel hobbyisten of semi-professionals die het voor (veel) minder doen, dus ik zou daar dan naar op zoek gaan.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:52

Leuk dat iedereen terug bezig is!

@Seven: dat naambordje met het paard in zwart-wit (? of zie ik dat verkeerd) is echt heel mooi, geeft een speciaal effect zo met dat hout.

@SinneJ: ik heb een schilderij besteld bij Jis hier op bokt, van mijn overleden paard. Zij vraagt een zeer redelijke prijs voor absoluut prachtig werk <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:38

Hij is meer zwart wit maar niet in zwart wit
Zo dat is cryptisch :D

Ben weer net een naambordje begonnen weer een appie die ik nog niet kan delen en begonnen met de appie van de grote tekening
Afbeelding
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:44

Het geeft een supermooi effect alleszins :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:48

Dank je wel
Ik maak er veel en vind het zelf ook mooi dat het zou uit het hout lijkt te komen. :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 01:08

_San87_ schreef:
Leermomentje voor de volgende keer, vragen of er meer foto's zijn/betere foto's gemaakt kunnen worden :D. Voor jezelf en de kwaliteit die je wil neerzetten ook beter.

nou idd haha. Maar dacht misschien omdat hond overleden was dat die er niet waren. Want niet iedereen heeft nou bepaald goede fotografieskills en tegenwoordig wordt veel met GSM gemaakt en heb zelf gemerkt dat perspectief dan soms wel eens minder wordt als je de gsm beetje schuin houdt. Vele fotograferen hun huisdieren helaas ook van bovenaf (niet op ooghoogte) wat ik altijd wel jammer vind, geeft soms zo'n vertekend beeld vind ik.

Seven, die van jou worden weer prachtig. Is dat echt een appie op die grote tekening? Lijkt me een bonte of een bonte appie?

Bezig aan opdracht nr 2 voor dezelfde eigenaar als die van het keeshondje :)
Omdat bij deze de kat tegen de zetel leunt en het perspectief dus ook zo valt, teken ik ook de zetel deels erbij :) waardoor het perspectief beter tot z'n recht komt (hoop ik).
Deze is ook op A4, beetje priegelwerk wat betreft de vacht in het hoofd, hoofd is zelf maar 5cm op 3-4cm schat ik.
Afbeelding
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 07:49

Ja een bonte appie :j

Je gaat ook hard art goed bezig

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:28

Mooie opzet al Art! De oogjes lijken een beetje scheef te staan ten opzichte van elkaar, kan dat?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:00

Heb de ogen letterlijk overgenomen van de foto. Ze kijkt daarop ook wat scheel (pupillen niet beide in het midden).

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:30

De ogen staan niet op gelijke hoogte denk dat solleke noah dat bedoeld

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:33

Art_Ificious schreef:
Heb de ogen letterlijk overgenomen van de foto. Ze kijkt daarop ook wat scheel (pupillen niet beide in het midden).

Ja, is altijd moeilijk natuurlijk van een foto, je moet toch werken met wat je hebt. Ik bedoelde inderdaad de ogen ten opzichte van elkaar (zoals Seven uitlegde)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:37

Na een pauze door een kapot pyrografietoestel hier ook nog wat nieuwe werkjes gemaakt, oa een geboortehoutje voor aan een geboorteboom. In het echt zie je wel meer details :)

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:38

De zwarte lijnen om het voor ons linker oog helpt optisch ook niet. Ik zou daar toch voor artistieke vrijheid kiezen en de ogen gelijk zetten en in de schaduwen werken met lichtinval.

Leuk dat houtje, Solleke. Pyrografie wil ik ook graag eens proberen. Ik wil een fries maken voor op onze boot :)).

Afbeelding
Ik ben met deze knappe dame bezig. Inmiddels al een stukje verder, maar nog geen goede foto kunnen maken.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:50

Seven zie ik daar een tweede roze halster tevoorschijn pieken? Superleuk haha. Tekening wordt weer mooi!

Art, het valt mij op dat jij op de opbouwende kritiek hier altijd een weerwoord hebt en op de een of andere manier irriteert me dat een beetje. Het ligt altijd aan iets anders en het kan nooit zo erg zijn want de opdrachtgever vind het mooi. Ik vind dat jammer, want je hebt zeker talent voor kleurgebruik en textuur en wanneer je de adviezen die mensen hier neerplanten (en waar ze dus moeite voor doen) ter harte zou nemen en eens kritisch naar je eigen werk zou kijken denk ik dat je het een heel aantal levels omhoog zou kunnen krijgen. Ik denk namelijk zeker dat jij daar de skills voor hebt en in ieder geval kan ontwikkelen. De donkere lijnen die je nu in de tekening van de kat plaatst zouden veel natuurlijker en zachter overkomen als je die d.m.v. schaduw- en lichtwerking erin tekent i.p.v. een lijn te zetten Ik hoop dat je dit leest zoals het bedoeld is, om je vooruit te helpen. Wil je op wat je plaatst alleen een mooi en prachtig, ook prima maar misschien volgens mij proberen we elkaar in dit topic vooruit te helpen. Ik hoop dat je dit oppakt zoals ik het bedoel, positief.

Solleke-noah, wat is een geboorteboom? Ik ken het niet. Wel een schattig plaatje zo.

San, wat is het formaat van het totale werk? Mooi de rimpels in de hals zo, zit al weer aardig wat werk in zo te zien.