[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 15:24

Hoi! Ik lees stiekem af en toe al eens mee en ik zie hier de meest wonderlijke creaties voorbij komen, complimenten voor jullie :o
Ik heb een paar maanden geleden al eens een aantal bullet journals in de handen gehad en getwijfeld of ik het voor mn verjaardag zou vragen maar toch niet gedaan. Nu was ik vandaag in de stad en ik heb het een en ander aangeschaft..

Afbeelding

Dus ik lees hier nog even stilletjes mee terwijl ik mn eerste pagina's ga vullen (geeeeen idee waar ik mee moet beginnen :') )

linoleum

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 15:25

Ik heb even een vraag over fineliners. Ik zie hier heel veel de micron voorbij komen. Is die echt het extra geld waard ten opzichte van goedkope fineliners en wat is precies het verschil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:27

Zijn er eigenlijk ook bujo inspiratieboeken te krijgen? Iemand daar ervaring mee?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:54

Ik gebruik pinterest voor inspiratie.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:04

Ik heb een staedtler fineliner, en die vind ik heel fijn :j
Bij mij is vooral het verschil dat ik een punt heb van 0,1 mm, verder gebruik ik gewoon de goedkope fineliners ;)

@MerleSimone, ik vind die tabs zo leuk hè, ik heb ze ook zien liggen <3

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:38

linoleum schreef:
Ik heb even een vraag over fineliners. Ik zie hier heel veel de micron voorbij komen. Is die echt het extra geld waard ten opzichte van goedkope fineliners en wat is precies het verschil?

Ik vind mijn microns echt super fijn. Drukken niet door en schrijven/tekenen heel fijn :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:02

Lolacabana schreef:
linoleum schreef:

Ik vind mijn microns echt super fijn. Drukken niet door en schrijven/tekenen heel fijn :)

Precies, daarom gebruik ik ook microns. Heb ook een setje kleuren microns. Ben er erg blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 08:33

Bij mij drukken ze wel door, maar dat ligt aan mn MUS :+ Verder zijn ze gewoon echt heel fijn in gebruik.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 08:43

Hahaha duidelijk, ik ga micron bestellen! Bedankt allemaal :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:42

linoleum schreef:
Hahaha duidelijk, ik ga micron bestellen! Bedankt allemaal :D

Tip: niet te hard mee duwen, dan beschadig je de punt. Staedler is ook heel goed (heb thuis zowel staedler als micron) en die hebben wat stevigere punten!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:01

Thats_Me schreef:
Lolacabana schreef:

Precies, daarom gebruik ik ook microns. Heb ook een setje kleuren microns. Ben er erg blij mee.

En als je erover gaat met markeerstiften dan veegt het niet uit (dit had ik met goedkope wel :o )

idinn schreef:
Bij mij drukken ze wel door, maar dat ligt aan mn MUS :+ Verder zijn ze gewoon echt heel fijn in gebruik.

Ik heb 2 MUS'sen en gebruik ze in allebei en ik heb daar zelf geen last van. Misschien heb jij zo'n slechte versie MUS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:25

Ja die heb ik idd ;)

Ondertussen kan ik goed omgaan met musje zn beperking :+

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 19:14

Die tabs van de mus heb ik gehoord dat ze onwijs slechte kwaliteit zijn en slecht plakken...

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:03

idinn schreef:
Ja die heb ik idd ;)

Ondertussen kan ik goed omgaan met musje zn beperking :+

Hihi dan is het niet erg :+ Ik moet zeggen dat het papier van mijn nieuwe al vele beter is als mijn oude!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:19

Hallo,
Ik wil ook een bullet journal gaan maken/bijhouden. Nu aan het zoeken naar een goede met goed papier en goede stiften. Ik heb al een beetje het topic doorgekeken, maar 90 pagina's zijn nogal veel. :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:35

Merken als Mus en Leuchtturm (boekjes) zijn relatief makkelijk te vinden in winkels, Mus heeft een dunne kaft en Leuchtturm heeft hardcovers met een elastische band eromheen. Er zitten hier ook liefhebbers die uitwijken naar merken als Dingbats, Rhodia (en Nuuna? Schrijf ik het goed, ik heb er zelf geen ervaring mee). Die vind je niet zo snel in winkels, wel online in webshops. Nog een optie zijn ringbanden met los papier en een gaatjespons (denk aan merken als Arc, Filofax, Succes. Aliexpress heeft ook leuke, die zijn een stuk goedkoper!), dan kan je helemaal zelf bepalen wat voor papier je gebruikt en mislukte pagina's of oude pagina's kan je er dan gewoon uit halen.

Wat pennen betreft ben ik zelf fan van fineliners, merken die vaker besproken worden als zijnde prettig in gebruik zijn Sakura Pigma Micron en Stabilo. Er zijn uiteraard veel meer merken, winkels als action en de hema hebben meestal ook low budget pennen, is misschien leuk om mee te beginnen als je nog niet zeker weer of je je bujo echt leuk gaat vinden.

Kleurtjes, stiften, brushpennen en markeerstiften
Merken die veel genoemd worden zijn Stabilo (viltstiften en markeerstiften)
Tombow (brushpennen)
Ecoline brushpens (deze zijn ook goed te gebruiken als markeerstift)

Mocht je vulpennen gebruiken dan zijn Rhodia webnote boeken doorgaans geliefd, vanwege het vulpen vriendelijke papier dat er in zit.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:42

Bedankt voor je reactie! Ik ga zo even in de boekwinkel hier kijken of ze hier wat hebben liggen en anders wordt het online bestellen. :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:09

Boekenwinkels/kantoorzaken zoals bruna en boekenvoordeel hebben vaak wel spullen liggen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:15

Als je in de winkel een mus koopt, check even of het een verkeerde versie (die doordrukt) is of niet! Ik ga even zoeken voor je welke nummers dat zijn..

Edit:
Afbeelding

Schrok wel van de recensies op fb. Ik ga volgend jaar denk voor een ander merk...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:41

idinn schreef:
Als je in de winkel een mus koopt, check even of het een verkeerde versie (die doordrukt) is of niet! Ik ga even zoeken voor je welke nummers dat zijn..

Edit:
[ [url=m/sqr5D7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Schrok wel van de recensies op fb. Ik ga volgend jaar denk voor een ander merk...

Ik heb ook een mus en ben er best tevreden over, gewoon een goede druk/kwaliteit. Maar voor mijn studie gebruik ik een action bujo, en die heeft zelfs al betere kwaliteit papier dan de mus :') dus de volgende gaat wel wat anders worden dan een mus.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:45

Ik heb dus precies 1 gekocht met het ISBN nummer van hierboven, van Mus. := Zie even niet waar ik de druk kan vinden.
Maar ik kan dus beter een andere nemen? :')

Edit: ik heb druk 10 van de Bloem.
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:55

Mooi voorkantje ik heb er ook zo een :D veel plezier er mee!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:18

Telpeva schreef:
Mooi voorkantje ik heb er ook zo een :D veel plezier er mee!

Bedankt! :D
Even kijken hoe ik ga beginnen.
Ik zit pinterest al af te struinen op zoek naar ideeën.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:39

Ik heb stip uit het lijstje hierboven. Straks thuis ff het serienummer opzoeken.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:29

Ik heb marmer met het ISBN wat hierboven staat := Maar om nou dat hele ding op te gaan sturen?? Staan toch best persoonlijke dingen in >;)

Heb wel redelijk leren omgaan met mijn doordruk papier, maak veel dingen eerst op gewoon wit papier die ik er dan in plak, maar dat hoort dus niet te hoeven :')