[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 19:11

Even snel...

Afbeelding

Afbeelding

322 en 323. :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:19

RenskeFrea Mooi gelukt zo, is toch al niet zo makkelijk als ze met de nek naar beneden staan...Ik val dan weer voor details en vind de schouder en dat plukje haar dan weer zo briljant.
Fnanne Mooi, zoals gewoonlijk bijna. Vooral de bovenste vind ik wel heel erg gaaf! De expressie en de kleuren, wow...

Nog maar een digitaaltje, morgen wil ik wel weer iets nuttigs doen met echt papier, eigenlijk.
Gimp en referentieplaatje.

Jump!
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:48

Voor vandaag, stift, referentieplaatje en een snufje Gimp ivm scanner-eigenaardigheden.

Opoe Zuurpruim
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 00:20

Mooi fnanne!
Pluizebol, ik vind het altijd knap hoe je het zo bewerkt dat je het oorspronkelijke materiaal niet meer ziet. Die laatste is mooi, maar ik zie niet meer hoe je dat met stift gedaan hebt :P

Die van gister is van een foto weer van mijn stage, maar ze lijkt ook wel erg op de merrie die ik nu altijd op de manege rijd :P. Oliepastelkrijt op A4:
Afbeelding

Vandaag geprobeerd een van mijn favoriete schilderijen van Franz Marc na te maken, maar ik had te weinig tijd in de trein om m af te maken. En nu is het een beetje laat en ben ik veels te moe nog.
Zo heeft ie ook wel wat, maar hij had nog veel mooier uitgewerkt kunnen worden natuurlijk, met de volledige achtergrond er ook bij :P
Ook oliepastel op A4:
Dromend Paard (deze heb ik ooit op de middelbare school op de muur van de fietsenkelder geschilderd voor schilderles, vraag me altijd af of het er nog steeds hangt :) )

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 19:52

RenskeFrea ik ben nu wel heel benieuwd naar die muur :) en Marc is gewoon :+: je oliepastel van eergisteren doet me denken aan een manegepaard van vroeger :)
Pluizebolpum: mooi hoe je opoe met wat ogenschijnlijke simpele en snelle vormen neerzet :j
Ik zit me bij Jump af te vragen wat het groen en paars is,of nee, ik zie wel wat het is, maar snap de kleur niet helemaal :) ?

Mijn 324 en 325 :)

Afbeelding
spiegelbeeld van die van eergisteren :)

Afbeelding
En vandaag met inkt gespeeld :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 11:53

The blues...

Afbeelding
Aquarel en inkt op papier :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:59

RenskeFrea Zou wel heel erg tof zijn als die schildering er nog zou hangen. :j Deze is ook mooi, duidelijk Franz Marc gevoel er bij. Stagepaard ziet er ook goed uit zo, met van die lekkere flaporen ook (ik geloof zo dat die er ook echt op zitten, ken wel meer paarden met ezelsoren en dat waren echt geen muildingen).

Fnanne Die kleuren bij Jump zijn ook niet te snappen, tenzij je weet dat ik die vegen eigenlijk nog had moeten fatsoeneren tot iets wat meer op manen lijkt :o . En aangezien Gimp slordig werk ook niet snapt verzint die er maar zelf lollige kleurtjes bij. Foutje van de zaak, zeg maar.
Mooi werk weer. Dat 'spiegelbeeld' is al aardig maar de andere twee nog meer dan dat. De rode met de twee hoofdjes vind ik erg lief, het heeft iets troosterigs zoals ze er staan. Mooi.

Het wil gewoon weer even niet lukken. Ken je dat, dat geen enkele lijn op het papier komt zoals je dat zelf wil? Ergens vind ik het wel grappig zoals het met pieken en dalen komt hier. Maak me er ook niet meer druk om, er komt vanzelf wel weer iets moois uit waaien. Ooit. :P

Gisteren, zwart papier, witte gelpen, pastelpotlood, Gimp en referentieplaatje. En ja, die mond stond inderdaad wat raar.

Vampierpaard
Afbeelding

Balpen, Gimp en in mijn achterhoofd een foto die ik net had gesorteerd. Omdat 't allemaal niet wil alleen maar manen...En een finishing touch van Caítlin, kattenharen. :')

Headless Horses
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:17

Fnanne, ik vind vooral die twee laatste met inkt erg mooi. En dan zeker die van vandaag, erg sprekend :)
Pluizebolpum, prachtig die silouetten op het zwarte, ontzettend mooi gelukt.
Die met die manen heeft toch ook zeker wel wat :j
(het stagepaardje had geen flaporen, dus vandaar dat ze meer lijkt op 'mijn' manegepaardje, die heeft ze wel :P)

Mijn moeder was het weekend op bezoek, en we zijn een nieuwe legpuzzel begonnen.
Dit keer een van de zonnebloemen van van Gogh. Die is een stuk moeilijker dan die vorige, dus ik ben er denk ik nog wel een tijdje zoet mee.
Met als inspiratie de tekeningen van gister en vandaag, waar ik wat creatief mee geweest ben :P
Beide zijn met oliepastelkrijtjes op A6 gekleurd papier, zoek de plaatjes ;)
Het geheel is op een A4tje samengesteld.

Afbeelding

En voor Fnanne een afbeelding van mijn muurschildering van vroegah :)

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 19:16

Hopelijk zit die muurschildering er nog. Mooi! :) Je puzzelpaardje is leuk :D hoe kom je erop :)

Pluizebolpum: die eerste... lijstje :j kan ik naar blijven kijken :) die tweede is tof qua pose :D

Afbeelding
327/365 Acryl een inkt op papier.
Nu aan het proberen of ik met kleuren een gevoel over kan brengen...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:27

RenskeFrea Wat grappig, zo die puzzelstukjes! En lekker vrolijke paardjes, wat ik zo tussen de stukjes door zie. Die muurschildering is wel heul gaaf. Inderdaad, hopelijk zit ie er nog. Zou zonde zijn...
Fnanne Oei, lijkt me erg moeilijk, met kleur en gevoel. Kleur is toch altijd wel erg persoonlijk, lijkt me. Wel weer erg mooi werk, heel simpel ogend, beetje spookpaard gevoel.

Vluggertje met losse pols en potlood voor vandaag.

Stevig:
Afbeelding

Fnanne

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 17:11

Mooie stevigerd Pluizebolpum :j dat verloop van details naar schets zo van links naar rechts ook. Mooi :)

Afbeelding
328/365
Acryl op papier.
Gewoon weer lekker schilderen. Warmer beeld dan gisteren :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:04

Fnanne, ik vind die van vandaag weer erg mooi, idd fijn warme afbeelding. Gaaf.
Pluizebolpum, jouw potloodschets is ook weer prachtig, en mooi effect zo fade out naar achter :)

Mijn puzzeltekeningetjes aan elkaar, voor het beeld:

Afbeelding

Die van gister, een koppie van foto uit eigen referentie. Heb hem weer niet volledig af kunnen krijgen, maar toch al een eind goed op weg. Kleurpotloden op A4 lichtgrijs papier:

Afbeelding

En die van vandaag, vlugge schets, op A6 (overblijfsel van de andere helft van mijn puzzeltekeningetjes :P) met een potlood, naar referentiefoto.

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:53

Fnanne Mooi! Mooie lijnen, mooie kop en inderdaad heel fijne warme kleuren.
RenskeFrea De voordelen van beelddenken, had ze in mijn hoofd al gepuzzeld, klopte dus inderdaad. :D
Liggend paardje is lief, zou er zo bij gaan liggen. Hoofdje wordt mooi zo. De glans in het oog is gaaf zo, al zou het oog iets minder hard mogen wezen in verhouding tot de rest van de tekening, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan het nog niet af wezen ervan.

Vlug digitaaltje. Wat er gebeurd in mijn hoofd als ik tegelijk naar een filmpje over tornados en Superman kijk en ondertussen ook nog bezig ben met het bewerken van paraplufoto's (geel/oranje). Ik snap nu ook ineens waarom ik altijd van die bizarre dromen heb. :')

Vuur
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:49

Wauw pluizebolpum, die is zeker gaaf. Mooie kleurcombinatie, spat zo van het scherm af. Gaaf ook die stralen en die lukrake rode strepen :D
Je omschrijving is ook wel weer briljant :P

Vandaag heb ik eens wat uitgebreider tijd genomen om iets in elkaar te zetten.
Naar aanleiding van een foto uit het aanvraagtopic, met pastelpotloden en -krijtjes, op A4, donkergroen papier.
Enige nadeel is dat mijn vingers vage vlekken hebben gemaakt op het papier...

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:07

Lol, dat met die vlekken ken ik. Er zijn middeltjes en truukjes voor maar ik denk zomaar dat tegen het fanatisme waarin ik me in werkjes stort weinig bestand is. :=
Mooi paardje! Oog is heel erg gaaf, manen zijn ook erg goed gelukt en die haartjes rondom de neus zijn heerlijk.

Nog even die van gisteren, die van vandaag komt nog, die moet nog drogen voordat ie onder de scanner mag.

Potlood, fineliner, witte gelpen, Gimp en referentieplaatje uit eigen collectie.

Drie Musketiers
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:46

En die van vandaag is droog. Acryl op karton met een losse pols. Gewoon lekker kliederen dus. :D En omdat ik nu eenmaal alles even door Gimp haal (al is het alleen maar even de kwaliteit omlaag zodat ie niet een uur aan het uploaden is) ook nog even gespeeld met het plaatje. Vond de Gimp versie eigenlijk ook wel erg leuk, kon niet kiezen en dus maar zo. Links is origineel.

Waterpret
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:37

Lol, gaat vlot zo. :P Die van vandaag ook maar alvast. Referentieplaatje, kleurpotlood en zwart papier.

Koppie
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 19:15

Sorry, beetje druk hier... Nu weekend :)
Pluizebolpum: waterpret en Musketiers zijn mijn foto's :) Waterpret heeft in beide varianten een fijn sfeertje, beiden zo anders :)
Die van vandaag komt zo mijn telefoon-schermpje binnen zetten :)

RenskeFrea: puzzels zijn leuk :j liggend paardje is lief, en die van eergisteren is een mooi portret geworden :) is het pastelpapier? Daar zie je vette vingers snel op :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
329, 330 en 331 :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 21:01

Nummer 332 alweer :)
Nog een dikke maand te gaan. Gek idee dat het er straks op zit...

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:58

Fnanne, wat ontzettend mooi weer. Die onderste blauwe is wel weer héél erg gaaf en schreeuwt om een mooie lijst. De middelste is 'gewoon' mooi, de bovenste weer zo mooi stilistisch. De eerste twee doen me trouwens qua kleur ineens aan het late werk van mijn grootvader denken. Zal wel komen omdat ik er net twee uur tegenaan heb gestaard (spruiten snoepen bij mams :9 ).
De laatste is dan weer heel anders qua stijl maar blijft gewoon altijd erg fijn om naar te kijken. Mooie kleuren en vormen.
Pfff...nog een maand, gek idee eigenlijk, het lijkt zo kort.

Kwam nog een leuke tekensite tegen: http://www.escapemotions.com/experiments/flame/ Als je je zenuwen kunt bedwingen kun je er grappige dingen mee doen. Die site en een stevige pols, heb je wel nodig met die rond stuiterende cursor.

Black and Blue
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:05

Ik kom er net achter dat ik blijkbaar helemaal niet meer mijn tekeningen hier neergezet heb, hoewel ik wel braaf ze gemaakt heb. Ik heb zelfs beter mijn best gedaan dan meestal om te experimenteren met pastel en kleur.
Denk dat combi tekenen, puzzelen, films kijken en een koude zolder misschien dat in de hand spelen :P

Pluizebolpum, die van gister vind ik mooi zo. Fijne eenvoud maar toch leuk met kleurtjes en verschillende lijnen. Ik heb die website eens geprobeerd en het is erg leuk, ben dol op kleurtjes :D
Ik vind die van eergister ook prachtig, spreekt veel emotie uit het oogje. Ik moet zeggen dat ik meer fan ben van je potloodtekeningen dan je digitale, dus ga vooral door met daar veel van posten :)
De drie musketiers is ook erg mooi. Leuke compositie.
En ik begrijp wat je bedoelt met fanatisme :P Probeer er aan te denken door met een papiertje of mouw het papier vast te houden maar voor ik het weet zitten er toch vlekken op waar ik niet weet waar ze van zijn :P Zul je ook wel zien op mijn nieuwe tekeningen.

Fnanne: het is inderdaad pastelpapier. Had vorige week een aantal vellen Canson Mi Teintes gehaald bij de hobbywinkel, in verschillende kleuren. Is fijn papier voor pastel, maar moet er wat betreft vingers denk ik nog aan wennen :P
Mooie werkjes weer. Vooral de eerste spreekt me aan, door de eenvoud en lichtspeling. Vind ook die blauwe lijntjes en randjes gaaf. Al is dat witte op donkerblauwe achtergrond ook erg mooi.
Die van gister vind ik ook prachtig, aparte houding, maar goed neergezet.
Idd gek idee dat het er binnenkort op zit, nog iets meer dan een maandje. Zal het nog gaan missen hoor :j

Donderdag in de trein deze gemaakt. Met kleurpotloden op A4. Ben erachter dat kleurpotloden lang niet zo goed zichtbaar zijn op donker papier als pastel, maar het heeft toch wel iets. Foto komt uit het aanvraagtopic.

Afbeelding

Ik bedacht vrijdag dat ik de laatste tijd weinig variatie in soorten paarden had, dus besloot mijn bertrand boek eens door te bladeren voor een mooie foto, daar staan namelijk allemaal paarden op donkere achtergrond in dus dat is een goed uitgangspunt.
Toen kwam ik bij dit trekpaard en leek me wel mooie uitdaging.
Pastelkrijtjes op A4 (doe dus de A3 vellen doormidden zodat ik dubbel zoveel papiertjes heb en minder ruimte hoef te vullen :P), zie nu dat ik de oortjes vergeten ben af te werken :P

Afbeelding

Gister begonnen aan deze, geprobeerd wat meer verschillende kleurtjes erin te verwerken.
Foto komt uit het aanvraagtopic, prachtig konikpaardje. De kleuren zijn niet helemaal geworden zoals ik wilde, maar verder vind ik m wel tof. Vanochtend deze afgewerkt. Pastelkrijtjes en vooral pastelpotloden op A4:

Afbeelding

Die van vandaag moet ik nog af maken dus die volgt hopelijk vanavond weer :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:05

RenskeFrea, inderdaad druk bezig geweest en het resultaat mag er wezen. De middelste vind ik misschien net iets te grof voor het mooie, de onderste heeft heerlijke kleuren en de bovenste vind ik gewoon erg goed gelukt; manen, oortjes en oogjes zien er heel erg netjes uit.

Voor vandaag een gekkigheidje (ik weet gewoon niet eens meer hoe je dat woord serieus schrijft, ik maak er altijd gekkegeiten van :') ) omdat het buiten waait en er binnen op een meter hoogte een bontbal langs sjeest. Tja, dan kun je niet serieus iets nuttigs doen.
Fineliner opzet en ingekleurd met Gimp.

Woei!
Afbeelding

(gelukkig waait het nog niet zó hard hier := )

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:23

I believe I can fly, briljant gewoon :D . Ik mis alleen wel de regendruppels want het gaat me toch tekeer hier momenteel.....

Die van vandaag is een vlugger krabbeltje geworden, met referentie uit een boek van Slawik, op A5.
Afbeelding

En ik ben ook bezig geweest met mijn projectje wat eigenlijk al een hele tijd stil ligt maar waar ik een tijd terug aan begonnen was om mijn eerste 17 tekeningen in te halen van het begin van het jaar.
Dit is de helft, het totaal is op A3, dus nog 8 vakjes te gaan (en dan nog een tekening extra geloof ik :P)

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 00:16

:o wederom druk...

Kleurenstudies,333 en 334.
Afbeelding

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:47

RenskeFrea Wat een werk, al die vakjes invullen, zitten wel een stel hele mooie tussen! De krabbel van Slawik is ook wel briljant, die flaporen ook echt zo. :D
O ja, die regen viel eergisteren nog wel mee. Het was voornamelijk wind hier, vandaar geen regendruppels.
Fnanne Snap er alles van, drukte, op het moment...Mooi werk weer. Ik vind vooral de blauwe erg gaaf. Bijna abstract, zo stilistisch.

Voor gisteren, referentieplaatje, dansles, stift en Gimp.

Onmogelijke pose
Afbeelding

Voor vandaag fineliner voor paardje en poppetje, rest is Gimp, inspiratie uit de tekst die ik op internet was tegen gekomen en wel erg toepasselijk. Iets met weer, lekke banden (echt, meervoud dus hé >;) ) en nog het één en ander.

Zie 'm nou nog maar te vangen...
Afbeelding

Poeh he, laatste maand gaat in, nog maar 30. *\o/*