Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tennan schreef:Dames, met welke (rondbrei-)naalden werken jullie graag?
Ik had mezelf een niet te duur setje houten verwisselbare rondbreinaalden cadeau gedaan, maar nu is al voor de tweede keer een naaldje afgeknapt (3.0 mm). De eerste keer kreeg ik van de webwinkel hetzelfde setje nieuw (prima service), maar ik ben er nu wel klaar mee. De schroefdraad draaide ook los tijdens het breien, niet ideaal. En ik brei eerder los dan strak, dus ik zit er ook niet in te knijpen alsof mijn leven ervan afhangt.
Ik was net zo lekker bezig met mijn vest na de tips die ik van Lalidan gehad heb, ik was bijna op het punt dat ik de steken voor de mouwen apart kon gaan nemen...![]()
Ik ben nu dus maar op zoek naar nieuwe naalden. Kan ik beter niet-verwisselbare nemen, zijn die steviger? Moet ik een duurder merk hebben? Toch maar geen hout nemen?
Uiteraard is mijn 'breiwinkeltje' met de dame die álles weet nu een week dicht
tennan schreef:Thanks CrazyCat! Ik kan me voorstellen dat spitse puntjes wel gemakkelijk breidt.
Ik had bedacht om de verwisselbare houten naaldjes van Knitpro Ginger te halen, maar als gelukje passen deze op de kabel die ik al had. Nu heb ik dus alleen de 3 mm vervangen door Knitpro en doe ik gewoon hetzelfde als er weer een mocht knappen.
Hier ben ik ondertussen alweer lekker bezig aan mijn vest. Het is ondertussen rondje na rondje stockinette breien voor het lijfje, dus ik hoef voorlopig niet op te letten. Hij wordt echt mooi al. Ben erg trots, mijn eerste grote project.
moonsparkle schreef:Super gaaf ik wou dat ik dat kon
Akecheta schreef:Bij dezeheb mijn favorieten even gefotografeerd.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Huidige projecten:
[ Afbeelding ]
En
[ Afbeelding ]