[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:03

MaricoGraphy schreef:
nee tyrnacol heeft gelijk,
want mijn laatste tekening is ECHT mijn beste van alle tekeningen tot nu toe. (als het om paarden gaat)
De meeste zeiden ook dat mijn vraagprijs zeker goed is. Dus 20 is echt wel ondermaats gechat.
En simpel zou ik niet zeggen want heb er meer dan 20 uur aan gewerkt. En er zijn meer dan 3 lagen op gedaan.
Een tekening met maar 1 laag en niet realistisch zou ik simpel noemen. Maar ik probeer mijn werk jusit realistisch neer te zetten.

De borst is idd nog vlak en lijkt dik maar als ik het paard heb aangepast zal ik die nog eens posten hier.

Dat geloof ik helemaal, en ik wil het voor niemand opnemen, maar het gaat ook een beetje om wat iemand er voor uit zou willen geven. Verder is niet iedereen even goed in taxeren (in het algemeen) er word hier wel verwacht dat je dat doet. Daarom vind ik dat jullie niet zo aanvallend op de taxeerders hoeven te reageren.

Voor mij maakt het trouwens niet uit of het wel of niet je beste werk is, het gaat erom wat ik het waard vind (en dan maakt het me niet uit of het bijvoorbeeld door een 8 jarige of een 40 jarige gemaakt is, en of het jou beste of slechtste werk is. het gaat mij erom wat ik er voor zou willen betalen.)

Ik zou jou tekening op rond de 25-35 schatten (afhankelijk van of ik mijn paard er ook echt in terug zie.). Ik mis namelijk ook wat kleur in je tekening en vind hem wat eenvoudig. Dat betekent niet dat ik het niet heel knap gemaakt vind, maar dat is wat ik ervoor uit zou geven:j

Art_Ificious

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:09

mariekeoo schreef:
MaricoGraphy schreef:
nee tyrnacol heeft gelijk,
want mijn laatste tekening is ECHT mijn beste van alle tekeningen tot nu toe. (als het om paarden gaat)
De meeste zeiden ook dat mijn vraagprijs zeker goed is. Dus 20 is echt wel ondermaats gechat.
En simpel zou ik niet zeggen want heb er meer dan 20 uur aan gewerkt. En er zijn meer dan 3 lagen op gedaan.
Een tekening met maar 1 laag en niet realistisch zou ik simpel noemen. Maar ik probeer mijn werk jusit realistisch neer te zetten.

De borst is idd nog vlak en lijkt dik maar als ik het paard heb aangepast zal ik die nog eens posten hier.

ik denk dat als je het hoofd zo had doorgezet en de hals ook verder had door gewerkt, had je 45 euro kunnen vragen. ik vind het voor de tekening zelf nu best veel

Ik zeg toch ook dat ik hem nog ga aanpassen oomdat ik tips gekregen heb voor de borst en hals en ook voor het neusje! Maar dat lijkt niemand te lezen ? :s

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:18

Aw, 10 euro voor een tekening waar ik 35 euro voor zou vragen _O- doet even pijn :')

Taxeren jullie in verhouding van andere tekeningen? :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:20

Jij krijgt er tenminste nog iets voor :D

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:24

xTitanic schreef:
Aw, 10 euro voor een tekening waar ik 35 euro voor zou vragen _O- doet even pijn :')

Daar ben ik het niet mee-eens, omdat ik jou stijl gewoon heel mooi vind. Ik denk dat het ook gewoon aan smaak ligt. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:31

hannah41 schreef:
xTitanic schreef:

Daar ben ik het niet mee-eens, omdat ik jou stijl gewoon heel mooi vind. Ik denk dat het ook gewoon aan smaak ligt. :)

Ik ben het er ook niet mee eens, het is een schandalig lage taxering :=.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:36

Joh, ik zou zeggen: maak jullie niet zo druk. Het is wat die persoon er voor zou geven. Ik ben het er soms ook niet mee eens, maar ik vind het hartstikke leuk dat mensen mijn werk willen taxeren, en dat vind ik belangrijker. Het is niets officieels, het is gewoon gezellig met elkaar. Laten we oppassen dat de toon hier niet meer zo gezellig wordt als hij was, straks wil niemand meer taxeren en dat zou ik erg jammer vinden.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:41

Op zo'n toon bedoelde ik het niet :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:55

Nou, ik vind het wel belachelijk :)). Een beetje realiteitszin mag wel, vind ik.

Maar ik maak me er niet druk om, dat niet :D.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:42

Ok, fijn, dan heb ik niets gezegd :)
En je mag natuurlijk je mening hebben en geven ;).

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:43

Verder met waar ik gebleven ben... :)

Pagina 85
Stefieke1997: Mooie tekeningen! Je maakt goed gebruik van contrast. Wel mis ik bij elke tekening iets. Het zijn ze net niet helemaal... Bij de laatste is het oog wat te groot. Voor elke tekening: 30 euro.

Pagina 86
xTitanic: 35 euro is echt te weinig. := Jij kunt makkelijk 50 euro of meer vragen voor A3. Bij je eerste tekening mis ik wel wat dekking in de vacht van het paard (tenzij het paard wit of schimmel is, dan heb ik niks gezegd). Bij je tweede tekening vind ik de vacht wat ruw, maar dat heeft anderzijds ook wel iets. :)
leintjeO: Link doet het niet...
mariekeoo: Zwart papier past erg mooi bij deze tekening! Zoals je zelf al aangaf is de vacht vrij grof. Ook lijken mij de ogen wat te groot. Wel mooie kleuren gebruikt! 15 euro.
Stefieke1997 : Erg netjes gemaakt, maar ontzettend jammer dat de linkerkant zo abrupt afgesneden is. Ook vind de vacht wat ‘smooth’. Je zou wat haartjes kunnen tekenen om het wat realistischer maken. Wel vind ik de rimpels erg mooi. :) 40 euro.

Pagina 87
MaricoGraphy: Link doet het niet...
falionrule: Heel gaaf kleurgebruik en een mooie stijl. Die strepen op de achtergrond vind ik niet storend. Ik denk dat 70 euro wel een mooi bedrag is.:)
leintjeO: Mooi gemaakt! Wel heb ik het idee dat het rechterpaard wat uit verhouding is. 10 euro.
Century: Leuke tekening, mooi kleurgebruik! Ik vind het alleen jammer dat het de vacht teveel gesmudged is. Daardoor mis ik wat details. 15 euro.
Tyrcanol: Netjes, hoor! Ik kijk wel een beetje raar tegen de ogen aan. De hals en neus heb je mooi afgewerkt. ;) 25 euro.

Pagina 88
leintjeO: Leuk gemaakt! Wel erg slechte foto, waardoor het lastig is om een realistische taxatie te geven. Ik vind het voor ons rechteroor wat raar overkomen. Lekker blijven door oefenen. ;) 5 euro.
Aartje: Snel gedaan voor zo’n mooie tekening! Je werkt steeds dekkender, waardoor het steeds realistischer wordt. Erg netjes! :D 55 euro.
mariekeoo: Mooi! Ik denk alleen dat je nog wel het papier wat meer kan vullen, je ziet nu nog veel wit er doorheen. Je hebt de blik wel erg goed te pakken. Het is een mooie, zachte tekening geworden. 25 euro.

Pagina 89
Aartje: Het pakt goed uit op zwart papier! Mooie kleuren. 55 euro.
Stefieke1997: Leuke tekeningen. Bij de kip zie je nog vrij veel wit (ook de omranding van de snavel) en dit doet afbreuk aan het geheel. Verder mooi gemaakt. :) 30 euro. Voor het paard ook 30 euro.
MaricoGraphy: Ik zou als ik jou was pas een tekening plaatsen als hij echt af is... Nu is het lastig om te taxeren. Ik zou zeggen: 30 tot 40 euro als hij helemaal af is. De hals is weldegelijk iets te groot (leg de foto maar eens over je tekening heen). Wel vind ik je kleurgebruik steeds beter worden!
Stefieke1997: Helemaal geen slechte tekening! Wel zou je nog even naar de glans in het oog kunnen kijken.:) Ik kijk daar nu wat raar tegenaan. 25 euro.

Nog wat vrij werk:

Afbeelding
Kleurpotlood, 30x30 cm, 18 uur.

Afbeelding
Kleurpotlood, A3 formaat, 16 uur.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:11

@ Stenie:
Wauw mooie en aaibare ara heb je daar getekend. weet niet wat jij vraagt, maar ik zou zeker 50 euro geven voor deze, en voor de toekan zou ik zelfs 60 euro geven.

Mijne is nu echt af:
Zo laat ik hem nu ook.
Afbeelding

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:38

Sorry maar dit is mijn mening. Als ik niet taxeer en ik plaats zelf een tekening is het niet goed, en als ik wel taxeer is het te laag. Het is wat ik het waard vind. Misschien dat iemand anders het wel veel waard vindt?

Stenie: 150 voor beiden denk ik.
MaricoGraphy: Nog steeds hetzelfde, ik vind de borst gewoon niet kloppen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 09:41

ZeSteigert schreef:
Sorry maar dit is mijn mening. Als ik niet taxeer en ik plaats zelf een tekening is het niet goed, en als ik wel taxeer is het te laag. Het is wat ik het waard vind. Misschien dat iemand anders het wel veel waard vindt?

Ah kom op... 10 euro voor een tekening van goede kwaliteit op A3 formaat? Dat is toch niet meer realistisch te noemen? Voor vergelijkbare of zelfs minder goede tekeningen taxeer je 30 euro :P. Dan denk ik, hoe kom je aan een bedrag? Dat kan toch niet puur aan het feit dat het grafiet is liggen.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 09:51

Pagina 84
Babe; werkelijk waar prachtig! In mijn ogen 1 van je beste werken. Prachtige kleur voor de achtergrond gekozen ook. Heel pakkend :) 250 tot 300 euro.
Skundi08; bij beide werken heb ik het idee dat ze een stukje verfijning missen. Ook anatomisch zitten ze misschien nog niet helemaal lekker in elkaar. Ik zou hier zelf geen geld voor vragen.
Century; ik mis in je werk contrast, een bepaald punt waar je als toeschouwer naartoe getrokken wordt als het ware. Een focus... Compositie vind ik wel heel mooi, het doorkijkje door de golf. Voor nu 20 euro.
Noukie22; bij alle drie -de bloem het minst- zou ik zeggen; werk ze nog wat verder uit en kijk goed naar je referentie. Bijvoorbeeld bij de zebra; alle strepen zijn zwart, maar ook daarin kan je contrast creëren. Daarnaast denk ik dat het een uitdaging zal zijn je zwarte krijtje eens niet te gebruiken... Voor nu vind ik het leuke werken maar ik zou er zelf geen geld voor vragen.

Pagina 85
Stefieke1997; erg mooi. Lekker getekend :) voor dit formaat 50 euro.
Deviltjh; je foto is niet heel duidelijk en dat is jammer. Ik heb het idee dat het hier en daar nog niet helemaal klopt?
Aartje; net werk. 30 of 40 op dat formaat.
xLisamaxime; schattige tekening met hele mooie stukken zoals de neus. Het totaal oogt nog niet helemaal maar dat is denk ik een kwestie van veel oefenen.
Stenie; ik ben erg weg van jouw werk. Met name het paard in deze. Juist vanuit dit perspectief gezien. Origineel! 100 euro voor beiden.
Stefieke1997; gevoelige portretten. Wel denk ik dat je wat moet uitkijken met de richting waarin je tekent in relatie tot de haarrichting. Dit maakt dat het hier en daar wat vreemd oogt. Ik vind ze minder dan je hond... 25 elk.
XTitanic; de eerste is wat krap gekaderd en lijkt wat aarzelender neergezet te zijn als de tweede? Voor de eerste inderdaad 35, de tweede 50.

Pagina 86
Mariekeoo; waarom een werk plaatsen wat nog niet af is?
Stefieke1997; heel mooi. Welk formaat is dit? Als het A3 is; 100 euro.

Pagina 87
Fallonrule; lekker getekend, tof kleurgebruik. 100 euro.
LeintjeO; anatomisch nog niet helemaal lekker, maar een mooie oefening :)
Century; hij is schattig geworden :) 25 voor dit formaat. Grasjes zouden nog wat verder uitgewerkt mogen worden imo.
Tyranol; in basis netjes. Maar ik zou er nog eens goed naar kijken :) manen verdienen wat verdere uitwerking,ogen. En probeer het zwarte krijtje zo weinig mogelijk te gebruiken.
LeintjeO; fijn met licht en donker gespeeld. Anatomisch nog niet helemaal treffend.
Aartje; een aparte. Denk dat het ook wat komt doordat de referentie van schuin onder genomen is? Het maakt de kat wel extra statig, vind het echt zo'n tuttige madame :) welk formaat? Ik zou zeggen; 25 voor A4.
Mariekeoo; Nice. Heerlijke kleurtjes. 50 euro.

Pagina 89
Aartje; gevoelig portret al vraag ik me af of het helemaal juist in elkaar zit? Ik vraag me af -maar correct me of i'm wrong- of je niet een beetje te snel wilt of gaat? Zou jammer zijn... 50 euro.
Stefieke1997; beide tekeningen bevatten mooie stukken. De voorste kip, detaillering hoofdstel. Maar het totaal werkt voor mij helaas niet.
MaricoGraphy; een werk wat nog niet af is plaatsen? Ik snap dat niet helemaal...
Stefieke1997; neusje van deze prachtig. Maantop en manen wat minder... 50 euro.

Pagina 90
Stenie; yups, ik ben fan :)
Beide rond de 100 euro denk ik.
MaricoGraphy; hoewel je werk mooie stukjes bevat zou ik hier zelf nog geen waarde aan verbinden. Neusje heb je al fijn aangepakt in vergelijking tot de eerdere stap die ik voorbij zag komen.

Zo ik ben weer bij :)
Wel een opmerking van mijn kant; ik vind de toon hier en daar wat onplezierig. Een ieder die hier de moeite neemt om werk te bekijken doet dit vanuit zijn / haar eigen referentie. Ik vind soms de reacties op een taxatie zo aanvallend dat het jammer is om te lezen en het komt de sfeer niet ten goede... Als iemand een waarde aan een werk verbind is het persoonlijk; smaak gebonden ook. Je kan 300 uur aan een werk zitten maar als het iemand niet aanstaat zal je het niet verkopen...

Mijn beurt :)
Afbeelding

Anna
Olieverf op doek.
50 x 60 cm.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 11:10

@Fnanne, bedankt voor je taxaties. Die laatste heeft heel wat uur in beslag genomen, en dat 'te snel willen' ben ik juist aan het afleren. Ik heb voor die tekening echt heel veel tijd genomen maar nu moet ik wel zeggen dat de foto niet goed weergeeft hoe de tekening in het echt is. Sowieso is het zelfs nog een stuk groter dan A3 formaat en is hij in werkelijkheid heel indrukwekkend om te zien. In vergelijking tot mijn eerdere werk vind ik dit persoonlijk misschien wel mijn beste tekening ooit. Maar het is zo jammer dat de meeste foto's hier even groot lijken en het de kwaliteit van de tekening niet altijd goed weergeeft.
(Hey, maar ik ben super blij met de taxaties hoor! Dat helpt me wel redelijk een goede inschatting te maken) Het is voor een vriendin dus ik wil de prijs laag houden maar ik vind 50,- dan een nette prijs voor het werk dat ik erin gestoken heb en het eindresultaat. :)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 11:21

Nog even wat taxaties.

Pagina 90

Stenie: Wat een geweldige platen zeg! Ik vind de Ara juist het mooist, maar ik houd ook wel van die beesten. Ik heb 3 jaar geleden een periode op een groep ara's moeten passen. Wat een gave dieren. :j
Ik denk dat ik je beide werken voor 100,- taxeer. De koppen hadden misschien nog iets gedetailleerder gekunt, maar dat is de enige opmerking die ik heb :)

MaricoGraphy: Ik krijg het gevoel dat je nog te weinig 'durft' aan te passen. De borst oogt vooral groot omdat er weinig diepte in zit en dat kun je creëren door hardere/grotere contrasten. Dat mis ik nu en daardoor oogt de borst inderdaad te groot, hoewel deze dat misschien in verhouding niet zou zijn. Ook zie ik dat je de neus wat hebt aangepast. Ziet er al beter uit! +:)+ Alleen zie ik een lichte onder rand die ik op de foto nauwelijks/niet terug zie, dus dat mag gewoon donkerer. Dus mijn tip, gewoon meer inkleuren! :o Qua waarde is het zeker meer dan 10 euro maar ik blijf voor nu nog even bij mijn eerste taxatie.

Fnanne, wat een geweldig kunstwerk! Echt, super mooi! Gezien het formaat 150,- Vraagje, hoe lang heb je hieraan gezeten? Ik vind het echt heel mooi namelijk :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 11:59

nouja op andere forums krijg ik betere taxaties

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 02:42

_San87_ schreef:
ZeSteigert schreef:

Ah kom op... 10 euro voor een tekening van goede kwaliteit op A3 formaat? Dat is toch niet meer realistisch te noemen? Voor vergelijkbare of zelfs minder goede tekeningen taxeer je 30 euro :P. Dan denk ik, hoe kom je aan een bedrag? Dat kan toch niet puur aan het feit dat het grafiet is liggen.

Nee op smaak, wat ik het waard vind.

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:22

Fnanne : Dat is echt prachtig! 100,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:16

Oke ik ga ook maar eens taxeren.
Ik was eigenlijk niet van plan met prijzen te doen maar leek me toch wel leuk.
Ik kan het echt niet goed.
Als je je beledicht voelt wees niet niet boos. Ik kan nog niet eens beledicht goed schrijven laat staan taxeren.
Toch zal ik het even doen.
Blz 86
marikeoo Ik mis iets bij de hond. Ik weet niet precies waar maar hij komt geloof ik niet helemaal tot leven. Vind hem zoals je al zegt nog wat grof. Maar als hij iets minder grof wordt kan ik er zeker wat in zien. Hij is wel echt heel duidelijk Golden Retriever. Heel mooi dat trouwe wat hij uitstraalt. Mijn hond heeft hetzelfde en ik zie mijne er ook wel in terug.
eh... 40?
Stefieke1997 : Grappig dat je eens vanaf een andere kant hebt getekend. Dat zie je niet vaak.
En wauw hij is ook echt heel erg mooi. Heel realistisch je zou hem bijna aaien. Het enige waar ik me aan stoor is dat plukje manen...... Ik weet niet precies waarom.
Zeker 100 euro denk ik
failonrule Ik heb 5 minuten gekeken om te bedenken wat jou tekening was. Vind dit mischien wel iets te veel maar toen ik het eenmaal doorhad snapte ik hem wel precies. En vind hem zeker mooi slakken zijn moeilijke dieren.
45 euro????
leintjeO Mwah ik vind dat voorste paard niet zo leuk..... Maar dat achterste paard is wel weer heel erg mooi!!! Bij het voorste paard ligt het waarschijnlijk vooral aan het oog en de manen.
Door het voorste paard toch minder dus 45 euro.
Century : Erg mooi! Ik had alleen liever iets meer gezien in het lijf het is nu gewoon een grote bol en had graag nog wat duidelijke lijnen gezien. Maar de ogen en kop zijn erg mooi en zeer goed gelukt.
Ongeveer 60 euro?????
Tyrcanol Mooi paard maar hij 'leeft' niet echt het is niet helemaal realistisch ergens ik weet niet waar.
Hierom 40 euro.......
Aartje super mooi!!!!! ik kan niet anders zeggen. Zou je mijn kat ook willen tekenen??? haha grapje hoor. zeker 150 euro denk ik.

Mijn computer doet heel raar ga wel door maar er zitten mischien spelfouten in............... HIj gaat de hele tijd heel erg raar heen en weer.......

mariekoo Ik vind veulentje echt heel erg schattig. Hij is ook heel erg mooi getekend
ik denk wel 100 euro
Aartje Echt heel erg mooi!!!!! Dat ligt wat op het paard valt. Ik weet zeker dat de eigenaar van het paard er blij mee is.
Hierom 100 euro
Stefieke1997 Jij hebt echt heel erg veel talent vind ze beide echt heel mooi en zou zeker 100 voor geven.
En dat paard wat daarna komt ook mooi wel ietsje minder dus 75 eurotjes

Blz 90
Stenie : Die papegaai vind ik echt prachtig! Heel mooi kleurgebruik! Echt niks op aan te merken.
ehm.... 100 euro?
De andere vogel spreekt me iets minder aan. Maar is wel heel mooi. Ik vind alleen op een 1 of andere manier de snavel er niet heel realistisch op zitten. maar dit ligt aan mij.
Ehm 65 euro?
MariocGraphy : Ik weet het niet zo bij het paard. Hij lijkt heel mooi op het voorbeeld. Maar ergens klopt hij toch net niet.
Vindt het wel heel knap en dit is alleen omdat ik er precies naar ga kijken.
Vind de ogen trouwens wel heel erg mooi en levendig.
Eeh...... 75 euro?
Fnanne : Ik hou er gewoon niet zo van als menzen kinderen zo tekenen...... maar vind de hoofdoek wel heel mooi en je laat heel erg mooi dieptes zien en schaduwen zien. Hier erg veel respect voor.
Ik denk rond de 50 euro?

Ik hoop dat jullie er allemaal een beetje tevreden mee zijn. word niet boos.
Ik wou er ook graag nog een tekenign op zetten die komt later maar ik taxeer alvast even.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:05

@ lovebelle: 75 euro voor mijn paard? Dat is 30 euro boven mijn vraagprijs :o

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:05

Inmiddels ben ik al wat verbetert met het tekenen, dus heb ik een klein risico genomen: de vlechtjes namelijk. Daar ben ik wel even aan bezig geweest. En dit is dan het eindresultaat geworden:

Afbeelding

close up:
Afbeelding

op A3 formaat, met gewoon potlood, misschien is dit nog geen prijsje waard. Maar ben er toch wel trots op *\o/*

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:16

Dat snap ik! Ik vind hem erg goed geworden hoor! Juist door de tekening 'simpel' te houden krijgt hij een bepaalde sfeer en dat spreekt mij wel aan. 15,-

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:06

Oke hartelijk bedankt ! {:)