[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:49

Mooi weer, Fnanne, mooie sfeer ook, en vooral dat meest rechtse paard, dat koppie vind ik echt briljant zo.

Maar weer iets digitaals voor vandaag. Kliederen met Gimp.

Koppie
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:13

even snel, reageer later weer :)
Potlood op A4, referentie uit een boek.

Afbeelding

Fnanne

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 20:33

Herfstig sfeertje die van gisteren Pluizebolplum :)
RenskeFrea: olijk koppie :D

Afbeelding
315/365
Potlood en aquarel :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 20:57

Afbeelding
316/365
Inkt en potlood op papier :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:48

Fnanne, ik vind die laatste echt geweldig, toffe houding, mooie uitwerking.
Pluizebolpum, grappig werkje, zo wazig. Erg leuk ook. Vind je witte penstiftding tekeningetje ook prachtig.

Gister hadden we een teamuitje, kookworkshop Thais.
Erg gezellig maar was pas om 12 uur thuis, dus ben rechtstreeks mijn bed in gedoken :P
Vandaag geen inspiratie, maar na een gesprekje met een collega kwam ik tot een bankluierpaardje.

Afbeelding

En naar aanleiding daar van (omdat ie een biertje drinkt), wilde ik een dronken paard maken.
Maar het is een koortdansend paard geworden.... :D

Afbeelding

Beide zijn met stiften op A5.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:14

Fnanne Gaaf weer, die van gisteren, het linkerhoofd vind ik daar wel heel mooi. Die van vandaag is ook weer gaaf! Heerlijk om naar te kijken.
RenskeFrea Die van de 10de, lekker koppie en mooi gelukt ook!
De stift tekeningen zijn gewoon weer leuk. Hihi, dat bankhangpaard. :D Koortdanspaard is ook leuk, hij kijkt wel heel erg arrogant zo van 'Kijk mij eens'.

Pff...het blijft hier hectisch. Gisteren heb ik er weinig van gebakken. Potlood en referentieplaatje maar niet zoals ik het bedacht had:
Koppie
Afbeelding

Voor vandaag een Gimpie met referentieplaatje en zelfbedachte achtergrond.

Nog een koppie
Afbeelding

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:22

Ik vermaak me kosteloos met deze prachtige tekeningen. Zoveel inspriratie doe ik hier op <3

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:55

Gut helemaal vergeten -O- ineens was het topic ontstipt :=

Ik zal niet meer het waarschijnlijk bijhouden, dus dit is de (denk ik) laatste van mij van dit jaar :(

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:04

Delicia Leuk zo, die snuit. En ach, nog anderhalve maand, moet toch wel lukken?

Stift, ecoline en Gimp.

Draver
Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:58

Pluizebolpum schreef:
Delicia Leuk zo, die snuit. En ach, nog anderhalve maand, moet toch wel lukken?

Stift, ecoline en Gimp.

Draver
[ [url=m/PT2Mul.jpg]Afbeelding[/url] ]

vind ze elke keer zo gaaf, maar elke keer ben ik weer benieuwd hoe zien ze er zonder de bewerking van gimp uit? xou je dat een keer willen sturen?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 16:38

Die laatste is gaaf Pluizebolplum :j stiekem ben ik ook wel benieuwd naar de 'voor de gimp' versie. Maar... erg gaaf!
Lief neusje Delicia, jammer dat je het niet red.
Beide koppies zijn ook weer leuk Pluizebolplum :) maar mijn favo van de afgelopen dagen is die laatste :)
RenskeFrea: :D hoe kom je erop! Beiden weer erg leuk :j

Afbeelding
Afbeelding
317 en 318 :)

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:20

Ik heb een aantal keer dit jaar een blik in dit topic geworpen en ik vind het echt super tof! Er komen echt super gave plaatjes voorbij! Doen jullie dit volgend jaar weer?

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:55

Even snel.
Morgen weer reacties en de missende.

Deze is oliepastel op A4 gekleurd pastelpapier, naar eigen referentiefoto:
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 16:41

@ak145461: ik denk niet dat ik deze vorm weer ga doen, maar er is inmiddels wel een Facebook groep die het oppakt en doorpakt :) zal zo eens zoeken naar de link :)
RenskeFrea: happy grazing :) *wilt mooi zomerweer...*

Afbeelding
319/365
Houtskool, pen, potlood en acryl op papier.

[Edit] https://m.facebook.com/groups/468109766 ... =bookmarks

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:31

Fnanne Zoals gewoonlijk weer ontzettend mooi! Vooral die eerste van gisteren spreekt me enorm aan.
Ga die FB pagina wel eens opzoeken, misschien een ideetje voor volgend jaar. Alhoewel ik ook net weer een fotoproject heb opgepakt. Merk wel dat zo'n challenge idee wel een fijne stok achter de deur is om goed door te zetten met 'fröbelen'. :j
RenskeFrea Ook uit de OVP? Lijkt wel een beetje op die andere, maar dan zonder water. Oliepastel lukt steeds beter, ziet er goed uit zo!

Voor die van zaterdag stift, losse pols, water en een heel klein beetje Gimp omdat de scanner weer iets te zelfstandig bezig was geweest. Beetje nav Parijs en mijn algemene gedachtes over hoe het met de wereld gaat...

Worried
Afbeelding

Vandaag Gimp en referentieplaatje uit eigen werk, tekstje is van Don't cry for the Horses. Vanochtend is het paard van de eigenaresse ingeslapen. Hij had al Cushing en waarschijnlijk heeft hij vannacht een stevige beroerte gehad, hij kwam half blind en half lam de stal uit vallen... ;(

Dag Dido...
Afbeelding

O ja, en voor de geïnteresseerden, de draver naturel: https://photos.google.com/search/_tra_/ ... RZCJNZGRgc Zo vond ik hem ook al aardig maar was voor de gein nog wat gaan spelen in Gimp en soms komt er dan wel eens iets grappigs uit.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:28

Pluizebolpum, dat zijn 2 beladen tekeningen. Wel prachtig zo met dat gedicht erbij. Sneu voor het paard, lijkt me heftig om zoiets te zien, als een paard zo beroerd eraan toe is voor je het moet laten inslapen. Sterkte ermee. :(:)
Die met de wereld is ook erg mooi. Prachtig idee zo.
Ik vind je potloodkoppie van eerder ook erg mooi. En helaas doet je link naar de oorspronkelijke van je draver het niet. Je gimpuitwerking vind ik iig erg gaaf :j
Het klopt overigens, dat deze foto van dezelfde dag is als die andere, wel een ander paard. In de oostvaardersplassen, we liepen vlak langs de groep heen.

Fnanne, grappig dat je het zegt, want deze foto's zijn oorspronkelijk midden op een gure grijze dag begin lente genomen :) Met een groep flink drachtige konikpaarden.
Jouwe van vandaag lijkt beetje zelfde idee als mijne :P Mooi, ik hou wel van rood, en gaaf die witte lijntjes erbij.
Van gister vind ik die bovenste erg mooi.

Dit paardje geniet van een kriebeltje op haar kont, alleen doet ze haar hoofd zo hoog dat ze zich stoot aan de bovenkant van mijn papiertje.... :P
Het papiertje is A5, dus ook wel een beetje krap voor haar, dus wordt haar oortje een beetje geplet.
Dit is Resi, een super zachtaardig vriendelijk paard van mijn stage:

Afbeelding

En in de categorie hoofdjes, nog eentje die vooral nieuwsgierig is, ook op A5 (mijn schetsblokje is alweer leeg, dus nog 1 velletje en dan moet ik weer op A4 verder :P)
Dit is Nadia, een hittepetit kruising arabiertje van mijn frankrijk vakantie, die in de stal stond om op te drogen:

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 12:30

Beladen maar mooie werken Pluizebolplum :)
Prachtig gedicht is dat toch.
RenskeFrea: leuke koppies met karakter :) en hoe herkenbaar dat iets ergens nét niet op past :=

Mijn 320, ook met zorgen...
'Seeking comfort'
Afbeelding
Gemengde technieken op papier.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:16

Pluizebolpum schreef:
Fnanne Zoals gewoonlijk weer ontzettend mooi! Vooral die eerste van gisteren spreekt me enorm aan.
Ga die FB pagina wel eens opzoeken, misschien een ideetje voor volgend jaar. Alhoewel ik ook net weer een fotoproject heb opgepakt. Merk wel dat zo'n challenge idee wel een fijne stok achter de deur is om goed door te zetten met 'fröbelen'. :j
RenskeFrea Ook uit de OVP? Lijkt wel een beetje op die andere, maar dan zonder water. Oliepastel lukt steeds beter, ziet er goed uit zo!

Voor die van zaterdag stift, losse pols, water en een heel klein beetje Gimp omdat de scanner weer iets te zelfstandig bezig was geweest. Beetje nav Parijs en mijn algemene gedachtes over hoe het met de wereld gaat...

Worried
[ [url=m/OzfRVL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag Gimp en referentieplaatje uit eigen werk, tekstje is van Don't cry for the Horses. Vanochtend is het paard van de eigenaresse ingeslapen. Hij had al Cushing en waarschijnlijk heeft hij vannacht een stevige beroerte gehad, hij kwam half blind en half lam de stal uit vallen... ;(

Dag Dido...
[ [url=m/A4w9o8.jpg]Afbeelding[/url] ]

O ja, en voor de geïnteresseerden, de draver naturel: https://photos.google.com/search/_tra_/ ... RZCJNZGRgc Zo vond ik hem ook al aardig maar was voor de gein nog wat gaan spelen in Gimp en soms komt er dan wel eens iets grappigs uit.

heel mooi! De link doet het trouwens niet

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 20:59

Ik dacht dat het aan mijn telefoon lag... bij mij doet 'ie het ook niet...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:30

RenskeFrea O ja, je ziet ook echt het snuitje zo schuin gaan bij kriebelkontje, heel herkenbaar. De onderste is gewoon best een lief koppie zo. Moest alleen even nadenken over dat drogen...mijn hoofd denkt nog weleens anders en zag al een net geverfd paard staan. :') (alhoewel, in dit topic is het nog niet eens zo gek)
Fnanne Heel mooi werk dit. Zit ook zo veel gevoel in dat ik er bijna tranen van krijg. Maar dat komt misschien ook een beetje door mijn eigen situatie; de overgebleven dames missen Opa Knor toch best wel...

Zal nog een keer proberen of deze linken dan wel werken en anders snap ik het ook niet, bij mij doen ze het wel?!? https://lh3.googleusercontent.com/DTrzl ... 96-h631-no
En die van vandaag:
https://lh3.googleusercontent.com/Zt_SA ... 60-h631-no

Ecoline, witte gelpen en Gimp. Origineel vond ik wat vaal, dit is veel spectaculairder.

Spookpaard
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 20:17

Die is prachtig pluizebolpum... dikke lijst erom... mooi!
En dank voor je mooie woorden, ik heb zelf ook absoluut iets met die van gisteren. Heb er ook een sterk gevoel bij.

Die van vandaag:

Afbeelding
321/365 gemengde technieken op papier.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:00

Ja, die van gisteren had echt wel iets speciaals, Fnanne, maar deze ook. Heel mooi expressieve kop, de rode lijkt wel of nep of dood of zo, alsof het witte paard het afwijst.
Denk dat het daar ook wel van komt, dat die koppies zo spreken, dat geeft een plaat dan automatisch ook meer gevoel. Knap hoor.

Simpel schetsje met potlood, een los polsje en als extra touch een kattenhaar.

Vreetbuil
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:08

Wauw wat maken jullie weer prachtige dingen :)
Ik vind die laatste van jou erg sprekend, pluizebolpum. Mooi schetsje. En die van gister is inderdaad lijstjeswaardig. Prachtig. En inderdaad is de bewerkte versie dit keer wel sprekender, lekker felle kleuren.
Fnanne, jouwe zijn erg sprekend, vol emoties. Ik snap dat je een sterk gevoel bij die van gister hebt, en de titel past er heel erg bij. Die van vandaag heeft dat ook wel trouwens. Gaaf!

Ik hou het nog bij potloodtekeningetjes, al zijn ze wat minder vlug in elkaar gezet dan die van de vorige dagen. Beide zijn potlood op A4.
Bij deze is mijn A4 schetsblok ook helemaal op, en moet ik het maar doen met hier en daar een uit elkaar gevallen schetsblok en los gekleurd papier, wat eigenlijk veels te glad is :P
Of ik kan over gaan op mijn A3 schetsblokken. Dat zijn de enige die niet zo hard gaan hier :D

Die van gister, rollend paardje:
Afbeelding

Die van vandaag, geen idee wat ze nu eigenlijk aan het doen is :P, maar de houding was wel interessant perspectief om te tekenen. En ben er best trots op hoe die gelukt is :)
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:46

RenskeFrea, die laatste is inderdaad ook wel iets op trots op te zijn, heel erg goed gelukt zo! En een 'ze'? Zou het zo maar kunnen dat ze aan potentiële heren laat zien wat ze in huis heeft? Zo zie ik vzpaard nog wel eens 'vlaggen', als ze weer eens last van haar hormonen heeft.
Rolpaardje is trouwens ook wel erg goed gelukt hoor, vooral dat koppie is erg mooi.

Gimp en weinig fantasie.

Zeg maar nee, dan krijg je er twee...
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 00:05

ja klopt, het is een merrie. Het zal wel zoiets zijn, ze was altijd wel een echt karaktertje :P
Leuk effect zo, spiegelpaardje, vind het wel gaaf gelukt :)

Nog een potloodtekening van vanochtend in de trein. Vanavond naar de bios geweest enzo, Spectre, dus verder geen tijd meer gehad hem in te kleuren, ook al was ik dat wel van plan oorspronkelijk.
Nu is mijn laatste A5 papiertje ook op, het wordt wel armoede hier nu :P

Afbeelding