Ik ben dol op mijn Bernina omdat hij makkelijk in gebruik is, niet teveel poespas en een sterke motor die ook op halve snelheid kan Hij spint als een kitten Mijn lock is ook een Bernina. Heerlijk ding, hoef nooit de instellingen te wijzigen. Lockt allerlei stoffen perfect!
Veriye
Geplaatst: 02-11-20 20:34
Hier een bernette sew & go8 en ik hou er van. Ze loopt rustig. Snelheid is goed in te stellen en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Wil alleen nog wel een overlock denk ik. Maar weet hier niet echt welke ik moet nemen
Mag ik meeschrijven hier? Ik heb nu een jaartje m’n eigen naaimachine (Brother cs100) en ben flink aan het oefenen. Ik maak nu af en toe wat leggings en basic shirts. Leuk om hier mee te lezen en inspiratie op te doen. Ik overweeg om ook eens te kijken naar lessen in de omgeving, maar kon in m’n eigen woonplaats niet echt iets ontdekken.
Ik maakte vorige week een overgooierjurkje voor ons kaboutermeisje. Vond m op de foto van het patroon wat kort, dus ik hield lengte mt 86 aan en nu is ie wat lang. Zal de zoom nog maar een keertje omzomen
Dit zijn restjes french terry van See You At Six ook de boordstof is daarvan
Granoek
Geplaatst: 12-11-20 15:32
Ik heb hier blijkbaar een jaar of 3 geleden al eens wat geplaatst maar compleet uit het oog verloren. Nu weer wat meer op de naaimachine bezig maar mijn machine is me aardig aan het pesten.
Zowel bij de tweelingnaald als bij een gewone stretch naald met zigzaksteek slaat de onderdraad steken over
Ik heb al de spanning hoger of lager gezet, de steeklengte en breedte aangepast, draad 100x opnieuw ingeregen, spoel opnieuw ingezet, spoelhuis schoongemaakt, voetje afgeborsteld maar niks lijkt te werken. Een (stretch)naald met rechte steek doet hij wel goed. Heb als tip gekregen het transportdingetje te verstellen maar dat kan bij mijn machine niet volgens mij en uit het boekje geraak ik ook niet wijzer.
Het is een redelijk dunne tricot en de naald is nieuw gekocht. Als ik toch een lang stuk probeer te doen ondanks losse steken dan lijkt het net of de naald onder in het spoelhuis schraapt en dan breekt ook de draad. Is er hier toevallig iemand die raad weet? De motivatie gaat zowat onder nul op deze manier
Kanzi
Geplaatst: 12-11-20 15:52
Toen mijn naaimachine met zigzaggen steken over begon te slaan heeft het geholpen om de machine te smeren.
Leuk pakje hierboven! Leuke dingen komen voorbij zeg!
Ik heb een Singer naaimachine. Ik had een oeroude Husqvarna van staal (niet te tillen, dat ding ) maar die begon wat kuren te krijgen, onregelmatige steken enzo. De singer is iets minder sterk, maar toch tevreden over.
Schattig, dat mutsje zo met die strik en nu de intocht?
Lief vestje ook, zie zulke vestjes vaker laatste tijd!
Cerilene_
Geplaatst: 14-11-20 17:37
Wat een geweldig pakje er die muizen Sevricible!
Volgens mij heb ik me nog nooit gemeld in dit topic, ik lees wel al een tijdje mee. Ik hobby ook lekker op de naaimachine, vooral voor de kiddo's en kraamcadeautjes voor bekenden, maar ook steeds meer voor volwassenen. Ik post sommige creaties op Instagram (https://www.instagram.com/tmcreatess/), maar ik ben niet echt goed in het bijhouden daarvan. Ik ben begonnen op een Singer van de Lidl. Die deed het best prima, maar toen mijn schoonmoeder haar oude, maar erg degelijke Husqvarna Viking lisa wegdeed mocht ik die hebben. Heerlijk ding, was in zijn tijd ook een dure. Mijn Lewensteyn lockmachine heb ik van marktplaats, daar ben ik ook heel blij mee. Ik heb een jaartje les gehad, maar dat werd me te druk naast paard, gezin en werk, dus nu rommel ik lekker zelf verder.