Bezig met mijn kerst painting, komt ik er tot mijn schrik achter dat de kleur van de verf in potje nr. 13 (91) toch echt een stuk geler is dan de verf uit het potje (91) die ik gebruikt had (veel meer grijs-achtig). Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Balen! Afgezien van het feit dat ik de hele kleur al gedaan had (en het ook nog eens een keer veel flinterdunne lange lijnen zijn), betekent het dus ook dat ik nooit meer ongezien de oude verfpotjes kan herbruiken zonder de kleur eerst te checken. :-/
PaintWorks was mijn eerste ervaring 'als volwassenen' met Paint by Number, dus ben vast een beetje bevooroordeeld. Maar heb er tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee. Je kan ze van hun eigen site bestellen, maar ook via www.herrschners.com of amazon.com
Je moet dan alleen wel rekening houden met evt inklaringskosten e.d., omdat het allemaal uit de VS komt.
Ik dacht de gok wel eens te kunnen wagen vorige week met een bestelling van een latch hook rug (knoopkleed) van herrschners, maar met de slechte exchange rate die we momenteel hebben met de euro vs. dollar kwam mijn $ 30 kleed natuurlijk boven de 22 euro grens uit, en hopsa, of ik maar even 17,50 euro extra wilde betalen aan de deur (want dan berekenen ze ook nog eens alles over het hele bedrag, dus de 30 plus de verzendkosten, pfft)! Niet grappig.
Hoe lang zijn de potjes van PW bij jou meestal goed Dallista? Ik heb er nog 1 liggen (nieuw schilderij), besteld in 2012. Die wil ik straks mt mn verlof gaan maken
Ik gebruik altijd oude potjes verf (nou ja, tot gisteren dus... ben nu wat voorzichtiger, haha). Kan me niet herinneren dat ik ooit een potje heb moeten weggooien omdat de verf niet meer goed was. Heb dus wel recent een out of production painting gekocht, die is echt heel oud, kan me voorstellen dat de verf daarvan inmiddels niet meer bruikbaar is, maar dat heb ik nog niet gecheckt.
maatje987
Geplaatst: 21-03-15 21:41
dallista dank je over knoop kleden gesproken ik heb hier nog een knoop knuffel liggen van winnie de pooh die ik nog kan maken
Mimi1986
Geplaatst: 22-03-15 11:06
Bella Italia-update:
Fijn om te schilderen. 36 kleuren in totaal. Ik ga nu beginnen met kleur nr 5.
Het geeft je een vakantiegevoel tijdens het schilderen.
Dallista
Geplaatst: 22-03-15 11:18
Mimi1986 schreef:
Het geeft je een vakantiegevoel tijdens het schilderen.
Heerlijk he? Mooi zo, al die gele tinten bij elkaar...
Dank je wel, Dallista. Hij is idd heel leuk. En vooral ook omdat hij voor mijn vader is. Ik denk dat ik hem ga geven als hij verjaart. Hij heeft hem zelf uitgekozen en ik hou hem regelmatig op de hoogte zodat hij kan volgen.
Wauw, die is zo prachtig, Anouk! Hij is nu al mooi. Hier ook de hele dag regen. Dus ook een schilderdagje.
Dallista
Geplaatst: 29-03-15 15:27
Die twee schieten al aardig op! Mooie hertjes!
Mijn kerst painting is inmiddels ook halverwege, maar ben op het moment meer bezig met het knoopkleed (beetje off-topic, maar wel hetzelfde idee als PbN, enne... paard!). Tja, er moest WK kunstrijden gekeken worden, en als je dan toch op bed ligt om te kijken, kan je jezelf net zo goed ook nog nuttig maken.
Maar, daar gaat wel wat tijd in zitten! Dit is mijn vierde knoopkleed, maar qua 'moeilijkheid' niet te vergelijken met de andere drie. Die hadden alledrie veel stukken met dezelfde kleuren of maar een paar kleuren bij elkaar, en dan ook nog eens duidelijke afwijkende kleuren. Dat werkt makkelijk als je aandacht ook al half ergens anders is. Maar zoals je kan zien is van beide hier geen sprake. Veel verschillende tinten groen, en echt van alles door elkaar. Heb al een paar keer foutjes moeten corrigeren.
Om het iets makkelijker te maken heb ik het patroon uitvergroot en in vier delen opgesplitst, dan kan ik tenminste wat beter zien welke symbooltjes het zijn.
Mimi1986
Geplaatst: 29-03-15 19:59
Wauw Dallista, echt prachtig! Heb ik vroeger ook eens gemaakt. Een kussen met twee poezen. Mooi hoor. En mijn oma heeft voor mijn moeder een witte mat met rode rozen gemaakt. Ook heel mooi.
Bella Italia-update:
AnoukS_
Geplaatst: 30-03-15 12:36
Wat een ontzettend leuk project Dallista! Hoe maak je het vast? Ken het hele concept niet zo eigenlijk
Toffe update weer Mimi!
Mijn update, na gister paar uurtjes schilderen. Ik heb alle gewone kleuren af, ben nu met de 2e mengkleur bezig.
Hey wat leuk, een topic over schilderen op nummer! Wist ik niet! Mooie werken komen er voorbij hier! Mag ik me ook melden? Ik doe het al zo lang ik netjes binnen de lijntjes kan verven Wel met vrij lange tussenpauzes, dus niet constant. Een jaar geleden heb ik het weer opgepakt. Ben nu bezig met http://www.hobbyhuis.nl/contents/media/l_0046528.bmp. Het linker- en middenstuk heb ik al af en ben een eind op weg met de rechter.
Mengversies doe ik vooralsnog niet, vind het wel lekker om heel "hersenloos" vakjes te vullen. Maar nu ik jullie creaties heb gezien, overweeg ik toch om dat een keer te proberen.