Zo mijn eerste pasteltekening is af. Dit is het paardje Zorro van Diel_Zor. Wat haat ik toch foto's maken van tekeningen. Ze worden er op de computer zo lelijk van! In het echt is het veel zachter, het papier lijkt hier heel grof maar dat valt echt wel mee. Ook zijn de manen en voorpluk zachter. De manen lijken donkerder maar dat komt door het licht. Het is eigenlijk een beetje dezelfde kleur, de manen zijn wel iets zwarter maar niet zo erg als hier. En hoofdstel is ook mislukt. Kreeg het niet donkerder met de krijtes en de details lukken dan ook niet meer. Oke genoeg gepraat.
Commentaar graag natuurlijk, maar hou het netjes, het is mijn eerste pastel.
BlackDancer
Geplaatst: 08-09-09 21:25
Vind hem aardig goed gelukt, maar ik, als iemand die welgeteld 1 keer met pastel heeft gewerkt, denk dat je er nog een laag over heen moet doen Het oog is mooi gelukt! Oja nog een vraag voor iedereen hier eigenlijk die hier met pastel werkt... Hebben jullie pastel potloden of krijtjes? ik wil ook pastel gaan kopen maar weet niet wat voor iets iemand tips voor een beginner?
Bedankt. Ja ik weet dat het lijkt alsof het te weinig lagen zijn, maar in het echt is dit niet zo dus ik laat hem zo. En ik heb beide. 12 pastelkrijtjes van Rembrandt voor ongeveer €15,- ofzo? En doos met 24 pastelpótloden van Rembrandt. Prijs weet ik niet meer echt was zo'n 20/30 volgens mij. (Heb het voor me verjaardag gehad) Ik zelf vind pastelpotloden fijner maar met sommige stukken vind ik het krijt weer fijner dus het is eigenlijk een mix tussen krijt en potloden.
ik werk bij voorkeur wat groffer en groter dus ik heb liever krijt dan potlood (bij potlood lijkt het gewon veel meer werk...) maar als je preciezer wilt werken lijken mij potloden prettiger, maar daar kan ik niet echt uit ervaring over spreken.
Ik heb heel veel veulen foto's als iemand daarin geïnteresseerd is ?
RosijnenMix_
Geplaatst: 09-09-09 13:45
Ik ben wel geinterreseerd Om te oefenen gebruik ik graag veulens
Natalie1993
Geplaatst: 09-09-09 14:18
Ik heb verschillende foto's (veulens wit, geel, bruin, verschillende aftekeningen) en veel verschillende composities, dus als je iets anders zoekt, laat het even weten .
Wow wat een onwijs gave foto's!! Kom er voorlopig niet aan toe, maar zou je ze me evengoed alvast op groot formaat willen sturen? wendy_artworks@hotmail.com
Wil je mij ook een email sturen xD (Let niet op de domme naam..) xxleonietjexx@live.nl
Duke
Geplaatst: 10-09-09 10:58
Paardje van Patty 14, pagina 87 Snel pastelletje op A4. Hij is gescand en door het scannen is het geel wat vegerig geworden, in het echt zijn de overgangen tussen de kleuren zachter. Ik heb niet de manen getekend, de knotjes zaten wat los op de foto en dat vond ik niet mooi overkomen.