[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:23

waauuw!
wat een super prachtige tekeningen!
Myra: zeker 100 !! :))

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:25

Cyntje schreef:
Ben ik gedeeltelijk met je eens en gedeeltelijk niet.
Sommige mensen hebben geen enorm eigen stijl en die zul je niet direct herkennen.
Maar zou ik één en dezelfde foto na laten maken door JoSav, Lontje, Van Gogh en Henk die op de hoek van de straat woont dan weet ik zeker dat ik deze werken kan onderscheiden omdat ze allen hun eigen stijl hebben :D

Precies, goed verwoord :j

@ KBK: dit is allemaal de welbekende Lodewijk, maar allemaal heel verschillend (en dan heb ik het over de handschriften).
- http://deborahzooi.mlpforum.com/tekeningen.png

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 13:01

Myra, mag ik vragen wat je bedoelt met dat je mijn eigen handschrift niet ziet? :) Ik bedoel, zo teken ik altijd in zwart wit :D

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 00:59

xDonja schreef:
Myra, mag ik vragen wat je bedoelt met dat je mijn eigen handschrift niet ziet? :) Ik bedoel, zo teken ik altijd in zwart wit :D

Je tekening oogt meer als een kopie van een foto: dat is niet erg, maar ik mis wel je eigen stijl (handschrift). Hierboven ging het daar ook over :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:59

Pagina 78

Fnanne: Prachtig werkje! Ik heb er geen commetaar op! Super al die vlekjes en stippeltjes :+: Een 100 euro is hij minimaal zeker waard :j

Oliebeer: Erg leuk werkje. Verhoudingen kloppen her en der naar mijn idee niet helemaal. Ik zou er een 30 euro voor geven.

_karlijn_: Aparte stijl heb je zeg. Leuk! Erg mooi :j 40 euro.

Horsedude: Een van je betere werkjes! De verhoudingen kloppen goed. En je bent wat meer bezig gegaan met details. 15 euro.

Noatjhu: Leuk werkje. De verhoudingen kloppen niet helemaal. De ogen zijn bevoorbeeld erg aan de grote kant. Het shirt komt me ook ietwat te krasserig over. 20 euro.

Mirque: Mooie werkjes! Ik ben helemaal weg van die laatste. De verhouding van de hals klopt niet helemaal naar mijn idee. Maar die glas die je erin hebt gebracht, heel m ooi! En hij oogt echt mooi zacht, super! 45 euro.

Pagina 79:

_san87_: :wow: Mooi werkje! Jammer dat het maar een a4 formaat is. Zoiets zou ik op groot formaat zo ophangen hier :j 50 euro.

__karlijn__: Deze vind ik iets minder als je vorige werkjes. De achtergrond komt wat te hard over. 30 euro. De veulentjes vind ik weer erg leuk! Hiervoor een 35 euro.

Horsedude: Zoals de meeste van jouw tekeningen, vind ik deze gewoon een schets. In mijn ogen is hij totaal niet “af”. Hiervoor zou ik dan ook niks geven.

Blackdancer: Leuk werkje. Hij oogt wel een beetje “dood”. Probeer eens een lichtpuntje in het oog, en een pupil. Ook het neusgat heb je als zwart gat getekend. Maar dat is het in werkelijk heid niet. Je ziet een stukje van de ingang van de neus, en vaak lopen daar ook nog adertjes. Goed kijken naar de foto! Voor deze15 euro.

Sammievriend: Super werkjes weer! Ben helemaal gecharmeerd van die kleuren die jij erin gebruikt! Ik zou bijna mijn grafiet aan de kant gooien!75 euro.

Pagina 80:

Horsedude. Dit is naar mijn gevoel een tekening naar een bestaand plaatje? Daarbij.. Waar zijn de details? Welke schaduwen bedoel je die je getekend hebt? Ik zie er geen.

Blackdancer: Mooi werkje! Je bent al flink vooruitgegaan naar aanzien je werkje hiervoor! Super! Voor deze 25 euro.

Assepoester: Die van jou kan ik helaas niet zien?

Kis6ireentje: Leuk werkje! Leuke stijl :j Ik heb verder geen verstand van digitaal tekenen, dus ik zou niet weten wat je ervoor vragen kunt. Maar voor zon werkje van mijn paard, zou ik een euro of 20 willen uitgeven?
Ik lees nu, dat het een overgetrokken werkje is? Dan geef ik er niks voor.. Overtrekken vind ik taboe :n

Blackdancer: Leuk een kleurenwerkje van jouw hand. Hij is een beetje krasserig, maar je gaat goed vooruit! 15 euro.

Pagina 81:

__karlijn__: Haalt bakje om het kwijl om te vangen…. Wat een heerlijke werkjes zeg! Die oude autotjes :+: Super! Heerlijk om ziets in jouw stijl te zien zeg!
50 euro

Horsedude: Leuk idee, maar de uitwerking is minder vind ik. De verhoudingen kloppen niet. En daarbij is jouw inkleurwerk in mijn ogen te krasserig.
Pak nu eens een wat zachter potlood. Een B6 bijvoorbeeld. En stop nu eens meer tijd in je tekeningen. Ga met schaduwen en dieptewerk aan de gang. Ik denk dat je daarmee een stuk verder komt!

Assepoester: :wow: :oo Práchtig! Geen commentaar :n 100 euro zeker waard!

Blackdancer: Super! Neusgaten krijgen steeds meer diepte, net als het gehele paardenhoofd. Je gaat echt vooruit!
25 euro.
Nummer 2: Deze vind ik helemaal te gek :+: Ik had alleen graag wat meer diepte gezien in het oog.
25 euro.

Shatterend: Knap werkje! Doet me denken aan zon breyerpaard. Hoe je daar de schaduwen en highligts hebt aangebracht. Knap hoor! Zoals ik al eerder zei heb ik geen idee wat digitaal waard is. Maar een 50 euro?

__karlijn__: Heerlijk weer die autotjes :+: Kwa verhoudingen is de tweede iets minder, maar ik blijf bij mijn eerdere prijs 50 euro :j

Casperzot: Ik zie helaas alleen je eerste werkje. Leuk werkje, maar ik mis een hoop. Waar is het jukbeen, en het deukje boven het oog. Ik zie geen schaduwen die het neusbeen aanduiden. Probeer daar eens wat aan te doen!
Voor deze zou ik nog niks vragen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:04

Dat was alvast een kleine inhaalslag van vier pagina's. Later komt nog meer ;)

Ben al veel te lang niet meer hier geweest :=

Twee van mijn laatste werkjes:

Afbeelding
Puppy op a3. Acht uurtjes werk in totaal.

Afbeelding
Paard op a3. Zon 30 uur werk in totaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:08

Die óógjes! Want en ontzettend prachtige blik heb je daar neergezet :+: Gewéldig! Die schaduw onder de kin en de hals vind ik niet zo heel mooi. Verder echt prachtig :D 50 euro!

Het paard vind ik ietsje minder, kwa techniek wel mooi, maar ik zou graag meer contrast zien. Maar het kan ook door de wazige foto komen. 25 euro.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:09

woow weetje hoe mooien dingen hier tussen zitten!

ik denk de laatste hier boven 60 euro ofzo! :o

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:09

astridjhu: :$ 90,- Mooi alleen de mond lijkt raar. (een scherpe lijn?)
astridjhu: :$ 75,- Mooi alleen nog wat oefenen met dat oog?

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:47

astridjhu: Mooi gedaan die pup alleen de lijn bij de wang iets te strak getekend.
€€€€€€€€€€€€€: 75
astridjhu: Mooi zeg! Alleen iets meer contrast?
€€€€€€€€€€€€€: 45

Groetjus

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:48

Heeyy

Pag. 86
Fnanne: 50 euro
Draflinger: 20 euro
Josav: Beide 40 euro
Koudbloedkim: 20 euro

pag. 87
Horseydude: 10 euro
xDonja: 30 euro

pag. 88
Myra: Beide 70 euro
Astridjhu: 1e 60 euro, 2e 25 euro

En de mijne :D
A4 met potlood *D
Afbeelding

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:44

@Blackdancer: Mooi gedaan alleen het koppie is net een shetty en de neus meer een beetje een wat groter paaard: 30eurie

marique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:41

Graag eerst ook even taxeren, lees de regels even..

marique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:45

Hij is anders te groot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:47

Ik heb het over taxeren. Eerst andere tekeningen op waarde schatten vóórdat je zelf iets plaatst.

Dat is de norm in dit topic. Als je dat niet doet, zullen een hoop tekenaars, die wél moeite doen, je passeren. En jouw werk niet taxeren ;)

Onder andere ík O:)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:48

persoonlijk zal ik er niets aan uit willen geven..vooral omdat ik het zelf ook kan en ze verkoop :o (:)
Voor mij is een tekening met eigen naam mooier.. Dus ik ben geen eerlijke taxeerder.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JXOV8ZAI-D.jpg
beetje vertekend beeld. Tekening lag en foto is beetje schuin genomen.

maar ik weet hoeveel tijd je in tekenen kwijt bent.. dat zich dat bijna niet terugverdiend.. behalve de leuke tekenuren

Want heb ook wel eens tekeningen verkocht aan menners, de hele rattenplan op tekening (en in actie).. man man daar was ik wel weken uren mee bezig (inspiratie is niet 24/7 aanwezig).. en dan nog maar 200 euro verdiend. Dat zal een uurloontje van 3 a 4 euro zijn.. Dus ik verkoop niet meer actief, alleen nog voor familieleden/kennissen teken ik nog wel eens (dat dan wel gratis).

Mijn zus deed het ook, zij altijd in kleur,..ik altijd in grijs. hahaha de mensen wisten het op een gegeven moment ook!
mijn zus heeft ook de tekening gemaakt aan de wand in ziekenhuis Winterswijk (kinderafdeling) 'de boom' maar wel lang geleden hoor..wellicht is hij al verwijderd/beschadigd...toen was ze zelf patient..en dat met haar 11 jaar!!!
Laatst bijgewerkt door Anomien op 22-12-09 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:53

Sja. Ik zeg altijd, tis wat de gek ervoor geeft ;)

Met mijn tekeningen ben ik soms een half jaar mee bezig, en als mijn uurloon ga rekenen kom ik op een euro zestig uit.

Ik doe het voor hobby.

Vind dat jij nog een net bedrag had! Kun je eens wat werkjes opzoeken? Ben benieuwd :D (Mag via pb ;) )

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:05

niet echt iets waard :P je zou er al schaduwen in kunnen brengen, en zijn ogen en neus iets beter uitwerken. Dan ziet het er al vele male beter uit.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:32

gewoon oefenen.. en het is ook smaak hoor.
De een vind vegen en kliedertjes mooi..de ander tekent een paard met 4 lijnen.

Tja.. kunst? of Kunst? dat is aan jou!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:34

astridjhu schreef:
Sja. Ik zeg altijd, tis wat de gek ervoor geeft ;)

Met mijn tekeningen ben ik soms een half jaar mee bezig, en als mijn uurloon ga rekenen kom ik op een euro zestig uit.

Ik doe het voor hobby.

Vind dat jij nog een net bedrag had! Kun je eens wat werkjes opzoeken? Ben benieuwd :D (Mag via pb ;) )

zie profiel!... niet af maar om een idee te geven. Tja..maar 4 paarden en met koets incl. menners..ja al die gezichten erop..Ze willen zichzelf en hun paarden herkennen. Dan vind ik 200 euro niet veel.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:41

ietjelover schreef:
niet echt iets waard :P je zou er al schaduwen in kunnen brengen, en zijn ogen en neus iets beter uitwerken. Dan ziet het er al vele male beter uit.

welke bedoel je?

dit is de mijne

Afbeelding
Moet zeggen dat ik zeker...maar dan ook zeker niet zo goed ben als de meesten die ik hier voorbij heb zien komen!!!

vind de hond van astridjuh geweldig.. als het mijn hond was geweest, had ik hier zeker 40 euro voor betaald.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:24

Hallo!
Ik heb helemaal geen verstand van taxaties ed. maar wil het wel proberen.

Myra:alle twee 120,-, ik vind ze echt prachtig!
Astridjuh: Hond: 85,- Heel mooi, wat een blik!
Paard:35,-
Black Dancer: 25,-
Marique: 0,- Grappig..maar niet te vergelijken met de andere werken hier. Niet uitgewerkt ed.
Knert: 30,- Mooi!

Deze tekening heb ik vandaag gemaakt. Ik ben sinds de sneeuw is gaan vallen een beetje gaan tekenen; ik ben helemaal geen tekenaar. Toch vind ik het zelf goed gelukt! Trots is meer waard dan geld..wil ook helemaal niet gaan verkopen (het is ook mijn eigen paard). Toch ben ik benieuwd wat jullie er van vinden, tips zijn welkom:

Het is een A4, met 'gewoon' potlood

Afbeelding

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:40

mijn formaat is A0 en dan ietsjes afwijkende maat.
seabiscuitje: nog niet echt voor eventueel verkoop maar gezien je tijdsbestek...leer je snel!
sommigen proberen eeuwig maar zien de verhoudingen niet..jij hebt het wel in je

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 09:56

Knert schreef:
ietjelover schreef:

welke bedoel je?

dit is de mijne
.

Ik heb het over die marique, ze heeft alleen de buitenste lijnen.
Ze heeft maar een strake buitenste lijn.