[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 23:58

seven, krullie wordt mooi hoor :) je zoon is ook al erg mooi aant worden.

San, knap hoor

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 01:06

zover sta ik al met het keeshondje :)

bij nader inzien zijn de oren wel wat groot uitgevallen, maar dit ga ik helaas niet meer kunnen verkleinen :n

Afbeelding

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 08:32

Wat afschuwelijk Selina. Heel veel sterkte!
*En kruipt weer even onder de meeleessteen maar hoop binnenkort weer actief mee te kunnen posten*

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 09:04

De oren vind ik niet storend art.
Wat meer fluff en ze vallen nog minder op.

De krullebol is af en ookal afgehaald, de hond is in de tussentijd overleden dus dat was een heel emotionele overdracht. Ik was er zelf niet bij maar kreeg gekijk een ontsettend leuk berichtje van de eigenaar ze was ontzettend blij op deze manier dr geliefde krullebol weer te hebben <3
Afbeelding

En begonnen met de grote opdracht, zoveel zin in deze. Ik heb al eerder een bordje van paard rechts gemaakt een appaloosa dus daar gaat nog heel wat tijd in zitten :D

Afbeelding
Afbeelding

En deze prachtige dame is ook klaar
Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 11:08

Ik leef nog! Haha maar jullie gingen hier zo hard dat ik het met reageren niet meer bij kon houden en dan denk je op een gegeven moment laat maar, omdat ik reageren zonder commentaar op al het moois dat jullie maken niet vind kunnen.

Ik heb o.a. een prachtig mega groot schilderij van Jis voorbij zien komen, ook een aantal kunstenaars die even in een artistieke dip zeggen te zitten, en Art en Seven die lekker productief blijven.

Voor alle dipjes wil ik zeggen ga er op uit, kijk om je heen en vind je inspiratie terug!

Selina heel veel sterkte voor jou, dit paard had je toch nog maar net? Verdrietig nieuws.

En zelf ben ik nog een beetje aan het rommelen met mijn tekening. Ik heb eindelijk een achtergrondkleur gekozen.
En ik ben toch weer een beetje de acrylverf aan het ontdekken. Zonder druk, maken wat ik leuk vind. Vrijdag vertrekken we voor een week naar Frankrijk (als dat doorgaat, je weet het momenteel pas op t moment dat je er daadwerkelijk bent), maar mijn schilderspullen staan op de lijst om mee te nemen.

WIP

Afbeelding

'Tjeerd'

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:37

Zien er beide heel goed uit eva
Tjeerd is geweldig <3

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 17:39

Thanks!

Dat houten naambord van jou vind ik weer prachtig, zo bijzonder.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 17:54

Dank je wel eva :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:15

Iets verder met de vos
Afbeelding
Afbeelding

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:18

Sterkte Selina!

Ik zit nog even met mijn dipje.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:48

Prachtig Seven :j
Mooi eva, de eend is leuk!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:15

Veel sterkte Selina :knuffel:
Je had haar nog maar net toch ook?

Wat irritant die dipjes,
Als ik een heb heb ik best vaak dat ik weken niet aan m'n bureau zit maar op losse papiertjes zit te kladden. Zo doe ik toch nog iéts

Ziet er goed uit Seven! Van al je werken ;) ben je eigenlijk wel eens niet aan het tekenen? :D

Die eend is echt leuk Eva!
Het voelt niet goed om alleen over je eend te praten, die hond is gewoon weer piek werk! Hoe lang heb je over je eend gedaan? Dat werkt vast wat 'vrijer' dan je pastel tekeningen.

Gaat wel lekker zeg met die opdrachten he Art! :D lekker bezig!

Ik denk dat dit de snelste opdracht ooit is, maar wel éentje met wat tegenslagen.
Het begon met het nieuwe papier omdat deze opdracht groter is dan ik op voorraad heb. Ik kon amper lagen maken met potlood of het papier ging stuk, vreemd, maar het was maar op 1 plek dus maar door gegaan. Ik had kat nummer 1 en 2 af en begon met nummer 3, alleen de kleuren gaven heel vaal af en het voelde alsof het papier nog nat was terwijl het minimaal 2 weken heeft gedroogd :o?
Had ik dan toch op de verkeerde kant getekend? Dus een snelle druk test gedaan op de andere kant en ja hoor. Gelukkig was ik al halverwege de laatste kat, het werkte wel vervelend.

Sinds 2 week hebben wij ook weer een pup. Die was 1 minuut bij mij boven omdat ik wat moest pakken en hij kan niet alleen beneden zijn. We hebben meneer al meerdere keren van halverwege de trap moeten vissen. Mijn faber castell potloden doos (je weet wel, die hele mooie houten) lag op de grond want hij past niet op m'n bureau als ik aan het werk ben. Meneer gaat er op staan en er komt toch opeens een waterval uit :wow:
Dus, die is tijdelijk verbannen uit mijn kamer tot het puppy proof is.
Het is dat ie verder wel leuk is want anders :+

En dat tot slot, moeders. Ik heb echt een prima band met mijn ouders en als (ex) kunst leraren zijn ze ontzettend supportive en geven vaak prettig kritiek waar ik oprecht wat mee kan. Maar niet deze keer :')
Familie als opdracht gever is helemaal niks en ik weet weer waarom ik dit niet professioneel wil doen. Zò blij dat ik klaar ben

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit: lekkere kwaliteit van maakt bokt er weer van :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 22:18

Bedankt iedereen voor het sterkte wensen, ik heb haar eind mei gekocht dus echt nog veel te kort geleden |(

Mooie werken komen er voorbij!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:22

Gaat lekker Seven, mooi roze dat halster!

Dat is niet leuk Tallie.

Thanks Huricane.

Vikawiek, de eend heb ik ongeveer in 3 uurtjes gekwast. Dat is inderdaad wel even wat anders dan pastel haha.

Ik vind je katten super, de rode is mijn favoriet.

Even je pup duidelijk maken dat die potloden niet beter worden van een plasje *shock*

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:44

Oe die rode poezel vikawiek wat is die mooi <3
En ja ik teken of schilder elke dag :D op het weekend na dan zijn ook mijn vrije dagen ;)

Wat vreselijk selina zo kort nog maar. Nogmaals veel sterkte

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:49

Al weer wat uurtjes verder
Ik begin er tevreden mee geworden dus dat is alweer heel wat :D
Telefoon maakt hem heel zacht doordat hij word herkend als mens dus mis ik de haar structuur op de foto wat.

Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:17

Heel schattig, zo dapper een mens en dan ook nog je eigen mensje :D.
Wat vindt hij er zelf eigenlijk van?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:48

Ja ik zei al nu heb ik hem twee x gemaakt :=
Julian zelf herkend zichzelf er in en vind hem "echt mooi, mama" ik krijg een sticker volgens hem :D <3

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:15

ach wat een lieverd haha

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 00:07

ik reageer later op iedereen.

Maar wou graag deze showen... een bordje die Seven gemaakt heeft in opdracht van mij :)
Ben er onwijs blij mee. Hangt hoog aan de staldeur (foto volgt nog hoor Seven).

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 01:48

Eva, de eens is erg leuk. mooie achtergrond ook :j De hond wordt ook al erg mooi en erg gedetailleerd. Dat lukt mij met verf niet :')

Seven, nja wat kan ik zeggen? Je bent een voorbeeld voor mij :P
Je zoon wordt ook erg leuk.

Vikawiek, mooi geworden. En die rosse spreekt mij ook het meest aan, denk door de ogen :) Ik houd van die groene ogen.

Inmiddels klaar met de keeshond.
En ook weer een nieuwe opdracht binnen :D en een gratis tekening te maken (loting via mijn fb pagina wegens 80 likes, inmiddels ook al 100 likes :') )
Op dit moment dus nog 3 tekeningen te maken :) Werk genoeg dus nog.

Eerste keer ook dat ik zichtbare hondenvoetjes teken, en ik ben er wel tevreden over.
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:36

Mooi geworden art, heel fluffy :j

Wat leuk dat je je bordjr ook deelt ben reuze benieuwd hoe hij op je stal staat :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:30

Leuk Keeshondje Art.
De houten bordjes die Seven maakt ben ik fan van, deze vind ik ook weer erg mooi!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:36

Dank je wel Eva :D
Ze zijn ook ontzettend leuk om te maken. Ik wil voor volgend jaar een maak je eigen naam bordje cursus/avond organiseren. Ben nog aan het kijken hoe en wat want beste is langer dan een avondje er voor te nemen maar of mensen dat dan ook nog interessant vinden.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 18:36

Ik volg dit topic ook nog steeds met heel veel plezier!
Ik heb alleen niet altijd veel tijd voor een uitgebreide post en vindt het niet zo leuk om niet op iedereen te kunnen reageren, en als je dan eenmaal achterloopt, wordt t steeds erger :') vandaar de stilte van mijn kant, maar ben nog steeds actief bewonderaar :))

Een klein rondje bijlezen:

Pagina 86
_San_87: Echt prachtig deze. Zo mooi zacht qua toon en uit het paardenoog spreekt ook al veel emotie. Is dit ook kleurpotlood, of grafiet?
Janouk: Heerlijke tekening van het haflingerveulentje. Beestje ziet er guitig uit, zoals je ook verwacht van een leuke veulentje :D Je hebt de haflingerkleuren ook mooi te pakken met die overgang erin!
Seven: Wat een stoer paard en wat een prachtige tekening. Vind dit denk ik een van je toppers hoor. Prachtige kleuren, aansprekende blik, zacht geheel <3
_San87_: Aaaah, had deze op Instagram voorbij zien komen, echt heel leuk en mooi, zeker als trio!
huricane: Knap dat je zoveel structuur in die vacht hebt gekregen op printpapier :oo ik vind dat super gladde vaak niet zo fijn, omdat het niet zoveel laagjes pakt, maar je kat ziet er goed uit zo. Je ziet echt de korte haartjes op de kop en dat ze langere haren heeft onder haar kin.
Seven: Ja, deze is ook weer mooi. Oog springt echt 'in het oog' :D
Art_Ificious: Dat was nog geen makkelijke opgave dat trio-portret met die honden. Allemaal een lastige vacht, maar je hebt het super goed gedaan, mooi die ruwe hondenharen weergegeven.
SinneJ: Wat leuk dat dit topic je motiveert om je tekenspullen weer op te pakken. Lekker doen hoor, en veel experimenteren! Tekenen is veel te leuk om je te laten tegenhouden door de stemmetjes in je hoofd :D :D (en volgens mij hebben we daar allemaal weleens last van).

Pagina 87
Seven: gaaf om die drie werken zo bij elkaar te zien. Begrijp ik het goed dat het dieren zijn van dezelfde eigenaar? Die heeft dan straks echt wel een hele gave verzameling in de woonkamer.
Achtergrond van de hond is wat ongewoon, maar vind ik heel mooi gevonden. Precies genoeg om m van het papier te laten springen zonder overheersend te zijn.
Art_Ificious: Altijd heerlijk dat soort cadeautjes aan je zelf! Heb daar ook een handje van :)) Toevallig van de week de hele doos met Stabilo pastelpotloden gekocht :o en het is niet dat ik niet al van alles heb :)) maar het is gewoon zo heerlijk om alle merken uit te proberen. Van de Derwent zul je vast veel plezier hebben, mooie bruin- en groentinten heeft die set!
huricane: Mooi gelukt je paard. Je zou met potlood nog een suggestie kunnen geven van vechtstructuur door met een heel scherp potlood wat haartjes in te tekenen. Als je dat mooi vindt uiteraard!
Seven: Interessant om te zien hoe je zo'n portret opbouwt Seven, ik zie nu veel blauw en ben super benieuwd hoe dat straks verder gaat.
Art_Ificious: En weer een hond van jouw hand, je gaat hard, heerlijk hoor! En leuk ook dat je zoveel opdrachten hebt binnengesleept joh. Dat is bij mij op het moment even wat minder helaas :\ Ik heb nu geen opdrachten om aan te werken, maar laatst wel spontaan een vrij werk verkocht, ook heel leuk! en ik hoef er gelukkig niet van te leven :))
Seven: oooooh ik benijd je niet, wat een lastige hond, maar oooh wat ziet ie er al lief en guitig en pluizig uit zeg. Doorgaan op deze tour en dan komt het helemaal goed. Ben benieuwd hoe je die krullen maakt. Teken je gewoon een heleboel fuzzy haar?
Selina: Sterkte met het verlies van je paard, heel verdrietig zeg ;( tekenen kan dan een fijne afleiding zijn, maar kan me ook voorstellen dat je even nergens zin in hebt.

Pagina 88
Art_Ificious: Je hebt het ras echt al super goed te pakken. Mijn broertje heeft toevallig zo'n hondje en ik zie de kleine Charlie hier wel in terug :D Je zou kunnen proberen nog iets meer licht in het hoofdje te brengen door wat highlights aan te brengen met bijvoorbeeld licht/zalmroze of lichtgeel, dan komt het kopje nog wat meer naar voren. Ik houd zelf altijd wel van een lekker contrast, dus wat donker/ver weg is, zet ik vaak wat extra aan, zoals de binnenkant van de oren natuurlijk, maar dat moet je uiteraard zelf wel mooi vinden! Neusje en bekkie vind ik echt goed getroffen, hondje van mijn broertje heeft precies zo'n vrolijk bekkie met dito uitdrukking.
Seven: mooie rode kleur op dat paard! wat voor potloden heb je daarvoor gebruikt/welke kleur? Zoiets zocht ik ook voor mijn haf, maar heb uiteindelijk e.e.a. gemengd :)) Mooie opzet.
Naambordje is ook prachtig, zo fijntjes en toch zo gedetailleerd en mooie strakke letters! Als ik een paard had, had ik het wel geweten ;)
Eva1969:Wat heb je dat schilderen al goed in de vingers, mooi hoor! Okergele ahctergrondkleur vind ik heel erg leuk bij de hond, zou ik zeker zo houden en die oogjes <3 aaah, van die lieve zielige oogjes, mooi gedaan.
vikawiek: Ik mag niet lachen, maar ik doe het toch :)) Stoute pup. Je krijgt er zoveel voor terug..... ;) En wat een tegenslagen met die katten, zie je er helemaal niet aan af hoor! Lastig kiezen, maar ik vind de rooie het allermooist. Komt misschien ook door die lekkere fel afstekende ogen.
En kritische familie... dat klinkt ook bekend. Mijn vriend is ook zo'n heerlijke criticaster :)) Maar als ie dan zegt dat ie iets mooi vindt, weet ik dat dat ook echt zo is. En de boktupload doet de kwaliteit van je tekeningen ECHT geen goed nee, valt mij ook altijd op :oo
Seven: Schilderij wordt prachtig, kan niet anders zeggen. 2x gemaakt :')