[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:40

Fnanne Och ja, inderdaad spannend. En als je dan ineens een echt mens op je baby ziet zitten is dat ook best een gek gevoel, weet ik nog wel van de veulens van vzpaard. Maar ook zo gaaf als je er dan zelf voor het eerst op klimt!
En terug on topic, mooi werk weer, die van gisteren komt heel gaaf zo uit de spetters tevoorschijn, mooi!
Die van vandaag is oog erg gaaf zo. Mooie kleuren en mooi zoals hij uit de verf komt. Letterlijk. :D

RenskeFrea Hihi, ja hoor, ben weer aanspreekbaar hoor maar was inderdaad een beetje over de rooie van de week := .
En och, dat koppie van gisteren, heerlijk. Mooi gelukt ook! Dat neusje met die witte haartjes zo aan de zijkant <3 . Jeukzebra is ook goed geworden. Heerlijke borstelmanen en oor! De vage schetslijntjes bij de benen passen er ook goed bij, je ziet hem zo bijna heen en weer wiebelen.
Fjord is ook al mooi, tuigage gaat je ook al steeds beter af hé? Heerlijk koppie, mooi oog ook.

Vreselijk creatief bezig geweest vandaag. Hopen foto's gemaakt van de mist en tussendoor eindelijk weer eens ouderwetsch gekliederd. Ecoline, potlood, witte gelpen en losse handjes. Het idee in mijn hoofd was iets met mist maar er ging halverwege iets een beetje mis (mis, mist en toen miste de mist :P ). Niet dat het erg is want zo vind ik 'm ook wel aardig gelukt.

Herfst
Afbeelding

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:08

Helaas heb ik jullie niet bij kunnen houden :'( heb wel jullie prachtige creatieve uitspattingen bewonderd! Petje af voor degene die het wel volgehouden hebben hoor, tjee! Vanwege mijn nieuwe baan en de diensten is het mij niet meer gelukt. Inmiddels staan mijn paarden ook volpension, omdat halfpension niet meer te doen was. Even prioriteiten moeten stellen en nu eindelijk weer tijd om dát te doen waar mijn hart ligt en dat is creatief bezig zijn en de tijd die ik heb ook besteden aan mijn paarden en niet aan alle klussen eromheen. Ik hoop dat er volgend jaar weer zo'n challenge komt.. Liefs Dianne

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:11

Ach zonde, DianneM, maar je hebt groot gelijk hoor. Het moet allemaal wel kunnen...

Vlug krabbeltje met potlood uit de losse pols. Moest eigenlijk een Marwari-achtig iets worden, nav een hilarisch filmpje (ik hoef geen Marwari meer, ik zou de helft van de tijd proestend half naast het zadel liggen, die oren lijken net pinguïns _O- ), maar het is toch een Arabisch achtig iets geworden.

Rarebier
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:39

Pluizebolpum, mooie herfstuitspatting van gister, prachtig!
Ik vind hem toch wel bijna op een mawari lijken hoor :P maar oren als pinguins, wat moet ik me daar bij voorstellen??? :P
Fnanne, zij was idd erg relaxt met alles. Ze kwam van iemand die haar min of meer verwaarloosd had qua beweging waardoor ze flink aan gewicht was, maar vond het erg leuk om te werken volgens de klassieke methode die die vrouw daar gebruikte, ik kon er alles mee. Vraag me soms wel eens af hoe het met haar gaat als therapiepaard, maar we zijn toen niet zo fijn geeindigd, dus durf er niet meer langs te gaan verder :P
Jouw werk van gister is ook prachtig. Heeft ook wel herfstsferen door de kleuren en vertakkingen enzo, maar weer heel andere sfeer dan pluizebolpum haar sfeer :)

Van mij weer een wat sneller krabbeltje met een potlood op A5.
Dit is Monkey, uit frankrijk. Die vond het ook wel interessant of we niet snoepjes in de camera verborgen hadden :P

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:42

Was een 'oor'filmpje, zo eentje vanuit het zadel, van een zwarte Marwari. Die oortjes gingen vrolijk alle kanten op en zo van achter leken het net twee achter elkaar sjokkende pinguïns.
Leuke plaat weer, zo'n heerlijk nieuwsgierig koppie en dat baardje. Erg bekend ook, dat checken of er echt geen eten uit komt. :D

Ecoline, waterverf, stift en potlood uit de losse pols.

Water Paard
Afbeelding

Fnanne

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 20:55

Je herfst vind ik echt prachtig Pluizebolplum. Zulke mooie kleuren :) en die van vandaag, zo veel meer ingetogen dan dan 'herfst' mooi contrast die twee. Je rarebier is dan weer heel anders, maar met ogenschijnlijk simpele lijnen toch heel sterk :)
DianneM: jammer dat je het niet redde, wie weet inderdaad volgend jaar?
RenskeFrea: wat een mooi koppie die van gisteren, zo leuk attent :)

Afbeelding
306

Afbeelding
307

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 19:38

Nummertje 308 :)

Afbeelding

Afbeelding als referentie van Nenah DM Photography 

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:04

Mooi, mooi en mooi weer Fnanne, de eerste twee lekker explosief en dan die laatste weer zo heel stil. Ongeveer dezelfde kleuren maar toch heel anders, leuk én mooi. Of had ik dat al gezegd? :P

Dat kliederen met verf, stift, ecoline en water bevalt me eigenlijk prima, nog maar eentje. Inclusief Gimp omdat dit papier mijn waterige uitstapje iets minder kon waarderen en er allemaal hobbels in kwamen. En dan maar ook goed over de top gaan en lekker kleurknallen, per slot van rekening is het een trekpaard. :D

Spotted Draft Horse
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:31

Pluizebolpum, die van gister heeft een heel rustig kalm sfeertje, mooi.
Die van vandaag knalt er dan weer uit, dat is ook erg gaaf.
Geven die tekeningen toevallig je gemoedstoestanden weer? :D

Fnanne, jij hebt ook van die prachtige knalschilderijen :j En die van vandaag is dan weer een stuk ingetogener maar ook erg mooi zo.

Ik ben begonnen aan een legpuzzel, dus heb ineens geen tijd meer over om te tekenen :P
Want dat is ook zeer verslavend.... :j
Ook even weinig inspiratie in mijn hoofd zitten, dus dan krijg je dit soort dingen.
Soort van vlugge uitspattingen met oliepastelkrijtjes, waarmee het toch wel erg lastig is om details erin te krijgen, want ze doen elke keer net wat anders dan ik gepland had :P
Beide zijn op A4, naar aanleiding van een referentie.

Afbeelding

Afbeelding

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:52

Stille meelezer hier die dagelijks van jullie mooie creaties geniet :D.

Renske, kan het zijn dat je de krijtjes wat meer moet gebruiken door met gekleurde vlakken te spelen? En dan laagje over laagje werken? Je lijkt ze nu wat meer te gebruiken zoals je potloden gebruikt, en ik denk dat dat niet werkt.
Maar uiteindelijk heb ik er nul verstand van hoor, het was een spontaan gedachtenspinsel ;).

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:25

88 pagina's lang kunnen genieten van prachtige, creatieve, originele werken, GAAF!!! :D
Ook veel bekende 'gezichten' uit het oude Tekenmensjes topic, leuk! 10 is in ieder geval nog net zo getalenteerd als toen! Ik vind je werk echt ontzettend mooi, vooral je aquarellen!

Misschien waag ik ook nog wel een poging om weer eens wat te gaan kladderen! :D Inspirerend is dit topic in ieder geval wel!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 20:53

Pluizenbolplum: euhm... volgens mij had je het al gezegd :) en dat de kleuren overeen komen kan kloppen. De achtergrond is op elkaar afgedrukt van de laatste twee. Dus als de verf nog nat is: papier erop en afdrukken :)
Mooie heftige kleuren heeft die van gisteren :)
RenskeFrea: lekker aan het puzzelen? :) beide weer lekkere vlotte werkjes. Qua commentaar over materiaalgebruik sluit ik me wat aan bij Sofy :j denk dat je daar wel wat mee kunt :)

:wave: haai Sok en dankjewel :)

Vandaag eens met stiften gewerkt :)

Afbeelding
309

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:57

RenskeFrea Legpuzzels...mja, met overijverige katten is dat geen succes. Ben je uren bezig geweest met een egaal blauw stuk, ga je even weg voor een pak melk, kom je terug, liggen alle stukjes weer netjes op een hoopje. En een vorige kat had zo het land aan honden dat ie die uit de puzzels krabde. _O-
En weer on topic, toch leuk gelukt die uitspattingen. Bruin paardje vind ik leuk grappig en die blauwe fjord is eigenlijk best wel gaaf!
Fnanne Over gaaf gesproken, echt hé! Ik vind 'm heel mooi en zal het bij één keer houden.
Leuk idee trouwens, zo dat 'recyclen'.

Vandaag maar weer eens gekliederd. Heb er echt lol in nu. :D
Waterverf, potlood en een snufje Gimp.

Blauwschimmel
Afbeelding
(o, ja, nee, ik geloof niet dat het kleurgebruik in verband staat met mijn gemoedstoestand, hooguit is het wat seizoensgebonden)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:46

Ja het is zo'n puzzel waarbij je moet puzzelen wat mensen op de afbeelding zien, dus ik heb geen idee wat ik eigenlijk aan het maken ben :P
Maar ben er al achter dat er een paard op staat (het is een afbeelding van een renbaan) dus dat is natuurlijk al helemaal leuk. Ben momenteel al over de helft, dus wie weet krijg ik m morgen wel af :j
Zeeeeer verslavend is het iig wel :P En katten kan ik me bij indenken dat het niet zo handig is af en toe :D

En wat betreft die krijtjes, jullie hebben helemaal gelijk hoor. Maar het schort vooral aan geduld enzo denk ik, want ik kan best wel wat met die krijtjes doen, als je naar mijn welsh en zorse tekeningen kijkt :) Binnenkort maar weer eens een groot vel proberen en jullie tips opvolgen (als de puzzel af is ;) )

Pluizebolpum, mooie afbeelding weer, fijne zachte oogopslag, past erg goed bij de afbeelding :j
Fnanne, erg gaaf. Weer lekker knal. Stiften gaan je ook al goed af. Mooie combo kleurtjes!

Sok, ga je ons nog even versterken de laatste 2 maanden? Lijkt me tof :j

Vandaag weer krabbeltje van eigen referentie, op A4. Ik blijf in de fjordensfeer omdat ik toen tijdens mijn stage gewoon zoveel leuke foto's heb gemaakt :P

Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:09

En die van vandaag :)
Aangezien ik vandaag met de trein ging iets meer tijd om iets te tekenen, maar laat ik nu net mijn blik met potloden vergeten. Gelukkig had ik nog een grijs potlood ergens verstopt in mijn rugtas :P
Het is op A4, de vlekken komen van de omslag, van een vorige tekening die ik toen helemaal zwart gekleurd had :') (op het origineel zie je ze veel minder, heb de tekening donkerder gemaakt op de computer)
Had beetje ruzie met de manen, zijn meer dreadlocks geworden :P
Foto uit eigen referentie.

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:41

RenskeFrea, dat zijn die 'wasgij' puzzels toch? Die zijn wel heel erg leuk en verslavend. :j
Wat een heerlijke fjordensnuit, met die dikke toef erbij en dan die snuit met al die haren, lekkere krabbel zo! En persoonlijk vind ik het zeker niet erg om meer fjorden langs te zien komen, ik vind het heerlijke dieren.
Die van gisteren is ook wel meer dan zomaar een krabbel. Tuig ziet er heel mooi uit zo, koppie is mooi en die dreadlocks vallen best mee, ik vind het eigenlijk wel passen zo, zelfs de vlekken. Lijkt net zo n oude plaat van vroeger zo.

En dan heb je ineens weer van die rare dagen en ben je blij dat je Gimp hebt. Digitale werkjes weer dus.
Gisteren is uit de losse pols, de zebra van vandaag met een referentieplaatje.

Beeldig
Afbeelding

Streepjescode
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 23:32

Druk druk... Even snel...
310 en 311.

Afbeelding
(Referentie Nenah DM Photography)

Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:36

Pluizebolpum, ja klopt, zijn erg leuk om te doen, en gelukkig ook niet al te moeilijk, dus heerlijk voor ontspanning :) Het is wel bijna jammer dat ik m zo snel al af heb :P
Leuke plaatjes weer, zo verschillend maar beide hebben wel weer wat. Ik vind vooral de zebra leuk, mooie uitsnede zo.

Fnanne, mooie plaatjes weer hoor. Heel fijn zo met het blauw, en je potloodtekeningen vind ik ook altijd heel erg mooi.

Vandaag mijn oliepastelkrijtjes maar mee de trein in genomen, in de hoop dat die minder vlekken dan gewone pastelkrijtjes :P Het is op A4, naar een foto die ik in de oostvaardersplassen gemaakt heb van een konikpaardje in het water.
Eigenlijk is hij nog niet helemaal af, wilde eigenlijk nog meer aan de achtergrond doen en aan het paard ook, maar de trein was er al en ik ben nu eigenlijk wel veels te moe :)
Doezelaars werken dus ook prima met deze krijtjes.

Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:24

pluizebolpum: mooi! ik vind vooral de zebra erg leuk, maar de andere tekening is ook heel erg mooi
Fnanne: ook heel erg mooi! met welke verf doe je dat nou?
RenskeFrea: mooi paardje, alleen lijkt het lichaam wel wat lang. verder erg leuk :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 21:24

Jelka: de blauwe is gemaakt met ecoline :)
RenskeFrea: mooie houding heeft je Oostvaardersplassen paardje :) door de doezelaar oogt het allemaal minder streperig :) werkte dit beter dan pastel in de trein? :)
Pluizebolplum: zebra is mooi neergezet. Leuk zo'n strepenspel :j sfeertje van die daarvoor spreekt me ook aan :) hopelijk vandaag een minder (hoeft natuurlijk niet negatief te zijn) rare dag?
RenskeFrea: je printer heeft bijna een soort gravure of ouderwets plaatje van die van gisteren gemaakt :)

Afbeelding
312/365
Potlood en aquarel op papier.
Merk dat ik weer wat op zoek ben :=

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:57

Fnanne 310 en 311, mooi! Vooral de blauwe vind ik zo'n heel mooi stille sfeer hebben.
Die van vandaag vind ik wel weer apart zo, een beetje een draadjespaard. Spannend wat dit gaat worden!
RenskeFrea Ja, zo is die oliepastel weer heel anders, mooi plaatje zo. Ik vraag me alleen af of dan net zo'n vaag groen lijntje op het blauw het misschien net iets meer zou afmaken. Hoef je niet ook een hele achtergrond te doen maar heb je wel het idee van dat er nog iets is.

Tja, die rare dagen, ligt ook aan mijn hoofd. Het is daar nou eenmaal snel chaotisch. Als er dan van alles aan de hand is en ik ook nog eens niet dien te vergeten dat ik schuursponsjes moet kopen val ik rustig midden op de dag in slaap of zo en dan is het 's avonds van 'O gut, ik moet nog een paard!'. Vandaag gewoon een lekker drukke dag bij de paardjes en dan ook nog een vlooienkuurfobische kat preventief ontvlooien. Heb na 8 jaar eindelijk door hoe dat moet bij haar. En dan vinden ze merries lastig... :roll:

Over merries gesproken. Digitaaltje met referentieplaatje uit eigen collectie.

Ieniemienie
Afbeelding
(Welsh B jeugd, eigenlijk heet ze anders maar omdat ze de klein, grijs en pluisharig is noem ik ze Ieniemienie, ze luistert niet eens naar me als ik haar bij haar echte naam noem :') )

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 12:11

Ieniemienie vind ik een hele mooie naam hoor :) en hij klinkt toepasselijk :D
Kat versus merrie... ik verkies de merrie :D

Vandaag lekker getekend, beetje water erbij et viola :)

Afbeelding
313/365

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:00

Fnanne, oliepastel werkt wel wat beter in de trein, geen rondvliegend poeder :P
Alleen worden je vingers er net zo smerig van als je niet oplet :D
leuk weer, ik vind vooral die van vandaag erg gaaf. Mooi effect.

Pluizebolpum, klopt, is een wasgij puzzel. Heerlijke puzzels, alleen jammer dat ik m zo snel af had :P
Moest inderdaad de achtergrond nog verder doen, iets van schaduw ofzo, maar ach.
Je iniemienie is erg schattig geworden. Ze lijkt ook wel, van wat ik me van haar herinnerde :P
Tof plaatje.

Die van gister is van een foto uit het aanvraagtopic, potlood op A4 (het is een heel oud schetsblok wat ik nu aan het opmaken ben, dus het papier is niet 100% recht meer :P):
Afbeelding

Die van vandaag is van een foto van mijn stage, maar hij wilde totaal niet lukken op de een of andere manier.
Maar hij moet er maar mee door, want nu is het bedtijd :P
Ook potlood op A4:
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:44

Fnanne Gelijk heb je, merries zijn een stuk makkelijker. :D Mooi werk weer, doet me in de verte wat denken aan die rij paarden van Gericault.
RenskeFrea Bovenste is mooi gelukt zo, met de meeste detail in het hoofd.
Ik denk dat bij de onderste de manier waarop het paard zijn hoofd houdt het mis gaat. Misschien zo'n onmogelijke hoek of zo. En soms wil een lijn gewoon niet. Dan zie je 'm, je weet hoe het moet, het kan bijna niet makkelijker maar toch wil ie er niet op. Zo frustrerend...

Vandaag weer eens ouderwetsch op papier. Zwart A4, witte gelpen, losse pols en de dansles nog in het achterhoofd. Beetje spaans-achtig paardje, wat netjes stilstaat. Heb al genoeg gestamp gehoord vanavond. De dansvloer is vast een halve meter gezakt vandaag. Dat het wel ietsjes luchtiger mocht. _O-

Waiting
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 20:52

Het ouderwetsche gelpennetje doet goed zijn werk Pluizebolplum. Mooi verloop zo van details naar 'in het duister' :)
En de Gericault-gelijkenis werd gisteren ook opgemerkt al :D hoewel niet bewust zo gemaakt :)
Renskefrea: jammer dat het papier van de eerste zo gekreukt is, hij is leuk :) bij de tweede wringt het een beetje qua verhoudingen. ;)

Afbeelding
314/365
Potlood en water op papier.