[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:44

Nee eigen dessins van rijstextiles.com
Die vsn poppy zijn prachtig maar steeds uitverkocht.
Voordeel van online kopen bij rijs vind ik dat ze al aangeven welke effen tricot er bij kleurt. Dat vind ik online soms moeilijk te zien.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:45

Dat laatste stofje is mooi zeg! Ga je er voor jezelf iets van maken of voor een kleintje?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:52

Voorlopig voor de kleine, merk dat ik me vaak moeizaam kan zetten tot grotere projecten voor mezelf. Voor die kleintjes is paar uurtjes werk, voorlopig is dat even genoeg. Wellicht als ik weer de mogelijkheid heb om echt een paar uurtjes achter elkaar te zitten werken ipv hier en daar een uurtje achter de machine te kunnen kruipen dat ik weer voor mezelf iets maak.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:06

Leuk dat hier een topic voor is!

Ik naai nu iets meer dan een jaar, en ben er bijna elke week wel mee bezig, vind het heerlijk om nieuwe kleding te bedenken en maken :D
Ik heb dan ook nog een enorme voorraad stofjes en patronen die ik nog wil maken, vast herkenbaar voor velen?

Mooi die vleugels keet! Is dat deels geborduurd?

Leuk jurkje juist geworden Secricible!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:40

Weet iemand hier een patroontje voor een romper met een shirtje er op? Beetje vage omschrijving, maar ik bedoel dus een shirtje met wel drukknoopjes onderop tussen de beentjes. Lijkt me ideaal in de zomer met alleen een broekje, maar ik kan er niks van vinden, weet ook niet hoe je zoiets noemt.

Ik vind wel jurkjes met een naad in de taille maar dat vind ik voor een shirtje geen gezicht. Of wil ik nu iets heel ingewikkelds?

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:41

Hm... Ik weet inderdaad dat er jurkjes zijn met een rompersluiting. Maar tshirt nog nooit gezien.

Ik heb net een muts/sjaal combinatie gemaakt voor Emily.in het duits noem je het Schlupfmütze, geen idee hoe je dat in het Nederlands noemt.
Afbeelding

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:52

Ik moest even kijken hoe het in elkaar zat en wat het precies was :P mooi geworden! Is het tricot of ook nog zacht van binnen?

Ik heb dit weekend een berg mondkapjes en een truitje gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:56

Oh die trui is mooi!
Ik durf niet aan iets griters beginnen. Ben bang dat ik het niet afmaak of niet leuk vind en dan is een hoop geld de raam uit.

Deze is tricot. Maar kan ook met fleece ofzo gevoerd worden voor de winter. Hij is zo gemaakt dat je ook de andere kant kunt gebruiken. Maar ik heb voor binnen en buiten hetzelfde motief gebruikt. Ik ga zeker nog een warme maken voor de winter.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:06

Ik koop veel stoffen bij www.driessenstoffen.nl , zijn nog eens leuke prijzen om iets uit te proberen wat misschien mislukt. Als ik echt een dure stof heb maak ik het model soms eerst met een goedkopere stof, bijv een jas heb ik eens gemaakt door eerst van een oud dekbed overtrek te maken en aanpassingen aan het model te doen waar nodig, zodat als ik het model niet leuk vond ik nog wat andere met de dure stof kon maken

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:28

Jongens kan iemand helpen? Ik zoek drukknopen voor mijn variotang maar kan alleen de tang vinden online.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:46

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:49

secricible schreef:
Voorlopig voor de kleine, merk dat ik me vaak moeizaam kan zetten tot grotere projecten voor mezelf. Voor die kleintjes is paar uurtjes werk, voorlopig is dat even genoeg. Wellicht als ik weer de mogelijkheid heb om echt een paar uurtjes achter elkaar te zitten werken ipv hier en daar een uurtje achter de machine te kunnen kruipen dat ik weer voor mezelf iets maak.

Een vriendin van me heeft 4 kinders, waarvan de jongste net 6 mnd, en zij weet toch steeds weer tijd te vinden om mooie dingen te maken! Ik heb geen idee hoe ze dat doet :D

Ik ben al een maand of 2 bezig met een vest voor Floris en een week of 3 met een overgooierjurkje voor Karlijn. Die gestolen uurtjes zetten niet echt zoden aan de dijk he.

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:52

Afbeelding
Afbeelding

Gister avond weer even druk geweest. M'n eerste legging! Bestaande legging over getrokken. Toch niet zo'n slim stofje direct met strepen... En ik moet echt gaan oefenen op recht stikken. Maar hij past

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:53

Veriye schreef:
Ik heb net een muts/sjaal combinatie gemaakt voor Emily.in het duits noem je het Schlupfmütze, geen idee hoe je dat in het Nederlands noemt.
[ [url=m/18k9Gi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een bivakmuts?

Een romper met een shirtje erop? Dus 2 voorpanden dan? Of wil je de romper eenlaags gebruiken, dan is het toch gewoon een romper/body? Doe ik vaak zat hier hoor, vooral met leuke rompers.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:13

Hoihoi,

Ik kom even binnenvallen met een vraag die waarschijnlijk al meerdere malen gesteld is. Ik ben aan het oriënteren voor een naaimachine. Het is de bedoeling om hier kledingstukken mee te maken. Hoeveel ik m ga gebruiken is regelmatig. Ik Heb altijd de industriële machines van school gebruikt dus een ‘betaalbare huishoud’ machine is nieuw voor mij. Ik heb ook al eens een winkel bezocht met zowel nieuwe als tweedehands machines maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik hoor graag jullie ervaringen met de diverse merken. Mag ook in PB.

Groetjes Sanne

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 05:18

Ga naar een naaimachine winkel met je budget en ga machines uitproberen. Het is zo persoonlijk.
Ik heb alleen bernina machines en die zijn zo fijn :)

Laar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:52

Sauffi, ik zat met hetzelfde en heb via de lokale naaimachine winkel een hele fijne Pfaff gekocht. Ze konden me daar ook goed adviseren.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:20

Ik kom er ook tussen!!

Hier ook naar een naaimachine winkel geweest.
Thuis gekomen met een brother innov-is.

Ik maak er dekjes mee, naai kleding.
Maar heb niet super veel tijd, werk vraagt gewoon veel tijd.

Onlangs voor mijn pup nog een veiligheids vest gemaakt.

Afbeelding

Toen kwam ik er achter, dat ik het wel enorm mistte.
Vrijdag heb ik een basis naaicursus!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:22

Chubby schreef:
Veriye schreef:
[ [url=m/18k9Gi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een bivakmuts?

Een romper met een shirtje erop? Dus 2 voorpanden dan? Of wil je de romper eenlaags gebruiken, dan is het toch gewoon een romper/body? Doe ik vaak zat hier hoor, vooral met leuke rompers.

Ik vind het nooit zo mooi als je zo'n shirt in de broek model krijgt :') vandaar mijn vraag

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:33

Ik heb een Brother Innovis, vind hem nog steeds fijn. Was eigenlijk bedoeld voor het eerste jaar maar naai er nog steeds fijn op.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:47

Ik heb een oude lewenstein. Zelfde als MB, was bedoeld voor tijdelijk maar ben er nog steeds blij mee. :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:10

hier ook een (hele oude) pfaff. Nog van mijn oma geweest, mijn moeder en oma kochten ooit dezelfde en toen oma overleed kreeg ik die van haar.
Ben er nog steeds heel blij mee, hoewel je wel merkt dat hij wat ouder is. Voor nu meer dan prima voor mij :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:56

Ik leen de Brother van mijn moeder. Op de naailes gebruiken we vnl Pfaffs.

Hazeltjes/Farbenmix heeft een advent/sew along op facebook vanaf 1 december. Er wordt elke dag een stukje van een tas genaaid, die dan 24 december klaar is (of kan zijn ;)). Niveau vanaf beginners. Misschien vinden meer bokkers het leuk om mee te doen?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:47

Ik heb een Bernina 700 serie. Maar dan kom je wel in het semi-professionele prijssegment. Ik zou hem in elk geval niet aanraden als beginnersmachine maar ik ben er wel heel blij mee.
Ik zou gewoon verschillende machines uitproberen. Vroeger ook een Husqvarna gehad en dat vond ik ook een hele fijne machine.

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:37

Ik heb vorig jaar een oude naaimachine geërfd. Dat is een vendomatic. Een best wel oude van de v en d, maar naait prima en is echt super sterk. Ik kan daarmee gewoon nylon sluitingen op mn paardendekens stikken. Daarvoor naaide ik op de pfaff van mn moeder en die was ook heel fijn voor het fijnere werk. Merkte dat die af en toe meer moeite had met meerdere lagen stof. De machine was wel wat fijn gevoeliger en heeft meer instelbare opties.

Ik vraag me toch af wat een machine een goede machine maakt voor jullie.
Zijn dat dan de opties? Of de kracht van de machine?
Dus wat maakt jouw machine een fijne machine?