[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mimi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:45

Deze ga ik voor mezelf bestellen:

Afbeelding

AnoukS_

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:58

Oeh dallista, sowieso nog 16 liggen dus. Dat is echt nog een hoop! En al 23 gemaakt, pfft :P wat doe je er allemaal mee eigenlijk? :)

In mijn herten zitten inderdaad al enórm veel uren werk. Maar goed, het is het allemaal waard, is zulk lekker tijdsbedrijf en heb er ook geen haast mee. Kwam er achter dat ik er al ongeveer een jaar mee bezig ben _O- Wel een goed teken dat de verf gewoon nog steeds erg goed blijft.

Mimi, mijn schilderij van de herten is een Paintworks, zeer aan te raden! Bij deze moet je wel mengen ja.
Je herder wordt al fantastisch mooi zeg Mimi!
Ook de schilderijen die je in de planning hebt te kopen zijn erg leuk, vooral die voor jezelf!

Dallista, je hebt in ieder geval nog even voor het weer kerst is hahah :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:41

AnoukS_ schreef:
Oeh dallista, sowieso nog 16 liggen dus. Dat is echt nog een hoop! En al 23 gemaakt, pfft :P wat doe je er allemaal mee eigenlijk? :)

Dallista, je hebt in ieder geval nog even voor het weer kerst is hahah :)

Zodra ze af zijn, is de lol er eigenlijk ook wel vanaf. Ze liggen op een stapeltje ergens onder een bureau en in een kast. :o Ik heb er twee in hele goedkope lijsten aan de muur hangen (de Japanse tuin en Moonlit Paradise, beide van PaintWorks), en drie zonder lijsten rustend op boekenplanken tegen de muur (de vleugel met de viool en vaas bloemen erop, de hummingbird, beide van PW, en eentje van Plaid met drie paardenhoofden).

Ik vergelijk het maar met die Kleuren voor volwassenen rage. Het gaat om het doen, het schilderen in dit geval, niet het resultaat. Neemt niet weg dat sommige gewoon erg mooi zijn en soms het wel waard zijn om aan de muur te hangen... voor een tijdje. :o

Als ik een leuke painting zie, koop ik hem. Heb mijn lesje wel geleerd met de grey stallion, die kan ik niet meer krijgen (ja, hij staat op ebay.com, maar pas op, het is een Chinese namaak). Zou hem zo graag nog eens willen maken, want het was mijn allereerste, en ik zou hem nu echt nog een stuk mooier kunnen maken. Maar ja... out of production. En je komt soms nog wel eens oude tegen on-line, maar dat is echt een kwestie van mazzel hebben. Dat wil ik voorkomen in de toekomst. Dus als ik een mooie zie, probeer ik hem meestal wel te kopen, tenzij ik heel zeker weet dat het nog wel een tijdje beschikbaar zal blijven. Ik ben niet bang dat ik met al die paintings blijf zitten, ik weet van mezelf echt wel dat ik ze op x moment ga maken omdat ik het altijd leuk blijf vinden. Ik vond dit al gaaf toen ik een klein meisje was; 'tig jaar later vind ik het nog steeds leuk. Dat zit dus wel goed!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:14

Zat trouwens te denken, is er hier misschien iemand die de grey stallion painting ook heeft? Ik zou namelijk heel graag een goede scan hebben van het vel dat erbij zit, met de tekening, nummertjes chart etc. Die heb ik destijds vrolijk weggegooid, maar ja... Ik denk niet dat ik het ding ooit nog ga vinden, dus mijn alternatieve optie is op de bestaande painting bij te werken, maar daarvoor heb ik wel de chart nodig, om goed te kunnen zien waar de lijnen lopen enz.

In het kader van niet gegooid, altijd mis... :-)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:20

Sorry, die heb ik niet meer!
Ik heb die painting ook gemaakt..

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:48

Heh, jammer!
Ik heb van alle paintings die ik daarna gemaakt heb, de charts wel bewaard, geloof ik, maar ja, net die eerste natuurlijk niet. Wist ik veel dat ik er jaren later spijt van zou gaan krijgen. ;-)

Mimi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:58

Leuk seg om te lezen wat andere schilders allemaal al gemaakt hebben.

Miin eerste schilderij is De vurige danseres van Ravensburger. Die heb ik gemaakt in 2010. Net teruggevonden op zolder. Heb er vandaag mijn naam op geschilderd. Nu enkel nog acrylvernis eroverheen. Dit schilderij ga ik misschien weggeven.

Onlangs heb ik De herfst van Schipper gemaakt. Heel veel kleine vakjes en priegelwerk. Mooie combinatie van herfstkleuren. Mijn vriend en ik zijn aan het sparen voor een huis. We hebben dit schilderij samen uit gekozen en hebben afgesproken dat dit alvast decoratie is voor ons nieuwe huis.

Nu ben ik de laatste vakjes aan het opvullen van de Duitse scheper van Schipper. Deze is voor mijn beste vriendin voor op de babykamer. Ze heeft hem samen met haar vriend uitgekozen.

Vanavond bestel ik Bella Italia van Schipper voor mijn vader. Hij heeft dit gekozen om in de slaapkamer te hangen. En ik ga ook Landelijke idylle van Schipper bestellen. Het tweede schilderij dat we samen hebben uitgekozen voor in ons huis.

Oorspronkelijk was het mijn idee om telkens af te wisselen. Dus eentje om cadeau te geven, eentje voor in ons huis, eentje om cadeau te geven, enz.

Maar af en toe doe ik ook eens wat anders dan te schilderen :-)! Zoals een appelcake bakken nu en dadelijk moet die uit de oven!

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:41

Herkenbaar Dallista, dat ze eigenlijk maar in de kast liggen. Dat liggen ze hier bij mij ook inderdaad. Vind ze ook niet echt mooi genoeg, of naja, passen in mijn interieur, om ze op te hangen of zo haha :)

Smaakte je appelcake goed Mimi? :D

Ik heb gister nog weer kleine 1.5 uur geschilderd, maar omdat het zoveel kleine vakjes zijn zie je naar mijn idee amper verschil :Y) Als de kleur helemaal klaar is, zal ik weer een nieuwe foto uploaden.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:23

Afbeelding
Ik ben met deze bezig!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:31

ohh ik heb ook zin om wat te kopen om te schilderen, maar geloof dat hier in de winkels niet echt wat te koop is, lig nu samen met kindlief met buikgriep thuis dan is het zo fijn om lekker te kliederen.

Mimi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:03

AnoukS, ja hoor, hij smaakte superlekker. Ik had er wat kaneel bij gedaan. Stukje meegenomen naar het werk en was meteen op hoor.

Aniekepiek, wat mooi seg! Moet je verf mengen? Is hij leuk om te maken? Er zijn grote vlakken bij zie ik.

Robbie, veel beterschap!

Hopelijk heb ik vanavond tijd om alvast één van mijn drie afgewerkte schilderijen te vernissen. Verder heb ik gisteren bericht ontvangen dat mijn twee nieuwe aanwinsten onderweg zijn!

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:09

Mimi, volgens mij heb jij liever geen schilderijen waarbij je moet mengen of wel? Plaid heeft namelijk ook hele gave schilderijen waarbij je geen verf hoeft te mengen. Wellicht is dat nog wat voor jou dan? ;)
http://www.herrschners.com/dept/Paintby ... geNumber=1

Zie bovenstaande link. Deze hebben ook vaak kortingsacties waardoor het niet zo duur uitpakt. :)

En tof dat je nieuwe aanwinsten onderweg zijn!

Leuk Aniekepiek! :)

En Robbie, beterschap!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:27

Plaid heeft altijd aardige paintings met paarden erop. Ik heb Three of a Kind al eens gemaakt, en Morning Fresh en Home Run hier liggen om (ooit) te maken... en een vierde, out-of-print, Mesa Horses, ben ik aan begonnen, maar die ligt nu stil omdat de kerst painting echt even prio heeft.

Maar... ik vind PaintWorks nog steeds het best. Om de een of andere reden kan ik met die verf toch het fijnst schilderen. Bij het mengen sta ik niet eens meer stil. En hun schilderijen zijn over het algemeen toch een stukje gedetailleerder dan die van Plaid. :-)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:39

Mimi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:00

Anouk, wel ik heb het mengen nog nooit geprobeerd. Hoe is de verhouding dan? En hoe bepaal je dat?
Dallista, PaintWorks heeft inderdaad mooie schilderijen! Vallen de verzendkosten wat mee?
Ik heb zonet mijn eerste schilderij, de vurige danseres, een eerste laag acrylvernis gegeven. Binnen 3u. Mag de tweede laag erop. Als het meevalt doe ik mijn twee andere ook. Namelijk de scheper en de herfst.
Ik heb mijn twee nieuwe schilderijen nog niet ontvangen. Bella Italia en Landelijke idylle. Hopelijk maandag!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:41

Vanmiddag heerlijk paar uurtjes gewerkt aan kerstpainting. Ziet er al een beetje kerst-achtig uit!

Verzendkosten heb ik zelden problemen mee, officieel moet je inklaringskosten betalen over goederen buiten de EU als het 22 euro of meer is. Gebeurt in de praktijk niet altijd, maar als je maar 1 painting bestelt heb je dat probleem meestal toch niet, want zo duur zijn ze niet. En ik sla in als ik daar op vakantie ben, of doe een hele grote bestelling in 1 keer.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:27

Wat een leuke resultaten en tussenstappen weer hier.! :D

Mimi1986 Wat een leuk effect die herfst painting zo in die standaard op de kast.!

Dallista ben benieuwd wat jouw kerst painting uiteindelijk gaat worden.! :D

Mijn planning was mijn winter vogeltjes ondertussen klaar te hebben. Helaas heb ik 4 weken geleden mijn rug gebroken dus lig ik uit de running. :(

Mimi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:40

Liesjuh, veel beterschap gewenst! Hopelijk heb je niet te veel pijn en ben je gauw aan de beterhand.

Mijn twee nieuwe paintings zijn aangekomen! Jippie! Bella Italia en Landelijke idylle van Schipper. Ik ben aan Bella Italia begonnen want die is voor mijn vader. Hij is op 27 juni jarig. Dan wordt hij 60 jaar.

Leuke painting, veel kleine vakjes, 36 kleuren.

Bella Italia-update:

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 00:05

Wat leuk id was dit topic al een gehele tijd kwijt. Ik vind het schilderen op nr ook zeer leuk om
te doen ontsnappend.

Dit is mn laatste werkje

Afbeelding

En het origineel

Afbeelding

Mimi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 07:22

Wauw, wat een mooi paard!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:51

Heb mn eigen paard er van gemaakt :j
ben nu op zoek naar meer mooie op nr's voor straks ik mn nieuwe stal

Mimi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:13

Bella Italia-update:

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:36

Seven schreef:
Heb mn eigen paard er van gemaakt :j
ben nu op zoek naar meer mooie op nr's voor straks ik mn nieuwe stal

Knap hoor, dat je dat dan zo kan aanpassen. Leuk!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:29

Bedankt was ook mn eerste keer schilderen weer in dik 10 jaar maar nu ze klaar zijn wil ik weer anderen

Mimi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:47

Bella Italia-update:

Afbeelding