Héél misschien gaat deze het wel worden. Even proeflapje om te kijken hoe het garen breit. Uithalen van mohair is overigens drama
Mja, voor die kerstballen is het wel te doen om de draad "los" te laten. Hoewel het beter zou zijn om toch die draad op de juiste manier mee te nemen: je ingebreide figuur komt mooier uit namelijk. Doordat de draad los blijft hangen, blijven de steken ook losser
. En 
Heb ik weer! Ben ik lekker aan het breien (poncho), trek ik mijn rondbreinaald doormidden
. Ik heb niets anders
. Manlief heeft mijn naald 6,5 gemaakt dus in theorie kan ik weer verder breien op dezelfde dikte. Rug ligt even in de kreuk dus kan nu niet breien
wat heb je nu alleen aan die sjaal in het hollandse weer
maken.
Ik kan dus de blauwe poncho uithalen. Na 23 naalden gebreid te hebben (4 naalden 252 steken, de rest 216 steken), blijkt het patroon dusdanig NIET goed te beginnen dat ik het niet fatsoenlijk krijg. Ik weet inmiddels wel waar ik wél moet beginnen, maar ja, daar schiet ik niets mee op. Het moet echt overnieuw
Nu geen foutjes, nog steeds niet perfect, maar wel prima en ik vind het mooi worden!