[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:10

Zou wel fijn zijn :)
Ik had niet gezien dat Tyrcanol al getaxeerd had, dus die opmerking was niet van toepassing.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:00

falionrule: mooi, alleen jammer dat de achtergrond streperig is, net als de voorgrond. € 50,-
leintjeO: vind het mooi gedaan maar niet alles klopt helemaal. € 20
Century: zeer mooie cavia. niets op aan te merken € 50
Tyrcanol: leuk paardje, jammer van het witte tussen de manen. € 30

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:03

falionrule : Heel mooi 50,-
Century : mooie lijnen, netjes gedaan 45,-
tyrcanol : leuke tekening, ik vindt de manen vooraan een beetje te grof gedaan, voor de rest niks meer op aan te merken 25,-

sorry -O-

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:08

Ik zal vanmiddag ook weer even een taxatie doen. Ik zie weer prachtige dingen voorbij komen namelijk! Echt super!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:42

leintjeO schreef:
falionrule : Heel mooi 50,-
Century : mooie lijnen, netjes gedaan 45,-
tyrcanol : leuke tekening, ik vindt de manen vooraan een beetje te grof gedaan, voor de rest niks meer op aan te merken 25,-

sorry -O-

Geeft niet :)
De regel is dat je een aantal dingen taxeert voor je zelf iets plaatst. Iedereen wil graag getaxeerd worden immers :)

En om een eerdere vraag van je te beantwoorden:
leintjeO schreef:
Even nog een vraag; Ik heb thuis ook pastel gekocht maar dat zijn heel dikke krijtjes, kun je daar ook zo'n dunnen lijnen mee maken, of alleen vegen en schaduwen ? Heb het dus nog nooit gebruikt. :?

Ik heb ook vrij dikke (en ook nog ronde) krijtjes, Rembrandt Soft Pastels, en ik gebruik dan de rand. Dat gaat op zich best goed, maar echt hele dunne lijntjes zijn lastig. Mijn laatste tekening (de cavia) is bijna volledig in pastelkrijt gedaan. Dus dan kan je een idee krijgen hoe grof/fijn het is.

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:53

OOh heel erg bedankt, ben snel aan de slag gegaan *\o/*
Maar ben niet tevreden, dit is namelijk de eerste keer dat ik pastel gebruik, maar ik heb er een beetje met potlood in moeten kleuren. Ik zet hem er toch maar op:

Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:05

Je hebt zeker talent!
Al zou ik hier nog niks voor geven.
Goed oefenen. Dan komt dat vanzelf :j

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:11

Ja je hebt gelijk. En heb nog een hele vakantie om te oefenen, dus dat zal wel lukken :wave:

Weet jij soms wat je met aquarelpotloden kan doen, is het anders dan gewone kleur potloden of niet ? :?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:15

Vind het een erg nette tekening voor de eerste keer hoor! Je hebt oog voor kleur. Let wel op de verhoudingen, die kloppen nu niet en dat doet afbreuk aan je tekening. Blijven oefenen!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:30

leintjeO schreef:
Ja je hebt gelijk. En heb nog een hele vakantie om te oefenen, dus dat zal wel lukken :wave:

Weet jij soms wat je met aquarelpotloden kan doen, is het anders dan gewone kleur potloden of niet ? :?

Dat kun je nat maken, en dan is het een soort van waterverfeffect. :)

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:55

oke bedankt ;)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:58

Pagina 85

@ Stenie, prachtige tekeningen zeg! 65,- voor de tijger. En 75,- voor het paard. Helaas is deze wat uit verhouding door de manier waarop deze waarschijnlijk op de foto is gezet, net geen mooie invalshoek, maar je tekent heel realistisch!

@ Stefieke1997, ook erg mooi. Ik houd meer van kleur maar deze zijn zeker 40,- waard. Je speelt leuk met het licht. Dat doe je erg goed. Probeer op sommige plekjes iets minder grof te zijn en je zal zien hoe veel dat gaat uitmaken. :)

@ xTitanic, je eerste vind ik nog te licht van kleur. 30,- Je tweede is echt fantastisch. Ik ken de foto en ik vind hem dan ook erg goed gelukt! 50,-

Pagina 86

@ Mariekeoo, knap werkje voor 2 uurtje!? 20,- Hij zou inderdaad nog veel mooier kunnen, als je er maar wat meer tijd aan besteed ;)

@Stefieke1997, Zoals ik al eerder zei, ik ben meer van het kleur maar deze spreekt wel enorm aan. 70,-

Pagina 87
@ MaricoGraphy, ik vind m erg leuk! Speels en vooral lief. Maar ik heb betere werken van je gezien. 25,-

@Falionrule, geweldig. Beetje zelfde speelse stijl maar wel met die mooie details erin verwerkt. 100,-

@leintje0, leuk, goed opweg, maar nog niet echt veel waard. Tenminste ik zou er niet veel voor geven, maar ga vooral door met tekenen want je hebt er zeker gevoel voor :j

@Century, ik heb je topic gevolgd. Mooi werk, volgens mij ook aardig gelukt? 30,-

@Tyrcanol, 20,- vind hem nog iets te simpel ofzo. Ik denk dat je er nog wel wat meer details in kwijt zou kunnen ;)

@leintje0, mooi maar nog niet voldoende voor mij om er veel geld aan uit te geven. 15,-?

Vandaag 3,5uur bezig geweest. Ging ineens als een speer. :P
Afbeelding

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:31

@aartje : Knap werk ! De verhouding klopt niet helemaal, de pupil van het rechteroog is veel groter dan de linker; Of was het zo ook op de foto ? :? En voor de rest heel mooi gedaan 17/ 18,-

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:01

Verhoudingen/ogen kloppen wel. Foto is schuin genomen dus klopt dat het een vertekend beeld geeft.

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:55

hm lijkt me toch wat raar, maar ok als het zo op de foto staat. Ik vindt het echt heel erg mooi hoor ! :D

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:23

Vraagprijs ligt trouwens wel wat hoger dan wat je noemde, maar bedankt voor je taxatie. :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 18:15

je kan toch duidelijk zien dat het neusje niet van vooraanzicht getekend is maar wat schuin?
Ik heb vaak foto's gezien waarbij katten zo staan en dan is het (voor ons) linkeroog idd kleiner omdat die verder af staat.

Aartje, vind hem heel mooi, weet niet wat jij ervoor vraagt maar ik zeg
als dit A4 is: 45/55 euro
A3: 50/60 euro.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:54

Ik snap opzich wel wat je bedoeld hoor. Maar heb er serieus even een liniaal naast gelegd om te meten en het klopt echt redelijk goed met de foto, ik zou alleen de pupil misschien íetsiepietsie groter mogen tekenen zodat het gevoelsmatig iets meer in verhouding staat.
Bedankt Marijke! Het is A4, goed dat je het zegt, was ik helemaal vergeten te vermelden. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:01

Ik snap Lieke wel, maar volgens mij zit het scheve in de neus en niet in de ogen :).

Overigens vind ik het wel een fijn werk. Ik denk dat 50 euro een nette prijs is.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:22

Ik weet niet aartje ik kijk er niet zo lekker tegen aan. Maar als de foto zo is kan jij er natuurlijk niets aan doen. Als het mijn eigen kan was wilde ik er 30 incl voor neerleggen.

Ik heb hello getekend, met kleurpotloden. De achtergrond vertekend ontzettend op deze foto. Maarja het is ook mobiele kwaliteit. Hoop niet dat de foto gedraait is. Hij is a3 formaat.

Afbeelding

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 14:54

Pagina 77:

Fry: 20 euro, het mens is echt prachtig, ik vind alleen het oog van het paard een beetje vreemd ogen ;)
Fair: Ik zou hier denk ik nog niet echt geld voor geven, hij is wel echt mooi, maar nog niet echt 'af'.
marieke00: 40 euro, vind hem heel erg mooi gelukt! alleen ziet de kleur er een beetje gek uit vergeleken de voorbeeld foto, maar hij is voorderest echt precies hetzelfde in verhouding.
_San87_: Jack Sparrow: 90 euro, prachtig!
het oog: 35 euro, er zit waarschijnlijk heel erg veel tijd in, maar het blijft wel alleen een oog en een heel paard vind ik persoonlijk meer waard. Het kleurgebruik vind ik wel onwijs mooi.

Pagina 78:

Paardengek0: Je bent al heel goed op weg, maar ik zou hier nog geen geld voor geven. Het is vooral een achtergrond met de lijnen van een paard ;) De tweede tekening vind ik wel al een super mooi begin ;)
deviltjh : Heel gaaf hoe je een wit paard met toch zoveel detail op een wit papier hebt getekend! 15 euro.

Pagina 79:

HorseyDude : Er gaaf! Hij oogt alleen een beetje raar, ik weet niet precies hoe het komt. Ik denk omdat de lijnen van de mond heel 'hard' zijn daarintegen kan je wel heel mooi diepte en fijne haartjes zien in de oren . 15 euro.

pagina 80:

liana_shet: erg orgineel met dat zand-achtige effect, het lijkt daardoor ook wel een beetje alsof het er mistig en sneewachtig is zegmaar :)
10 euro.
liana_shet: Deze vind ik al beter dan de vorige, hij is nog wel een beetje saai, vanwege de grote wel 17 euro ;)

pagina 81:

liana_shet: Sorry, maar deze vind ik niet zo mooi, de ogen zijn nog niet echt af, hier zou ik nog geen geld voor geven.
Century: Waaaauw heel erg mooi! Die kleuren <3 70 euro.
mariekeoo: Wauw, dat je zoiets moois maakt in een uur :oo 30 euro. De voorpluk vind ik niet erg mooi, die had iets meer afgewerkt mogen worden ;) .
Fry: Schattiggg :) 35 euro
Nienke15 : Wauw echt mooi! En ook zo groot :oo 80 euro.
plovesb: Gave stijl, je kan van een paar lijnen een heel mooi paard zien. 90 euro
dynara: Er gaaf, heb er verder niet echt iets op aan te merken, 150 euro (als je het zo op de wand kan doen :P )
MaricoGraphy: Erg gaaf, denk dat je eigen vraagprijs goed is :) Maar ik zou echt niet meer vragen.
MaricoGraphy: Ik vond de andere mooier, hij is wat zacht getekend als je snap wat ik bedoel :) De mond vind ik wel erg mooi, vind de vraagrpijs wel erg hoog, ik zou rond de 15 gaan zitten. Oh, ik zie nog die andere in de link, die vind ik mooier, 23 euro.

Pagina 82:

Century: ik vond je vorige tekening mooier, zou hier denk ik 15 euro voor vragen.
Fnanne: Het paard vind ik niet heel erg mijn smaak, 50 euro. Maar dat hert! :oo :oo <3 <3 <3 Zo gaaf, die zou ik wel aan mn muur willen :)) Jammer van het geld gebrek :P 80 euro.
amber15: knap gedaan, maar nog niet echt bijzonder. ca. 10 euro.
deviltjh: Deze vind ik een beetje simpel, zou er denk ik nog geen geld voor geven.
Century: Hier vind ik het 'softe' wel weer erg gaaf.. ligt misschien aan het paard (of aan mij := ) 25 euro.
IndianRose_: Mooi gedaan, vind die vlekken op de achtergrond mooi gelukt. 30 euro

Pfieuw, toen had ik geen zin meer :+
andere keer misschien weer verder :=

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 14:54

trouwens let niet op mijn spelling... :/

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 14:59

oh en ik móet het veulen van mariekeoo even taxeren, want die is zooooo lief <3 ik denk dat ie wel 100 euro waard is.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 17:08

iertje93 schreef:
oh en ik móet het veulen van mariekeoo even taxeren, want die is zooooo lief <3 ik denk dat ie wel 100 euro waard is.

Daar kan je denk ik wél je omkosten uithalen hé :P

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 17:08

noouuuuu... ik weet het niet hoor. hahaha :D