Het leven gaat snel als een waas voorbij van ieder moment moet genoten worden en dat vergeten wij
Probeer te leven iedere dag opnieuw om iedere herinnering later te weten want van iets vergeten
wordt geen mens beter
Alexandra__
Geplaatst: 26-03-09 12:34
Ik ga nog iets proberen
Vergeet het maar
Je kunt het beter vergeten. Het is beter dat je het niet meer zult weten. Die vergissingen en pijn, Waar je nooit meer gelukkig mee zult zijn.
Je kunt het beter vergeten. Al dat onnodige keten. Die ongelukken en pesterijen, Is niet iets voor die woordschilderijen.
victorielove
Geplaatst: 28-03-09 15:35
Sorry dat de uitslag pas zo laat is. Eerst waren er te weinig gedichten en nu zijn het er gelukkig wel genoeg! Leuk dat iedereen zo enthousiast heeft meegedaan en lekker creatief is bezig geweest.
Er zijn weer fantastische, mooie en goed verzonnen gedichten uitgekomen. Zoals gewoonlijk krijgt iedereen commentaar van mij bij zijn gedicht(en).
Commentaar: Mariss - Ik hou niet zo van engelse gedichten. Ben goed in Engels, maar vind het moeilijk om een engels gedichtje te ontcijferen zoals jij het bedoeld zou hebben. Verder wel goed gedaan en mooie woorden gebruikt.
Vincentlover - Nog een engels gedichtje, zelfde commentaar zoals bij Mariss. Vind dit gedichtje nog een beetje te 'simpel' geschreven.
Fenn, 1e gedicht - Leuk gedichtje, je had beter andere woorden kunnen gebruiken. Het zijn een beetje te makkelijke woorden. Een leuk gedichtje om te lezen en ook makkelijk om te lezen. Alleen ik had het toch iets anders afgesloten. De laatste zin bestaat uit 2 woorden en dat haalt 't ritme er helaas uit.
XxLiEsJuHhxX, 1e gedicht - Super in elkaar gezet en super gerijmd. Vind alleen het gedeelte met die schellen op je ogen een beetje raar. Je had het beter anders kunnen beschrijven.
Fenn, 2e gedicht - Ook dit gedicht vind ik weer erg leuk. Soms heb je het ritme niet helemaal aangehouden zoals: ''maar bellen zou ik niet zo vaak hoe weet ik of jij het bent die opneemt?''
Mizora, 1e gedicht - Er zit geen ritme in het gedicht wat het dus op een kort verhaaltje laat lijken.
Mizora, 2e gedicht - Een beter ritme en een leuke rijm. sommige zinnen vind ik te lang waardoor het ritme makkelijk verstoort wordt. en de laatste zin (was al opgemerkt) ''Dat heb ik ook vergeten.'' moet zijn: ''dat ben ik ook vergeten.''
Jester_LeX, 1e gedicht - Mooi gerijmd, maar snap eigenlijk het laatste gedeelte niet. ''Clue: De dag vergeten.'' Daarboven is het wel super, maar snap dat 2de gedeelte gewoon niet.
XxLiEsJuHhxX, 2e gedicht - Op sommige stukken klopt het ritme super, maar dan laat je het helaas weer los. Probeer een gedicht hardop voor te lezen en dan hoor je makkelijker of die lekker loopt.
Hitime - wat ben ik toch een fan van jouw gedichten. Super gedichtje. niets op aan te merken.
nujaro 1e gedicht - Je hebt het woord vaarwel super omschreven. Erg knap!
nujaro 2e gedicht - Het laatste stukje klopt niet helemaal en loopt niet zo lekker. Voor de rest, wéér een leuk gedicht!
Jester_LeX, 2e gedicht - Dit is gewoon een super gedicht. Je moet vaker meedoen op dit forum!
En dan nu de winnaar van deze keer.....!!
De nieuweling Jester_LeX!!!! Gefeliciteerd en succes met een nieuw woord verzinnen!
victorielove
Geplaatst: 28-03-09 15:44
Ook eventjes alle woorden die zijn geweest met de winnaar erbij
Ieder heeft zijn emoties, De een om een verloren opa, De ander om een pijnlijke kies. Ik heb emoties om jou, Om jou, omdat ik nog altijd van je hou. Ik ben iemand die nog altijd om jou geeft, Dat is de rede dat je in mijn hartje verder leeft.
victorielove
Geplaatst: 29-03-09 12:16
Opgegeven
Klein meisje, alleen op straat. Kleding gescheurt, haar door de war.
Traan op haar wang, kwetsbaar en alleen. Haar vertrouwen ontnomen, haar haat gegeven.
Hoofd neergeslagen, haar ogen leeg. eindeloze gedachten, tot een traan valt.
Ze zakt op haar knieën, haar handen tegen elkaar. Heft haar hoofd tot de hemel, bid huilend om troost.
Niemand die haar ziet, niemand die haar helpt. Hopeloos klein meisje, opgegeven door god.
victorielove
Geplaatst: 29-03-09 12:19
Gegrifde littekens
Iedere kras, onuitbare woede. Ontstaan uit tranen, gevult met onmacht.
't gehele verleden, gegrift in haar arm. Om iedere dag, herinnerd te worden.
Bij iedere kras, wenst ze weer. De welverdiende rust, uiteindelijk te vinden.
Hopeloos, kras na kras. Verlangt zij weer, onkwetsbaar te zijn.
Goodbye my lover, Goodbye my friend You got to keep it strong, Before the pain turns into fear Look for the rainbow in every scar It is not the end.
What we had, was wonderful, Time will never change that. But remember, love is gonna be there for you, You will always be someones baby
I don’t hate you, Please don’t hate me It is time to say goodbye, go your own sweet way But I will always be there for you, I will be with you every day.
Death is something difficult I don’t know what to think about it But there is one thing I know Life is too short I wanna do so many things Things I wanna do with you What I wanna do for you But life is too short I love I love you I love my life But life is too short You’ve got to stay with me When I’m going to die I love you But life is too short I won’t let you go I always be with you It’s difficult Life is too short I never wanna let you go It’s so difficult But I have to Life is too short But you have to know That I love you And I always be with you Life is too short When I die I’ll be with you forever
dide
Geplaatst: 29-03-09 16:42
Verloren
De strijd is verloren er is niets meer aan te doen. Het gevoel van pijn en verdriet laat ons niet vergeten dat de strijd verloren is.
Verder kunnen we samen niet. We moeten zonder jou. hoe moeilijk het ook is. We zakken 1 voor 1 door onze knieen.
Maar we geven het nog niet op wij hebben onze strijdt nog niet verloren. Behalve die tegen de pijn en het verdriet.
XxLiEsJuHhxX
Geplaatst: 29-03-09 19:36
eens.
eens was jij daar zo lief en klein eens was jij daar wat hadden we het fijn
eens was jij daar met je blauwe ogen eens was jij daar voordat je me had bedrogen
eens was jij daar met een grijns op je gezicht eens was jij daar was ik maar niet voor je gezwicht
eens was je daar en kon ik je stem horen eens was je daar tot ik had verloren
nujaro
Geplaatst: 29-03-09 20:21
het gedichtje is niet echt wat geworden, maar ja vond hem wel grappig
Wachten
Stilletjes ineen gekropen in een hoekje wachtend tot iemand iemand zal komen
Bang weggekropen tot iemand zal ontdekken dat ik er niet ben want ik ben vergeten
Verloren als een sleutel die niemand mist ben ik achtergelaten helemaal alleen
Ik wacht en wacht tot iemand zal merken dat ik er niet ben tot iemand mij mist
Zo hard getraind, dag in dag uit. Alles gemeent, daar kun je niet onderuit.
Geoefend voor een betere jij en ik, Heel lang gewacht, wachtend op een betere klik. Dingen die me tegen houden, al die geheimen die jij hebt achtergehouden.
Een moeilijke keus voor jou en mij, Het gaat niet lukken, samen wij.
KylaSanne
Geplaatst: 30-03-09 18:44
Verloren gedachten
Ik lig in mijn bed met mijn gedachten ver weg. Denkend over een fijne plek. Een plek, eenzaam en verlaten. Waar ik mijn gedachten op kan frissen.
Niet langer denkend aan die vervelende tijd, Waarin jij zoveel pijn hebt gehad. Die gedachte, die wil ik kwijt. Opgesloten in een donkere kamer.
Ik kom er niet van af, het blijft zich herhalen. Het gevoel dat ik in eigen woorden niet kan vertalen. Ik wil weg, weg van hier. Weg van deze pijnlijke wereld.
De titel slaat werkelijk nergens op maar had toch wel even zin deze te plaatsen!
XxLiEsJuHhxX
Geplaatst: 30-03-09 19:37
deze koste me heel veel moeite. hij is niet zo mooi als ik hoopte dat hij zou worden.. ik heb hem geschreven voor mijn kat die anderhalf jaar geleden dood is gegaan aan kanker. zij was mijn alles..
verloren de de laatste adem je zuchte nog één keer toen werd het stil en was je er niet meer
de strijd gestreden we hadden niet gewonnen en denk ik weer terug aan toen het was begonnen
de mooie jaren samen met jou niet meer dan herrineringen omdat jij niet meer wou
je lichaam uitgeput je geest moe gaf jij langzaam op daarom dat ik dit doe
nooit zal ik vergeten hoe we deden hopen maar waarom moest deze ziekte jou slopen
we wisten dat het einde kwam de laatste uren bij elkaar gingen we samen naar binnen maar jij bleef daar
jou achterlaten was t moeilijkste wat ik ooit had gedaan maar het kon niet meer ik moest jou laten gaan
Sheran
Geplaatst: 01-04-09 22:09
Verloren
Het was echt zo'n truttig ding Zo'n ding met fluffyoren Zo'n ding met roze en met pluche en een hartjesvorm van voren
Met zo'n idiote kleur Belachelijke ogen Een vreemde rare maffe neus hij kostte een vermogen
Stomme ogen, stomme neus Stomme fluffyoren Ooit door tante me gegeven en nu expres verloren.
Tatort
Geplaatst: 02-04-09 22:07
Ik ga ook weer eens een poging wagen hier
Verloren
Daar stond ik voor de deur, Briesend van frustratie. Weer die dagelijkse sleur, Maar dit was een nieuwe sensatie.
Hier mijn mobiel en daar een kam De bloempotten op hun kop Het leek of er geen eind aan kwam Aan de plekken waar ik mijn sleutels stop.
Waar zou niemand zoeken, In een bloempot of onder de mat. Ik stond mezelf daar te vervloeken, Stel nou dat de buurman ze had.
Die man met zeven enge honden, En een tandeloze grijns. Stel dat die ze had gevonden, Ik verzonk in diep gepeins,
En plots was daar die vreemde man, Die stond te zwaaien in de bus. In zijn hand had hij mijn sleutels, Die was ik gewoon verloren dus.
Tatort
Geplaatst: 02-04-09 22:30
Verloren
Verloren zijn die jaren, waarin ik als jong meisje, met grote ogen en blonde haren, likkend aan een ijsje, dacht dat ik wereld rond kon varen, door alleen het fluiten van een wijsje, en even met mijn hand gebaren.
Verloren zijn ook die jaren, waarin ik nooit hoefde te liegen, de tijd zonder gevaren, waarin ik kon leren vliegen, zonder hulp van leraren, hoog in de lucht op de wind wiegen, zonder kennis te vergaren.
Veel van die verloren jaren, zou ik nog graag eens overdoen, gewoon om te verklaren, waarom ik zo gelukkig was toen, toen we allemaal nog vrienden waren, en overal aan konden voldoen, niets te evenaren.
Fenn
Geplaatst: 02-04-09 22:38
Soms wil ik heel graag gewoon kwijt, weg, dood of een keer eens iets anders Zet mij op een trein, een boot, een vliegtuig, een fiets of een step Of gewoon een hele lege weg met aan elke voet een goede schoen Dan was ik weg, niet kwijt niet dood, maar zat ik heel gelukkig ergens anders niets te doen.
Soms wil ik net als al die kleine dingen heel erg graag verloren zijn Zoals de sleutels, mijn gedachten, telefoon- of credit card niemand kan mij vinden iedereen zou willen weten waar ik ben Dan ben ik verloren, maar toch heel gelukkig op een plekje waar ik niemand ken.
Soms wil ik dat iedereen mij liefheeft, van mij houdt en me bemint dat ik om me heen kijk en weet hoe zeer ik bij hen hoor of gewoon heel erg fijn thuis zijn omringt door lieve mensen Dan zou ik nooit meer kwijt, weg, dood, iets anders of verloren wensen.
Sheran
Geplaatst: 02-04-09 23:25
Ik ben verloren en vergeten Ik lijk verbannen uit je hoofd Uit je hart en uit gedachten. Jij die mij ooit had beloofd
Dat ik de enige zou wezen. Dat jij gelukkig met mij was Dat wij voor altijd samen bleven Al kenden wij elkaar maar pas.
Jij nam mijn hand, wij liepen samen Samen door de maneschijn Samen over verre stranden Enkel om het samenzijn
Waarom ben jij mij vergeten Wat heb ik je toch misdaan Wat heeft ooit voor jou betekend Dat jij bij mij weg moest gaan?
Jij bent mijn echte grote liefde Voor mij ben jij er altijd bij Ook al lijk jij mij vergeten Jij blijft altijd dicht bij mij