[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:43

'Honey, I shrunk the horse'. :D
Evengoed wel een heel leuk en vrolijk plaatje om naar te kijken. Grappig idee ook, die grote bloemen erbij.

Hier een poging met potlood en een referentieplaatje. Ik wilde eigenlijk wat anders doen ermee maar kwam in een discussie met poeslief over de temperatuur in huis. Poeslief won en ik zat met een opgerold bolletje wol op mijn papier dat telkens netjes mee schoof als ik het papier probeerde te verschuiven. :')
Note to self: volgende keer eerst de kachel aan, dan tekenen.

Zit!
Afbeelding

RenskeFrea

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:48

aww die is zo schattig, hij kijkt een beetje beteuterd :P
Prachtige tekening :D
En kachel aan voor je gaat tekenen lijkt mij sowieso wel verstandig, maar ik ben dan ook een koukleum :P

Ik heb net het filmpje zitten kijken wat toen bij ons op kantoor is opgenomen terwijl ik mijn paardje aan het maken was. Best grappig geworden. Je ziet allerlei collega's van mij en ik ben gelukkig totaal niet in beeld gekomen (heb ik me toch goed genoeg uit de voeten gemaakt). Filmpje wordt nu dagelijks uitgezonden rond half 2 ofzo op RTLZ, toch grappig :P
Het idee voor vandaag had ik gekregen toen ik bij de kapper zat. Heb er thuis dus maar een referentieplaatje bij gezocht. Het is een paardje van voor ie bij de kapper is geweest :P
De uitwerking is ietwat slordig geworden. Ik had alleen maar een 4B potlood gevonden en dat schetst toch weer heel anders dan een HB of iets in die richting :P Het is op A5
(ik zie dat ik ook mijn scanner weer schoon moet maken van mijn oog tekening krijt van laatst :P)

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:58

Ah, leukerd toch? Hoeft helemaal niet naar de kapper hoor, lekker ruig zo. Alleen het oog oogt wat groot, maar dat kan ook de hoek zijn, lijkt me. Zo van de kijker af vertekend een hoofd soms nog wel.

Ben trouwens nog steeds een ijsbeer, de kachel is vandaag nog niet eens aan geweest, helemaal vergeten. Geeft soms wel grappige taferelen. Loop ik door het landje in mijn zomerhemdje rond te huppelen terwijl de mensen in pool expeditie outfits verbijsterd langs komen fietsen. _O-

Het wilde allemaal niet lukken dus vandaag een vluggertje weer met Sketchpad 3.7.

Arrogant
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:57

Vandaag ook maar weer digitaal. Gimp en referentieplaatje. Iets met wintertijd en zo. :D

Sneeuwschuiver
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:49

Ik vind vooral die van gister erg leuk :)
spreekt mij op de een of andere manier erg aan.
Die van vandaag is ook leuk, mooi daar dat water/sneeuw bij zijn hoefjes.

Vanavond heb ik mij bezig gehouden met schilderen, op een groot stuk papier/karton.
Na bijna het hele huis schoongemaakt te hebben, en mijn ezel die al een paar dagen in de huiskamer rondzwierf met het idee om te gaan gebruiken, toch eens een poging gedaan.
Ik heb die ezel al een paar jaar, maar hooguit 2-3 keer gebruikt :P
Hij is nog niet af dus ik ga er morgen weer mee verder.
Met acrylverf, op groot geel vel (denk A0 ofzo)
In werkelijkheid is het rode meer genuanceerd in verschillende kleuren, maar het is vrij donker om een goeie foto te maken :P

Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:27

Bedacht me net dat ik die van eergister helemaal vergeten ben te plaatsen :P
Pastelpotloden en krijtje op A5 bruin papier. En de witte gelpen.
Hij is wel beetje vervaagd toen ik er fixeer op spoot.
Referentie uit boek.

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:36

Wel gezellig zo met z'n tweetjes maar ik mis Fnanne wel een beetje...benieuwd hoe dat weekend WE is geweest.
Mooi werk trouwens, RenskeFrea! Neusje is echt heel erg mooi gelukt. Die tong, die haartjes en je ziet gewoon bijna dat 't zo'n zachte snoet is. Tijd voor een lijstje!
En volgens mij moet je gewoon meer groot werken, Groot Rood is zo al erg gaaf en ik ben erg benieuwd hoe die er helemaal af uit ziet.

Nog maar een digitaaltje. Liep allemaal iets anders dan ik van te voren bedacht had vandaag, vandaar. Iets met scheerapparaten, baby's, paaldansende katten en een fles port. En worst. :+
En dan krijg je dit, alvast voor Halloween. Gimp en losse handjes.

As spirits roam the neighborhoods at night,
Let loose upon the Earth till it be light...
~Nicholas Gordon
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 07:38

Je hebt gelijk hoor, Fnanne mag zeker wel weer terugkomen.
Wie ik ook mis zijn de mensen die 1x per week een tekening maken, volgens mij zijn die ook steeds dunner gezaaid :(

Ik heb nog zo'n groot vel, dan blauw, wie weet als het bevalt ga ik die binnenkort ook wel beschilderen.
Moet alleen wel wat extra acrylverf op de kop tikken denk ik, want ik heb best moeite met 6 kleuren fatsoenlijke kleuren eruit te krijgen. Nu maakt het bij deze niet uit, want die moest toch rood met blauw worden :P
Ben overigens nog niet verder gegaan, gister vlaag van luiigheid gehad en behalve in de tuin half uurtje frambozen oogsten en struiken snoeien niet veel nuttigs gedaan :P
Maar het staat midden in de kamer dus ik word er wel steeds aan herinnerd :D (behalve als ik op zolder achter de computer zit)
Je plaatje is mooi Pluizebolpum, prachtige achtergrond en dan zo'n silouet ervoor :D Geeft echt halloween/herfstsfeer weer :j

Van mij een snel krabbeltje met een pastelkrijtje op A5 voor het slapen.
Aangezien ik een nieuw Discworld boek (van Terry Pratchett) begonnen was heb ik een poging gedaan tot mijn favoriete karakter Death.
Hij vliegt dus over Discworld (die op de rug van 4 olifanten ligt) op zijn paard Binkie :P
Geen hoogstaand iets iig :P

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 21:07

En weer terug :) volledig gaar en kapot, maar wát een gaaf weekend en toffe tak van sport. Paardlief gaat zaterdag weggebracht worden om zadelmak gemaakt te worden, en dan volgend jaar starten we in de beginnersklasse :D althans... Dat idee heb ik nu. Eerst er straks maar eens op :o
Veel fijne reacties gehad op mijn werk, wat ansichtkaarten met afbeeldingen uit de challenge verkocht en in elk geval 1 portretopdracht :) dus tof!
Ow, en een fijne vakantie gehad ook, maar ben er na dit weekend aan weer eentje toe :=
RenskeFrea: die je gisteren plaatste, die van eer-eergisteren, vind ik mooi! De achtergrond kleur past op de één of andere manier heel erg mooi.
Ben je al verder gegaan met je grote project? Indrukwekkend formaat!
Pluizebolplum: je vurige plaat van gisteren staat echt in de fik. Mooi :j
Je arrogant vind ik ook erg aansprekend :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een klein greepje uit de afgelopen paardjes :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:57

Fnanne :wave: We misten je al. Lol, ja leuk hé, dat WE? Het is dat vzpaard wat te oud en te gammel is voor een carrière switch want anders wist ik het wel. Sluit ook zo leuk aan bij mijn andere hobby. :D Leuk ook dat je zoveel respons hebt gekregen op je werk. Logisch ook wel, je maakt zoveel moois.
Deze drie zijn ook weer gaaf, vooral die AT. Prachtkop!
RenskeFrea Heb het even opgezocht, dat Discworld. Apart concept, een wereld op een plaat op olifanten die dan weer op een schildpad staan. Binkie vind ik een leuke naam maar meer iets voor een ondeugende wolharige Shetlander dan voor het vliegende rijdier van een karakter met zo'n duistere naam als Death. :')
Plaatje klopt wel zo'n beetje met wat ik op Google tegenkwam, dus zo niets is het nou ook weer niet.

Over duister gesproken. Ik geloof dat deze week in het teken van Halloweenachtige kleurtjes staat. Vluggertje met Gimp en losse handjes.

Out of the darkness
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:27

Vluggertje van vandaag. Witte gelpen, Gimp en herfstblaadje. :D

Reflectie
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:11

Fnanne, welkom terug :D
Ik ben nog niet verder gegaan aan mijn grote project, gister was ik om 20 uur al in slaap gevallen :P
En vandaag geen tijd vanwege paardrijden. Excuses beginnen alweer, maar komt vast binnenkort wel eens :D
Mooie plaatjes weer, alledrie zo verschillend en alledrie prachtig. Vind die laatste ook erg leuk met die felle kleurtjes, dat is wel mijn smaak :j

Pluizebolpum, het is naar mijn mening een briljant concept en die schrijver neemt de hak op alles en doet het net even anders, wel een aanrader :j En de hele clou is dat Death zijn paard een wit paard van vlees en bloed is, met de naam Binkie, aangezien Death al skeletpaarden had geprobeerd maar die rammelden steeds uit elkaar en zaten niet lekker :P
Die van gister is mooi, fijn sfeertje weer. Die van vandaag vind ik ook gaaf. Heb je dat nu echt op het blaadje zelf getekend? Tof idee :D

Aangezien ik dus gisteravond wel erg vroeg in slaap was gevallen en dus geen kans meer had iets te plaatsen, vandaag die van gister en vandaag.
De ene is met grijs 4B potlood schetsje, de ander is met pastelkrijtjes en potloden op bruin papier, beide A5.

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:46

Ga dat toch nog eens beter bekijken, dat Discworld, klinkt briljant! :D
En ja, inderdaad op een blaadje tijdens een vlaag van verstandsverbijstering.
Potloodschetje is leuk, zo'n racewolliebollie.
Renschimmel is ook aardig gelukt zo, zou het alleen niet nog mooier staan als je nog iets meer veegt?

Voor vandaag referentieplaatje en Gimp. Vzpaard vanuit mijn favoriete hoek. Niets zo heerlijk als chillen bij haar billen. Okay...dat klinkt...weird. :') Mevrouw vindt het overigens best lekker, zeker als ik aan haar staart ga staan fröbelen. Staat ze lekker te soezen of grasjes te plukken terwijl ik oefen op een perfecte Spaanse werkvlecht.

Langhors
Afbeelding
(van Pluk van de Petteflet, en ja, ze heeft best wel een lange rug, maar nog niet zo lang dat er wieltjes onder moeten :P )

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 22:59

Heb je echt op een blaadje geschilderd Pluizebolplum? Ik vind 'm leuk :) en die van vandaag ook zo vanuit dit perspectief :D
Ow, zie dat RenskeFrea het ook vraagt en je al antwoord geeft :D handig :=
Chillen bij de billen... Ik snap het wel, is een zeer prettige hangplek :D

RenskeFrea: het racende haarballetje is lief :j en de racende schimmel idem :) I'm denk inderdaad ook, net wat Pluizebolplum zegt, dat als je de kleurtjes of lijntjes nog wat meer blend, het een mooier totaaltje wordt. :)

Vandaag na een lange dag lesgeven en gisteren 80 audities voor het toneelstuk van dit jaar weer eens lekker zitten tekenen. Ow, gisteren ook zitten tekenen, en spatten met aquarel:) wilde ik bij die van vandaag eigenlijk ook gaan doen, maar ik vind 'm zo ook leuk...
Afbeelding
300

Afbeelding
301

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 21:27

We zijn gewoon de 300 gepasseerd hè? :D

Afbeelding
302 :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:08

Mijn schimmeltje had ik in een minuutje of 10 in elkaar geflanst, vond de scherpe lijntjes wel wat hebben, maar was wel te fanatiek met het wit, waardoor ie enorm dikke benen heeft :P Dat had ik willen gummen maar kon die nergens vinden :')

Leuk perspectief pluizebol, heb je daadwerkelijk zittend op haar kont een foto genomen? :P Leuk gelukt! Vooral ook die blik en die oortjes zo naar achter gericht van wat doe je daar nou eigenlijk :)

Fnanne, prachtige zachte potloodtekeningen. En erg leuk zo met die kleurtjesspetters, geeft erg gaaf vrolijk effect en mooi contrast :D
En over 300 alweer! wauw, de tijd vliegt. We vallen nog in een gat in januari :P

Mijn schilderingetje van gister moest toen nog drogen, dus kon m niet scannen :P
Het referentieplaatje was van een Shire, maar zoals je ziet leidt mijn kwast een heel eigen leven :D
acrylverf op A5

Afbeelding

Voor vandaag een schetsje van een foto van mijn paardrijvakantie. Ze hadden 2 jonge paardjes in een weitje staan die wij op onze rustdag eens gingen bezoeken. Nieuwsgierig iig :P
Potlood op A5

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 01:26

Fnanne schreef:
We zijn gewoon de 300 gepasseerd hè? :D
*\%/* Lekker hysterisch, gewoon, omdat het kan. En omdat het toch een prestatie is!
Wat heeft 301 een heerlijk zachte uitdrukking, heel mooi! De spetters vind ik bij 302 het leukst, alsof het paard in verfwater aan het spetteren is maar bij allebei is het een heerlijk vrolijke noot zo. Leuk.

RenskeFrea Shire heeft gewoon wind tegen, dan krijg je zo'n effect. Ik vind hem eigenlijk best wel leuk zo. Bij de potloodtekening vind ik het koppie heerlijk. Lief oogje en zo lekker nieuwsgierig.

En dan nog snel voor het slapen gaan even plaatje uploaden. Beetje heel rare drukke dag gehad met een erg onleuk einde. Vandaar dus ook een onleuk paard. Verder Gimp en losse pols.

Hell Horse
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 19:42

HellHorse kan zo uit een nachtmerrie gekomen zijn... die ga ik liever uit de weg ;)
RenskeFrea: je kan na 31 december doorgaan? Dan is het gat niet zo groot :D ik denk wel dat ik doorga met de challenge, niet zozeer een paard per dag, maar 1 grote per maand, afgeleid uit de challenge. Ofzo... iets :P
Je bijzondere Shire vind ik erg leuk :) je vakantie paardje links snap ik niet helemaal geloof ik :o

Afbeelding
303

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:06

Lol, volgens mij kon je mij gisteren ook maar beter uit de weg gaan, voelde me net een kleine kwaadaardige trol. :=
Deze is ook weer gaaf! Mooie kop en die spetters maken het helemaal af!
(hihi, doet me denken aan toen ik ieniemienie wilde laten wennen aan het fenomeen waterplas, niks stapje voor stapje, het draakje sprong er vol in en begon toch te spetteren in dat water _O- )

Vandaag van alles geprobeerd maar 't wilde er niet uit komen. Niks wilde zoals ik het wilde...Dus dan maar weer Gimp en een toepasselijk referentieplaatje uit eigen werk. Plaatje van vzpaard toen ik ze eens 's ochtends buiten wilde zetten. In de regen. Plaatje zegt genoeg over wat mevrouw daar van vond. :')

'Ze willen er gewoon niet uit...'
Afbeelding

O ja, nee, ik zat niet echt op Mevrouw d'r kont, ik hang er dan staand overheen. Neuh, dat soort rare circusfratsen worden niet geduld. Zelfs zonder beugels rijden vindt ze al dubieus. Merrie hé? :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:52

Ik moet toch echt weer eens gewoon ouderwetsch op papier gaan werken...Morgen misschien, als ik eens weer eens een normale dag mag hebben. :P
Voor Halloween. Iets met een pompoen leek me wel leuk maar ik moest ineens denken aan die keer dat mams eens kwam kijken bij mijn western les, was ook zo rond deze tijd van het jaar. Toen ik haar de paardjes liet zien bleef ze verbaast stilstaan, keek naar een ingepakt slachtoffer (dekentje en felgekleurde hood - zoiets: http://www.ebay.com/itm/Tough-1-Fleece- ... 1563617777 - om) en mompelde 'Goh, het is hier ook al Halloween'. _O-
Gimp en referentieplaatje.

Pumpkin
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 22:12

Pluizebolplum: die van gisteren heeft een mooie sfeer, het licht op het koppie is prachtig :)
En die van vandaag zo leuk geschreven en toepasselijk :D

Morgen dus een getekend werk van jouw hand? :D

Vanmorgen paardje 304 op papier gezet:
Afbeelding
Aquarel en potlood op papier.

Vanmiddag paardlief naar Moravita gebracht, naar de Grote Paardenschool,zoals mijn oudste dochter zei, om ingereden te worden.
Spannend hoor... in mijn beleving is ze nog mijn pup... maar met 4,5 wordt ze toch wel een beetje groot. .. :o

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:51

Hihi *komt weer eens onder de steen vandaan* hoe ziet Andante er nu uit dan, Fnanne? :D
In je profiel mist een deel denk ik zo :Y)
Edit: oja ik wilde nog even zeggen dat ik nog steeeds elke dag uit kijk naar jullie creaties haha. Moet wel een beetje ontopic blijven natuurlijk :+

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:01

Pluizebolpum, je hell horse is wel heftig boos. Hopelijk ben je zelf nu weer wat bijgetrokken?
Wel gaaf plaatje zo. Vind je naar buiten kijkende plaatje briljant zo met dat tongetje, en die van vandaag is ook erg mooi. En je digitale dingen zijn leuk, dus kun je ook gerust mee doorgaan. Maar gewoon morgen beginnen met op papier, dan komt het vanzelf weer goed :D

Fnanne, op dat nieuwsgierige paardjestekeningetje links moet een elleboog voorstellen van iemand met krulhaar en een brede trui :P En nog een ander paardenhoofdje achter die arm ofzo :P
Wie weet ga ik wel door, of 1x per week ofzo, of andere dieren dan paarden, het is best leuk om te doen :D
Je Aquarels met spetters en kleuren vind ik erg fijn om te zien. Hou daar wel van, zeker met deze felle kleuren. Prachtig :)
En succes met je paardje, komt vast helemaal goed en dan is ze volwassen en kun je weer een hele fijne nieuwe fase in :D

Ik ben vandaag met de trein naar Emmen geweest voor de dierentuin, dus uitgebreid getekend in de trein. Ik had een hele stapel voorbeeldplaatjes mee, dus nog van gister ingehaald en voor vandaag ook , met 1 uitgebreide en 1 sneller krabbeltje van een foto die ik daar gemaakt had :)

1e paardje is van het fototopic, die had zo'n leuke blik. Had m op witte achtergrond maar toen zag ie er zo raar uit (oorspronkelijke foto had zwarte achtergrond) dat ik besloot het hele blad ook maar zwart te maken. Maar aangezien ik alleen kleurpotloden mee had, heb ik fijn een uur zitten zwart kleuren :P De vrienden waar ik mee ging hadden vertraging met hun trein dus had alle tijd aan mijzelf, en met luisterboek op MP3 speler tekent dat heerlijk moet ik zeggen :D.
Deze is op A4, met coloursoft potloden (en een vleugje witte gelpen):

Afbeelding

En op A5, schetsje van een zebraveulen die ik aan het stalken was om mooie foto's te maken, en die bleef plotseling staan om zichzelf te krabben, waar ik ook leuke foto van gemaakt heb, en die moest dus ook getekend worden :D
Met een grijs potlood:

Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:21

En voor vandaag, een tekening van Prisca, die mijn vaste rijpaardje was tijdens mijn stage (alweer lang geleden :P) Ze reed zo lekker, kon je wel een uur op doorzitten :) En gelukkig niet zo gevoelig als de andere paardjes die ze daar had lopen. Heb ooit ook eens op haar andere fjordje gereden, dat was een ideaal therapiepaardje. Die voelde haarfijn aan waar je met je lichaamsgewicht heen wilde, dus als je scheef zat..... Ik kon daar lastig mee overweg :P. Had zij gelukkig wat minder last van :D
Potlood op A4.

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 17:39

Noox: Andante heb ik ruim twee jaar geleden verkocht... Het heeft me acht jaar gekost om te accepteren dat je niet automatisch een klik hebt met je eigen fokproduct... :o heb wel haar dochter: [EJL-ITP] 2015: Honesta's Linde puppy-af? :)
Profiel is inderdaad... Niet heel up to date :=

RenskeFrea: je had mooi weer voor de dierentuin! :)
Die van gisteren zijn leuk. Met name de zebra vind ik aansprekend :)
Je paardje van vandaag ziet eruit als een goedzakje. Klopt ook wel als ik de beschrijving zo lees?

Afbeelding
305 :)