. Maar het is goed gedaan Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Maar het is goed gedaan 
.
.
.
Kamp de laatste dagen emt een soort lichte migraine aanvallen, heel fijn maar niet heus...
. Niets gekocht en toch met een tas vol wol thuis komen
. Ze vroeg of ik voor haar ook zo'n sjaal wilde breien voor in het atelier. In ruil daarvoor kreeg ik toch een tas vol wol mee!!!! Wel gezegd dat ik niet op bestelling brei en ook geen datum afgesproken wanneer het klaar moet zijn. Tenslotte brei ik wanneer het mij uitkomt. Geen probleem, doe maar rustig aan. En dat zou ze wel vaker willen doen: ik iets breien als voorbeeld in ruil voor een tas wol. Dan praat je over 2-3 breiwerkjes per jaar, zonder tijdsdruk.
Het werd zo mooi, maar kan ik nu opnieuw beginnen? :'( Fenn schreef:aaahw, ik heb net vier vijf steken laten vallen omdat mijn draad strak stond en ik de telefoon opnam en moeilijkHet werd zo mooi, maar kan ik nu opnieuw beginnen? :'(

Dus dan is steken opnieuw opnemen toch heel moeilijk? Ik ben serieus een beetje verdrietig.
Fenn schreef:Maar het is al gerafeld tot ver onderaanDus dan is steken opnieuw opnemen toch heel moeilijk? Ik ben serieus een beetje verdrietig.
Maar fijn dat jij blij bent met de wol
. Voor een sjaal met 30(?) steken of zo kun je het inderdaad ook uithalen en opnieuw op de pen zetten. Alleen even opletten dat de steken weer goed op de naald komen en niet gedraaid. Ben je echter met een pand bezig en het gebeurt bijna bovenaan, kun je beter ophalen dan uithalen.... Maar goed, je hebt al een oplossing gevonden
. Dus in overleg met haar besloten om die poncho te gaan breien. Kan ik meteen even uitproberen voor ik aan de mijne ga beginnen
. Met naald 5 werd het net een plank en met naald 6 wordt die sjaal weer veel te groot... Nu ga ik die poncho breien op naald 6 of 7, moet ik even uitproberen. Dan zal het dus alleen wel een grote kindermaat/kleine damesmaat worden want ik ga dat patroon (naald 9) niet helemaal aanpassen. Voorgesteld om uit de nieuwste collecties van Drops (voor- en najaar) 1 patroon te breien voor in het atelier. En ook 1 paar sokken van haar eigen sokkenwol.
Ben benieuwd naar die poncho
. Daarna een kort stukje ajour en de rest in tricot tot er uiteindelijk maar 60 steken over zijn. Is ook wel eens lekker om steeds minder steken te krijgen
. Op zich valt het allemaal wel mee: 102 naalden voor het pand en 62 naalden boord. Vooral dat boord vind ik zó leuk
Maartje_M schreef:Ik heb geduld hoor![]()
Nee, ik vind 1 poncho genoeg![]()
Oeh, mooi kleurtje dat linkse wat je gekregen hebt! Wat zit daar doorheen?
Geen wonder dat het zo pluist
. Vorige keer was mijn moeder mij voor met een prachtige kleur mohair (was het laatste) maar deze kleur vind ik geweldig. Tja, ik brei graag met blauw. Als deze trui tzt af is, zal hij vast mooi staan op een spijkerbroek. Het gaat een supersimpele trui worden in tricot. Zonde om met dit materiaal een patroon te breien want dat zie je niet. Deze mohair is vrij pluizig, als het niet zo pluizig is, kun je er wel een kabelpatroon bijvoorbeeld in breien. Maar deze haren zijn daar te lang voor! Mohair blijft echter wel liggen tot ik die poncho af heb. Naar mijn idee moet ik het nog verdienen
Stop gewoon alles erin en klaar is Maartje. Heb in dit geval dus ook geen moeite met grote stukken in een andere kleur, ik laat gewoon de draden er achter lopen en niemand die iets ziet. Enige wat ik dan nog hoef te doen is het begin en einde van de draad afwerken.