Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bonechi_ schreef:Wow! Super leuk!
Mijn eerste haakles zit erop. Ik heb een enorm scheef lapje gemaakt! Het werd steeds meer een piramide omdat ik steeds de laatste steek vergat.![]()
Mijn oma heeft een boekje gekocht met gelukspoppetjes dus daar kan ik op gaan oefenen. En ik ga even op zoek naar de makkelijke olifant uit het topic.
Van mijn oma een haaknaald 2,5 te leen gekregen. Is dat een beetje een goede maat?
Ash_ schreef:Ik ga ook meerweer eens een poging doen. vorige keer heb ik het opgegeven. Hopelijk heb ik nu meer geduld ofiets zodat het wel lukt.
Welk patroon is het makkelijkste voor de eerste keer en geen haakervaring?
_Nelleke_ schreef:Annemiek, ik heb heel veel aan jou post! TnxDie bloem met die blaadjes is echt tof! En dat fleecelapje ook! Haak je die rand er ook in of doe je dat met een naald?
_Nelleke_ schreef:Is het een soort sabbeldoekje? Hij is wel erg leuk!
Bonechi_ schreef:Anniemiek80, super bedankt voor je post! Ik heb idd glanskatoen. Probeer het nu wat losser te houden en dat gaat beter. Ik heb een klein balletje gehaakt dus de basis van meerderen, minderen en de magische ring zit erin. Nu begin ik aan de olifant... Maar ik vergeet steeds te tellen! Ik ben zo bezig met v, v, 2v tellen, dat ik vergeet waar het begin was! Best lastig. Iemand tips daarvoor?
_Nelleke_ schreef:Dat was de beste tip, sindsdien gaat het prima
Ik heb nog een probleem met minderen, ik snap het wel, maar je ziet wel de steken die geminderd zijn vergezeld door een extra draadje in je steek, klopt dat of doe ik dan toch iets verkeerd?
Bonechi_ schreef:Ik was ook wat verward door dat yarn over. Maar bij dat minderen, dan haal je toch wel door de eerste vaste een draad op, dan door de volgende vaste een draad op, en dan heb je drie lussen op je naald? Of haal je de draad niet door?
Ik heb er net een paperclip doorgedaan, maar zit nu op r8 en kom 2 steken verder dan de paperclip uit. Valt er iets bij te sturen?