Mijn eerste 'echte' werkje met derwent coloursoft potloden. (of eigenlijk sowieso mijn eerste paard met kleur)
tsja, het lichaam is veel losser, rommeliger dan het hoofd... ben over sommige dingen ook niet tevreden, en het is geen meesterwerk, maar wel goed oefenmateriaal
A3 formaat
X_Sam_X
Geplaatst: 05-11-11 18:43
Ik vind hem best goed gelukt hoor Lalee_, vooral voor de eerste keer Ik weet nog toen ik m'n eerste paard in kleur ging tekenen, dat ging niet helemaal goed, dus voor mij nu alleen nog maar in het zwart/wit
Wauw DiekeC Die is echt onwijs mooi, prachtig kleurgebruik!
Kom ik hier aan met mijn amateurwerk. In ieder geval héérlijk om even een losse schets te maken tussen een strakke opdracht, haha. Over het algemeen ben ik er best tevreden mee, maar er zijn weer wat punten van verbetering. Helaas is het papier vrij slecht waardoor ik niet kan blijven doorgaan met gummen en ik op sommige plekken echt moet uitkijken om niet door het papier heen te gaan. Hoe dan ook, tekening is op A4 formaat, getekend met een HB potlood. Aanvankelijk wilde ik wat grafiet gebruiken maar dat bleef bij een voornemen. De referentiefoto is van Bokt genomen, bij het centrale aanvraag topic. Er is geen raster gebruikt, dus er kunnen hier en daar wat fouten zitten. Er daarbij kunnen we vooral de hals zetten, daar heb ik echt een knallende ruzie mee. Ik wilde er niet teveel details in zetten om de focus op het hoofd te houden, maar dat valt nog niet mee.
De foto is laat gemaakt, en dan is schuin recht en recht schuin, imo. Oftwel, het kader klopt niet helemaal.
Paard is van Lisch als ik me niet vergis?
DiekeC
Geplaatst: 06-11-11 21:45
Wat nou Amateur werk! Ik vind hem prachtig! Ik zou mischien alleen nog wat meer contast toevoegen in de hals. Ik weet niet hoe het er op de vb foto uit zag?
Leonie, Jouw paard heeft hier en daar menselijke 'trekjes' zoals de hals en de schouder. verder erg mooi!
Leonyr
Geplaatst: 06-11-11 21:48
Wauw, wat een snelle reactie's, bedankt. DiekeC, dat was één van de punten waar ik inderdaad op vast liep. De voorbeeld foto ziet er als volgt uit: http://i51.tinypic.com/e15f6o.jpg
Mooi gedaan Spruitje! Hier en daar vind ik hem nog wat hoekig, zoals bijvoorbeeld bij het hoofd. Ik ben benieuwd naar andere tekeningen. Heb je de smaak weer te pakken gekregen na deze tekening?
Dankje ! Klopt dat ie wat hoekig is ja. Ik heb nou wel weer zin om te tekenen, zal morgen een nieuwe foto uit het vraagtopic opzoeken welke mij aanspreekt Als die tekening af is, zal ik die hier ook wel plaatsen
Ik Vind het een leuke tekening Spruitje, dat hoekige vind ik juist wel leuk. Alleen vind ik de verdere uitwerking wel erg slordig, de tekening lijkt nog niet "af". Meer als of je net klaar bent met de schets of de tekening gewoon niet verder hebt uit gewerkt. Ik ben benieuwd naar je volgende tekening.