[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:57

speed101 schreef:
kan ik me hier nog melden?

ben een hele lange tijd niet bezig geweest... weinig inspiratie.
maar nu heb ik eindelijk weer een idee * oké meerdere.*
nu bezig met een riem en hoop die over 1 uur af te hebben.

Leuk! Foto!
Ik ken het hoor een tijd niet bezig zijn.
Bij mij gaat alles in fases, een ideeën fase, kralen fase, paardendeken fase en dan weer een knutsel vrije fase :')

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:23

Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 14-09-11 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In verband met de bijgekomen regel heb ik twee afbeeldingen in een link geplaatst.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:25

leuk, de laatste vind ik het leukste, vind het leuker als ze niet zo symmetrisch zijn bij sleutelhangers :)
die belletjes ken ik trouwens :+

Bojangles

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:28

Ik heb ook zo'n hele bak met gekleurde belletjes in alle kleuren en maten :))

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:13

hoihoi!

ik kwam dit topic tegen en ik vond het zo leuk hoe jullie al die sieraden maken dat het gelijk begon te kriebelen! ik ben zelf ook nogal van het priegelwerk, vind ik gewoon leuk om te doen!
dus ik heb een beetje op internet informatie en filmpjes gekeken over sieraden maken, en ik vind het wel erg leuk! :j

maar er zijn 2000 verschillende soorten draad, 2000 verschillende soorten kraaltjes,
nu was mijn vraag:

waar zijn jullie mee begonnen? welke soorten draad is handig voor in het begin?
dus wat heb je allemaal zoal nodig bij het starten van sieraden maken? wat door alle bomen zie ik het bos niet meer om het zo maar even te zeggen |o haha!

alvast bedankt!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:47

daphnenatas schreef:
hoihoi!

ik kwam dit topic tegen en ik vond het zo leuk hoe jullie al die sieraden maken dat het gelijk begon te kriebelen! ik ben zelf ook nogal van het priegelwerk, vind ik gewoon leuk om te doen!
dus ik heb een beetje op internet informatie en filmpjes gekeken over sieraden maken, en ik vind het wel erg leuk! :j

maar er zijn 2000 verschillende soorten draad, 2000 verschillende soorten kraaltjes,
nu was mijn vraag:

dus wat heb je allemaal zoal nodig bij het starten van sieraden maken? wat door alle bomen zie ik het bos niet meer om het zo maar even te zeggen |o haha!

alvast bedankt!

Het ligt er een beetje aan wat je wilt gaan maken ;)

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:14

meer armbanden en oorbellen, met van die bedeltjes en verschillende kralen,
vooral de draden vind ik lastig welke je nodig heb!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:15

daphnenatas schreef:
meer armbanden en oorbellen, met van die bedeltjes en verschillende kralen,
vooral de draden vind ik lastig welke je nodig heb!

Er is elastiek draad, kun je elastische armbandjes mee maken. Dan heb je nog gecoat staaldraad, ook wel acculon genoemd en dat is om armbanden en kettingen enzo mee te rijgen, die moet je dan met een knijpkraal en bijvoorbeeld een kalotje afwerken en er dan een slotje aan maken. Zelfde kun je doen met nylon draad, gewoon visdraad eigenlijk, alleen dat kan wel sneller kapot dan het gecoat staaldraad.
Er is ook nog waxkoord, dat is eigenlijk "touw" daar kun mee knopen of ook op rijgen maar dan moet je wel opletten dat het gat van de kralen groot genoeg is.
Je hebt ook voor kleine kraaltjes in patronen te rijgen weer ander draad maar dat doe ik nooit dus ik weet niet precies hoe dat heet.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:20

patroontjes rijgen kan je met sierstiksel garen prima. da's stikgaren maar dan steviger van kwaliteit.
verder is het verschil tussen visdraad en staaldraad ook nog dat visdraad soepeler valt.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:09

daphnenatas schreef:
hoihoi!

nu was mijn vraag:

alvast bedankt!

Ik ben eerst gewoon begonnen met elastisch draad en parels. Daarna heb ik wire-draad gekocht om van die wikkelarmbanden mee te maken. Een tijdje geleden heb ik uitgebreid met diverse jasserons, kralen, kettel- en nietstiften, sleutelringen- en haakjes en linten.

Wie nog kans wil maken op een gratis tassenhanger: [EA-CO] Anneloes' Sieraden geeft gratis een leuke tassenhanger weg!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:54

annepaardoes schreef:
Ik ben eerst gewoon begonnen met elastisch draad en parels. Daarna heb ik wire-draad gekocht om van die wikkelarmbanden mee te maken. Een tijdje geleden heb ik uitgebreid met diverse jasserons, kralen, kettel- en nietstiften, sleutelringen- en haakjes en linten.

Wie nog kans wil maken op een gratis tassenhanger: [EA-CO] Anneloes' Sieraden geeft gratis een leuke tassenhanger weg!

dat wire is dan memory wire, metaal draad dat in een spiraal blijft staan. Want je hebt ook wire dat je kunt gebruiken om bijv mee te kettelen.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:05

Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 14-09-11 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In verband met de bijgekomen regel heb ik drie afbeeldingen in een link geplaatst.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:07

SimoneDV schreef:
annepaardoes schreef:

dat wire is dan memory wire, metaal draad dat in een spiraal blijft staan. Want je hebt ook wire dat je kunt gebruiken om bijv mee te kettelen.

Haha ja dat bedoel ik :P

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:34

dankjewel allemaal! ben er een eind mee opgeschoten :j binnenkort maar is naar de stad spulletjes halen!

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:37

ik heb gisteren spullen gekocht! en heb mijn eerste armband gemaakt! :D wat vinden jullie?
Afbeelding
Afbeelding

ik moet alleen het slotje nog verder afwerken, wat knijpkraaltjes vergeten :z

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:15

Die is leuk geworden!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:54

Laaaaang niet meer hier geweest! Wat een leuke dingen worden er allemaal gemaakt :)

Ik ga binnenkort eens wat proberen bij een edelsmid, maar nu eerst wat ontwerpen maken. Beetje inspiratieloos alleen..

Heb trouwens nog een heleboel spul wat ik niet meer gebruik, zal er eens een foto van maken. Wie weet kan iemand het hier nog gebruiken!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:05

wat een mooie creaties!!

ik heb een vraagje: sommige smalle dingen glijden uit mijn ringetjes, ik krijg ze niet goed dicht. Vooral de veterklemmetjes gaan er vaak uit. Heeft iemand een tip??

trouwens: hier al mijn 'creaties' van de afgelopen tijd: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 5cc30ddc0b

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:29

Romana01 schreef:
wat een mooie creaties!!

ik heb een vraagje: sommige smalle dingen glijden uit mijn ringetjes, ik krijg ze niet goed dicht. Vooral de veterklemmetjes gaan er vaak uit. Heeft iemand een tip??

trouwens: hier al mijn 'creaties' van de afgelopen tijd: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 5cc30ddc0b

mm.. geen problemen mee eigenlijk. Ik klem ze altijd goed tegen elkaar met twee tangetjes.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:22

je hebt ook splitringetjes die zijn zeg maar zoals een sleutelring, dubbel dus.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:35

Ik heb gisteren nieuwe parels in de winterkleuren bruin en donker blauw gekocht. Dit is het resultaat :D:

Afbeelding

Afbeelding

http://i88.photobucket.com/albums/k181/ ... 5klein.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k181/ ... 3klein.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k181/ ... 5klein.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k181/ ... 8klein.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k181/ ... 2klein.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k181/ ... 2klein.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k181/ ... 0klein.jpg

En nog een sfeerplaatje:
http://i88.photobucket.com/albums/k181/ ... 3klein.jpg
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 14-09-11 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In verband met de bijgekomen regel heb ik acht afbeeldingen in een link geplaatst.

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:22

die kleur blauw is moooooooooooooooooooooi :~

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:39

daphnenatas schreef:
die kleur blauw is moooooooooooooooooooooi :~

Ja he :P Ik was meteen verliefd :D

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:50

sleutelhanger gemaakt :)!
Afbeelding

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:32

wauw. erg leuk allemaal! Ik wil het ook gaan doen,. maar weet nog niet of het wat gaat worden :P
(heb k met een heleboel dingen het lijkt me een paar dagen leuk, aarna kijk ik er nooit meer naar om :S )
maar ik ga even googlen.