[CENTRAAL] Aanvraag en resultaat topic paarden tekenen #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:36

CaPrIoLe`79 schreef:
Ik gebruik alleen foto`s uit dit topic als ze echt iets aparts hebben.
En als ik hier een foto gebruik, mogen de bokkers die foto geplaatst hebben als dank voor het beschikbaar stellen van een aparte foto echt wel het resultaat met eventueel wat kleine reclame erdoorheen afdrukken op een printerpapiertje. Vaak willen ze het orgineel kopen, wat natuurlijk ook kan.
Commercieel gebruik en er zelf weer geld aan verdienen of het werk zonder mijn naam erbij gebruiken is weer iets hel anders overigens.

Hier ben ook ik het mee eens
ik vraag me dan alleen af waarom mensen het dan vervelend vinden als er een watermerk in een foto staat. Hij staat er dan wel om te kopieren en na getekend te worden, maar als een beetje reclame in een tejkening neit uitmaakt vind ik dat het in een foto opzich ook niet uitmaakt. Het is wel vervelend omdat je dan niet zien wat er achter zit, maar dat is bij een tekening dan ook. Als ik nu de tekening van duke uit zou willen printen zou iki toch voor de kleine versie zonder reclame kiezen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 08:58

Wat betreft het printen van de tekeningen, ik dacht eigenlijk dat het een soort ruil-systeem was.
Persoon A levert een foto die gebruikt mag worden om na te tekenen zodat persoon B zijn tekenkunsten kan oefenen. Persoon A probeert daarbij het soort foto uit te kiezen die Persoon B graag wil gebruiken (zodat er ook echt wat te oefenen valt). In ruil daarvoor mag persoon A de tekening uitprinten, zelf ophangen maar niet verspreiden. Pas als persoon A de originele tekening wil hebben komt er betaling aan te pas.

Maargoed, dat kan ook mijn naiviteit zijn hoor :o

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:09

Maar waarom zou je een tekening willen uitprinten?
Als er een mooie tekening wordt gemaakt van de foto die ik heel mooi vind, dan heb ik 'm tot nu toe altijd nog gekocht. (mits de prijs me aanstond, en dat gaat niet over een 10tje ;) ). En een tekening die ik door diverse redenen niet over wil/kan nemen, sla ik enkel op.

Een foto of een scan van een tekening vind ik drie keer niks. Ik kijk daar altijd doorheen. Het origineel is altijd 10x mooier dan een scan die alles hard en contrastrijk maakt. Op foto's vallen veel dingen weg en heb je vaak schaduwen in je tekening.
En dan print je een dergelijke weergave op een slap A4tje uit die de scan/foto ook niet beter maken.

Neh, dan ken je het genot van een echte tekening in je handen houden niet. :D

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Aanvraag en resultaat topic paarden tekenen #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:13

Ik zou een tekening willen uitprinten omdat ik als student niet altijd het geld heb om een tekening te kopen. Zeker niet bij een prof tekenaar.
Als ik de gescande tekening mooi genoeg vind, dan hang ik die liever op dan dat ik er helemaal niks mee doe ;)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:39

Maar over het algemeen zijn er hier niet veel prof tekenaars aanwezig. Dus de prijzen van de tekeningen liggen ook echt niet zo hoog.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:52

smeetjoew schreef:
Neh, dan ken je het genot van een echte tekening in je handen houden niet. :D

Precies :D . Ik heb hier ook al een aantal mooie werken van mijn pony aan de muur hangen die uit dit topic zijn gekomen :D , veeeeeel mooier dan de slechte digitale versies. En de rest staat allemaal gewoon op mijn pc en in mijn profiel, maar ik print niets uit, dat is echt heul lelijk en vind ik werkelijk een belediging naar de kunstenaar toe }:0 .

En die prijzen vallen echt wel mee, zijn veel minder dan wanneer je een opdracht zou geven, het is voor de tekenaar immers ook gewoon een oefening geweest. Meestal zijn mensen al zo blij dat je het origineel wilt hebben dat je enkel de verzendkosten hoeft te betalen, meer dan 35 euro ben ik tot nu toe ook nog niet kwijt geweest, en dat was een schilderij op doek (is er nog een die ik wil die duurder is maar heb ik nog geen geld voor, maar die komt er ook nog wel zodra ik er het geld voor heb := ).
En om nog een vergelijking te geven, een opdracht bij mij kost minimaal 100 euro terwijl een A4 afdrukje als ik je foto heb gebruikt uit dit topic ben je nog geen 10 euro aan kwijt, dus om voor die paar euro nu een lelijk vodje aan de muur te gaan hangen :roll:

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:39

Pff wat een gedoe elke keer, die foto's plaatsen :P
Maar toch weer gelukt: een update van het paard van blijheid :D
scan kwaliteit is (zoals gewoonlijk) behoorlijk slecht -O-
en ik zie nu dat het neusgat een beetje raar is dus dat verander ik nog even :P
Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:50

Ik vind hem al erg mooi worden. Het neusgat vind ik niet echt heel raar! Het is nog wat voorzichtig allemaal. Durf eens iets meer. Hij heeft wel al een super lieve uitstraling :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:37

Ik ben begonnen met het paardje van nathalie1993. Eerste keer met pastelpotloden, vind 't achteraf 3x niks :+ Kwestie van wennen denk ik.

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:00

SIEMxFUNNY schreef:
Ik vind hem al erg mooi worden. Het neusgat vind ik niet echt heel raar! Het is nog wat voorzichtig allemaal. Durf eens iets meer. Hij heeft wel al een super lieve uitstraling :)

Sorry, ik snap niet helemaal wat je bedoelt :+ bedoel je met kleuren of zo? Of ehm, iets met contrast?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:09

Ik vind het een beetje netjes zegmaar. Als je sommige dingen net wat donkerder aanzet is het contrast veel meer. De voorpluk is ook zo 'netjes' gedaan. Zo kan het nooit zitten.
Dit is mijn mening. Je hoeft er niet veel van aan te trekken ofzo :+

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:49

Afbeelding

Een gestipte uitdaging :)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:53

Lékker Paard!! Sla ik op :D

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:57

Wauw mooie foto Niek!
*slaat ook op

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:00

Oehh leeukleuk! :):)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:05

Heeft hem ook opgeslagen. O:)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:23

Nog láng niet af, maar hier vast het paardje van nathalie1993:
Afbeelding

Zie dat het met kunstlicht wel hele andere kleuren heeft.. Nek is overigens nog in opbouw, en (voor ons) rechter oog zit ik mee te stoeien..

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:34

Ik vind hem al aardig goed! maar vind de manen niet echt mooi eerlijk gezegd. Ik neem aan dat het manen zijn? Voor de rest vind ik dat je heel mooi hebt gewerkt met licht en donker bij het hoofd! En het linkeroog vind ik ook goed gelukt. Het rechter is inderdaad wat minder maar als je daar een lichtpuntje in maakt zou het al heel veel schelen! :) Succes verder nog!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:03

Afbeelding

En af zo'n beetje :) Moet bij de borst het nog wat egaler maken, en het oog goed zien te krijgen.
Maargoed, moet leren niet zo kritisch op mezelf te zijn :+
Zal morgen bij daglicht even een goede foto maken.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:06

@Assepoetst: Toch leuk begin hoor! Ik zou proberen nog wat meer te dekken, dus nog minstens een laag erop. ;)

Edit: je hebt net een update gepost... toch leuk gelukt! Ik vind vooral de glans over het paard mooi geworden! Toch blijft m'n opmerking staan over meer dekkend te krijgen.

Wat een leuke stippel zie ik voorbijkomen! Als mensen leuke stippeluitdagingen zoeken, kan de mijne eigenlijk niet achterblijven. Deze foto ga ik zelf ook nog (ooit eens als ik tijd heb) schilderen of tekenen. Dit is mijn trots:

Afbeelding

Voor diegene die nog gekke houdingen willen oefenen... hier gaat meneer rollen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GHPUJ74Y.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MKVMEZAN.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4TPQO7YH.jpg
Ik heb uiteraard grotere versies voor de liefhebbers.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:08

Nóg een laag? :+ Eerste keer dat ik met pastel werk, ben niks gewend geloof ik :P

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:12

Een tijdje geleden al wat aangevraagd maar helaas werd er niks mee gedaan. Zou iemand misschien deze foto willen natekenen?
Afbeelding
Graag zonder touwtje.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:19

@Patty: is er een reden dat je deze graag wil nagetekend hebben? Aangezien je hem nog eens plaatst? Zou je me anders een grotere versie willen pb-en? Ik kan deze wel gebruiken om dressuurpaard met pastel te oefenen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:20

Assepoetster schreef:
Nóg een laag? :+ Eerste keer dat ik met pastel werk, ben niks gewend geloof ik :P

Ik zeg het wel zo leuk, maar ik ben net zo onervaren in pastel. ;) Heb er nu ook pas 3 gemaakt. Beste stuurlui staan aan wal. Ik heb wel gemerkt dat je moet blijven werken in lagen.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:22

Duke schreef:
@Patty: is er een reden dat je deze graag wil nagetekend hebben? Aangezien je hem nog eens plaatst? Zou je me anders een grotere versie willen pb-en? Ik kan deze wel gebruiken om dressuurpaard met pastel te oefenen.

Ze zegt heb tijdje geleden al wat geplaatst. Daaruit merk ik dat ze denk bedoeld de foto van het paard met veulen. ( Die ze ook als avater heeft ) ;)