[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:44

Bladzijde 85:

Carita: € 25,00
Mag iets meer kleurgebruik in, maar vind hem goed gelukt. Zeker voor de eerste keer!

_l_amanda_l_ : € 35,00
Vind het een erg mooie tekening!! Goed kleurgebruik en mooie schaduwen, de streepjes spreken mij wat minder aan.

ietjelover: Eerste tekening: € 15,00
Vind de koe opzich zelf goed gelukt, mag wat meer details in en vind het jammer van de paal voor de kop.
Tweede tekening: € 5,00
Wel een leuke tekening, maar mis veel contrast en zo.

Bladzijde 86:

Koudbloedkim: € 35,00
Vind het echt een onwijs leuke tekening!!

Oh oh, nu ga ik zelf ook een tekening neer zetten. De eerste weer sinds lange tijd en ben van plan het weer op te pakken. :)

Afbeelding

Sorry voor de lichtinval, qua contrast is ie links net zoals rechts en in het echt lijkt ie minder krasserig. :o

Iets groter dan half A4, met alleen vulpotlood. :)

_Bitje_

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:48

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:27

Inderdaad, das het neusje van mijn paard. :+:
Ik ga even betere foto maken, want de verhoudingen kloppen redelijk op de tekening in verhouding met de foto. :j

http://img4.imageshack.us/img4/1827/p1080964o.jpg
De foto. :)

Edit: Wordt morgen, want licht werkt nu niet mee.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:28

Sterker nog, ik vind de verhoudingen bij Quir wel kloppen maar bij Bitje niet :=

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:43

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:41

HorseyDude schreef:
@ ietjelover: wat veel ROZETTEN zeg, wow! En wat een mooie bekers...... maar ik kwam niet om dat maar om de platen: Luipaard: tja, een beetje zo-zo... € 5,-... Koe: € 15,- en paard: € 30,- Schilderij op de achtergrond met die jachthonden: Onbetaalbaar! :D

paard met jachthonden is geborduurd ben er zelf ook heel blij mee (A)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:30

Quir: Hij is erg mooi. :j Ik denk 5 á 10 euro.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:34

@KBK: Leuke plaat al vind ik deze stijl teveel lijken op.... (kannietopnaamkomen-persoon) :+ €15,-
@Quir, mooie close-up, mis toch nog een beetje contrast ;) €30,-

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:05

kbk; 35 Euro. Erg leuk om in het grootste mogelijke formaat op te hangenn op je slaap kamer.
Quir; 30 euro. Erg mooi. De verhoudingen vind ik juist wel klopen.

sammyvriend schreef:
Sterker nog, ik vind de verhoudingen bij Quir wel kloppen maar bij Bitje niet :=

Daar ben ik het ook mee eens.

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 12:50

Heey

83
Koudbloedkim: 7 euro

84
Balou_k: 1e 5 euro, 2e 10 euro
Jecco_ellen: 20 euro
Koudbloedkim: 10 euro
kiwi1990: 10 euro
_san87_: 40 euro

85
Carita: 15 euro
_!_Amanda_!_: 40 euro
Ietjelover: 1e 10 euro, 2e 5 euro

86
Koudbloedkim: Cool! 15 euro
Quir: 25 euro
_Bitje_: 20 euro

En mijn tekening: A4 met kleurpotloden
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:00

Pagina 85

@ Carita: goed begin met lastig materiaal :j Lekker veel gaan experimenteren :j
@ Plaudar: :oo :o dankjewel voor je compliment.
@ _l_amanda_l_: je bent goed bezig :j maar toch is er iets wat niet helemaal lekker 'oogt' in mijn ogen... Geen idee wat het precies is. Misschien de grofheid in vachtstructuur waardoor de onderliggende anatomie onduidelijk wordt? Ik vind het een lastige...
@ ietjelover: ook jij bent lekker bezig en goed aan het experimenteren, leuk om te zien :j Momenteel zou ik er nog geen waarde aan willen verbinden.

Pagina 86
@ KBK: deze is leuk :j :D Misschien nog een kleurtje in de achtergrond om het wat warmer te maken?
ik zie deze inderdaad ook in groot formaat aan de muur hangen :)) 40 euro.
@ Quir: nette tekening :j al twijfel ik wat over de tastharen, die zijn erg stevig aangezet zo. 25 euro.
@ BlackDancer: kijk uit met zwart in je tekening zoals bij het neusje. Goed bezig :j 10 euro.

Eentje van mij:
Afbeelding
Grafiet op A4.
Uur of 5 werk aan gehad :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:18

Even wat bijwerken :+

Pagina 84:

Balou_k: Beetje vlak, er zit niet echt diepte in. Ik denk Maximaal 5 euro.
Jecco_Ellen: Wauw. Ik vind hem erg mooi. Iets te kleine voorbenen, maar vind ik juist sprookjesachtig ogen. 40 - 45 euro zou ik er wel voor willen geven.
Koudbloedkim: Nog wat te veel vlakken, maar vind het effect erg leuk. 15 euro.
Kiwi900: Vind de oren er een beetje opgeplakt. Wel erg schattig. Rond de 5 - 10 euro?
_San87_: Erg mooi. Vind hem super! zeker 40 euro denk ik.

Pagina 85:

Carita: Vind hem echt schattig. 20 - 25 euro.
_!_Amanda_!_: Heel erg mooi. Dacht eerst dat het een foto was. Alleen het oog iets te kleurig denk ik. 50 - 55 euro denk ik.
Ietjelover: Ik vind het nogal vlak. HEt spijt me, maar ik zou er denk ik niet veel voor geven. Misschien 5 euro.

pagina 86:

Koudbloedkim: Wat schattig. Kzie hem al helemaal voor me op een muur bij een kinderkamer. Rond de 40 euro?
Quir: Tjah, het is alleen een neus, ik heb liever een heel paard aan mijn muur. Maar ik vind hem ontzettend goed gelukt. Het hoofdstel vind ik ook erg mooi gedaan. Rond de 10?
Blackdancer: Ik vind hem echt helemaal geweldig. Ben echt verliefd op die tekening. Ik zou er wel 30 euro voor over hebben. :+:
Fnanne: Wauw. Waanzinnig mooi. Rond de 50 - 65 euro?

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:22

Pagina 85
Carita- €10,- Goed gelukt :) veel met kleur gaan proberen ipv zwart. Het liefst helemaal geen zwart gebruiken. Ik heb daar zelf ook heel veel moeite mee, maar uiteindelijk kom ik er altijd weer achter dat dat toch echt mooier is.

_Amanda_- €40,- Mooi gedaan :) . Enige puntjes: De richting van het haar bij de kaak is een beetje vreemd, en ik vind de achtergrond (kleur?) niet passend. En heel misschien het streperige een beetje afzwakken.

Ietjelover- nog even niks.

Pagina 86
KoudboedKim- €25,- Haha dat bekkie! :D Ik vind m leuk, om het af te maken zou ik de staart ook nog even zo als de manen doen. En dan groot af laten drukken en ophangen! :D

Quir- €30,- De verhoudingen vind ik hier juist heel goed :) , een nette tekening, maar met wat meer contrast zou het wat meer diepte krijgen. De tastharen zouden denk ik wat losser getekend kunnen zijn.

Blackdancer- €10,- Ik ben het met Fnanne eens over het zwart bij de neus, het hoofdstel vind ik knap gedaan, verder vind ik het nog een beetje plat, er zou meer kleur in mogen :)

Fnanne- €70,- Weer super gedaan :) , dat gestyleerde waar je het in het andere topic over had zie ik er ook erg goed in terug. Het oog had van mij dan weer wel wat sprekender gemogen.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:58

hallo,
meld me ook even hier :)

BLZ 84
_San87_ 70 euro ik vind hem prachtig, levensecht!

Blz 85
-L-amanda-L- 15 euro, vind hem iets te streperig nog probeer wat meer te verfijnen.
Ietjelover moeilijk te zeggen, vind het nog niet goed genoeg om er iets voor te geven eerlijk gezegd.

Blz 86
Koudbloedkim: 30 euro Te geweldig voor woorden :) mega gaaf!
Quir: 10 euro netjes gedaan :)
Blackdancer: 10 euro
Fnanne 70 euro prachtig :)

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:06

hier een van mij: foto is in de avond gemaakt waardoor niet alles goed te zien is, zal proberen een betere foto te maken bij belangstelling:
Panter: potlood, B, verschillende diktes, zn 3 uur werk
Afbeelding

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 14:01

Moderatoropmerking:
Ik zie weer steeds vaker foto's van tekeningen e.d. langskomen van een vrij slechte tot slechte kwaliteit. Ik wil er even op wijzen dat indien je een redelijke taxatie wilt voor je werk het echt van groot belang is om te zorgen dat je je werk op een zo goed mogelijke wijze laat zien middels een foto of scan. Plaats alleen die foto of scan die het dichts komt bij het origineel.

Het taxeren wordt zeer serieus genomen en gedaan, het is fijn als mensen dan ook de moeite nemen om de presentatie van hun werk ook van een zo hoog mogelijke kwaliteit laten zijn.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:07

Bijwerken:

ietjelover:
koe: mooi gedaan alleen volgens mij kloppen de verhoudeingen neit helemaal? 10 euro
panter: misschien had je de zwarte lijn van de neus iets dunner kunnen maken? 7.50

KoudbloedKim: Leuk paardje zeg! 50 euro

Quir: Wauw gaaf zeg! zou er niet veel meer aan aanpassen! 45 euro

Blackdancer: Wauw gaaf zeg die kleuren! 35 euro

Fnanne: Wauw wat mooi zeg:O 65 euro!!

Draflinger: Mooi alleen de verhoudingen kloppen niet helemaal?? 25 euro!

Ik denk dat ik ook eens een paar tekeningen erbij ga zetten lijkt me erg leuk!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:10

@Blackdancer: mag van mij meer diepte in, ook lijkt het papier verzadigd of de tekening gesmeerd? €15,-
@Fnanne: Vind andere werken persoonlijk mooier, oog is vrij donker €50,-
@Draflinger: Leuk €10,-

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:30

Mededeling: Ik heb per direct besloten alle taxaties die beneden de 40 euro uitvallen te laten vervallen. Als ik dus geen prijs noem kun je ervan uit gaan dat ik hem binnen die categorie vind vallen. Beslis voor jezelf of je het daar mee eens bent of niet. Wees zelfkritisch.

Vervolg p58

Astridjhu: je werk is statisch en hoekig, maar dat maakt het juist heel erg eigen. Het mag alleen echt wat meer leven hebben, dat mis ik in je werk. 40 euro per stuk.

P59
Plaudar: kleurrijk, leuk om naar te kijken, maar het kader doet afbreuk aan het werk, is te krap of te ruim afhankelijk van je uitgangspositie. Vanaf 75 euro.

Mytens: afwerking laat te wensen over, er zit een waas overheen omdat je achteraf met lichte tinten erover bent gegaan voor highlights. Ook mis ik kleur, diepte en spanning in dit werk.

Lovelanga: dit is een schets. Het zou fijn zijn als je én wat meer energie in je werk stopt (een schets verkopen is van geheel andere orde dan een afgewerkte tekening) én de moeite neemt andermans werk te taxeren, óók als je er geen verstand van hebt want de meesten hier hebben er geen verstand van. Dat is wel zo fair naar de anderen toe.

P60
Babe: is hij in het echt ook zo krap van opzet? Ik vind hem wat flauwtjes, maar verder wel technisch heel net geschilderd en absoluut 1 van je beste werken. Net portret. 450 euro, maar dat is afhankelijk van de kwaliteit van het materiaal.

Vagolijntje: net werk, niet realistisch, erg simpel maar dat is juist de charme. 70 euro.

Mytens: werk aan de verhoudingen, schaduwwerking en kleur!

Niessie: je presentatie laat flink te wensen over. Het is zo heel moeilijk inschatten al ziet het er zo op het eerste oog al heel aardig uit. Vind hem daarom erg moeilijk te beoordelen en verbind er om die reden geen prijs aan. Een betere foto en dan kan ik er wel wat over zeggen. :)

Esmir: er gaan productiekosten inzitten, licensering, allerlei overige afdrachten... Bedenk dat dat hele redelijke prijzen zijn voor reproducties en bedenk dan eens hoe onmogelijk laag de taxaties hier dan zijn, zeker van de werken die veel kwaliteit hebben.

Muurp: heel zachte uitstraling, maar persoonlijk vind ik dat je een foto hebt uitgekozen die weinig geschikt is voor een traditioneel portret en voor een eigenzinniger portret er juist weer te weinig eigenheid in zit. Niettemin ong 80 euro.

P61
SDE: heel netjes uitgevoerd, behalve dat de verhoudingen zoek zijn en je werk daardoor een heel andere uitstraling krijgt. Deze manier van werken is niet geschikt voor klassieke portretten, behalve als je handig gebruik weet te maken van het ‘uit verhouding zijn’, omdat dat een heel andere markt betreft; bepaal wat je uitgangspunt is en ontwikkel dat. 40 euro.

Andante: heel net portret. 125 euro als het bladvullend A4 is, als het hele blad dat te zien is A4 is, eerder in de orde van 75 euro.

Nevony: Je bent al heel aardig op weg. Er blijft vooruitgang in zitten.

Elanor: ik vind de uitermate kleine handen toch wat storen omdat het te sterk contrasteert met de lange hals en het grote hoofd: kleine handen met lange vingers had weer wel gekund, of gewoon net iets groter. Vreemde verhoudingen moeten werken en een bepaalde balans hebben/beeld scheppen en dat is hier niet helemaal 100%. Verder een leuke illustratie in een prettige stijl. 100 euro.

Sammyvriend: een klassiek voorbeeld van de foto precies namaken en daarmee een portret maken dat echt uit verhouding is. Tekenen is meer dan ‘zomaar’ een foto natekenen/overtrekken ook al zullen veel overtrekkers heel hard roepen dat het niet zo is en sommigen er toch aardig mee uit de voeten kunnen mits ze de juiste foto’s kiezen. Jammer, want je kleurgebruik is wel erg mooi. Het gras/achtergrond had ik anders aangepakt; je gebruikt de negatieve ruimte nu helemaal niet goed.

Karen_enter: gelieve zelf ook te taxeren. BVD. Het is een leuke kindertekening zoals ik ze vroeger ook fanatiek maakte met kleurpotlood. Wees zelfkritisch. Zou jij er geld voor neerleggen? Waarom wel/niet?

P62
Ietjelover: leuke oefening, maar echt nog even niks.

Karlijn: ze hangen wat te veel in de achtergrond en qua compositie vind ik ze niet zo. Verder kijken ze wel prettig qua toets en zou ik zeker aanraden je verder te ontwikkelen omdat het beeld best netjes is. 40 euro.

Lianne: 40 euro.

Babe: ik vind je keuzes niet zo, de hals vloeit niet mooi over. Wel vind ik hem in je typerende grauwe stijl. Ontwikkel je techniek; ik mis echt ontwikkeling in je werk. 150 euro.

P63
Sprietlover: je werk is rommelig en er zit te weinig diepte in: de armen lijken op hetzelfde niveau als het gezicht, enz. Ik mis contrast en herkenbaarheid.

Ietjelover: leuk dat je zo enthousiast aan het tekenen bent, maar ik zou nog even oefenen voor je je werk hier ter beoordeling/taxatie plaatst. Nog steeds nog even niks.

Floran: ik mis contrast, gebruik van de negatieve ruimte is niet zo denderend, kadering heeft niet het gewenste effect, daarbij is de foto scheef dus is verdere beoordeling lastig.

Chanelle: stiekem zou ik graag taxaties van jou zien onder het credo ‘voor wat hoort wat’. Je werk oogt nog lang niet af. 1 pagina taxeren vind ik echt onvoldoende om heel eerlijk te zijn.

Ietjelover: Wees kritisch! Als je het zelf mislukt vindt, dan hoort het niet in het taxatietopic. Als je het mislukt vindt en je wilt graag tips voor verbetering, open dan een eigen topic op UK. Je mag je werk ook wat netter presenteren voortaan. Ik hoef je caviakooi niet te zien. Verder is het heel leuk dat je zo enthousiast aan het tekenen bent en zou ik dat zeker blijven doen als je er plezier in hebt, niet om je zakgeld aan te vullen, dan zou ik eerder denken aan folders rondbrengen oid. Ik weet dat dit heel streng is van mij, maar gun jezelf de kans om te oefenen en bedenk dat je daar tijd voor nodig hebt; maanden, misschien wel jaren voor je klaar bent om in opdracht te werken of er geld voor te vragen. Geld voor je werk vragen is echt nog even te hoog gegrepen. En dat is echt niet erg.

P64
Horseydude: ook voor jou geldt, taxeer alsjeblieft actief mee. Eens twee of drie mensen meepikken telkens als jij er wat opzet vind ik wat magertjes, en je plaatst echt ontzettend vaak iets. Wees wat kritischer en selectiever en bedenk dat je echt niet van de ene op de andere tekening een grote verandering ook qua taxatie zult zien. Verhoudingen zijn erg uitgerekt, maar dat is bij jouw werk typerend. Maak je werk eens AF!! Dan valt er wat beter te taxeren.

P65
Assepoetster: nog wat rommelig maar een heel fijne uitstraling. Het lijken bijna Japanse poppen met hun glazige, vochtige ogen. 240 euro. Omdat het met laag kwalitatief materiaal gemaakt is echter toch geen 240 euro, maar 25 euro. Dit werk is over een aantal jaar vergeeld en kan de prullenbak in. Hier kun je echt niet mee aan komen zetten en is slechts nuttig voor oefening om vervolgens te worden vernietigd en dat is zonde want je werk heeft wat, zelfs als het onderwerp paarden betreft. Ik zou in deze stijl ook eens graag andere onderwerpen zien, om te zien of het eigenheid is of toevalligheid. Hier kun je echt wat mee. Is dit een toevalstreffer of niet?

Sammyvriend: kleurrijk, mooie uitstraling. 80 euro. (dit in contrast tot je vorige werken. Bij de juiste foto loont overtrekken maar probeer dus zelf te tekenen zodat je wat meer zekerheid hebt over de kwaliteit van je werk of leer goede foto’s te kiezen).

Babico3: het idee is leuk, de uitvoering minder. Het is erg rommelig, de structuren zijn niet zo goed gekozen en er is geen aandachtspunt (focal point). 50 euro.

Horseydude: geklooi taxeer ik niet! Wees streng voor jezelf en plaats geen geklooi. Je mag ook nog steeds wat actiever taxeren.

Sprietlover: presenteer je werk wat beter. Ik taxeer hem daarom niet.

Bitje: en waar is die taxatie dan? Leuke tekening.

P67
Prioika: je presentatie laat te wensen over en ik zou graag zien dat je minimaal een aantal pagina’s taxeert. De verhoudingen zijn storend, het kleurgebruik is ondermaats. Oefenen!

SIEMxFUNNY: de verhoudingen zijn niet realistisch, een beetje karikaturaal maar erg aansprekend. De slagschaduw is niet zo. 80 euro.

Chanelle14: nog even oefenen op kleurgebruik, compositie en opzet. Probeer wat meer met kleur te durven en probeer eens na te denken hoe je een zwart paard op zwart papier tot zijn recht kunt laten komen zonder er een wolk in blauw omheen te tekenen. Nog even oefenen, dan kom je er wel! Materiaalvergoeding.

San87: Ik weet welke hengst je hebt nagetekend en van welke foto en jammer dat ik hem er eigenlijk niet in terugzie, hoewel je zijn ras er wel in terugziet. De oren vind ik niet zo, en er mag ook meer kleur en kleurvariatie in. De afwerking vind ik ook wat minder. De vlakken geven een leuk effect. 110 euro.

P68
Ietjelover: super dat je aan het taxeren geslagen bent!! Mijn complimenten.

TE5: je compositie is erg vlak en de uitvoering verraadt onervarenheid. Nog even oefenen dus, met dit materiaal en het bepalen van een compositie.

Bitje: je afbeelding is niet meer zichtbaar.

P69
Horseydude: fanart van dergelijke lage kwaliteit brengt niets op, daarbij is Disney héél streng wat niet toestaan van fanart betreft.

P70
Mylittlejoy: mooie illustraties, onwijze kitsch maar heel aansprekend voor wie ervan houdt. Werk wel wat aan je paarden want de verhoudingen wringen aardig hier en daar, vooral wat beenstanden betreft. 300 euro voor dit formaat.

P71
Quebelle: ik mis detail en techniek. Nog even oefenen.

Bitje: wederom doen je afbeeldingen het niet.

Quebelle: nog even oefenen.

Quebelle: het zou echt fijn zijn als je tegenover je vele gepost ook eens wat pagina’s taxaties zou meenemen. Hetzelfde verhaal als bij je andere werken.

Sprietlover: lastig te beoordelen ahv deze foto. De verhoudingen wringen nog aardig en ik vind hem minder eigen dan je vorige.

Floran: perspectivisch en technisch wringt het langs alle kanten. Leuke tekening, maar bij dergelijke technische onderwerpen word je genadeloos afgestraft op je onervarenheid.

Kallipooh: lekker op weg, je moet nog even je weg vinden qua verhoudingen en kleurgebruik maar je durft en dat is gewoon super. Je ontwikkeling is netjes.

P72
Oliebeer: slordige presentatie, slordige afwerking, matige techniek wat betreft highlighten maar de opzet is heel netjes en het schetserige an sich spreekt aan. Is het bedoeld als een zwartwit/sepia portret of kleur? Ik mis kleur en finesse, zelfs in een schetserige techniek als deze. 40 euro.

Karlijn: Wat is het formaat? Ik taxeer nu voor A4. Ik kan me niet voorstellen dat het kindje in het echt ook zo eng is (jij dus) :+ Je handtekening stoort. 40 euro. De pony is hier en daar wat weinig afgewerkt of mist wat schaduwwerking maar verder erg netjes. 90 euro.

Bitje: leuke tekening, al vind ik hem nog niet af.

Carlijnnn: de compositie had wat scherper gemogen, de afwerking ook. 80 euro voor de ballerina, 50 voor de Toekan. De laatste taxeer ik niet vanwege de slechte presentatie.

Tryntsje: ziet er aardig uit, maar de presentatie is zo matig dat ik er echt niet meer over kan zeggen behalve dat ik zie dat je vloer en tegeltjes schoon zijn…

P73
TinkerTom: 1. 200 euro. 2. 50 euro; bespiering wringt langs alle kanten en de wolk is vreemd opgezet. 3. 50 euro. Wederom wringt de bespiering ernstig en heb je het paard zo opgezet dat hij op 1 lijn staat met 3 benen en dat is gewoonweg onmogelijk. Tip: gebruik zwaartepunten en hulplijnen om de balans te bepalen bij een dergelijk beeld omdat foto’s vaak ontoereikend zijn om precies na te maken.

xDonja: oefenen, oefenen, oefenen. Ik mis vooral techniek. Daarbij zijn de verhoudingen verre van optimaal.

Xkimmx: let op de presentatie en vooral oefenen op afwerking en in de eerste plaats verhoudingen.

TinkerTom: goed dat je achtergronden oefent, maar het is er sterk aan af te zien dat je er geen ervaring mee hebt. Probeer jezelf te helpen door het eerst perspectivisch op te zetten. Lastig om dit te taxeren; moet er even over nadenken.

P74
XxLianneXx: de afwerking onderin vind ik niet zo, maar verder een leuk portretje. 100 euro.

Lucy: 1. Prettige stijl; 100 euro. 2. 40 euro; eerder een schets, matige compositie/afsnijding. 3. 150 euro; de krullen zijn hier en daar niet zo goed van opzet en juist omdat het alle aandacht naar zich toetrekt is dat storend.

Assepoetster: deze heeft veel minder de bizarre, maar bijzondere uitstraling als je vorige schilderij. Daarom storen de verhoudingen ook veel meer. De afsnijding is ook krap en ik mis spanning in dit beeld. 130 euro vanwege materiaal en formaat, maar je vorige zei veel meer en beloofde heel wat. Best jammer, want er is meer dan sec realisme.

Bitje: ‘prutswerk’ taxeer ik niet.

Lucy: zelfde als je andere portretten, erg netjes en anders dan een regulier portret. Ik denk dan direct aan het skelet Josephine uit Yamato Nadeshiko Shichi Henge.

Mireya: leuke oefening. 0 euro.

Olivierlover: denk aan je presentatie. Niet te taxeren.

Andante: Prettig schilderij, heel klein formaat; 100 euro.

P75

TinkerTom: Wat is het formaat? 1. Ik heb het idee dat je vreemde brushes gebruikt voor oa de manen; 200 euro. 2. Heb je het spiegelbeeld klakkeloos gespiegeld? Zonde. Ik mis finesse. 60 euro.

Xkimmx: hier ook je taxaties wellicht?

Rock: oefenen, beide doen wat te popperig aan terwijl de techniek ook niet zo is; daarom nog even niks. Goed dat er een gebrek aan donkergrijs is; die kleur zouden ze van mij best uit de standaarddozen mogen gooien zodat mensen misschien nadenken waarom hij er niet in zit.

Bitje: afbeelding werkt niet.

Thioro: je bent fijn op weg, verhoudingen zijn al heel aardig, nu de afwerking nog.

Floran: ik mis kleur en vind het zwart wat te aanwezig. 90 euro.

Olivierlover: nog even oefenen.

P76

Janique: machtige blik gevangen. 250 euro

Oliebeer: jammer van de handtekening; kun je die nog wegwerken? 175 euro.

Misslolliex: je bent heel aardig op weg!

Horseydude: ik mis eigenheid in dit werk. Fanart van deze kwaliteit is niet te taxeren.

P77

Horseydude: het zou prettig zijn als je fanart voortaan niet meer plaatst want het is nauwelijks te taxeren, behalve als het van uitzonderlijke kwaliteit is en dat is dit niet, sorry.

Fnanne: 6, 700 euro

xDonja: nogmaals oefenen op techniek en verhoudingen. Het dier is een bos haar met een neus en ogen; zonde. En op zich zou je daar wat mee kunnen, maar dit werkt gewoon niet zo.

Horseydude: ik mis nog steeds afwerking en hij is minder pakkend dan je bizarre paardenportretten.

P78

Fnanne: net werkje, heel spontaan. 175 euro.

Oliebeer: deze is wat te zeer dichtgesmeerd en mist daardoor uitstraling. 70 euro.

Karlijn: 1. 90 euro. Je handtekening stoort en hij is krap opgezet. 2. Mist finesse, verhoudingen storen, eerder een vlugge studie maar mist daarvoor de vlotheid die je andere wel heeft; lastig te taxeren.

Noatjuhh: Een komische, leuke tekening, beetje als een karikatuur, maar ik mis techniek.

Mirique: Probeer wat minder in lijnen en wat meer in vormen op te zetten en daarbij meer kleurvariatie/contrast te gebruiken; zo krijg je een veel minder vlak geheel en idd dus meer een geheel. Durf wat meer. Nog even niets.

Uitleg Oliebeer: je bent wellicht uitgegaan van hetzelfde principe, maar je tweede werk is veel meer dichtgesmeerd, heeft veel matiger kleurgebruik, mindere compositie, minder gebruik van de negatieve ruimte en is dus in wezen op alle fronten minder dan je andere schilderij. Het kan zijn dat je andere schilderij een toevalstreffer was en je nog niet de ervaring hebt om het te herhalen (zeg maar) op hetzelfde niveau, gezien je overige werken denk ik daaraan. Het kan ook zijn dat je tweede werk gewoon een wat mindere van je is, maar aangezien je uitleg nodig hebt denk ik eerder het eerste dan het laatste en dat is helemaal niet verkeerd want je moet het dan als volgt zien: het zit er wel in! Nu het er nog consequent uithalen. :)

P79
San_87: Je presentatie mag wat netter. Je mag wat meer gebruik maken van de negatieve ruimte. Froebeltjes taxeer ik niet.

Karlijn: Het is in alle gevallen nog geen geheel. 50-70 euro.

HD: krabbels taxeer ik niet.

Blackdancer: probeer niet zo te smeren. Het mist daardoor leven.

Sammyvriend: super dat je lekker met kleur durft, maar ik vind beide wat kil. 90 euro.

P80

Oliebeer: 100 euro.

HD: Voor fanart is deze van te lage kwaliteit om waarde aan te verbinden, zeker ook omdat fanart verkopen in Nederland problematisch is (ivm rechten).

Blackdancer: blijven oefenen op textuur en techniek. Het mist nog wat diepte.

Kis6ireentje: volgende keer wat beter opletten als je overtrekt want je bent een deel van het hoofd vergeten dat op de foto wegvalt in de schaduw. Beetje jammer. Overigens weet ik een hele goede methode om hetzelfde resultaat te krijgen dat geen 8 uur in beslag neemt. Misschien een tip voor de volgende keer?

Blackdancer: zie voorgaande taxaties.

P81
Karlijn: ondanks dat ze technisch niet kloppen zijn ze heel sfeervol. 50 euro.

HD: 40 euro voor je paard, 80 voor je jan-van-genten, geen taxatie voor je orkadolfijn. Blijf uitwerken!!

Assepoetster: Hij oogt wat vreemd. De haren vind ik niet zo, daar mis ik glans. 75 euro.

Blackdancer: zie voorgaande taxaties.

Shattered: oefenen op verhoudingen en schaduwwerking.

Casperzot: oefenen op de verhoudingen en je techniek!

P82

Janique: heel netjes. 600 euro.

Ietjelover: je gaat vooruit!

leonieL: denk om de verhoudingen en probeer wat minder willekeurig te zijn in de plaatsing van diepte en kleur.

Lovelanga: ik mis expressie. 40 euro.

Inney: er zit geen diepte in en ik mis vooral samenhang tussen de verschillende figuren.

Bitje: ik vind de maan een storend element dat lijkt alsof het slechts ter opvulling was om de compositie recht te trekken. Er mag meer kleur in beide werken.

HD: weer een typisch werkje van jouw hand!

P83

HD: leuk, maar niet herkenbaar als zijnde een kangoeroe, terwijl je paarden wel herkenbaar zijn. Hij mag wat netter gekleurd.

San_87: ik vind zijn hoofd wat vreemd en je witgebruik is veel te dominant aanwezig, waardoor het geheel smoezelig wordt. 70 euro.

Carita: moeilijk te beoordelen met al die tekst erdoor.

Fnanne: prachtig. 250 euro.

Bitje: blijven werken aan de verhoudingen en je techniek.

Blackdancer: mooie glans in het oog. Wees voorzichtiger met zwart. Het bruine vachtje is al mooi genuanceerd.

KBK: Het mag van mij wat minder uitzien als een filter.

P84

Balou_k: lekker dooroefenen!!

Jecco_ellen: het voorbeeld hoeft er niet bij. De verhoudingen kloppen niet. Juist de donkerblauwe achtergrond in het origineel haalt het paard naar voren; dat mis ik in jouw tekening.

KBK: dergelijke collages taxeer ik niet. Die overdreven tekst erdoor is erg storend verder.

Kiwi1990: goed op weg. Blijven oefenen met licht-donker.

San_87: De bovenkant van zijn kop oogt wat vreemd en ik twijfel ook wat over de verhoudingen (maar misschien had hij zo’n grove, aparte kop). De ogen hadden wat meer mogen spreken. 150 euro.

P85
Carita: durf wat meer kleur te gebruiken!

Amanda: Ik vind je structuren wat overdreven, vooral bij de manen en hals stoort dat wat. De overgangen mogen wat vloeiender (hoewel de slagschaduw wel erg netjes is). De wolken vind ik echt helemaal niks. 40 euro.

Ietjelover: denk aan de presentatie. Ik hoef je rozetten niet te tellen.

P87

KBK: ik vind dit echt niet je eigen stijl. Daarbij valt het lijf geheel los van het hoofd en ben ik dan in de veronderstelling dat je alleen een voorbeeld voor het hoofd had; het werk is dan nog niet eigen genoeg.

Quir: door de reflectie erg moeilijk te taxeren. Zover ik kan zien mis ik echte texturen.

Blackdancer: ga zo door.

Fnanne: Weer een hele nette, maar minder spannend dan je vorige. Het paard kijkt mooi en de manen geven hem karakter. 200 euro.

Draflinger: denk om je presentatie. Dit taxeer ik niet.

Twee werken van mij:
Afbeelding
30x42cm wax en olie pastels op Daler&Rowney papier.

Afbeelding
Idem.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:54

Josav: 1. €150 2. €200,- die zwarte omlijning en de dynamiek in het laatste werk vind ik prachtig :j

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:05

Deze beter?

Afbeelding

Waar kloppen de verhoudingen niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 01:32

Er zijn weer een paar nieuwe bij die ik zal proberen te taxeren.
Ik ben er niet goed in, mede doordat ik zelf altijd heel weinig vraag voor mijn schilderijen.
Dus sorry als ik iemand ondertaxeer. :j

BlackDancer: Gaaf! :j 10/15 euro?

Fnanne: Deze vind ik echt heel mooi. :wow:
20/25 euro? Is grafiet net zoiets als houtskool?

Draflinger: Ik vind het een leuke tekening. :)
15 euro?

Ik merk dat ik het echt eng vind om te taxeren en daardoor overal vraagtekentjes achter zet. _O-

Zelf heb ik ook nog een tekening gemaakt op mijn tekenpad.
Ik vond een hele kleine afbeelding (volgens mij een thumbnail) van mijn grootste voorbeeld en die heb ik gebruikt als voorbeeldje.
Heb hem verder helemaal weer zelf getekend en dat geeft inderdaad een beter gevoel. :j

De thumbnail:
Afbeelding

En mijn tekening:
Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:39

KoudbloedKim: wat ontzettend SCHATTIG! :D € 30,- !
Draflinger: € 25,-
JoSav: € beide 50,-
BlackDancer: € 25,-
Afbeelding

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:52

JoSav schreef:
Ietjelover: denk aan de presentatie. Ik hoef je rozetten niet te tellen.

sorry dat was ook neit de bedoeling ik kon hem nergens anders neerzetten dan was de belichting weer niet goedgenoeg, je hoeft er toch ook niet naar t ekijken dat vraag ik toch ook niet?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:54

Je kunt wel inzoomen met je camera of desnoods daarna op de computer de foto zo uitsnijden dat de storende elementen weg zijn ;)