[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:22

Pompompom: Dankjewel voor je tips! Ik vind je schilderij erg mooi geworden, prachtige warme kleuren heb je gebruikt!
De stijl van je postkaart vind ik erg leuk <3 Je portretten zijn ook mooi gelukt, je hebt de uitdrukking erg mooi hebt weten vast te leggen :j
Zwanepol: Zet hem op, je kan het! *\o/* De derde tekening in de linkerrij vind ik er uitspringen, wat een grappig werkje is dat! Ook de tweede tekening in de rechterrij vind ik er echt uitspringen, mooie uitdrukking en manier van uitwerken :j

Ik heb twee illustraties deze keer, erg leuk om te doen :D

Week 49
Gouacheverf en fineliner op A5
Afbeelding

Week 50
Gouacheverf op iets kleiner dan A5
Afbeelding

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:40

Echt een leuke illustratie voor in een kinderboek Uska (nu nog een verhaal verzinnen ;) )
Heb je dit zelf verzonnen?

Mijn week 43

Afbeelding

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:53

Dankje! Beide zijn zelf verzonnen :j
Jij hebt ook weer een gave set gemaakt <3

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:48

Mijn juf zat me achter de broek aan.... :o
Dus toch nog vanavond week 44 :D

Afbeelding

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:27

Oeps... Ik was dit topic weer kwijt geraakt... :o Ondertussen heb ik natuurlijk wel elke week braaf een tekening gemaakt!

Uska: super leuke illustraties! Tips heb ik niet, ben zelf nog maar een beginner wat betreft tekenen enzo.

Zwanepol: in één woord, wauw! Echt heel erg gaaf! Mag ik vragen welk materiaal je gebruikt? Zwart papier met licht gekleurd potlood of wat anders?

Hierbij dan mijn tekening van deze week, mijn kat Kylian (geen voorbeeldfoto oid gebruikt bij de tekening). Het contrast is op de foto nauwelijks te zien (slecht licht en een telefoonfoto) Ik heb overigens alleen een simpel vulpotlood gebruikt.

Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:30

week 39

Afbeelding

Ik krijg geen 52 weken weer af (Helaas...) maar ik hoop week 40 nog wel te kunnen maken. :)

pompompom

Re: [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 09:52

Uska, wat een leuke tekeningen. Ze kunnen inderdaad zo bij een kinderverhaal of op een ansichtkaart.

Kashmino, leuke kat. Hij kijkt je echt aan. Alleen ik mis zijn pootjes :D

Athelas, leuke tekening. Ik denk als je nog meer contrast er in maakt je tekeningen nog sterker worden.

Zwanepol, zet m op! Er zitten mooie tekeningen tussen je overzichten. Je hebt gevoel voor schaduwwerking en perspectief.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 10:00

Ik ben met portretten aan het oefenen. Laatst een paar in houtskool.

Gister weer eens in acryl gewerkt en dit ruwe portretje in 1.5 uur gemaakt. Jammer genoeg geen tijd om er net iets langer aan te zitten dan had ik sommige dingen nog net iets verder kunnen uitwerken.

Afbeelding
Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 17:49

Gave portretten pompom!

Week 40!
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:59

Wat super dat jullie het het hele jaar volgehouden hebben *\o/*

Dit jaar zelf 10 potloodtekeningen afgerond en in totaal zo'n 40 tekeningen gemaakt. Deze challenge heeft ervoor gezorgd dat ik kleurpotloden ontdekt hebt en er nog lol mee heb, dus ook voor mij is de challenge geslaagd, ook al teken ik nu nog maar 1-3 keer per week en rond ik niet elke maand een tekening af.

Deze net afgerond en dit wordt de laatste van dit jaar. In 2017 hoop ik 12 tekeningen af te ronden, elke maand eentje.

Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:20

Wauw! Heel gaaf Selina! _/-\o_

Ik denk dat ik in totaal wel de 52 tekeningen haal, omdat ik in sommige weken meer dan 1 tekening heb gemaakt. :)

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 15:43

Bedankt voor de feedback allemaal!
Zwanepol: Erg mooie set <3
Kashmino: Leuk werkje! Het vachtpatroon is mooi gelukt :j Je zou in het witte gedeelte bij de nek nog iets meer diepte kunnen creëren.
Athelas: Leuke tekening! Ik vind de vachtstructuur erg mooi geworden! Je zou nog wat meer contrast in de tekening kunnen verwerken.
Pompompom: Mooie portretten! Ik vind het kleurgebruik bij die eerste erg fijn wegkijken :j
Athelas: Wat een vrolijk werkje! Ik vind al die kleuren en spetters erg leuk :D Ik kijk alleen wat raar tegen de oren aan, die lijken net iets te ver naar achteren te staan.
Selina: Super dat de challenge voor jou geslaagd is! *\o/* Je tekening is prachtig, vooral het oog <3

Week 51
Oliepastel op A3 okergeel papier
Dit werk heb ik bewust wat losser gehouden :j
Afbeelding

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 01:23

Vandaag alweer de laatste dag van de challenge. Helaas is het mij niet gelukt dit jaar.
Wel enorm genoten van alles wat er voorbij is gekomen en diepe buiging voor de mensen die wel doorgezet hebben.
Zijn er nog mensen die in 2017 doorgaan?

Ik wens jullie allen alvast een mooie overgang en een heel creatief 2017!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:06

Ik heb continue meegelezen ookal is het mij niet gelukt
Zit te denken in 2017 weer een poging te doen heb lang niet getekend door de zwangerschap en bevalling

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:11

2017 gaan we weer vrolijk verder toch? :D
Wie maakt het topic?
Ik ben van plan 3x pw te tekenen, ook weer wat losse tekeningen en wil pastel proberen.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:17

De laatste dag van 2016.....
Helaas mijn challenge niet gehaald, ik ben volgens mij blijven steken op 313.
Dit was voor mij echt een challenge met een lach en een traan. Ik heb veel geleerd en uitgeprobeerd, maar ook ondervonden dat "moeten" niets voor mij is. Eerst was ik van plan om echt tot de 366 te gaan, ook al moest ik door in 2017, maar ik heb besloten dat het goed is zo. Momenteel kan ik er de zin en moed niet meer voor opbrengen.
Ik laat het allemaal even rusten en hoop de zin weer terug te krijgen om dan weer te gaan schilderen of tekenen aan iets waar ik dan ook echt tevreden mee kan zijn.
Het was erg leuk het afgelopen jaar in dit topic en ik heb hele mooie dingen voorbij zien komen.
Ik wens jullie allemaal een goed gezond en creatief 2017 toe!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:23

zwanepol schreef:
De laatste dag van 2016.....
Helaas mijn challenge niet gehaald, ik ben volgens mij blijven steken op 313.
Dit was voor mij echt een challenge met een lach en een traan. Ik heb veel geleerd en uitgeprobeerd, maar ook ondervonden dat "moeten" niets voor mij is. Eerst was ik van plan om echt tot de 366 te gaan, ook al moest ik door in 2017, maar ik heb besloten dat het goed is zo. Momenteel kan ik er de zin en moed niet meer voor opbrengen.
Ik laat het allemaal even rusten en hoop de zin weer terug te krijgen om dan weer te gaan schilderen of tekenen aan iets waar ik dan ook echt tevreden mee kan zijn.
Het was erg leuk het afgelopen jaar in dit topic en ik heb hele mooie dingen voorbij zien komen.
Ik wens jullie allemaal een goed gezond en creatief 2017 toe!

313 vind ik echt heel erg goed !! Petje af hoor.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:25

Bedankt Selina, maar er zitten heel veel tekeningen bij waar ik mij diep voor schaam hoor :o

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:31

zwanepol schreef:
Bedankt Selina, maar er zitten heel veel tekeningen bij waar ik mij diep voor schaam hoor :o

Ging net mijn tekeningen bekijken en sommige zijn ook om te janken zo slecht. :+
Maarja, dat hoort erbij. Je kan niet altijd mooie tekeningen maken.

Mijn laatste tekening voor dit jaar :)

Afbeelding

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:42

Wat super leuk bedacht!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 12:42

Heel goed gedaan iedereen! Ik heb het ook niet gehaald helaas. Maar ik wad niet meer gemotiveerd, omdat ik een tekening móést maken vond ik het minder leuk. Ik ben gekomen tot september geloof ik. Iedereen een gelukkig nieuwjaar!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:27

Het moeten is inderdaad het lastigste
Ik vond het tot een bepaald moment goed en gaf me over aan de geen zin

Zwanepol
Je mag trots zijn op je zelf super dat je er toch zo veel gemaakt hebt heel knap

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:20

Ik lees al een tijdje mee, en kijk al tijden uit naar... morgen. Want dan begint de volgende challenge en dan ben ik weer van de partij.

Dikke pluim voor iedereen die mee heeft gedaan, ik heb in 2015 meegedaan en weet ook hoe moeilijk het is (ik was tot ergens in mei meegekomen voordat ik afhaakte door drukte, +- 120 tekeningen toen). Als ik hier dan dingen lees als 300+ tekeningen, dan is het enige dat ik kan bedenken toch echt... wow, ik mag hopen dat ik zo ver kan komen. Top werk allemaal, echt iets waar jullie trots op kunnen zijn!

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 17:35

Ik heb erg genoten van al het mooie werk dat er voorbij is gekomen, petje af voor iedereen!
Of je nou de 365 of 52 tekeningen hebt gehaald of niet, je mag trots zijn op jezelf *\o/*
Ik wil jullie allemaal een gezond en creatief 2017 wensen!
@ Selina: Wat een leuke tekening, onwijs leuk idee inderdaad :D

Mijn laatste tekening van deze challenge: week 52
Graphitint & grafiet op A5

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:35