[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:48

RenskeFrea Deze is mooi hoor! Ook zo die details in blauw van de manen en dat oog. Knappe plaat.
En aangezien het al geroepen is doen we het maar zonder zwarte balkjes, ik ga ook voor de zorse. Zag laatst ook nog een plaatje van een dergelijke briljante kruising, lijkt me zó gaaf om daar de straat mee op te gaan. Lol, als ik met Mevrouw op stap ga in western outfit staan mensen al te kijken. Met zo'n streepding halen we de krant. Zo lijkt het me ook heel gaaf om met een racking horse met 50 m/ph over de dreef te kletteren. _O-
Ik sla door, sorry.
Het idee van noox is ook wel leuk, een kleurencyclus, je hebt tegenwoordig paarden in de meest bizarre kleuren en dan hebben we het nog niet eens over fantasiegevallen.
Fnanne Weer ouderwetsch mooi weer. Het heeft iets antieks (er is een ander woord voor, maar dat is me even ontschoten) zo, ook zo met die kleuren. Het hoofd is ook wel erg gaaf zo met die wijze uitdrukking.
Ik heb nog even teruggekeken maar ik heb wel vaker iets met potlood gedaan. Niet enorm vaak, maar er zitten er wel een paar tussen.
SIEMxFUNNY Goed plan, allemaal een prijs. Al denk ik dat ik het op zich al een prijs vind als ik op 31 december het laatste paard ga uploaden. Iets met een victorydansje en zo. Ik heb ook ooit weleens zo'n challenge gedaan met fotografie en die laatste foto was echt al zo'n gaaf gevoel!

Lol, vergeet ik bijna mijn eigen paard. :') Zal wel aan het weer liggen, de frisse oostenwind van vandaag bevalt me uitstekend, al word ik er evengoed niet wakkerder van. Dacht vanochtend toch echt een pinguïn te zien. Was een ekster, maar hé, zwart wit en fris weer, de combi klopt. :P
Anyway, omdat ik de hele dag lekker buiten heb rondgedarteld maar weer een vlug digitaaltje met Gimp en online tekenprogramma met als inspiratie het weer.

IJskonijn
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:56

De z is ook weer goed geraden, zorse.
En Noox, dat vind ik wel briljant idee, misschien ga ik dat nog uitwerken :j

Fnanne, A3 ligt me wel met de krijtjes, dan kan je fijn wat grover werken en heb ik lekker ruimte om niet te hoeven priegelen met details.. Als ik met kleurpotloden op A3 zou werken dan heb ik daar totaal geen geduld voor om alles netjes af te werken/vullen en heb ik al moeite met A4 :P Voor schilderen werk ik wel weer fijn op wat groter formaat, alleen doe ik dat niet zoveel :)
Ik heb hier al een jaar 2 hele grote vellen karton liggen (A0 ofzo) om eens iets op te maken, maar durf me er nog niet aan te wagen :P
Ik vind je schilderingen weer leuk, vooral de tweede, leuk contrast zo met die zwarte en witte lijnen met vlakjes geschilderd als achtergrond.

Pluizebolpum, je was me net voor :P dan jouwe ook maar even:
Ik vind m leuk, lekker vrolijk, blij met het weer. Alleen sneeuw? Hoe kom je daar nu bij als inspiratie met het weer? :P hahaha, dat mag van mij best weg blijven :P

Vandaag een trein kleur tekening, uit het aanvraagtopic, op geel A4 papier met mijn coloursoft potloden.
En omdat ik vandaag naar het Van Gogh museum geweest ben ook een vleugje van Van Gogh erin, met pastelpotloden en krijtjes.
Zaten prachtige schilderijen bij, al vind ik lang niet alles mooi, maar geeft me ook wel weer zin om te schilderen, misschien later deze week, aangezien ik deze vandaag al was begonnen :P

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:59

RenskeFrea Wauw, heel mooi gelukt koppie zo, dat oog ook en de hele houding. Het hele plaatje doet erg lenterig aan, natuurlijk door de bloesem (amandelbloesem gok ik zo? :P ) maar ook de kleurtjes op zich en dat vrolijke geel.

Sneeuw mag overigens van mij best komen, hoe meer hoe beter. Handig? Nee, inderdaad niet maar ik vind het zó mooi. Sneeuw maakt alles zo heerlijk wit en overzichtelijk en het geeft prachtige plaatjes en hilarische taferelen. Maar ik ben nou eenmaal zelf een ijskonijn, alles wat met winter te maken heeft vind ik prachtig en kou deert me niet zo. In tegendeel, hoe lager de temperatuur hoe beter mijn humeur en energielevel. *\%/*

Nog een vluggertje met Gimp en een losse pols. Het idee was iets met herfst maar ik sloeg een beetje door met de kleuren, die zijn nu dus weg, een stuk rustiger zo.

SjeesTrees
Afbeelding

RenskeFrea

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:57

Pluizebol, nu is het een sneeuwpaardje in de mist :P Leuk, heeft wel wat zo :j
Wat betreft sneeuw, ik vind het ook prachtig, maar dan alleen als ik niet naar mijn werk moet ofzo. Vorig jaar had ik net mijn autootje en toen had het gesneeuwd hier, en niet bij mijn moeder, dus heb ik m met veel moeite op een parkeerplaats gekregen en vervolgens de eerste week braaf laten staan :P
Vind het heerlijk als ik lekker kan wandelen enzo door de sneeuw, foto's maken idd. Maar zo ver is het vast nog lang niet, eerst de mooie herfstkeuren maar eens :D

Vandaag een schilderpoging, word vast een erg beroemd schildergeval :')
De verf leidt iig een eigen leven, want het paardje komt er ineens heel treurig uit. Hij kijkt vast zielig omdat ie tussen blinde muren staat en een vieze snuit heeft. En alleen maar stro heeft om te eten.
Ow, het is natuurlijk zij, want de referentie is een beetje wazige foto van 'mijn' manegepaard.

Weinig tijd, weinig inspiratie, een grote kwast en erg zuinig met verf (vorige keer veels te veel verf, die zit nog steeds hardgeworden op de palet, dus neem nu elke keer klein beetje, maar die grote kwast had het in 1 keer alweer op gemaakt), en toen ook nog maar een vleugje pastelkrijtjes gepakt die hier ook nog liggen :P En het papier/karton achtig A4tje is dus niet echt geschikt voor verf :P
Kortom, geeft heel interessant resultaat, als je niet weet wat het wordt als je begint, maar dat het vooral heel anders wordt dan je dacht.

Dat vraagt om mijn enorme vel volgende keer, om uitgebreid op te kliederen (al zal dat ook kreukelen, veel dikker is het niet :P). Nu nog inspiratie wat ik erop zal maken O:)

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:15

Afbeelding
30/52

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 22:45

Even snel voor het slapen gaan...

Afbeelding
285

Afbeelding
286

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:28

RenskeFrea Mja, nou, als die sneeuw komt stuur je het maar door hoor.
Agossie, het dier kijkt inderdaad wat droevig...of moe na een avond hard werken. Het was misschien wel mooier geweest om die vegen bij de schouder van het paard weg te laten, dan krijg je meer zo'n aardige 'onaffe' look.
Wat voor een verf gebruik je? Acrylverf kun je best bewaren door er aluminiumfolie overheen te doen en eventueel een nat watje voor het vochtgehalte. En als het is opgedroogd kun je het met warm water een beetje nat maken en het er dan zo vanaf trekken.
SIEMxFUNNY Mooie schets zo, heel fijne manier van arceren ook.
Fnanne Mooi werk weer, heerlijke kleuren ook zo. Kan alleen niet kiezen welke ik het mooiste vind.

Nog maar eens een digitaaltje. Gimp en losse pols. Ben er niet helemaal wijs mee. Op een gegeven moment begon ik het wat dubbel te zien en dan kun je maar beter stoppen. Jammer, want met een beetje meer geduld had het wel wat kunnen worden...

Een heleboel paard
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:40

Lekker gekliederd met acryl, stift, snufje Gimp en een naast het papier rondslingerend tijdschrift.
Mmm...hij lijkt wel erg op een ander werkje van eerder deze week, zie ik nu. En het lijkt of ie vijf pootjes heeft. >;)

Autumn II
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:59

Ik vind die laatste mooi, pluizebolpum. Lekker herfstig, en het lijkt idd wel op zo'n gezichtsbedrogplaatje, met hoeveel benen zie je nu echt? :P
Die van gister lijkt een uitgeknipt krantenknipsel, bestaande uit meerdere stukjes, op een achtergrond geplakt :P
Ik had gister acryl idd, en het is wat laat om die oude verfdingetjes van de pallet nog te redden :P Dacht altijd dat het net als waterverf was, maar dat is dus niet zo, ben ik al tijdje geleden achtergekomen :') Nu pak ik dus elke keer beetje uit een tube van wat ik nodig heb.

Fnanne, fijne kleurtjes hebben deze. Ik vind vooral de eerste mooi, alsof hij in een mistige ijsgrot loopt :)

Siemxfunny, mooie krabbel, lekker fijntjes, straalt zachtheid uit :)

Snel krabbeltje met pastelkrijtjes op A4 van gister na paardrijden. Mijn paard liep er zo steeds bij als ik aan de teugels zat :P
Afbeelding

En van vandaag, plaatje heb ik uit het aanvraagtopic, omdat ik die zo schattig vond :D
Deze is ook met pastelkrijtjes, en pastelpotloden, op A4 bruin papier. De uitwerking is wat minder geworden dan ik in mijn hoofd had :P
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 20:31

Renskeafrea: je laatste is echt superschattig :) zo klein met zo groot. Qua uitwerking zouden meer details wel welkom zijn denk ik? Je paardje van gisteren had geen zin in een serieuze les? :)
Pluizebolplum: die van vandaag is heerlijk. Lekkere felle kleuren, leuke pose. Doet me inderdaad aan een eerdere van je denken :j
SiemxFunny: :D bekend plaatje :D mooi lieflijk plaatje zo :)
De mijne is ietsje anders...

Afbeelding
287/365
Acryl, potlood en het geweldige gelpennetje :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 20:25

Afbeelding
288/365
Acryl, inkt en pen op papier :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:15

RenskeFrea Ha, zo liep vzpaard erbij omdat ze niet mocht rennen. Iets met oudjes en rustig opwarmen voordat we renpaardje gaan spelen. Oogt toch wel heel vrolijk op de een of andere manier.
De tweede is wel heel erg lief, vooral dat kleintje <3 . Uitwerking is heel zo erg niet, het focussed juist op de paardjes en hoe snoezig ze zijn.
Fnanne Leuk om zo'n andere versie van hetzelfde plaatje te zien. Die van vandaag is ook weer gaaf. Mooi zo, allebei, met die kleuren op de achtergrond ook.
En lang leve het gebrek aan witte kleurpotloden in Lelystad. Anders hadden we misschien nooit die witte gelpennen ontdekt. :D

Had totaal geen inspiratie vandaag en ben uiteindelijk maar digitaal gaan kliederen. Gimp en losse pols. En eerlijk, ik vind 'm niet verkeerd voor een inspiratieloze krabbel, erg blij met het oog.

Gold
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 05:31

even snel mijn krabbel van gisteravond, met pastelkrijtjes op A5 in bed. Referentie uit een boekje.
En ja, een wit dekbed met die krijtjes is niet zo'n heel goeie combi :P

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 17:19

RenskeFrea Mja, het is vast een prachtmanier om een interessant en uiterst uniek dekbeddessin te krijgen. :')
Lekker koppie, de snuit is wel heel erg mooi gelukt, die lipjes en die tandjes. <3

Nog maar een digitale krabbel, iets minder dan die van gisteren, vind ik, met als excuus dat het een rare drukke dag was :o . Gimp en losse handjes.

Koppie
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:04

Fnanne, ik vind je veulen erg mooi geworden, idd leuk om verschillen van verschillende mensen te zien.
Die laatste is ook mooi, leuk zoveel verschillende materialen door elkaar.

Pluizebol, het was meer irritatie van het een of ander als ik de teugels aan nam, of gewoon frisheid, geen idee. Dus maar vrij los teugeltje gehad, dan liep ze vrolijk met de oortjes erop :P Wou toch niet dat ze omhoog kwam ofzo...
Je Gold is erg mooi, ik vind het knap wat je zo allemaal uit de losse pols kan fabriceren. Het oogje is zeker erg goed gelukt. Wel in groot scherpte contrast met de rest, maar dat heeft ook wel iets, dan word je er naartoe getrokken :)
Je koppie is ook leuk, lekker vrolijk en mooi kleurgebruik :)

Die van gister was gister nog niet af, dus ben ik er vandaag aan verder gegaan. Het was een mooi plaatje, maar best lastig om dat goed op papier te krijgen. Ik vind het eindresultaat best leuk geworden, alleen toch niet de essentie van het plaatje :P Hij komt uit het aanvraagtopic. Pastelkrijtjes en potloden op A4.
Afbeelding

Voor vandaag dan nog een snel krabbeltje. Hij heeft een wat gedrongen neus, want was bang dat ie er niet oppaste. Maar uiteindelijk ben ik blijkbaar dus te hoog begonnen want zijn oortjes pasten er niet op :P Normaal begin ik bij het voorhoofd of de oren, maar deze keer bij de neus :P
Met referentieplaatje die ik denk ik ooit uit een tijdschrift geknipt heb. Op A5 met een potlood.
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:22

RenskeFrea Die van gisteren heeft wel heel mooie kleuren zo, het lijkt me iets van een herfstplaatje, zo met dat gelige en blauw? Misschien nog iets statisch maar verder wel een gave plaat zo.
'Krabbeltje' is ook goed gelukt, vind ik. Oog is mooi, tuig is ook netjes en zo'n afgeknipt oor is gewoon artistieke vrijheid. Als je het niet gezegd had was het niet eens opgevallen.

Gisteren geen tijd meer gehad op te uploaden dus dat doen we dan maar vandaag. A4 en de rest is zichtbaar op de plaat. Ja, ook poeslief. Ik was eigenlijk van plan om iets te doen met een referentieplaatje maar toen kwam Caítlin die vond dat ze er ook op moest. Letterlijk in eerste instantie, toen ik ze begon na te tekenen liep ze al spinnend van het blad af. Nest. >;) Gummetje vind ik het best gelukt, gisteravond en vandaag al een paar keer geprobeerd om 'm van het papier te trekken. :')

Work in Progress
Afbeelding

Die van vandaag was officieel met ecoline, stift en een los polsje, maar niet helemaal naar tevredenheid dus maar ook een beetje Gimp en gezwartwit.

Gangenfantasie
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:11

Pluizebol, leuke combi zo van verschillende tekeningetjes. Je verhaaltjes erbij maken het weer helemaal af :)

Vanochtend heb ik een strandrit gemaakt bij Noordwijkerhout, was heerlijk, ook al miezerde het een beetje.
Dus vandaag een strand/zee plaat.
De foto heb ik uit het aanvraagtopic, en aangezien dit vroeg om aquarel heb ik vandaag mijn aquarelspul maar mee de trein in genomen :P
Achtergrond op de heenweg, paardje op de terugweg.
Ik vind aquarel nog steeds best wel lastig (laat staan als je dat in de trein doet :') ), maar vind de kleurtjes wel heel tof geworden, lekker knal :j
Niet dat wij uberhaupt zon gezien hebben vandaag, maar ach :P
Dit is ongeveer formaat A4, iets groter (maar de scanner heeft het weer braaf op A4 geknipt)

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 11:27

Mooi RenskeFrea :)
Ik ben momenteel op vakantie, weinig internet... Wel paardje per dag :)

Alle drie even in één:

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:02

fnanne: zachte style die laatste!
renskefrea: mooi zo'n totaal plaatje
pluizenbolpum: de work in progress is gaaf!!

mijn 10 min werkje. dit keer wel tevreden

Afbeelding
31/52

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:08

Siemxfunny, gaaf hoor. Prachtig oogje, goed gelukt. Hooguit kunnen de oortjes iets meer diepte nog krijgen, maar ik vind hem erg mooi.

Fnanne, prachtige plaatjes weer. Veel plezier op vakantie!!

Krabbeltje uit het hoofd, in de trein, op A4:

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:18

RenskeFrea Och hemel, aquarellen in een trein, hoe krijg je het voor elkaar! (ik denk hierbij even aan de combi van verf en ik, hoe dat eruit ziet en vooral hoe dat erna eruit ziet - iets met ontploffingen en zo :') )
Mooie plaat toch. Silhouet en kleurtjes geven de sfeer fijn weer.
Die van vandaag is ook gaaf, steigerend paard tegen de maan. En ook al is er nog steeds wel verschil te zien tussen referentiewerk en wat je uit het hoofd doet, de vooruitgang is toch wel zichtbaar, leuk! Zo'n steigerende positie is niet makkelijk zonder plaatje erbij.
Fnanne Fijne vakantie nog! Gaaf werk weer, mooie koppies en weer even heel anders dan het vorige, leuk!
SIEMxFUNNY O, die manen en dat oogje, om te smullen. Mooi koppie dus ook.

Wilde vandaag maar niet lukken ondanks een rustig dagje. Uiteindelijk maar een plaatje erbij gepakt en wat digitaal gekliederd.

Woeihaar
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 18:40

Gekkigheidje met referentieplaatjes, stift en Gimp.

Ik zie ze vliegen...
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:18

Aquarellen in de trein gaat best, maar je moet het wel met beleid doen :P
Met pastelkrijtjes maak ik meestal meer rotzooi :P
Ik vind je woeihaar prachtig, lekker fel lichte manen en gave appeltjes.
Die van vandaag is ook leuk, lijkt alsof ie in een wervelwind gepakt is en rondzweeft in de hemel :P

Die van mij is naar aanleiding van een foto uit een van mijn boeken, op A3, zwart papier, met oliepastelkrijt:

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:27

RenskeFrea Mja, ik vind het toch knap. Als ik bedenk hoeveel rommel ik al verzamelt heb voordat ik iets met verf heb gedaan... :')
Oog heeft een paar heel mooie details, die reflectie bv vind ik erg goed gelukt en het kleurgebruik is ook gaaf. Ik denk alleen dat het ook wel mooi zou staan om iets meer detail om het oog te hebben voor wat meer diepte, maar dat kan ook zomaar liggen aan de manier waarop de plaat op internet is gekomen.

Had wel een heel leuk idee voor een digitaaltje maar die wilde niet vandaag, dus dan maar een koppie. Losse pols en Gimp.

Sterren
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:36

Ja om het oog is het wat slordiger, maar meer tijd had ik niet. Had m voor paardrijden gemaakt, en heb hem erna nog flink gefatsoeneerd, maar toen was ik toch te moe. Het origineel ziet er wel wat beter uit moet ik zeggen, qua diepte :P

Dit plaatje vind ik ook weer erg mooi hoor, mooie kleuren. En gave sterrenhemel, doet me denken aan de sterrenhemel als je de zeldzame kans hebt eens naar een heldere hemel te kijken op een echt donkere plek :D

Van mij ook weer een snel losse pols krabbeltje, in de trein. En omdat ik nog niet bij het station was mijn verwaarloosde potloden ook nog iets te doen gegeven met wat bloemenprobeersels :P
Is niet echt een geheel maar toen was ik er ineens, en nu is het wel weer veels te laat om verder nog iets te doen ermee :O

Afbeelding