Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar het is ook leuk om gewoon in huis te hangen 
Ik ben nog steeds bezig met mijn Sjaal. Met gaat
Goed, oefensjaal dus. Sommige stukken worden wel erg mooi.
Ik verwacht niets uit China, ik heb toch niets besteld
. Mijn moeder moest mijn geheugen even opfrissen: de wol natuurlijk!!! Dit is toch wel heel erg
. Vandaag of morgen is de 2e (saaie) sok wel af en dan meteen door met de oranje/zwarte sokken. Ik heb de "officiële" sokken gezien (dat krijg je als die mannen met "korte" broeken lopen: korte broek met gewone sokken
). SAAI
. Klein randje oranje en verder helemaal zwart. De mijne krijgen een zwart boord, zwarte hiel en zwarte teen, de rest oranje. Wel meer draden af te hechten maar iets leuker om naar te kijken onder een bermuda
. Maar het wachten is op mijn klompen; die worden alleen maar op bestelling gemaakt met een levertijd van 2-10 werkdagen. Het is wel een spoedbestelling en hij hóópte dat ik ze eind van deze week zou krijgen. Maar hopen dat ik ze voor woensdag heb!
. Kortom: ik kon de afzender even niet plaatsen. Dus zitten denken wat het dan wél zou kunnen zijn. Amper 5 minuten nadat ik thuis was, belde mijn moeder en ik vertelde over dat niet bezorgde pakje. En zij begon meteen: dat is de wol! Oh ja, natuurlijk
. Maar ik ben het met je eens: het is wel heel erg dat ik daar zelf niet opgekomen ben
. Ik moet morgen naar de garage maar ik kan mijn nieuwe wol pas ná 13 uur ophalen
. Afhaaladres voor het postpakket ligt op de route naar de garage dus ik kan pas in de middag beginnen. Geduld is niet altijd mijn beste kant en ik moet zeggen dat ik héél nieuwsgierig ben naar de kleur oranje en hoe het materiaal is... Nou ja, morgen zal ik het weten
Dus nu alleen aan de muts?
.
. Dus van deze wol ga ik alleen die col breien. Garen is een beetje elastisch. Ik zou het been kunnen afbreien om te kijken of het zó erg is als ik denk maar mijn gevoel zegt dat het tijdverspilling is
.
. Die wol is nu in de uitverkoop voor maar 2,57 per bol maar de porto is 4,50 + 2 euro voor elke volgende bol. Wel zeldzaam want de 8 draads is officieel uit de productie gehaald. Vanwege de afgelopen koude winters, is het tijdelijk weer te koop. Ik kan morgen ook even bellen naar de wolwinkel of ze die Regia 4 draads hebben in het zwart en oranje; dan kan ik de sokken alsnog in die kleuren dubbeldraads breien. Jammer genoeg ben ik er vanmiddag om de hoek geweest om het postpakketje op te halen

. "Wie wil er nou ook oranje sokken"? Tja, ik dus
. Duitsland doe ik niet vanwege die belachelijke porto. Dus even googlen en ik heb op http://www.wolplein.nl oranje sokkenwol gevonden én in dezelfde kwaliteit zwart. Maar meteen besteld. Betekent wel dat ik het weekend nog niet aan de sokken kan beginnen. Ga ik die 2e wintersok breien of ga ik die col breien
????
Ik ben bijna door mijn eerste bol wol heen. Wat is nu de beste manier om over te stappen op de tweede?
Ik ben op zoek naar hele fijne zilveren en gouden garen (mag wol/acryl zijn) die ik mee kan breien met een ander garen. Jij enig idee waar ik zo iets kan vinden?
Is zeker als je net begint met breien makkelijker. Maar verder gaat het allemaal helemaal goed dus Fenn? Goed de smaak te pakken?

. Maar ideaal om kerstballen mee te breien!!! Heeft mijn nichtje ook gedaan.
. Wat ik zelf eigenlijk altijd doe: breien tot het eind van de naald en dan de 1e steek van de nieuwe naald met beide draden breien (of de laatste steek van de naald, net hoeveel draad ik nog heb). Geeft iets meer stevigheid en later werk je ze netjes weg en zit het zéker vast!
Of leuke accentjes in bepaalde stukken aanbrengen.
Komt eraan dus!