Ja he.... mijn vriend en zijn beste vriend werken bij een bedrijf waar ze ook in het verkeer komen... en ook als het donker is... dus ze moeten een veiligheidswerkbroek dragen in het fluoriserde oranje... en nu wil ik die kleur terug laten komen in in de muts.... wil eigenlijk kijken of ik de muts keerbaar kan maken.. de ene kant oranje fluoriserend... en de andere kant een beetje grijsachtig.... lekker voor in de winterdagen... lekker warm...
Je bent iig lekker op tijd Maartje om nu al kerstballen te breien! Van de andere kant: ik ben geen haar beter want ik ben (ook) al bezig om wintersokken te maken Ga je dit jaar allemaal gebreide ballen in je boom hangen?
Nee, denk dat vriendlief dat niet goed vindt Maar het is ook leuk om gewoon in huis te hangen Deze was een probeersel, of ze mooi rond worden enzo. Moet zegen dat ik best tevreden ben!
Zit er vandaag een briefje in de bus dat de pakketpost een pakje niet heeft kunnen bezorgen omdat er voor getekend moet worden (afkomstig uit China) en ik dat vanaf morgen kan ophalen. Ik verwacht niets uit China, ik heb toch niets besteld . Mijn moeder moest mijn geheugen even opfrissen: de wol natuurlijk!!! Dit is toch wel heel erg . Vandaag of morgen is de 2e (saaie) sok wel af en dan meteen door met de oranje/zwarte sokken. Ik heb de "officiële" sokken gezien (dat krijg je als die mannen met "korte" broeken lopen: korte broek met gewone sokken ). SAAI . Klein randje oranje en verder helemaal zwart. De mijne krijgen een zwart boord, zwarte hiel en zwarte teen, de rest oranje. Wel meer draden af te hechten maar iets leuker om naar te kijken onder een bermuda . Maar het wachten is op mijn klompen; die worden alleen maar op bestelling gemaakt met een levertijd van 2-10 werkdagen. Het is wel een spoedbestelling en hij hóópte dat ik ze eind van deze week zou krijgen. Maar hopen dat ik ze voor woensdag heb!
Ik zit (met smart) te wachten op een pakje en dacht in eerste instantie dat het om de klompen ging. Maar die heb ik dus niet in China besteld . Kortom: ik kon de afzender even niet plaatsen. Dus zitten denken wat het dan wél zou kunnen zijn. Amper 5 minuten nadat ik thuis was, belde mijn moeder en ik vertelde over dat niet bezorgde pakje. En zij begon meteen: dat is de wol! Oh ja, natuurlijk . Maar ik ben het met je eens: het is wel heel erg dat ik daar zelf niet opgekomen ben
Zo, mijn grijs/zwarte klompsokjes zijn af . Ik moet morgen naar de garage maar ik kan mijn nieuwe wol pas ná 13 uur ophalen . Afhaaladres voor het postpakket ligt op de route naar de garage dus ik kan pas in de middag beginnen. Geduld is niet altijd mijn beste kant en ik moet zeggen dat ik héél nieuwsgierig ben naar de kleur oranje en hoe het materiaal is... Nou ja, morgen zal ik het weten
patpen
Geplaatst: 24-08-12 21:09
Oké, ik heb de wol gehaald. Heerlijk materiaal, superzacht, breit lekker maar ik vind het niet geschikt voor sokken . Ik heb het boord af en 3 naalden oranje maar ik heb mijn twijfels... Toch maar eens kijken of ik Regia in de kleur oranje kan vinden. Zwart zal geen probleem zijn maar oranje???
Ik kritisch??? Nee, echt niet . En de muts was al van het lijstje afgehaald . Dus van deze wol ga ik alleen die col breien. Garen is een beetje elastisch. Ik zou het been kunnen afbreien om te kijken of het zó erg is als ik denk maar mijn gevoel zegt dat het tijdverspilling is . Duitsland heeft de perfecte wol (Regia 8 draads) in de kleur oranje maar weer niet in het zwart (= uitverkocht). Maar die verzendkosten . Die wol is nu in de uitverkoop voor maar 2,57 per bol maar de porto is 4,50 + 2 euro voor elke volgende bol. Wel zeldzaam want de 8 draads is officieel uit de productie gehaald. Vanwege de afgelopen koude winters, is het tijdelijk weer te koop. Ik kan morgen ook even bellen naar de wolwinkel of ze die Regia 4 draads hebben in het zwart en oranje; dan kan ik de sokken alsnog in die kleuren dubbeldraads breien. Jammer genoeg ben ik er vanmiddag om de hoek geweest om het postpakketje op te halen
Zo, dat zijn inderdaad hoge verzendkosten! Ik zie het al, jij komt toch wel aan je wol
Ik ga zo eerst stallen uitmesten en als ik me dan nog zo beroerd voel, kruip ik lekker op de bank met mijn naalden. Wil nog een hele hoop kerstballen breien, dus daar kan ik dan vandaag mee beginnen
patpen
Geplaatst: 25-08-12 12:06
De wolwinkel had alle kleuren behalve oranje . "Wie wil er nou ook oranje sokken"? Tja, ik dus . Duitsland doe ik niet vanwege die belachelijke porto. Dus even googlen en ik heb op http://www.wolplein.nl oranje sokkenwol gevonden én in dezelfde kwaliteit zwart. Maar meteen besteld. Betekent wel dat ik het weekend nog niet aan de sokken kan beginnen. Ga ik die 2e wintersok breien of ga ik die col breien ???? Vanmorgen te horen gekregen dat ik binnenkort in mijn eigen dorp ga werken
Het beste is om een "staartje" te laten hangen van zo'n 20 cm en dan met de nieuwe bol te beginnen (ook ongeveer 20 cm laten hangen). Je kunt ook breien tot het eind van de pen en dan de volgende pen beginnen met de nieuwe bol. Later werk je die draden weg met een stopnaald.
Zoekt, en gij zult vinden patpen! En aangezien jij nogal wat adresjes hebt... Ik ben op zoek naar hele fijne zilveren en gouden garen (mag wol/acryl zijn) die ik mee kan breien met een ander garen. Jij enig idee waar ik zo iets kan vinden? Fijn trouwens dat je in je eigen dorp kan gaan werken!
Ik vind het fijnste om met een nieuwe bol te beginnen aan het begin van een nieuwe naald, maar dan moet je wel zorgen dat je genoeg over houdt Is zeker als je net begint met breien makkelijker. Maar verder gaat het allemaal helemaal goed dus Fenn? Goed de smaak te pakken?
Wacht even, je breit als het ware door, maar dan met een nieuwe bol? Hoe zorg je ervoor dat het niet uit elkaar valt?
Het gaat redelijk, ik schiet voor geen meter op, maar na drie weken weg heb ik nu de smaak wel weer te pakken en ik word er rustig van. Dat is voor mij best handig
Doordat je een stuk draad van beide bollen laat hangen. Die werk je later weg en dan zit het weer vast Ik word er ook altijd rustig van, naast het paard dé manier om mijn hoofd leeg te krijgen! Of, zoals vandaag als ik niet fit ben, om mezelf te vermaken
Fenn: het valt heus niet zo maar uit elkaar hoor . Wat ik zelf eigenlijk altijd doe: breien tot het eind van de naald en dan de 1e steek van de nieuwe naald met beide draden breien (of de laatste steek van de naald, net hoeveel draad ik nog heb). Geeft iets meer stevigheid en later werk je ze netjes weg en zit het zéker vast!
Die glitter is leuk, dank je! Vind ik handiger dan regia xmas, want dan hoef ik maar 1 bol zilver en goud te kopen en kan ik hem door alle kleuren doen Of leuke accentjes in bepaalde stukken aanbrengen.
Mijn kerstbal is af! Kan hem alleen nog niet laten zien, want mn telefoon wil de foto niet verzenden Komt eraan dus!