[CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Re: [CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:55

je begint het te leren Krissis, haha, goed bezig.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:58

goeie leerschool, dat helpt ;)
*op het moment zit ik zo giga tegen een opdracht aan te hikken dat ik er niet verder mee kom/wil en de rest ook laat liggen, daarbij zit ik ff met m'n gedachten niet bij het haken....*

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:53

*Komt even binnenvallen*

Een paar dagen terug zag ik het aapje van Krissis en ik was op slag verliefd. Ik dacht, leuk leuk leuk, dat wil ik ook. :D Dus een beetje neuzen op internet en bokt naar amigurumi en ik kreeg gelijk de kriebels in m'n vingers. Gevolg: deze week worden er 5 bolletjes katoen, een haaknaald, stopnaald, spelden en vulling afgeleverd.

Ik heb al een patroontje uitgezocht om mee te beginnen. Zo'n klein olifantje van Koekeridoo (Winston). Ik hoop dat ik het nog een beetje kan, ik heb vroeger op vrije school ook leren haken en toen ik op youtube de steken zag was het wel een 'oja' moment. Zo niet, dan hoop ik hier op een beetje bijstand. :+

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:05

Leuk! en welkom Nelleke

Laat ik je wel waarschuwen... het is verslavend :)
Geef maar een gil als je ergens hulp bij nodig hebt, er zijn nl enorm veel goede tutorials online te vinden en zeer veel schattige (koop en gratis) patronen.
Het is ook handig om vanaf een engels patroon te haken omdat er meer gratis engelstalige patronen te vinden zijn dan nederlandse, maar winston is een goede om mee te beginnen

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 23:37

welkom nelleke, en voor nu niets meer aan annemiek te voegen.

voor vragen ben je welkom, als je wil neuzen wat ik zoal maak bezoek mijn blog eens.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:38

* pakt de AED erbij om het topic te reanimeren*

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:39

Krissis schreef:
* pakt de AED erbij om het topic te reanimeren*

:') :') :')

Het werkt wel.....ik ben meteen paraat!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:43

Hello!!
Vertel! Welk project staat op de haak of staat op het wensenlijstje?

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:47

Bij mij mijn deken afmaken, dat gaat alleen nog wel even duren. Ben op dit moment meer dan 40urige werkweken aan het werken dus niet zoveel thuis. Als ik dan eens vrij ben (meestal na middernacht en de ochtenden) heb ik niet zoveel zin om te haken of moet ik wel wassen/schoonmaken of leuke dingen doen met collega's :P (stappen, terrasjes pakken, naar het strand etc etc etc, ook heeeeel erg)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:11

Ik ben tussendoor even naar de OS geweest maar... Ik ben begonnen aan Winston. 10 oren verder en ik heb de slag te pakken. Voetjes, slurf en 1 mooi oor is af. Nu 't lijfje nog, maar ik mis wel zo'n haakje die je aan het begin van je toer zet dus ik raak met 't lijfje steeds de tel kwijt. :+

Is het trouwens makkelijker om met een grotere haak+grover draad te haken? Vind dat dunne draad soms best wel een gepruts. :+

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:20

_Nelleke_ schreef:
Ik ben tussendoor even naar de OS geweest maar... Ik ben begonnen aan Winston. 10 oren verder en ik heb de slag te pakken. Voetjes, slurf en 1 mooi oor is af. Nu 't lijfje nog, maar ik mis wel zo'n haakje die je aan het begin van je toer zet dus ik raak met 't lijfje steeds de tel kwijt. :+

Is het trouwens makkelijker om met een grotere haak+grover draad te haken? Vind dat dunne draad soms best wel een gepruts. :+

Toen ik nog geen toerentellers (neem aan dat je dat bedoelt met haakje) had gebruikte ik een paperclip :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:25

Annemiek, dat klinkt wel slim, dat ga ik proberen :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:44

ik gebruik zelfs af en toe nog steeds een paperclip ipv een officiele toerenteller, die ik heb zijn plastic die je ook af kunt sluiten, maar een paperclip is dunner en dat werkt bij sommige dingen net even makkelijker.

Je kunt best met grotere haak en draad werken hoor, maar je moet wel je maat haaknaald aanpassen aan de draad, hoewel dat ook neit altijd opgaat eigenlijk, aangezien ik met hetzelfde wolletje zowel met een 2.5 als met een 5 gewerkt heb (wikkel zegt 3-4), ami's maak ik eigenlijk meestal met 2.5 (katoen en of acryl), ik heb hier nog wel meer maten liggen maar mijn 2.5 is een clover haaknaald en die werkt gewoon lekker :)

Als je grover haakt is de kans dat de vulling straks door je haakwerk heenkomt als de verhouding naald/wol/strak of los haken niet goed is.
Ik werk bijv. redelijk strak weet ik van mezelf, wat een van de redenen is dat ik liever met acryl werk als met katoen, want met katoen ga ik op de een of andere manier nog strakker haken

boyke3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:48

ik kan wel haken maar niet op die manier:O

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:18

Hallo! Mag ik meekletsen?

Ik ga ook een poging doen. Ik zag ergens op bokt een fantastische roze leeuw langskomen en dacht: dat wil ik ook doen!

Ik (27) heb nog nooit gehaakt, maar heb meteen mijn hippe creatieve oma van 80 gemaild! Ik heb haar de url naar een site gestuurd (volgens mij van de roze leeuw bokker) en ze ging meteen vanavond eens kijken of ze het nog kon. Ik mag dan dit weekend op les komen! :D

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:26

Dat ben ik, van de roze leeuw ;)
Welkom! En ik heb ook op m'n 27ste leren haken. Ik haak sinds januari dus er is zeker hoop!
En voor degene die niet weet waar het over gaat: [UK] [ART] Will.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:37

Jaaaa Krisis, ik zag al dat je in de BnB terecht was gekomen, zo zag ik Wil ook (voor het eerst).

Welkom Bonechi, laat ik een welgemeende waarschuwing uitdoen... Het is verslavend!
Ik heb op mijn 31e leren haken... ik ben nu 32 _O-
Ben afgelopen november begonnen en sindsdien amper meer gestopt, 2/3 maanden pauze tussendoor gehad maar verder haak ik redelijk aan een stuk door sinds ik het geleerd heb.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:44

Ja, wie had dat gedacht, in het BnB?? Geinig hè *beetje trots is ze wel*

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:48

dat mag je ook wel zijn, Wil is echt schattig en tja die had je niet hier gepost dus die had ik gemist op UK, had Taco wel gezien!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:33

Maar aan welk project ben jij bezig??

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:07

Krissis schreef:
Ja, wie had dat gedacht, in het BnB?? Geinig hè *beetje trots is ze wel*

Terecht ook! Echt een leuk ding! Mijn oma probeert nu van restjes een van je kleine figuren in elkaar te zetten. Zaterdag mag ik op les! ;-)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:19

er zijn ook patronen te vinden, wellicht is dat wat makkelijker of is jouw oma zo'n crea dat wat haar ogen zien, haar handen maken?

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:47

Krissis schreef:
er zijn ook patronen te vinden, wellicht is dat wat makkelijker of is jouw oma zo'n crea dat wat haar ogen zien, haar handen maken?

Dat laatste sluit ik niet uit, maar volgens mij had ze online een patroon gevonden. Ze zei dat ze het nog niet uitgeprint kreeg, maar dan wel met haar spul achter de pc ging zitten. ;-)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:18

Als jouw oma het leuk vind en evt makkelijk engels kan lezen laat haar dan eens een kijkje nemen op www.ravelry.com, moet ze zich wel even voor aanmelden met email echter je krijgt gegarandeerd geen spam... iig ik heb na mijn bevestigingsmail nog nooit een ander mailtje van ravelry gehad na november. De database van ravelry is echt enorm met zowel gratis patronen danwel kooppatronen voor haken en breien... niet alleen maar ami's maar ook allelei soorten kleding, accessoires etc.
Als voorbeeld... de database voor haakpatronen heeft 86154 patronen, voor breien 218765 patronen

Ik ben benieuwd hoe je het het weekend gaat vinden, mocht je een paar links willen hebben voor simpele startpatroontjes moet je het maar even zeggen, winston (olifant) wordt in dit topic veel genoemd maar er zijn ook nog vele anderen.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:11

Ik ga vanavond al. Ze gaat me eerst eens leren een recht lapje te maken geloof ik. Dank voor het aanbod!

Krissis, maak jij die mooie beesten zonder patroon of haal je die ook uit een boekje/ website?